Öneri Daha iyi bir Oyun için Öneri-İstek-Şikayet

Badiomir

Üye
Katılım
25 Nis 2021
Mesajlar
1
Puanları
3
Sayın İlgililer,

20 senelik online oyun hayatım boyunca edindiğim tecrübeler akabinde benim nacizane gördüklerim şunlar;

Öncelikle Olumlu Gördüklerim:

  • Görev Listesi. Görevlerin hangi levelde ne vereceği net bir şekilde yazıyor. Aynı yerde görev Npc'lerinin konumunun gösterilmesi güzel olurdu.
  • Görev moblarına tek tıkla koşmanın sağlanması. Çok başarılı.
  • TP gate'lerin daha kullanışlı olması. Herseferinde ordan oraya gitmek yerine tek tp ile gidebilmek.
  • Pet sistemi ve Binek sistemi. Optimizasyon, petin toplamaması ve binekten inerken item bulundurma zorunluluğu olmaz ise başarılı.
  • Mobların spawn sıklığı(bosslar hariç) ve genel olarak slotların düzeni.
  • Item isimliklerinin renklendirilmesi.
  • Warrior oynadığım için en sevdiğim özellik sekmelerin en aza indirilmiş olması.

Aklıma gelen olumsuzluklar, Öneriler:

- Mob'ların atack, defans ve güçlerinin dengesizliği. İlk levelden 55'e kadar kastım şimdilik, ancak bazı mob'lar 30 levelde ne kadar zor öldürülüyor ise 40 levelde de benzer zorlukta kesiliyor. Büyüsel atak yapan mobun defansı düşük olması gerekirken aynı levelde kalkanlı warrior class bir mob daha kolay ölüyor gibi.

- UI, oyun için görünüş. Skill bar HP bar, rakip HP bar, Clan ve Char isimlikleri, Damage yazıları, Chatteki ve bilgi ekranındaki yazılar vb. ekranda gördüğümüz yazı ve göstergelerin ayrı ayrı ayarlanabilir olması çok daha güzel ve kullanışlı olurdu.(Boyut, renk, yazı tipi vs.)
Ayrıca oyundaki bazı bölgeler, NPC'ler ve karakterlerin üstleri fazla ışıklandırılmış ve parlatılmış buda kalabalık ortamlarda veya partilerde çok göz yanılsamasına sebep vermekte. Parlama efekleri düşürülebilir.

- Merchantların ayarsızlığı. Tezgahlar büyük ancak item resimleri küçük olmuş daha büyük olması kullanış açısından daha iyi olurdu.

- EXP ve DROP'lar. Eğer Official da aynı kalacak ise çok zor olduğunu düşünüyorum. Oyunun büyük kitlesi yetişkinlerden oluştuğunu düşünüyorum. Herkes 7/24 giremeyeceği için piyasadaki diğer oyunlar gibi exp'in daha kolay olması gerektiğini düşünüyorum.
DROP'larda ise orta seviye item'ler neredeyse hiç düşmüyor. Başlangıç +7 - +8 dandik sword dagger vb. itemler dışında ara moblardan hiç item düşmemekte. Görevlerde ise 60'a kadar 2 tane silah vermekte. Bu tarz Dropların arttırılması veya görevler ile desteklenmesi oyunun dengesi için önemli olduğunu düşünüyorum.

- Silah Elemental Damage'ların abartı olması. Silah damage'larında dengesizlikler mevcut. +8 possion basılı 51 atack spear ve +8 axe, +5 possion basılı 120 atack çift el silahtan daha çok vuruyor. Bu dengenin sağlanması gerekmekte.

- Görevlerin yetersizliği. Eğer 2000 yılında bir oyun yapıyorsanız Grind sistemi ile uğraşılır ancak güncel görülen piyasadaki tüm oyunlar gibi görev sistemi ile level alma oyuna hem renk hemde kolaylık sağlayacaktır. Görevlerden gelen explerin yetersizliği insanları grind'a sürükleyecektir. Rise Online'dan bu yeniliği bekliyordum.

- PVP haritasındaki yetersiz Slot'lar. Önceki söylediğim yerine Grind sistemini destekliyorsanız, PVP alanındaki slotların çok az olması ve fazla exp vermemesi gibi sorunların giderilmesi gerekmekte.

- Clan Sekmesindeki belirsizlik. Clandakilere bakıldığında online ancak diğer bilgilerinin olmadığını görüyoruz. Clan sekmesinde level class ve not yazabildiğimiz bir bölgenin olması oyundaki iletişimin daha kolay olmasını sağlar.

- MAP. Bazı mapler düzgün çalışmamakta. Map'te görmek istediklerimizi ayarlamak güzel olabilirdi. Sadece NPC'ler değil Mob'lar, Party'dekiler ve yakındaki düşmanların sorunsuz gözükebilmesi.

- Skill ve Class Dengesi. Bu konunun çok iyi oturması gerekiyor. Aynı levellerde benzer itemlere sahip karakterler birbirlerine tek atmamalı. Heleki Rogue gelip Warriora tek atabiliyorsa bir dengesizlik sözkonusudur.(benzer item ve levelde)

-En Önemli konulardan biri PAZAR. Eğer Oyunun "diğer oyun" gibi rezil hale gelmesini istiyorsanız aynen devam. Ama istemiyorsanız kesinlikle item fiyatlarının alt ve üst limitleri olmalı ve böylece hem piyasayı yükseltmeye çalışanların önüne geçilir hemde alçaltmaya çalışanların. Bu sistemi uygulayan birçok oyun bulunmakta. Ortak pazar, müzayede alanı yapılabilir böylece oyun ticarethane değil gerçekten oyun halinde kalmaya devam eder.(hemde haritada bulunan çirkin görüntü ortadan kalkar.)

İstekler:

- Upgrade sistemi. Upgrade ederken basma oranını görmek isterdik.

- Silah Elemantal Damage. Anladığım kadarıyla elemental sistemiyle ilgili çalışma var. İsterdimki birçok iteme posion, fire, ice vb. damage'lar otomatik yerine isteğe bağlı olsa. Mesela aynı iteme istersek flame istersek posion istersek ice basabilsek böylece hem çeşitlilik artık hemde playerlar arasındaki rekabet farklılaşırdı.

- Görev ve item. Yukarda belirttim ancak burdada yazmak istedim. DAHA çok görev ve item desteği çok isteriz.

- Görev sayı sınırı arttırılmalı

- Oyun içi Açıklamalar. Karakter sekmesinde Str, Dex, HP vb. üstlerine geldiğinde ne işe yaradığının neyi etkilediğinin küçük infoları çıksa fena olmazdı.
Özellikle görev Itemlerinin üzerine gelindiğinde yardımcı küçük bilgiler çok etkili olur.(hangi görevde veya ne işe yaradığı gibi)

- Binek ve Petlerin Buff Sekmesinde Görünür olması ve oradan silinebilmesi.

- Party Seeking sisteminin gelmesi. Hatta ortak bir panelden görev veya item grind gibi açıklamalar olan party arama paneli olmalı.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ayrıca ayar bozukluğu olan birçok şey var ama onların ayarlanacağını düşünüyorum o yüzden yazma ihtiyacı görmedim.(gatelerden geçerken dc olmak, Mobların ve oyuncuların bazen görünmez olması, petlerin toplamaması vs.

Teşekkürler. İyi çalışmalar.
 

Chog

Üye
Katılım
20 Nis 2021
Mesajlar
22
Puanları
3
Konuya %100 katiliyorum, bunlarin disinda da Ingilizce ceviri hatalari mevcut. Ayrica "Clan" sekmesinde siralama fonksiyonu olsa cok iyi olurdu (alfabetik, online oyuncular en üstte, level'a göre vs.). Ayrica "Clan" sekmesinde eger diger clan mensubu oyuncularla karsilasilmadiysa onlar hakkinda hicbir bilgi gösterilmiyor, bu oldukca kafa karistirici.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt