Aziz
Üye
- Katılım
- 14 Kas 2020
- Mesajlar
- 743
- Puanları
- 93

Merhaba;
Her geçen gün oyunun daha iyiye gittiğini görmek bana keyif veriyor. Özellikle yeni Death Valley haritasından sonra daha özgün ve oyunun atmosferine yakın olan -orta çağ- teması daha gözle görülür hale gelmesi her geçen gün daha iyiye gittiğine işarettir. Buna müteakip olarak bir kaç önerilerim olacak. Elbette takdir oyun yönetimine kalır.
Her geçen gün oyunun daha iyiye gittiğini görmek bana keyif veriyor. Özellikle yeni Death Valley haritasından sonra daha özgün ve oyunun atmosferine yakın olan -orta çağ- teması daha gözle görülür hale gelmesi her geçen gün daha iyiye gittiğine işarettir. Buna müteakip olarak bir kaç önerilerim olacak. Elbette takdir oyun yönetimine kalır.
- Yeni Dungeon: Yeni dungeon haritasının çizildiğini biliyorum. Elbette bu güzel bir haber. Oyunun devamlı olarak yeni dungeon ve raidlerin getireceği inancındayım. Raidin gelmesi biraz zaman alacaktır. Ancak dungeonların bolluğunu göreceğiz. Parkur sistemleri güzel. Dungeonlara ayrı bir zevk katıyor. Şahsen ben eğleniyorum. Ancak burada görmek istediğim tek temel husus bosslara yeni mekaniklerin eklenmesi ve her bir bossu, normal canavarlardan "sadece Sağlık ve Defans" bakımından öne çıkmasını ayırt etmek. Bundan dolayı Bosslara gelen oyuncuların ayrı bir heyecan duymasını istiyorum. Bossa gelindiği zaman "taktik" yapılması, sadece skill + r kombinasyonu dışına çıkılmasını istiyorum. Bosstan "wipe" yenildiğin zaman oyuncuların kendi aralarında daha fazla heyecana gelip bu sefer yapacağız demesi oyuna ayrı bir zevk katacaktır. Bir çok farklı MMO ve RPG oyunları oynadığımda, her bir oyunda ayrı bir boss mekanikleri vardır. Hâlihazırda Rise Online oyuncuları olarak kendi aramızda tanışarak toplandığımız bir discord grubumuz var. Burada bulunan arkadaşlarla bir çok oyunu test ediyoruz veyahut oynamaya devam ediyoruz. Burada bulunan linkten görüleceği üzerine Rise Online sayesinde tanıştığımız arkadaşlarımızla bir oyunda Dungeon yapıyoruz. Heyecanımızı seslerimizden anlayacaksınız. İşte aradığım atmosfer bu. Bana göre dungeon budur. İlla uzun parkuların ya da uzun dakikaların geçtiği bir yerde değildir. Kısa bir monster kovaladıktan sonra hemen ana bossa geçebiliriz. İlla uzun bir harita konumlandırılmasına gerek yok. Bırakmış olduğum linkte ana ve son bosa ulaşmanız sadece 2 dakika kadar. Verdiği ödüller ise 4-5 bossu kesmeye bedeldir. Ancak bu bossu kesmek 4-5 bossu kesmekten daha zor.
Elbette birebir aynı mekanikleri istemiyorum. Ancak belirli fazlarla bir oyuncunun farklı bir şey yaparken, diğer oyuncuların organize olması gerekiyor. Bu tarz bir boss mekaniği ve bu tarz kısa ve öz dungeonlarla büyük bir haritaya harcanan zamanla 2-3 dungeon çıkartılacağını düşünüyorum. Ayrıca bu Level Design kısmına vakit kazandırabilir.
- Mezarlıklar: Oyun içerisinde bir çok haritada mezarlıklar var. Death Valley tarafında yeni mezarlıkların ne kadar güzel ve dark bir havası olduğunu görünce diğer haritalarda bulunan mezarlıkların "belediyenin bakmadığı" bir duruma dönüştüğünü görmek beni üzdü. Burada bulunan karanlık ve gothic havanın bir an önce "unutulmaya yüz tutmuş" halinden vazgeçip düzenlenmesi gerekiyor. Belli bir mesafeye girdiğimizde oranın havasının kararmaya başladığını görmek, orada bir şeylerin olduğu, ruhların serbest olarak dolaşması oyuna atmosfer katacaktır. Death Valleyde bulunan mezar taşlarının üzerinden çıkan ruhların buralara da eklenmesi ayrı bir keyif katacaktır. Aynı zamanda etrafa serpiştirilecek olan bir kaç iskelet ve kafa tasları oranın "gothic" havasına ayrı bir renk katacaktır.
- Revize edilecek olan skiller: Skillerin tekrar elden geçeceğini biliyoruz. Yeni yapılacak, değişecek ya da yenileri eklenecek skillerin bir "combo" mantığıyla çalışması daha iyi olacaktır. Aynı zamanda bu makronun da önüne geçecektir. Global cooldown sistemi entegre olursa oyuna bu tarz hileleri bir nebze olsun azaltacaktır. 1.vuruş skili basıldığında 2. veya 3. vuruş skilini tetiklemesi ve aktif olması, 2. veya 3. vuruş skiline basıldığında verilebilecek hasarın belirli bir yüzdelik oranda artması, tek düze basıldığında vurulması istenen hasarın daha az altında vurması ya da 3. skili kullanmak için mutlaka 1 veya 2nin basılma zorunluluğu getirilmesi daha iyi bir yöntem olacaktır.
- Priestler için yeni heal sistemi: Priestler her oyunun bel kemiğidir. Bir healer olmadan bir partinin veya oyuncunun ayakta kalması zordur. Ancak healer kısmına eklenecek bir kaç skill ile mevcut healer kullanımı daha kullanışlı ve modern görünebilir. Örnek vermek gerekirse belirli bir alana açılan ve yerden beslenen bir skill getirilebilir. Özellikle PvE kısmında çok işe yarayacaktır. Yerde açılan alan içerisinde bulunan oyuncular belirli bir oranda heal alabilir. Bu tarz skiller oyunun görünümüne renk katacaktır. Özgünlüğünü oluşturacaktır.
- Puan kasma sistemi : Dungeonlara girişlerin kontrol altına alınması ve her oyuncunun "rastgele" oluşturulan partilere girmeden önce belirli bir aksiyondan geçmesi taraftarıyım. Örneğin ben sırf itemı var diye bir oyuncuyu almadan önce, onun gerçekten bir dungeon uzmanı olarak görmek isterim. Bunun için achive yapılacaktır mutlaka. Oyuncuların achive puanlarını görmek gerekir. Bir karaktere sağ tıkla "info" yaptığımız zaman ya da partiye aldığımız da karakterinin isminin üstüne geldiğimizde belirli achiveleri görmemizi sağlayan pop-uplar konulabilir. Örnek vermek gerekirse, Dragon's Lair 100 skor, %20 veyahut Dragon's Lair newbie, amateur, master gibi title sistemi getirilerek oyuncunun bu dunegonları bitirip bitirmediği görülebilir. Boost yapılmaması içinde oyuncunun belirli bir oranda yardım etmesi veya saldırı yapması sağlanabilir. Böylelikle sadece oturan ya da parti ile birlikte gezen karakterin ayrıştırılması sağlanır.
- Krallık Haritaları: Oyunda 2 adet krallık mevcut. Protean ve Lunaskar. Protean biraz daha mimari ve sanata kendini adamış bir ırk. Lunaskar ise Razunun içindeki ateşi ve karanlığı taşıyan bir Irk. Karanlığın ve korkusuzluğun simgesi Orclar. Oluşumları gereği intikamın, kinin ve öfkenin timsalleri. Razu karakterinin heykelleştirilip Lunaskar tarafında bulunması ayrı bir zevk katacaktır. Ayrıca haritasının daha "gothic" bir havaya bürünmesi taraftarıyım. Bazı bölgelerinin hâlâ Razunun ateşinin ve öfkesini taşıması gerekiyor. Piknik yapılan arazilerin daha karanlık bir havaya büründürülmesi ırkın "haydi gel benimle ol, oturup yıldızlara" şarkısını söylememesi gerekiyor. Kale etraflarında Protean saldırılarının "ibret-i alem" sembolleri bulunması gerekiyor. Elbette bunu yaparken oyuncu psikolojisi ya da yaş politikası güdülecek açıdan olması önemli. Kalenin etrafında bulunabilecek bulutlar, semboller, objeler Lunaskar ırkının vehametini ortaya çıkartabilir. Güzeller güzeli olan ve ırka ismini de veren Luna ve Razu aşkının sembollerini, heykellerini görmek bana ayrı bir keyif katacaktır. Ayrıca mevcut "hikaye" krallarının tahtları ve bölümleri çizilip onları bir boş ama sadece canlı bir karaktermiş gibi görmek RPG kısmında önemli bir boyut taşıyacaktır. Kalelerin belirli bir bölümlerine yapılacak olan mevcut kral konutları ve tahtları ırkların bağlı olduğu krallara olan inancını gösterebilir. Belirli zamanlarda "daily quest" adı altında yapılacak olan quest zincirlerinde bu krallardan görev alabiliriz. Ayrıca Protean için şu tarz bir öneride bulunmuştum. Elbette aynısı olacak diye bir şey yok. Ancak sanat tasarım bölümünü çok takdir ediyorum. Heykelleri yapan, çizen kişinin gerçekten bu işte başarılı olmasını büyük bir heyecanla görüyorum. Eline sağlık. Linkte bıraktığım konumda bulunan tarzda heykeller yapması Protean için gerçekten güzel olacaktır. O taşlar pek olmamış gibi.
- Internet sitesi: Ana web sitede Türkçe ve İngilizce seçeneği var. Eğer IP bazlı olarak dil değişmiyorsa o seçenek yerine Türkiye ve İngiliz bayrağı konularak siteye giren bir yabancı düşünüldüğünde hiç bir şey anlamayan bir kişinin İngilizce bölümünü hızlı görmesi açısından bayrağı tıklayarak ingilizce çeviri tarafına geçmesi daha iyi olacaktır.
- Crafting açısından herbalizm önerisi: Şu an yeni crafting yapıldığını biliyorum. Henüz tam hâlini görmediğim için yorum yapmak ve çok fazla öneride bulunmak istemiyorum. Ancak herbalizm kısmında dungeonlar için bir kaç yemek eklenebilir. Örneğin; Dragon's Lairde bulunan zehirli odanın vermiş olduğu hasarın en aza indirilmesi, su altında daha hızlı hareket edilmesi için belirli bir çiçeklerle craftlar yapılarak yenilenecek olan yiyeceklerin belirli bir süre olarak alınan zehirden daha az hasar çıkarmasına, su altında daha hızlı hareket etmesine neden olabilir. Bu da oyuncular arasında "Dragon's Lair Possion Food" aldın mı?" gibi sorularla oyuncuları craftinge yönlendirmesi oyun açısından daha iyi olacaktır.
Son düzenleme: