Öneri Eğer Bir Bot Sistemi Düşünülüyorsa...

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
748
Puanları
93
Merhabalar,

Nisan ayında erken erişime geçiliyor. Artık yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Bir çok oyuncu da bu günü bekliyordur. Discord veya forum üzerinde bir çok kişi oto bot sisteminden bahsediyor. Oyun ağır grind temelli bir oyun olmasa da yine de bir çok oyuncu vakit harcama kısmında zorlanabileceklerini düşünüyorlar. Ancak gördüğüm kadarıyla tek bir oyun oynamış kişilerin vermiş olduğu tecrübeden dolayı, tek bir oyun üzerinden gelen bot sisteminden konuşuluyor.

@Maxim discord üzerinden güzel bir yorumda bulundu. Kendisine hak veriyorum. Seviye kasmak isteyen oyuncuların daha çok bot sistemi yerine içerik adı altında çalışma yapılmasını isterim elbette. Ancak bunun için ne kadar vakit var veya bunun artıları, eksileri konusunda bir şey diyemiyorum. Elbette bende bot sistemi yerine seviye kasmak için farklı içerikleri görmek isterim. Birden fazla dungeon, kuleler, etkinlik alanları vb. Ancak neticede kapı yine aynı yere çıkıyor. Uzun süre tecrübe puanı kasma. Madem bu tarz düşünülüyor ve oyuncuların "etkinikler" gelene kadar oyalanması, oyuna daha fazla içerik eklenmesi için biraz para kazanılması gerektiği, şirketinde bundan dolayı zamandan tasarruf etmesi gerekiyor, o zaman oyuncularında şu çok istediği bot sistemine bir bakalım.

Tek düze oyun oynamış oyuncuların istediği bot sistemi çok basit. Tahmin ediyorum ki yazılım ekibinin bu botu yazması belki 1 gününü alabilir. Testleri, kontrolleri derken 2-3 gün olsun... Ancak istenilen ve yapılan malesef çok büyük sorunları açıyor. Canavar alanlarının işgal edildiği, görev yapmak isteyen oyuncuların sırf bu yüzden yapamadığı, oyundan soğuduğu bir ortama dönüşüyor ki bunu hiç kimse istemez. Şirket bile istememeli. Çünkü yeni başlayan oyuncuyu düşünmeniz gerekir. Neticede 15 gün önce başlamış kişi şirkete para kazandırmış olabilir ancak 15 gün sonra başlayacak kişinin size daha fazla para kazandıracağını unutmayın. Bundan dolayı o oyuncunun soğumaması, durmadan kanallar arası geçiş yapmasından doğacak olan soğuma hissini engellemek gerekiyor. Peki hem bot olup, hem tecrübe kasabileceğimiz hem de diğer oyuncuları rahatsız etmeyecek tarzda bir bot sistemi nasıl geliştirilir.

Bahsedeceğim sistemi burada ki bir çok oyuncu ilk defa görmüş olacaktır. Belki tek düze oyun oynamayanların dışında arada bir oyunlara ilgisi olan, oyunu sadece zevk için oynayan kişilerin ilgisine düşmüş bir oyundan örnek veriyorum. Sistem değiştirilip geliştirilebilir.

Elyon Online diye büyük umutlarla açılmış ancak p2w kısmından dolayı yenik düşmüş bir oyun var. Çok severek başladığım, oynadığım ve bırakmak zorunda kaldığım bir oyun. Oyun UE3 tarafından geliştirilmiş. Optimizasyonu, içerikleri beni gerçekten derinden etkileyen bir oyun. İçerik kısmına girmeyeceğim. Onlar ayrı bir konu başlığı olabilir. Ancak buradaki bot sisteminden gerçekten etkinlendim.

Öncelikle bir video olarak göstereceğim. Sonra resimler üzerinden bende anlatım yapacağım. Şirketin videoyu izlemesi yeterli olacaktır. Çünkü ingilizce bilen başta benim bildiğim Burhan Bey'den dolayı çok rahat bir şekilde anlaşılacaktır. İlgili video içn buraya tıklayabilirsiniz.

Ben İngilizce bilmeyen arkadaşlara kısa bir özet geçeyim. Oyuncu luminus sisteminden bahsediyor. Orada kendisinin 3.seviye bir lumunisu olduğunu, bunun bir AFK sistem olduğundan bahsediyor. Ayrıca 3 tane seçenek olduğu, ihtiyacı olan "temel" crafting eşyalarını farmlayabileceğini gösteriyor. Ayrıca oyun içerisinde Loyalty bir sistem olduğunu ve orada günlük görevleri yaparak elde edebileceği, tecrübe, drop artışı ve gold artışı olan buffları kullanarak sistem üzerinden daha fazla kazanç sağlayacağını belirtiyor. Bu elbette o oyun bazında geçerli. Burada olmak zorunda değil. Olsa bile günlük görevlere ya da gamepass içerisinde sabit bir şekilde eklenerek gelebilir. Bakın burada önemli olan sadece dropların crafting üzerine dayalı olması. Herhangi bir item geliri elde edemiyorsunuz.

Ayrıca videonun sonlarına doğru ilgili yayıncı lumunisu başlatırken ayarları lowa çekerek GPU, CPU'dan tasarruf ederek oyunu minimal bir hale getirebileceğinizi ve sistemi yormayacağınızdan, kalan süre boyunca ise de başka işlerinizi yapabileceğinizden bahsediyor. Yani oyun altta açık ve sistemi yormadan devam ederken sizde farklı bir oyun oynayabilir ya da film izleyebilirsiniz. İsterseniz monitörü kapatıp gidebilirsiniz. Çünkü geldiğinizde karakterim öldü mü? Slot elimden gitti mi? Parti bozuldu mu? Bu tarz düşünceleriniz olmayacak. Çünkü bu sistemde herhangi bir tamir sorunu olmuyor. Can ve mana potu kullanmıyorsunuz. Sadece lumunisun seviyesi ve item seviyenize göre daha hızlı kasabiliyorsunuz. Elbette Luminusun burada p2w olmasından kaynaklı sorunlar çok oluyor. Ancak bu o oyuna özgü bir şey. Burada geliştirilebilir ya da tek düze olabilir. Oyuncu da itemlarına göre kesebilir. Eğer karşısına güçlü bir canavar gelirse yine onu kesmek için uğraşıyor. Sonuçta da kesiyor. Çünkü karakter ölmüyor, can ve mana kullanmıyor, tamire ihtiyaç duymuyor. Burada seviye bazında bir etkileşim olabilir. Yani karakter her zaman normal bir şekilde kasabilir.


elyon-luminus-battle-zones.jpg


Resimde daha detaylı görebileceksiniz. Yüzdelik barın üstünde duran saatlere konsantre olalım. Luminus Energy normalde 4 saatlik bir süre zarfıdır. Ancak premium devreye girdiği zaman bu süre 8 saate çıkıyor. Yani oyuna para ödeyen bir oyuncu 8 saat, ödemeyen bir oyuncu ise 4 saat kasabiliyor. Oyuna para ödemeyen bir oyuncu 4 saat sonra gidip slotlarda kendisi kasabilir. Ancak 8 saat kasmak isteyen bir oyuncu ise premium ya da gamepass satın alarak kasabilir. Şimdi burada "E bu peytuvinnn" diyebilirsiniz. Hayır. Eğer 4 saat bana yeter, 4 saat sonra ben elimle kasarım diyorsanız, dışarıda elde edebileceğiniz tecrübe puanı daha yüksektir. Çünkü görevler, günlük görevler ya da etkinliklerden dolayı daha fazla kasabilirsiniz. Burada kazanç hemen hemen aynıdır. Çok fazla değişmez. Bundan dolayı bu farkı bu şekilde zaten oyuncu kapatabiliyor. Ancak benim 8 saatlik bir çalışma sürem var, bu süre zarfında karakterimi de kasmak istiyorum, akşam eve geldiğim zaman ya da gece uyurken bıraktığımda sabah kalktığımda kendim kasabilirim diyen oyuncular için bu bot çok iyi bir sistem.

Ayrıca burada oyun firması büyük bir yüktende kurtulacaktır. Çünkü kanal açmak eğer maliyetli ise bu sistemle bu maliyetten düşebilir ve bunu avantaja çevirebilirsiniz. Çünkü slotlara bırakılan karakterleri diğer oyuncular gördüğünde, "biz oynayamıyoruz, kasacak yer yok, kanal açın" dediklerinde oyuncuları kırmamak adı altında sunuculara ekstra yük bindirmektense bu tarz bir sistemle AFK kalan oyuncuların ayrılıp, oynayan oyuncular bazında yönetim yapmanız daha iyi olacaktır. Ayrıca GameMaster tarafının işini de kolaylaştırır. Çünkü burada herhangi bir skill basılmıyor, skill kullanılmıyor. Karakter kendisine uygun olan skilleri devamlı basıyor. Makro kullanmak imkansız, ekstra hile kullanmak imkansız. Çünkü sistem ne diyorsa karakter otomatik olarak onu yapıyor. Oyun içerisinde GameMasterlar köşe bucak macro mu, değil mi? tartışmalarına uğraşmak yerine kendileri daha farklı konular üzerinde yoğunlaşabilir, oyuncuların geri dönüşlerini daha detaylı olarak cevaplayabilirler.

Diyeceğim odur ki Eğer bir bot sistemi düşünülüyorsa bu sistem olmalı...

İyi forumlar. Esenlikle kalın.
 
Son düzenleme:

Maxim

M
Ben suni zorluklar çıkartılıp daha sonra çözüm ürünlerinin oyunculara pazarlanması fikrine karşı biriyim.
Zor ise zor kalmalıdır.
Konuya gelecek olursak yapıcı eleştirimi yapmak isterim.

Öncelikle ülkemizdeki elektrik giderlerinin ciddi yüksek olması ve sadece oyunda bir adım ileriye gidebilmek için ciddi enerji kaybının önüne geçmek adına bu sistemin tamamen offline olması gerektiğini ve sistemin sunucu tabanlı çalışması gerektiğini düşünüyorum.

2-4 saat süre ne olursa olsun bence oyuncular bu tarz bir gelişme yolunda bilgisayarlarını açık bırakmamalıdır.
Oyunculara konuda önerisi yapılan bir mekanik sunulacak ise , bırak ve git şeklinde yapılmalı.Afk kasmaya bırakılan oyuncu , süre bitmeden oyuna girememeli.
Oyuncu karakter seçme ekranında afk kasma işlemindeki karakterin kastıgı exp ve olursa dropları görerek durumuna bakabilmelidir.
 

IMJOLNNİR-FURKAN

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
80
Puanları
18
cok dogru olur bu sekilde , sonucta evli olan,cocugu olan , iş güç sabahi insanlar, sevgilisi flörtu kısaca hayatta bazı vakitlerimizi ayırmamız gereken yerler var bu dogrultuda en azından daha iyi olacaktir.
 

Süleyman-2jz

Üye
Katılım
17 Şub 2021
Mesajlar
29
Puanları
13
Ben suni zorluklar çıkartılıp daha sonra çözüm ürünlerinin oyunculara pazarlanması fikrine karşı biriyim.
Zor ise zor kalmalıdır.
Konuya gelecek olursak yapıcı eleştirimi yapmak isterim.

Öncelikle ülkemizdeki elektrik giderlerinin ciddi yüksek olması ve sadece oyunda bir adım ileriye gidebilmek için ciddi enerji kaybının önüne geçmek adına bu sistemin tamamen offline olması gerektiğini ve sistemin sunucu tabanlı çalışması gerektiğini düşünüyorum.

2-4 saat süre ne olursa olsun bence oyuncular bu tarz bir gelişme yolunda bilgisayarlarını açık bırakmamalıdır.
Oyunculara konuda önerisi yapılan bir mekanik sunulacak ise , bırak ve git şeklinde yapılmalı.Afk kasmaya bırakılan oyuncu , süre bitmeden oyuna girememeli.
Oyuncu karakter seçme ekranında afk kasma işlemindeki karakterin kastıgı exp ve olursa dropları görerek durumuna bakabilmelidir.
Ben sizi dc de sokretes felan görünce boş yapıyorsunuz saniyordum eli öpülesi insanlarsiniz, bu rise online nin çevreci bir oyun olup iklim farkındalığı oluşturulabilir maxim ve aziz'e selamlar sevgiler, ön yargıları ma yazıklar olsun
 
Son düzenleme:

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
ne gerek var. mesela bi gunluk gorev var gunde 5bilet verilsin 5gorevi atla yap, ama atlamadan yapanlar daha fazla odulalsin bitti yani oyuna giremiyorsan bunu yap cik bence mantikli
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
748
Puanları
93
ne gerek var. mesela bi gunluk gorev var gunde 5bilet verilsin 5gorevi atla yap, ama atlamadan yapanlar daha fazla odulalsin bitti yani oyuna giremiyorsan bunu yap cik bence mantikli
Bu durumda oyun hikayesi olsun, akışı olsun nasıl sağlanacak? Quest line nasıl olacak bilmiyoruz. Ana hikayesi olan bir oyun olacaksa atla geç oyuna aykırı olmaz mı?
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
454
Puanları
63
valla ben anlamam yıl 2022 herkes bilgisayar başında saatlerce oturup exp kasamaz bunun çalışanı var evli olanı var sevgilisi olanı var hastası olanı var bir şekilde bir bot sistemi gelmeli oyuna
 

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
eskiden bot yokken millet calis miyormuydu evli degilmidi sevgilisi yokmuydu :) aslinda size farketmiyorki bi oyunu mekanigi hikayesi grafigi atmosferi icin oynamiyorsan para icin oynarsin. yilin 2022 olmasi ile oyundaki tek kusurun bot sistemi olmamasiysa bu oyun kulturu degil bu ko kulturu. bide ekip dusunulebilir flan diyorya. ilk alfadan beri nekadar oyunun degisecegini umarak destek olmaya calissamda lafi dinlenilen sadece oyuna pvp serveriymis gbi muamele yapanlar olunca insan ister istemez umudunu yitiriyor
 

_Cerberus_

Üye
Katılım
29 Mar 2021
Mesajlar
127
Puanları
28
oyunda afk iken yapılan birşeyler olmalı çalışan insanlar için mükemmel olurdu bu :)
 

SchwarzjokeR

Üye
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
40
Puanları
8
Her oyunda evli olanı var çalışanı var vs. Tabi paraya dönük oyunlarda işi iyi olan durumu iyi olan basıyor parayı o arayı kapatıyor. Bu oyunda bu minimum düzeyde tutulacağı söylendiği için oyunu sadece pvp mantığında düşünenler tutuşup afk farmı bot gibi şeyler istiyor. Şöyle düşünün herkesin 1 günde 24 saati var. Sen bunun zorunlu da olsa 10 saatini işe 4 saatini oyuna ayırırken sen normal para kazanmaya vaktini harcamayı tercih etmiş olursun. Kimisi 12 saatini oyuna ayırır o da gerçek paradan feragat edip oyundan keyif almayı tercih etmiştir. Olay bu kadar basit. O zaman işsizler içinde devlet afk para sistemi getirsin çünkü adaletsizlik var. Oyunda bot istemek de bu son cümlem kadar saçma bir istek. Kim oyuna işinden eşinden uykusundan daha fazla feragat eder,edebilirse onun aldığı zevk doğru orantılı olarak fazla olmalı. Ben de çalışan biriyim beni de işsiz veya yaşı küçük arkadaşlar levelde geçicek ama bir endişem yok 1-2 ay sonra ben onlarla aynı level olurum. Oyunu 70 veya 80 oldun bitti gözüyle neden bakıyorsunuz daha craftingi itemi vs var bunun. Şu hemen kısa sürede pve bitireyim item yapayım pvp geçeyim bi daha pve ile işim olmasın kafasından çıkın. Bu kafadaysanız pvp serverler mevcut zaten. Bu oyunda tıpkı gerçek hayat gibi her senaryosu da(pvp-pve-craft) yaşadığın sürece(oyunda oynadığın sürece) devam etmeli
 

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
sen baska mmo oynamamissin, mesela bi dungeon gircen adam sana diyorki item puanin az bi onceki dungeonu kes zaten o dungeondaki bossu kesmeden item puanin yukselmeyecek boss grupla girersen farkli hp atak tek girersn dusuk hp atak olacak ve boss zor olacak becerin boss un alan etkili vuruslarindan kacmana kacarak vurmana bagli olduremiyorsan gecemiyorsun daha iyi itemin olmuyor. yani cok oynayan degil becerikli karakterini kasiyor ve ko nun mekanigi hicde be erikli olanin daha iyisini olacagibir oyun degil bazen boyle kodan baska mmo oynamamis insanlari anliyorum oynadiysada boyle ko gbi oynamistir yaratik kezerek exp kasiyordur flan hatta gorev zor bile gelir. isi esi birak sen ya senin ilk sorcan soru oto farm varmi kastigimiz oto farm ucretinden azmi olacak cok mu soracagin soru bu acik acik sor ya biz bizeyiz :)
 

tkeyon3424

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
Oyun böyle çok daha güzel. p2w mantığından 1 tık uzak en azından. insanların farmdan ziyade pazara yönlendiriyor. zamanı olanlar farm yapsın diyo. ha çok param diyorsan bir adam tutarsın çarını kasar o.
 

SchwarzjokeR

Üye
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
40
Puanları
8
sen baska mmo oynamamissin, mesela bi dungeon gircen adam sana diyorki item puanin az bi onceki dungeonu kes zaten o dungeondaki bossu kesmeden item puanin yukselmeyecek boss grupla girersen farkli hp atak tek girersn dusuk hp atak olacak ve boss zor olacak becerin boss un alan etkili vuruslarindan kacmana kacarak vurmana bagli olduremiyorsan gecemiyorsun daha iyi itemin olmuyor. yani cok oynayan degil becerikli karakterini kasiyor ve ko nun mekanigi hicde be erikli olanin daha iyisini olacagibir oyun degil bazen boyle kodan baska mmo oynamamis insanlari anliyorum oynadiysada boyle ko gbi oynamistir yaratik kezerek exp kasiyordur flan hatta gorev zor bile gelir. isi esi birak sen ya senin ilk sorcan soru oto farm varmi kastigimiz oto farm ucretinden azmi olacak cok mu soracagin soru bu acik acik sor ya biz bizeyiz :)
Hocam bu oyun zaten ko mantığından alınma direkt olarak. Skill stat ağacı görev mantığı slotları mobları benzerliği görmemek mümkün değil. Dungeon craft sistemi ile de yeni mmorpg tarzına göz kırpıyor. 1299 ko ile yeninin harmanlanmış hali kaldı ki oyun bunu kendi söylüyor. bu beni rahatsız etmiyor çünkü 1299 patchteki ko yu özlediğimden dolayı bu oyuna başlıyacağım. O tarz bosslara zıpla atla tarzı oyun istesem zaten bir dünya mmoprg var piyasa da son 5-10 yıldır çıkanlar eminim böyledir. Ben ve benim görüşümdeki insanlar old school mmrpg mantığındayız
 

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
boyle bi cevap alacagimi biliyordum. oyle guzel oldschoolar varki kala kala ko ya kalmazsin ya bide bilmemkacinci patchine
 

mkurtuluss

Üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
27
Puanları
3
Gayet güzel anlatılmış açıklanmış mevcut haritaya dokunmadan afk sistemi getirilmesi Exp ve seviye artısını en azından çalışan kesimi kurtarır
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt