Merhabalar. Uzun yıllardır MMORPG oynayan ve bu oyun tarzını benimsemiş olarak oynamaya devam eden ekibimizle Rise Online'a başladık ve özellikle de community ile iletişiminiz ve gösterdiğiniz değer bizleri çok mutlu etti. Bizler de oyunda görebildiğimiz, olmasını istediğimiz ya da olsa daha iyi olur dediğimiz bazı noktaları sizlere iletmeye karar verdik. Bunun bir benzerini ayrıca bilet olarak da göndereceğiz. Buraya yazdığımız durumların bazılarını belki de bizler bilemiyoruz. Böyle durumda olanlar varsa bilen arkadaşlar da yardımcı olursa her şey daha da kolay olur.
Öncelikle Class bazında madde madde hata, öneri vb. durumlardan bahsedelim.
MAGE
WARRIOR
ASSASIN
PRIEST
OYUN İÇİ
- Savaş alanlarında clan liderleri ya da asistanlarının isimlerinin altındaki çizgilerin karşı ırk tarafından gözükmemesi bizler için daha iyi olabilir.
- Rune slotu olmayan itemlere rune slotu basılabiliyor mu? Basılan rune slotlarının sıfırlanabileceğini biliyoruz ancak bir iteme rune slotu basılıp basılamayacağını biz bilmiyoruz en azından
Öncelikle Class bazında madde madde hata, öneri vb. durumlardan bahsedelim.
MAGE
- Mage ya da aslında tüm classların kullanabileceği düşük STR isteyen bir kalkan item olarak düşünülebilir.
- Mana shield tarzı defansif bir skill düşünülebilir.
- Teleport skill'ini kullandıkları için özellikle mage karakterlerde parti üyelerinin dizilimi daha önemli bir hale geliyor. Parti üyeleri arasında seçim yapmaya yarayan kısayol tuşu ise L-Shift tuşu görünüyor. Bu tuş klavyede basılması çok kolay bir yerde olmadığından kısayolunu değiştirmek istedik ancak ayarlar sekmesinde kısayol tuşunun olmadığını gördük. Bu tuşun değişebilir olması hayatımızı kolaylaştırabilir. Bir de partideki memberları sürükleyerek kendi sıralamamızı oluşturmamıza rağmen bu L-Shift tuşuna bastığımızda partinin ilk kurulduğu sırasıyla karakterler arasında geçiş yapmayı sağlıyor tuş, buna da bir düzenleme getirilebilir.
- Teleport skillinin üzerinde çalıştığınızı biliyoruz. Bu skill stabil hale geldi mi bilmiyoruz ancak sanki hala kullanımı daha iyi bir hale getirilebilir gibi geliyor bize.
- Mage karakterlere defansif bir kaçma skill'i düşünülebilir (Blink skilli gibi)
WARRIOR
- "Maim" ve master'da 2.skill olan "Skewer" skilleri sanıyoruz ki çalışmıyor. Maim skill'i rakibi yavaşlatmaya, "Skewer" skilli ise rakibi sabitlemeye yarıyor görünüyor ancak galiba henüz aktif değiller.
- Vurulan hasarın %5'i kadar HP kazandıran "Marauder" skill'i de yine henüz çalışmayan skiller arasında sanıyoruz?
- Diğer sınıflara göre daha dışa bağımlı olan warrior sınıfında STR skillinin de olmaması onu tamamen dışarı bağımlı hale getiriyor. En azından STR'lerini kendileri atabilen warriorlar görmek isteriz
- Warrior skill bölümünde yer alan "Knight" sekmesi şu an kullanılamıyor. Bu daha sonra yapılacak olan expansion packler için mi mevcut?
ASSASIN
- "Sharp Eye" skillinin kullanım süresi biraz kısa gibi geldi bizlere. 50 saniye olarak görünüyor belki 1 ya da 1.5 dakika arasında düşünülebilir.
- "Bloodlust" skilli (Rakibin can yüzdesi kadar hasar vuran skill) moblarda kullanılamıyor. Bu Alpha'da mı böyle yoksa bu skill bu şekilde mi dizayn edildi?
PRIEST
- Priest karakterlerin heal skillerinin menzilleri diğer skillere göre oldukça kısa. Belki bu durumla ilgili bir düzenleme yapılabilir.
- "Torture, curse, sabotage" gibi skillerin de yine menzilleri çok kısa. Örneğin rakipte hızlı koşan bir asasa bunu atabilmek imkansız hale gelebiliyor. Asas doğrudan menzil dışında kalabiliyor. Ve atmaya çalıştığımız skill'i atamadığımız için elimiz havada kalıyor hatta bazen skill atıldı görünüp cooldowna giriyor ancak rakibe düşmüyor.
- "Sabotage, weaken, torture" gibi skiller moblarda çalışmıyor sanıyoruz? "Curse" skillinde mesela moblarda kullanılamayacağı yazıyor ancak diğer yazdığım skillerde bunu belirtmemesine rağmen sanıyoruz çalışmıyor.
- Heal 55 "Prayer" skilli 1250 mana istiyor. Ancak 1700 mana civarında bile bu skill'i basmaya çalıştığımızda skill basıldı görünüyor manamız da azalıyor ancak skill düşmüyor. Ancak mana değerimiz full ya da full'e yakınsa skill çalışıyor.
- Buffer spell wall skillerinin hepsi tüm partiye atılabilirken 125 resist veren "Spell wall 2" skill'i sadece tekli atılabiliyor? Bu skill'in mekaniği mi böyle yoksa bir bug mı?
- Resist kısmında yazan Special dmg, Curse dmg ve poison dmg resistleri tam olarak ne işe yarıyor? Biz şimdiye kadar oyunda zehir vuran bir mob görmedik o poison dmg ile ilgili dahi olsa diğer resistlerin ne işe yaradığıyla ilgili bilgi verebilir misiniz? Benzer şekilde "Misfortune" skill'inde mesela düşmanların magic defanslarının yüzde 50'sini kırdığını söylüyor ancak burada geçen magic defans tam olarak ne oluyor? Benzer durum prophecy skillinde de mevcut. Bunları açıklarsanız aydınlanmış oluruz
OYUN İÇİ
- Savaş alanlarında clan liderleri ya da asistanlarının isimlerinin altındaki çizgilerin karşı ırk tarafından gözükmemesi bizler için daha iyi olabilir.
- Rune slotu olmayan itemlere rune slotu basılabiliyor mu? Basılan rune slotlarının sıfırlanabileceğini biliyoruz ancak bir iteme rune slotu basılıp basılamayacağını biz bilmiyoruz en azından
- Oyunun optimizasyon çalışmalarının devam ettiğini biliyoruz ancak başta Death Valley olmak üzere bazı haritalarda, harita kalabalık olmasa bile ani FPS düşmesi sorunları oluyor. Bu da özellikle PvP'yi olumsuz etkiliyor. Ve hala devam eden oyunun %80 üstü GPU kullanımı bilgisayarları çok yıpratıyor.
- Event haritaları (Death Valley WAR vb.) Alpha sürümünde aktif olacak mı yani denenecek mi yoksa bunun için de Beta sürümü beklenecek mi?
- Potların cast süreleri ve cooldown süreleri bir tık uzun gibi geldi bize. İki süre de çok az bir kısaltma yoluna gidilmesi oynanabilirliğe olumlu katkı sağlar diye düşünüyoruz.
- "Chat" kullanımı bu haliyle kullanışsız. Orada yapılacak bir düzenleme işlevsel olabilir.
- Fazlasıyla görev olduğunu düşündüğümüzde üstümüze alabileceğimiz görev sayısının 5'ten daha fazla olması bizler için iyi olacaktır. Benzer şekilde bankanın 6 sayfadan fazla olması yine işlevselliği artıracaktır diye düşünüyoruz.
- Açıkçası PvP'sinin çok zevkli olacağını düşündüğümüz bir oyun Rise Online. Ancak an itibariyle PvP hissi beklentileri karşılamıyor. Hasar vurma/hasar alma belli belirsiz şu an oyunda. Hp barlarda alınan hasarı görebileceğimiz bir renk düzenlemesi güzel olabilirdi. Bu haliyle ölen kişi öldüğünü anlayamadan ölmüş oluyor.