Aziz
Üye
- Katılım
- 14 Kas 2020
- Mesajlar
- 748
- Puanları
- 93

Merhabalar,
Nisan ayında erken erişime geçiliyor. Artık yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Bir çok oyuncu da bu günü bekliyordur. Discord veya forum üzerinde bir çok kişi oto bot sisteminden bahsediyor. Oyun ağır grind temelli bir oyun olmasa da yine de bir çok oyuncu vakit harcama kısmında zorlanabileceklerini düşünüyorlar. Ancak gördüğüm kadarıyla tek bir oyun oynamış kişilerin vermiş olduğu tecrübeden dolayı, tek bir oyun üzerinden gelen bot sisteminden konuşuluyor.
@Maxim discord üzerinden güzel bir yorumda bulundu. Kendisine hak veriyorum. Seviye kasmak isteyen oyuncuların daha çok bot sistemi yerine içerik adı altında çalışma yapılmasını isterim elbette. Ancak bunun için ne kadar vakit var veya bunun artıları, eksileri konusunda bir şey diyemiyorum. Elbette bende bot sistemi yerine seviye kasmak için farklı içerikleri görmek isterim. Birden fazla dungeon, kuleler, etkinlik alanları vb. Ancak neticede kapı yine aynı yere çıkıyor. Uzun süre tecrübe puanı kasma. Madem bu tarz düşünülüyor ve oyuncuların "etkinikler" gelene kadar oyalanması, oyuna daha fazla içerik eklenmesi için biraz para kazanılması gerektiği, şirketinde bundan dolayı zamandan tasarruf etmesi gerekiyor, o zaman oyuncularında şu çok istediği bot sistemine bir bakalım.
Tek düze oyun oynamış oyuncuların istediği bot sistemi çok basit. Tahmin ediyorum ki yazılım ekibinin bu botu yazması belki 1 gününü alabilir. Testleri, kontrolleri derken 2-3 gün olsun... Ancak istenilen ve yapılan malesef çok büyük sorunları açıyor. Canavar alanlarının işgal edildiği, görev yapmak isteyen oyuncuların sırf bu yüzden yapamadığı, oyundan soğuduğu bir ortama dönüşüyor ki bunu hiç kimse istemez. Şirket bile istememeli. Çünkü yeni başlayan oyuncuyu düşünmeniz gerekir. Neticede 15 gün önce başlamış kişi şirkete para kazandırmış olabilir ancak 15 gün sonra başlayacak kişinin size daha fazla para kazandıracağını unutmayın. Bundan dolayı o oyuncunun soğumaması, durmadan kanallar arası geçiş yapmasından doğacak olan soğuma hissini engellemek gerekiyor. Peki hem bot olup, hem tecrübe kasabileceğimiz hem de diğer oyuncuları rahatsız etmeyecek tarzda bir bot sistemi nasıl geliştirilir.
Bahsedeceğim sistemi burada ki bir çok oyuncu ilk defa görmüş olacaktır. Belki tek düze oyun oynamayanların dışında arada bir oyunlara ilgisi olan, oyunu sadece zevk için oynayan kişilerin ilgisine düşmüş bir oyundan örnek veriyorum. Sistem değiştirilip geliştirilebilir.
Elyon Online diye büyük umutlarla açılmış ancak p2w kısmından dolayı yenik düşmüş bir oyun var. Çok severek başladığım, oynadığım ve bırakmak zorunda kaldığım bir oyun. Oyun UE3 tarafından geliştirilmiş. Optimizasyonu, içerikleri beni gerçekten derinden etkileyen bir oyun. İçerik kısmına girmeyeceğim. Onlar ayrı bir konu başlığı olabilir. Ancak buradaki bot sisteminden gerçekten etkinlendim.
Öncelikle bir video olarak göstereceğim. Sonra resimler üzerinden bende anlatım yapacağım. Şirketin videoyu izlemesi yeterli olacaktır. Çünkü ingilizce bilen başta benim bildiğim Burhan Bey'den dolayı çok rahat bir şekilde anlaşılacaktır. İlgili video içn buraya tıklayabilirsiniz.
Ben İngilizce bilmeyen arkadaşlara kısa bir özet geçeyim. Oyuncu luminus sisteminden bahsediyor. Orada kendisinin 3.seviye bir lumunisu olduğunu, bunun bir AFK sistem olduğundan bahsediyor. Ayrıca 3 tane seçenek olduğu, ihtiyacı olan "temel" crafting eşyalarını farmlayabileceğini gösteriyor. Ayrıca oyun içerisinde Loyalty bir sistem olduğunu ve orada günlük görevleri yaparak elde edebileceği, tecrübe, drop artışı ve gold artışı olan buffları kullanarak sistem üzerinden daha fazla kazanç sağlayacağını belirtiyor. Bu elbette o oyun bazında geçerli. Burada olmak zorunda değil. Olsa bile günlük görevlere ya da gamepass içerisinde sabit bir şekilde eklenerek gelebilir. Bakın burada önemli olan sadece dropların crafting üzerine dayalı olması. Herhangi bir item geliri elde edemiyorsunuz.
Ayrıca videonun sonlarına doğru ilgili yayıncı lumunisu başlatırken ayarları lowa çekerek GPU, CPU'dan tasarruf ederek oyunu minimal bir hale getirebileceğinizi ve sistemi yormayacağınızdan, kalan süre boyunca ise de başka işlerinizi yapabileceğinizden bahsediyor. Yani oyun altta açık ve sistemi yormadan devam ederken sizde farklı bir oyun oynayabilir ya da film izleyebilirsiniz. İsterseniz monitörü kapatıp gidebilirsiniz. Çünkü geldiğinizde karakterim öldü mü? Slot elimden gitti mi? Parti bozuldu mu? Bu tarz düşünceleriniz olmayacak. Çünkü bu sistemde herhangi bir tamir sorunu olmuyor. Can ve mana potu kullanmıyorsunuz. Sadece lumunisun seviyesi ve item seviyenize göre daha hızlı kasabiliyorsunuz. Elbette Luminusun burada p2w olmasından kaynaklı sorunlar çok oluyor. Ancak bu o oyuna özgü bir şey. Burada geliştirilebilir ya da tek düze olabilir. Oyuncu da itemlarına göre kesebilir. Eğer karşısına güçlü bir canavar gelirse yine onu kesmek için uğraşıyor. Sonuçta da kesiyor. Çünkü karakter ölmüyor, can ve mana kullanmıyor, tamire ihtiyaç duymuyor. Burada seviye bazında bir etkileşim olabilir. Yani karakter her zaman normal bir şekilde kasabilir.
Resimde daha detaylı görebileceksiniz. Yüzdelik barın üstünde duran saatlere konsantre olalım. Luminus Energy normalde 4 saatlik bir süre zarfıdır. Ancak premium devreye girdiği zaman bu süre 8 saate çıkıyor. Yani oyuna para ödeyen bir oyuncu 8 saat, ödemeyen bir oyuncu ise 4 saat kasabiliyor. Oyuna para ödemeyen bir oyuncu 4 saat sonra gidip slotlarda kendisi kasabilir. Ancak 8 saat kasmak isteyen bir oyuncu ise premium ya da gamepass satın alarak kasabilir. Şimdi burada "E bu peytuvinnn" diyebilirsiniz. Hayır. Eğer 4 saat bana yeter, 4 saat sonra ben elimle kasarım diyorsanız, dışarıda elde edebileceğiniz tecrübe puanı daha yüksektir. Çünkü görevler, günlük görevler ya da etkinliklerden dolayı daha fazla kasabilirsiniz. Burada kazanç hemen hemen aynıdır. Çok fazla değişmez. Bundan dolayı bu farkı bu şekilde zaten oyuncu kapatabiliyor. Ancak benim 8 saatlik bir çalışma sürem var, bu süre zarfında karakterimi de kasmak istiyorum, akşam eve geldiğim zaman ya da gece uyurken bıraktığımda sabah kalktığımda kendim kasabilirim diyen oyuncular için bu bot çok iyi bir sistem.
Ayrıca burada oyun firması büyük bir yüktende kurtulacaktır. Çünkü kanal açmak eğer maliyetli ise bu sistemle bu maliyetten düşebilir ve bunu avantaja çevirebilirsiniz. Çünkü slotlara bırakılan karakterleri diğer oyuncular gördüğünde, "biz oynayamıyoruz, kasacak yer yok, kanal açın" dediklerinde oyuncuları kırmamak adı altında sunuculara ekstra yük bindirmektense bu tarz bir sistemle AFK kalan oyuncuların ayrılıp, oynayan oyuncular bazında yönetim yapmanız daha iyi olacaktır. Ayrıca GameMaster tarafının işini de kolaylaştırır. Çünkü burada herhangi bir skill basılmıyor, skill kullanılmıyor. Karakter kendisine uygun olan skilleri devamlı basıyor. Makro kullanmak imkansız, ekstra hile kullanmak imkansız. Çünkü sistem ne diyorsa karakter otomatik olarak onu yapıyor. Oyun içerisinde GameMasterlar köşe bucak macro mu, değil mi? tartışmalarına uğraşmak yerine kendileri daha farklı konular üzerinde yoğunlaşabilir, oyuncuların geri dönüşlerini daha detaylı olarak cevaplayabilirler.
Diyeceğim odur ki Eğer bir bot sistemi düşünülüyorsa bu sistem olmalı...
İyi forumlar. Esenlikle kalın.
Nisan ayında erken erişime geçiliyor. Artık yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Bir çok oyuncu da bu günü bekliyordur. Discord veya forum üzerinde bir çok kişi oto bot sisteminden bahsediyor. Oyun ağır grind temelli bir oyun olmasa da yine de bir çok oyuncu vakit harcama kısmında zorlanabileceklerini düşünüyorlar. Ancak gördüğüm kadarıyla tek bir oyun oynamış kişilerin vermiş olduğu tecrübeden dolayı, tek bir oyun üzerinden gelen bot sisteminden konuşuluyor.
@Maxim discord üzerinden güzel bir yorumda bulundu. Kendisine hak veriyorum. Seviye kasmak isteyen oyuncuların daha çok bot sistemi yerine içerik adı altında çalışma yapılmasını isterim elbette. Ancak bunun için ne kadar vakit var veya bunun artıları, eksileri konusunda bir şey diyemiyorum. Elbette bende bot sistemi yerine seviye kasmak için farklı içerikleri görmek isterim. Birden fazla dungeon, kuleler, etkinlik alanları vb. Ancak neticede kapı yine aynı yere çıkıyor. Uzun süre tecrübe puanı kasma. Madem bu tarz düşünülüyor ve oyuncuların "etkinikler" gelene kadar oyalanması, oyuna daha fazla içerik eklenmesi için biraz para kazanılması gerektiği, şirketinde bundan dolayı zamandan tasarruf etmesi gerekiyor, o zaman oyuncularında şu çok istediği bot sistemine bir bakalım.
Tek düze oyun oynamış oyuncuların istediği bot sistemi çok basit. Tahmin ediyorum ki yazılım ekibinin bu botu yazması belki 1 gününü alabilir. Testleri, kontrolleri derken 2-3 gün olsun... Ancak istenilen ve yapılan malesef çok büyük sorunları açıyor. Canavar alanlarının işgal edildiği, görev yapmak isteyen oyuncuların sırf bu yüzden yapamadığı, oyundan soğuduğu bir ortama dönüşüyor ki bunu hiç kimse istemez. Şirket bile istememeli. Çünkü yeni başlayan oyuncuyu düşünmeniz gerekir. Neticede 15 gün önce başlamış kişi şirkete para kazandırmış olabilir ancak 15 gün sonra başlayacak kişinin size daha fazla para kazandıracağını unutmayın. Bundan dolayı o oyuncunun soğumaması, durmadan kanallar arası geçiş yapmasından doğacak olan soğuma hissini engellemek gerekiyor. Peki hem bot olup, hem tecrübe kasabileceğimiz hem de diğer oyuncuları rahatsız etmeyecek tarzda bir bot sistemi nasıl geliştirilir.
Bahsedeceğim sistemi burada ki bir çok oyuncu ilk defa görmüş olacaktır. Belki tek düze oyun oynamayanların dışında arada bir oyunlara ilgisi olan, oyunu sadece zevk için oynayan kişilerin ilgisine düşmüş bir oyundan örnek veriyorum. Sistem değiştirilip geliştirilebilir.
Elyon Online diye büyük umutlarla açılmış ancak p2w kısmından dolayı yenik düşmüş bir oyun var. Çok severek başladığım, oynadığım ve bırakmak zorunda kaldığım bir oyun. Oyun UE3 tarafından geliştirilmiş. Optimizasyonu, içerikleri beni gerçekten derinden etkileyen bir oyun. İçerik kısmına girmeyeceğim. Onlar ayrı bir konu başlığı olabilir. Ancak buradaki bot sisteminden gerçekten etkinlendim.
Öncelikle bir video olarak göstereceğim. Sonra resimler üzerinden bende anlatım yapacağım. Şirketin videoyu izlemesi yeterli olacaktır. Çünkü ingilizce bilen başta benim bildiğim Burhan Bey'den dolayı çok rahat bir şekilde anlaşılacaktır. İlgili video içn buraya tıklayabilirsiniz.
Ben İngilizce bilmeyen arkadaşlara kısa bir özet geçeyim. Oyuncu luminus sisteminden bahsediyor. Orada kendisinin 3.seviye bir lumunisu olduğunu, bunun bir AFK sistem olduğundan bahsediyor. Ayrıca 3 tane seçenek olduğu, ihtiyacı olan "temel" crafting eşyalarını farmlayabileceğini gösteriyor. Ayrıca oyun içerisinde Loyalty bir sistem olduğunu ve orada günlük görevleri yaparak elde edebileceği, tecrübe, drop artışı ve gold artışı olan buffları kullanarak sistem üzerinden daha fazla kazanç sağlayacağını belirtiyor. Bu elbette o oyun bazında geçerli. Burada olmak zorunda değil. Olsa bile günlük görevlere ya da gamepass içerisinde sabit bir şekilde eklenerek gelebilir. Bakın burada önemli olan sadece dropların crafting üzerine dayalı olması. Herhangi bir item geliri elde edemiyorsunuz.
Ayrıca videonun sonlarına doğru ilgili yayıncı lumunisu başlatırken ayarları lowa çekerek GPU, CPU'dan tasarruf ederek oyunu minimal bir hale getirebileceğinizi ve sistemi yormayacağınızdan, kalan süre boyunca ise de başka işlerinizi yapabileceğinizden bahsediyor. Yani oyun altta açık ve sistemi yormadan devam ederken sizde farklı bir oyun oynayabilir ya da film izleyebilirsiniz. İsterseniz monitörü kapatıp gidebilirsiniz. Çünkü geldiğinizde karakterim öldü mü? Slot elimden gitti mi? Parti bozuldu mu? Bu tarz düşünceleriniz olmayacak. Çünkü bu sistemde herhangi bir tamir sorunu olmuyor. Can ve mana potu kullanmıyorsunuz. Sadece lumunisun seviyesi ve item seviyenize göre daha hızlı kasabiliyorsunuz. Elbette Luminusun burada p2w olmasından kaynaklı sorunlar çok oluyor. Ancak bu o oyuna özgü bir şey. Burada geliştirilebilir ya da tek düze olabilir. Oyuncu da itemlarına göre kesebilir. Eğer karşısına güçlü bir canavar gelirse yine onu kesmek için uğraşıyor. Sonuçta da kesiyor. Çünkü karakter ölmüyor, can ve mana kullanmıyor, tamire ihtiyaç duymuyor. Burada seviye bazında bir etkileşim olabilir. Yani karakter her zaman normal bir şekilde kasabilir.
Resimde daha detaylı görebileceksiniz. Yüzdelik barın üstünde duran saatlere konsantre olalım. Luminus Energy normalde 4 saatlik bir süre zarfıdır. Ancak premium devreye girdiği zaman bu süre 8 saate çıkıyor. Yani oyuna para ödeyen bir oyuncu 8 saat, ödemeyen bir oyuncu ise 4 saat kasabiliyor. Oyuna para ödemeyen bir oyuncu 4 saat sonra gidip slotlarda kendisi kasabilir. Ancak 8 saat kasmak isteyen bir oyuncu ise premium ya da gamepass satın alarak kasabilir. Şimdi burada "E bu peytuvinnn" diyebilirsiniz. Hayır. Eğer 4 saat bana yeter, 4 saat sonra ben elimle kasarım diyorsanız, dışarıda elde edebileceğiniz tecrübe puanı daha yüksektir. Çünkü görevler, günlük görevler ya da etkinliklerden dolayı daha fazla kasabilirsiniz. Burada kazanç hemen hemen aynıdır. Çok fazla değişmez. Bundan dolayı bu farkı bu şekilde zaten oyuncu kapatabiliyor. Ancak benim 8 saatlik bir çalışma sürem var, bu süre zarfında karakterimi de kasmak istiyorum, akşam eve geldiğim zaman ya da gece uyurken bıraktığımda sabah kalktığımda kendim kasabilirim diyen oyuncular için bu bot çok iyi bir sistem.
Ayrıca burada oyun firması büyük bir yüktende kurtulacaktır. Çünkü kanal açmak eğer maliyetli ise bu sistemle bu maliyetten düşebilir ve bunu avantaja çevirebilirsiniz. Çünkü slotlara bırakılan karakterleri diğer oyuncular gördüğünde, "biz oynayamıyoruz, kasacak yer yok, kanal açın" dediklerinde oyuncuları kırmamak adı altında sunuculara ekstra yük bindirmektense bu tarz bir sistemle AFK kalan oyuncuların ayrılıp, oynayan oyuncular bazında yönetim yapmanız daha iyi olacaktır. Ayrıca GameMaster tarafının işini de kolaylaştırır. Çünkü burada herhangi bir skill basılmıyor, skill kullanılmıyor. Karakter kendisine uygun olan skilleri devamlı basıyor. Makro kullanmak imkansız, ekstra hile kullanmak imkansız. Çünkü sistem ne diyorsa karakter otomatik olarak onu yapıyor. Oyun içerisinde GameMasterlar köşe bucak macro mu, değil mi? tartışmalarına uğraşmak yerine kendileri daha farklı konular üzerinde yoğunlaşabilir, oyuncuların geri dönüşlerini daha detaylı olarak cevaplayabilirler.
Diyeceğim odur ki Eğer bir bot sistemi düşünülüyorsa bu sistem olmalı...
İyi forumlar. Esenlikle kalın.
Son düzenleme: