Weiss
Yeni Üye
- Katılım
- 26 May 2024
- Mesajlar
- 9
- Puanları
- 3

Yaklaşık 2 ay önce 80-90k civarında olan rough stone, yakın zamanda klanların toplamasına rağmen 40k bandına düştü.
Patates, oyundan en çok basılan yemeklerde kullanılan bir malzeme olmasına rağmen 1-2 ay önce 30k civarındayken şu an 5-7k civarında.
Deri, odun aklınıza gelebilecek her şeyin değeri düştü ve bunun yaz ayına girmemizle veya başka bir şeyle ilgisi yok.
Piyasayı oluşturan şey oyunun temel mekanikleridir bileceğiniz üzere. Piyasa ve ürün arasında ters orantı varsa oradaki sorun oyunun temel mekaniğinde olan çelişkidir.
Oyunun piyasaya ilk sürülüşünden itibaren iddia ettiği şey p2w'den uzak bir oyun deneyimi sunmaktı fakat Türkiye piyasasının istediği p2w oyun deneyimi olduğu için oyun şekil değiştirdi.
Bunda bir sorun yok ama asıl sorun oyunun temel mekanikleri hâlâ p2w'den uzak oyun deneyimine göre tasarlanmış durumda olması. Şimdi bu gathering'de gördüğüm temel sorunu söyleyip kendimce çözüm önerisinde bulunacağım, umarım bir yetkili görür ve tasarım ekibi ile değerlendirir.
-Her level'da gathering yapılma sorunsalı.
+Her level'da gatherin yapılması özellikle gathering yapanların level kasmadan oynamasını sağlıyor. Şu anda Dorion'da elinde taş kazmasıyla dolaşan yemek basmış 25 level warriorlar'dan kimse taş alamıyor ve neredeyse hepsi multi pc oynuyor, çıkacak slotların üzerine karakter bırakıyorlar. Oyunun piyasasına hiçbir faydası olmayan/crafting ile uğraşmayan; kastığı gathering'i gerçek paraya çevirmeye çalışan bir güruh sadece piyasayı düşürür. Fakat şöyle bir nokta da var; yeni başlayan bir oyuncunun gathering ile başlangıç seviyesinde itemlarını alması lazım.
Buna yapılacak en iyi çözüm seviyeye bağlı sınırlama. Örneğin:
10-20 LVL arasında >>> 30 tane gathering eşyası toplama,
20-30 LVL arasında >>> 50 tane gathering eşyası toplama,
30-40 LVL arasında >>> 70 tane gathering eşyası toplama,
40-50 LVL arasında >>> 400 tane gathering eşyası toplama (Bu level aralığının yüksek olma nedeni bu seviyelerde çoğu jobun exp kasmada itemsız zorluk çekmesi.),
50-60 LVL arasında >>> 700 tane gathering eşyası toplama,
60-70 LVL arasında >>> 1000 tane gathering eşyası toplama,
70-80 LVL arasında >>> 1500 tane gathering eşyası toplama,
80-85 LVL arasında >>> 2000 tane gathering eşyası toplama,
85 ~ LVL >>> Limitsiz.
(Buradaki değerler örnektir, duruma göre değiştirilebilir.)
-Gathering slotlarının her zaman aynı yerlerde çıkması.
+Gathering slotlarının yerleri belli olduğu için kolaylıkla rotasyona koyulup sırayla dönülebiliyor. Bu da ilk rotasyonu kapan kişinin ezbere gathering yapmasını sağlıyor veya multi pc olarak her slotuna başına bir karakter oturtup çıktığında toplayabilmesini sağlıyor. Haritada gathering slotlarını rastgele yerlere rastgele zamanlarda atması gerekiyor. (Tabii bundan önce haritanın altında çıkan gathering slotları düzeltilse isabetli olur.)
Dip not: Buy pazar sisteminin olmayışı gathering ile kasılan eşyaların değersiz fiyattan satılmasına neden oluyor. Gerçek paraya çevirmek için gathering yapan oyuncuların tek kaygısı o günü kurtarmak olduğu için direkt yarı yarıya ks fiyatlarına koyup satması piyasanın dengesini bozuyor. Bu sadece gathering'de değil neredeyse tüm pazarda aynı şeye yol açıyor.
Patates, oyundan en çok basılan yemeklerde kullanılan bir malzeme olmasına rağmen 1-2 ay önce 30k civarındayken şu an 5-7k civarında.
Deri, odun aklınıza gelebilecek her şeyin değeri düştü ve bunun yaz ayına girmemizle veya başka bir şeyle ilgisi yok.
Piyasayı oluşturan şey oyunun temel mekanikleridir bileceğiniz üzere. Piyasa ve ürün arasında ters orantı varsa oradaki sorun oyunun temel mekaniğinde olan çelişkidir.
Oyunun piyasaya ilk sürülüşünden itibaren iddia ettiği şey p2w'den uzak bir oyun deneyimi sunmaktı fakat Türkiye piyasasının istediği p2w oyun deneyimi olduğu için oyun şekil değiştirdi.
Bunda bir sorun yok ama asıl sorun oyunun temel mekanikleri hâlâ p2w'den uzak oyun deneyimine göre tasarlanmış durumda olması. Şimdi bu gathering'de gördüğüm temel sorunu söyleyip kendimce çözüm önerisinde bulunacağım, umarım bir yetkili görür ve tasarım ekibi ile değerlendirir.
-Her level'da gathering yapılma sorunsalı.
+Her level'da gatherin yapılması özellikle gathering yapanların level kasmadan oynamasını sağlıyor. Şu anda Dorion'da elinde taş kazmasıyla dolaşan yemek basmış 25 level warriorlar'dan kimse taş alamıyor ve neredeyse hepsi multi pc oynuyor, çıkacak slotların üzerine karakter bırakıyorlar. Oyunun piyasasına hiçbir faydası olmayan/crafting ile uğraşmayan; kastığı gathering'i gerçek paraya çevirmeye çalışan bir güruh sadece piyasayı düşürür. Fakat şöyle bir nokta da var; yeni başlayan bir oyuncunun gathering ile başlangıç seviyesinde itemlarını alması lazım.
Buna yapılacak en iyi çözüm seviyeye bağlı sınırlama. Örneğin:
10-20 LVL arasında >>> 30 tane gathering eşyası toplama,
20-30 LVL arasında >>> 50 tane gathering eşyası toplama,
30-40 LVL arasında >>> 70 tane gathering eşyası toplama,
40-50 LVL arasında >>> 400 tane gathering eşyası toplama (Bu level aralığının yüksek olma nedeni bu seviyelerde çoğu jobun exp kasmada itemsız zorluk çekmesi.),
50-60 LVL arasında >>> 700 tane gathering eşyası toplama,
60-70 LVL arasında >>> 1000 tane gathering eşyası toplama,
70-80 LVL arasında >>> 1500 tane gathering eşyası toplama,
80-85 LVL arasında >>> 2000 tane gathering eşyası toplama,
85 ~ LVL >>> Limitsiz.
(Buradaki değerler örnektir, duruma göre değiştirilebilir.)
-Gathering slotlarının her zaman aynı yerlerde çıkması.
+Gathering slotlarının yerleri belli olduğu için kolaylıkla rotasyona koyulup sırayla dönülebiliyor. Bu da ilk rotasyonu kapan kişinin ezbere gathering yapmasını sağlıyor veya multi pc olarak her slotuna başına bir karakter oturtup çıktığında toplayabilmesini sağlıyor. Haritada gathering slotlarını rastgele yerlere rastgele zamanlarda atması gerekiyor. (Tabii bundan önce haritanın altında çıkan gathering slotları düzeltilse isabetli olur.)
Dip not: Buy pazar sisteminin olmayışı gathering ile kasılan eşyaların değersiz fiyattan satılmasına neden oluyor. Gerçek paraya çevirmek için gathering yapan oyuncuların tek kaygısı o günü kurtarmak olduğu için direkt yarı yarıya ks fiyatlarına koyup satması piyasanın dengesini bozuyor. Bu sadece gathering'de değil neredeyse tüm pazarda aynı şeye yol açıyor.
Son düzenleme: