BlessingDagger
Üye
- Katılım
- 29 Kas 2020
- Mesajlar
- 21
- Puanları
- 3

Öncelikle kendimi tanıtayım, ben oyunu en başından beri oynayan ve Discord kanalından dahi takip eden bir oyuncuyum. Dolayısıyla açıkladığınız kadarıyla yaptığınız her hareketi biliyorum diyebilirim o yüzden boş muhabbet yapmadan yapıcı eleştiride bulunmak istiyorum.
Yazı şu şekilde ilerleyecek; önce yönetimin genel artıları, genel eksileri, karakter güçleri, benim bakış açım ve kapanış. İyi okumalar.
En başta oyun betada açılırken oyunun ortalama offical tarihini verdiniz ama o tarihte açamadınız, oyuncular çok yerdi. Her sektör pandemide patladığı için size kimse orda bişey diyemez. +1
Raporladığımız bildirimlere çok kısa süre içerisinde geri dönüş yapıldı ve tespit edilen buglar çözüldü. Garanti BBVA gibi anında yanıt. Bir sorun olursa Discord'da da GM arkadaşlar hızlı bir şekilde yardım ediyor, en fazla 20 dakika. Sorun çözümünüz mükemmel.
Betada bizi 70 yerine 68 level'den başlattınız. Exp'i biraz daha kolaylaştırsanız iyiydi, ufak bir detay ama yönetimin exp konusunda epey önünü görmesini sağladığını düşünüyorum. Mantıklı.
Nft pelerin işini başta sadece PvP oyuncularına verecektiniz, karar açıklanır açıklanmaz Discord'da 5 paragraflık neden PvE'ye de pelerin vermeniz gerekir diye yazı yazdım da dikkate alıp 3 tane de olsa eklediniz. Tabi dikkate alıp bu kararı 5 dakika gibi bir sürede vermeniz beni oldukça olumlu yönde etkiledi.
Oyunda elemental damageler mage gibi tüm job damagelerini etkiliyor ve bu gerçekten ufak da olsa güzel bir detay. Farklı resistlere karşı farklı kombinasyon son derece mantıklı. Herkes herkesi doğru oyun stili ve kombinasyonuyla kesebilir.
Silahların saldırı hızı ve saldırı gücü oranına sanırım dps deniyordu, denmiyorsa da burda dps olarak bahsedeceğim. İlk defa bir oyunda adam gibi dps'in comboda çalıştığını gördüm. Hızlı combo yapmak istiyorsan daha düşük damageli silahlarla doğru combo ile aynı hasarı çıkarabiliyorsun ve bu warrior sınıfını aşırı özgürleştiriyor. Kombosunu denediğimde hayret etmiştim.
Neredeyse her yamada farklı bir optimizasyon çalışması geliyor. Her optimizasyon her sistemde işe yaramaz, çabanız yeter. Burda kocaman bir alkış.
Beta açıldığında test edilsin dediniz ve oyunculara en başta vaad olarak bildirdiğiniz buglar için "big_tester" gibi ünvanlar alacaksınız dediniz, online kalma süresine göre officalde pet ve binekler vereceğiz dediniz ama bunların hepsini sonra unuttunuz.
Betada dedik ki rünleri deneyelim, npc getirin de bakalım ama getirmediniz. Şimdi clanımıza gelenler soruyor "rün nedir, bu resist nedir ?" diye. Test edemediğimiz için dark resist'i falan anlatamıyoruz ?
Dediniz ki rün rehberi yayınlanacak, hangi rünün ne olduğu açıklanacak. Bırakın açıklamayı rünlü itemlere kadar sildiniz sonra ödüllü betayı açtınız ???
Beta'da başta drop musluklarını açtınız, item yağıyordu sonra muslukları bir anda kapattınız. Başta itemi yapan yaptı geç başlayan çıplak kaldı. Yeni başlayanın 1 haftada yaptığı itemi 2 ay sonra başlayan 1 ayda yapamadı ve dropları kıstığınızı inkar ettiniz. Anlaşılıyor abi drop oranları, gizlemeyin boşa. "Arkadaşlar gerçek drop oranlarını test ediyoruz" dediniz ama "kıstık" demediniz. Pek yakıştıramadım doğrusu.
Betada bir ara "vs" turnuvası yapılacaktı. Ben dedim ki bu item eşitsizliğinde yapılmaz, tam saçmalık. Hatta forumda konu bile açtım bunun için. Ama bir admin dedi ki "turnuvayı ciddiye almaya gerek yok, bazen eğlenmek gerekir." Sonra hak verdim ve bana bunu diyen gm'den özür dileyerek hak verdiğimi söyledim. Hadi yapalım hiyuuu dedim ama turnuva yapılmadı ? ? ?
Getirdiğiniz güncellemeleri yama notlarında tam olarak paylaşmıyorsunuz, bu tam saçmalık. Örneğin PUS'a gelen Attack Scroll neden söylenmez anlam veremiyorum. Veya mageye getirilen nova range kısıtlaması ? Neden abi ? Riot Games mesela 1.4 taban saldırı gücünü 1.42 yaptığında bile belirtiyor, siz neden belirtmiyorsunuz ? Ayrıca bir yapıya meta katmak onu dinamik tutar.
Dediniz ki oyuncuların gücünün üstünde SC gelmeyecek. Bugünkü yamada adrenalin sc geldi ??? Bakın adrenalin %20 AP veriyor. Eğer bu SC %10 AP verse mesele yoktu ama bir job skilli ile aynı AP'yi verdiği için yine dediğinizle çeliştiniz. Hiç oyunda warriorlar rogue bulamıyor demeyin. Biz de healer bulamıyoruz, healer bulsak cc bulamıyoruz, cc bulsak tp mage bulamıyoruz. O zaman tp sc de getirin birbirimize tp ola ola gidelim. Bu yaptığınızı İbrahim Tatlıses görse kafasına sıkar.
Ben oyuna aslında 5. job için başlayacaktım, vaadlerde o da vardı fakat geçen gün Discord'da 5. job için şuan gündemde değil dendi, gözümden 1 damla yaş aktı.
Gelelim joblara.
Warrior:
Adrenalin'siz warrior ap'si bence tam olması gerektiği yerde. Adrenalin'i olursa herkesi doğruyor. Doğru silah kombinasyonuyla pk'da range olarak gayet uzaktan vuruyor. Bazıları eline kısacık silah alıp "menzili çok kısa yhaa" diyor. Silahın üstüne gelip saldırı mesafesini okumuyor ki. Reaperi alsa eline descent olarak yeterli menzilden vuracak halbuki. Ama warrior'un canı gerçekten çok az, en azından biraz da olsa tanklama yeteneğinin olması gerekiyor.
Asas:
Ben asas olduğum için buff isteyecek değilim hatta 62 skill'inin gerçekten nerfe ihtiyacı var. 2 asas ws atarken 62'leri basar ve ws başlar. 62'ler bitene kadar 2 asasın da canı inmez ama bittiği anda 2 asas da kağıt helva gibi erir. Çoook güçlü skill çooook. Bir de savage veya camageden birinin kısılıp diğerinin hasarının artırılması gerekiyor. Asas dengesiz chardır, dengesiz vurmalı, potansiyeli olan 1 skill'i iyi kullanmak gerekiyor. 2 skillin de birbirine yakın hasar çıkarması suikastçi için iyi değil.
Okçu:
Kitleme ve yavaşlatma okları olması gerektiğinden az tutuyor onun haricinde bence 5'li damagesi gayet yerinde. Her jobla slide atarak okçuyu kesersin ama atmazsan o seni keser. Bu mantıkla bakınca bence dengeli.
Mage:
Bu charın defansı kesinlikle lineer matematiğe aykırı. Ben torlu warriora kritik savage ile 2.6 k atıyorum ama paper mageye tek atamıyorum. Çiftlemeyle birlikte 2 k alan hasarı gayet makul bir hasar ama karşılığında tek yemeli. Bir de üstüne çok seri escape atıyor. Ya Allah rızası için mage defansına ve escape'ye nerf getirin. Atsın escapesini ama en azından 2 saniye sürsün atması...
Priest:
Db priest kıvamında 2 atıyor tek yiyor ama tank priest oyunun en saçma classı. Bi partide denk geldim mesela CC oyundan çıkıyor diğer priest CC dönüyor, başka priest geliyor o heale dönüyor, arada db dönüyorlar falan. Grupça manyak olduk. Abi bırakın adamlar toplu cure de alsın 10 k heal da atsın. Neden bu kısıtlama ? Zaten priest adam komutçu olur, gerilir, bir de siz germeyin.
Kapanış konuşması:
Optimizasyon adına çok yol aldınız, dengelemeleri de yavaş yavaş oturtuyorsunuz, bunlar ekiple halledilir ama lütfen bir daha yapmayacağınız vaadlerde bulunmayın. Şunu yapacağız deyip yapmayınca ve makul bir açıklama da yapmayınca olmuyor. Ayıp oluyor.
Unutmamanız gereken ufak bir bilgi:
insanlar pvp server'lardan çıkıp sırf ödül için sizin oyununuza geliyor, vaadleriniz için. Vaadlerini yerine getirmediğiniz baştan beri oynayan oyuncularınız da bu pvp'den gelen adamların ekipleri kalabalık olduğu için bu adamlara eziliyor. Bu adamların yaptığı ayıp mı ? Hayır. Yanlış mı ? Hayır. Ama en azından vaadler yerine getirilebilir ve Rise online kemik oyuncu kadrosu hak ettiğini bulabilir.
Ve vaadler yerine getirilerek, güven sağlanılarak zamanla o insanlar da kemik oyuncu kadrosuna geçer.
Herkese iyi geceler.
Yazı şu şekilde ilerleyecek; önce yönetimin genel artıları, genel eksileri, karakter güçleri, benim bakış açım ve kapanış. İyi okumalar.
En başta oyun betada açılırken oyunun ortalama offical tarihini verdiniz ama o tarihte açamadınız, oyuncular çok yerdi. Her sektör pandemide patladığı için size kimse orda bişey diyemez. +1
Raporladığımız bildirimlere çok kısa süre içerisinde geri dönüş yapıldı ve tespit edilen buglar çözüldü. Garanti BBVA gibi anında yanıt. Bir sorun olursa Discord'da da GM arkadaşlar hızlı bir şekilde yardım ediyor, en fazla 20 dakika. Sorun çözümünüz mükemmel.
Betada bizi 70 yerine 68 level'den başlattınız. Exp'i biraz daha kolaylaştırsanız iyiydi, ufak bir detay ama yönetimin exp konusunda epey önünü görmesini sağladığını düşünüyorum. Mantıklı.
Nft pelerin işini başta sadece PvP oyuncularına verecektiniz, karar açıklanır açıklanmaz Discord'da 5 paragraflık neden PvE'ye de pelerin vermeniz gerekir diye yazı yazdım da dikkate alıp 3 tane de olsa eklediniz. Tabi dikkate alıp bu kararı 5 dakika gibi bir sürede vermeniz beni oldukça olumlu yönde etkiledi.
Oyunda elemental damageler mage gibi tüm job damagelerini etkiliyor ve bu gerçekten ufak da olsa güzel bir detay. Farklı resistlere karşı farklı kombinasyon son derece mantıklı. Herkes herkesi doğru oyun stili ve kombinasyonuyla kesebilir.
Silahların saldırı hızı ve saldırı gücü oranına sanırım dps deniyordu, denmiyorsa da burda dps olarak bahsedeceğim. İlk defa bir oyunda adam gibi dps'in comboda çalıştığını gördüm. Hızlı combo yapmak istiyorsan daha düşük damageli silahlarla doğru combo ile aynı hasarı çıkarabiliyorsun ve bu warrior sınıfını aşırı özgürleştiriyor. Kombosunu denediğimde hayret etmiştim.
Neredeyse her yamada farklı bir optimizasyon çalışması geliyor. Her optimizasyon her sistemde işe yaramaz, çabanız yeter. Burda kocaman bir alkış.
Beta açıldığında test edilsin dediniz ve oyunculara en başta vaad olarak bildirdiğiniz buglar için "big_tester" gibi ünvanlar alacaksınız dediniz, online kalma süresine göre officalde pet ve binekler vereceğiz dediniz ama bunların hepsini sonra unuttunuz.
Betada dedik ki rünleri deneyelim, npc getirin de bakalım ama getirmediniz. Şimdi clanımıza gelenler soruyor "rün nedir, bu resist nedir ?" diye. Test edemediğimiz için dark resist'i falan anlatamıyoruz ?
Dediniz ki rün rehberi yayınlanacak, hangi rünün ne olduğu açıklanacak. Bırakın açıklamayı rünlü itemlere kadar sildiniz sonra ödüllü betayı açtınız ???
Beta'da başta drop musluklarını açtınız, item yağıyordu sonra muslukları bir anda kapattınız. Başta itemi yapan yaptı geç başlayan çıplak kaldı. Yeni başlayanın 1 haftada yaptığı itemi 2 ay sonra başlayan 1 ayda yapamadı ve dropları kıstığınızı inkar ettiniz. Anlaşılıyor abi drop oranları, gizlemeyin boşa. "Arkadaşlar gerçek drop oranlarını test ediyoruz" dediniz ama "kıstık" demediniz. Pek yakıştıramadım doğrusu.
Betada bir ara "vs" turnuvası yapılacaktı. Ben dedim ki bu item eşitsizliğinde yapılmaz, tam saçmalık. Hatta forumda konu bile açtım bunun için. Ama bir admin dedi ki "turnuvayı ciddiye almaya gerek yok, bazen eğlenmek gerekir." Sonra hak verdim ve bana bunu diyen gm'den özür dileyerek hak verdiğimi söyledim. Hadi yapalım hiyuuu dedim ama turnuva yapılmadı ? ? ?
Getirdiğiniz güncellemeleri yama notlarında tam olarak paylaşmıyorsunuz, bu tam saçmalık. Örneğin PUS'a gelen Attack Scroll neden söylenmez anlam veremiyorum. Veya mageye getirilen nova range kısıtlaması ? Neden abi ? Riot Games mesela 1.4 taban saldırı gücünü 1.42 yaptığında bile belirtiyor, siz neden belirtmiyorsunuz ? Ayrıca bir yapıya meta katmak onu dinamik tutar.
Dediniz ki oyuncuların gücünün üstünde SC gelmeyecek. Bugünkü yamada adrenalin sc geldi ??? Bakın adrenalin %20 AP veriyor. Eğer bu SC %10 AP verse mesele yoktu ama bir job skilli ile aynı AP'yi verdiği için yine dediğinizle çeliştiniz. Hiç oyunda warriorlar rogue bulamıyor demeyin. Biz de healer bulamıyoruz, healer bulsak cc bulamıyoruz, cc bulsak tp mage bulamıyoruz. O zaman tp sc de getirin birbirimize tp ola ola gidelim. Bu yaptığınızı İbrahim Tatlıses görse kafasına sıkar.
Ben oyuna aslında 5. job için başlayacaktım, vaadlerde o da vardı fakat geçen gün Discord'da 5. job için şuan gündemde değil dendi, gözümden 1 damla yaş aktı.
Gelelim joblara.
Warrior:
Adrenalin'siz warrior ap'si bence tam olması gerektiği yerde. Adrenalin'i olursa herkesi doğruyor. Doğru silah kombinasyonuyla pk'da range olarak gayet uzaktan vuruyor. Bazıları eline kısacık silah alıp "menzili çok kısa yhaa" diyor. Silahın üstüne gelip saldırı mesafesini okumuyor ki. Reaperi alsa eline descent olarak yeterli menzilden vuracak halbuki. Ama warrior'un canı gerçekten çok az, en azından biraz da olsa tanklama yeteneğinin olması gerekiyor.
Asas:
Ben asas olduğum için buff isteyecek değilim hatta 62 skill'inin gerçekten nerfe ihtiyacı var. 2 asas ws atarken 62'leri basar ve ws başlar. 62'ler bitene kadar 2 asasın da canı inmez ama bittiği anda 2 asas da kağıt helva gibi erir. Çoook güçlü skill çooook. Bir de savage veya camageden birinin kısılıp diğerinin hasarının artırılması gerekiyor. Asas dengesiz chardır, dengesiz vurmalı, potansiyeli olan 1 skill'i iyi kullanmak gerekiyor. 2 skillin de birbirine yakın hasar çıkarması suikastçi için iyi değil.
Okçu:
Kitleme ve yavaşlatma okları olması gerektiğinden az tutuyor onun haricinde bence 5'li damagesi gayet yerinde. Her jobla slide atarak okçuyu kesersin ama atmazsan o seni keser. Bu mantıkla bakınca bence dengeli.
Mage:
Bu charın defansı kesinlikle lineer matematiğe aykırı. Ben torlu warriora kritik savage ile 2.6 k atıyorum ama paper mageye tek atamıyorum. Çiftlemeyle birlikte 2 k alan hasarı gayet makul bir hasar ama karşılığında tek yemeli. Bir de üstüne çok seri escape atıyor. Ya Allah rızası için mage defansına ve escape'ye nerf getirin. Atsın escapesini ama en azından 2 saniye sürsün atması...
Priest:
Db priest kıvamında 2 atıyor tek yiyor ama tank priest oyunun en saçma classı. Bi partide denk geldim mesela CC oyundan çıkıyor diğer priest CC dönüyor, başka priest geliyor o heale dönüyor, arada db dönüyorlar falan. Grupça manyak olduk. Abi bırakın adamlar toplu cure de alsın 10 k heal da atsın. Neden bu kısıtlama ? Zaten priest adam komutçu olur, gerilir, bir de siz germeyin.
Kapanış konuşması:
Optimizasyon adına çok yol aldınız, dengelemeleri de yavaş yavaş oturtuyorsunuz, bunlar ekiple halledilir ama lütfen bir daha yapmayacağınız vaadlerde bulunmayın. Şunu yapacağız deyip yapmayınca ve makul bir açıklama da yapmayınca olmuyor. Ayıp oluyor.
Unutmamanız gereken ufak bir bilgi:
insanlar pvp server'lardan çıkıp sırf ödül için sizin oyununuza geliyor, vaadleriniz için. Vaadlerini yerine getirmediğiniz baştan beri oynayan oyuncularınız da bu pvp'den gelen adamların ekipleri kalabalık olduğu için bu adamlara eziliyor. Bu adamların yaptığı ayıp mı ? Hayır. Yanlış mı ? Hayır. Ama en azından vaadler yerine getirilebilir ve Rise online kemik oyuncu kadrosu hak ettiğini bulabilir.
Ve vaadler yerine getirilerek, güven sağlanılarak zamanla o insanlar da kemik oyuncu kadrosuna geçer.
Herkese iyi geceler.
Son düzenleme: