Öneri Görev/Harita/Silah vb. öneri ve eleştiriler

uturuncu

Üye
Katılım
2 May 2021
Mesajlar
16
Puanları
3
1- GÖREVLER
-öncelikle görevler tek düze ve zamanla sıkıcı bir hal alacak şekilde yapılandırılmış.
Örn: x kadar mob avlamamızın istenmesi gibi ya da x adlı mobdan düşen y adlı görev eşyasınından z adet topla gibi

-twitch ve ramazan görevleri gerçekten yaratıcı görevler olduğunu belirtmem gerekli. yani en azından görevlerde bir farklılık var diyebildim. bir de krallığı ziyaret miydi bilgi verme mektubu muydu o görev vardı. haricinde bütün görevler benzer.

- görev çeşitliliğinin azlığı, nasıl gerçek hayatımızda monotonlaşan her şey sıkıcı, bayağı hale geliyorsa bu durum oyun içinde geçerli/hangi oyun olursa olsun. en azından 2 genel tipten daha fazla görev olmalı ya da bu durumu daha ilginç kılabilecek yenilikler şart.

- görevleri veren npcnin hangi haritada olduğunu bildirecek olan güncelleme aslında hataydı. massively multiplayer online tarzı bir oyunda, bir oyuncu o dünyayı gezerek keşfetme ve dolaşma ihtiyacı içerisinde olması gerekmez mi oyunculara sorarak başka oyuncularla iletişime girmeye çalışması gerekmez mi? kaldı ki hangi haritaya gidersek gidelim haritayı açarak npc listesine bakarak o npc o haritada mı değil mi anlaşılabiliyor, gerisi gezinme ve başka oyunculara pm ile veya genelden konuşmaya kalıyor. bu güncelleme/yenilik sonrası kafamda oluşan ilk düşünce aşağı yukarı şöyleydi "sol alttan görevi açayım bakayım nerede hmm şurada gideyim alayım görevi, keseyim mob kes kes, bu bitti diğer npc nerede şurada gideyim keseyim çat çat" aynen bu oldu, makine gibi hareket edin demekten farkı yok bana göre.

- otomatik görev alanına gitme güzel bir özellik ama bu özelliğin 2 kez koyulmasının amacı nedir? oyunda (m) ye basarak haritayı açabiliyoruz. görevde ise hangi mobu kesmemiz gerektiği zaten yazıyor. ben haritayı açarak mobu seçerek de otomatik mobun olduğu yere gidebiliyorum o zaman alınan görevler kısmındakini kaldırmak lazım değil mi? gereksiz yere sistemde kalabalık ve yer kaplamasına ne gerek var aynı özelliği 2 kere koyarak. evet bende biliyorum harita üzerinden mob seçerek otomatik yürüme daha sonradan gelen özellik, o zaman birinden biri kalkabilir. gerçi pratiklik katıyor alınan görevler listesinde de bulunması ama aynı işlemi birden fazla şekilde yapabilmek biraz mantıksız geldi bana.

- aynı zamanda alınan görevler penceresinde görevler çift tıklayarak açmak, görev listesi üzerinden de açıp bakamıyor muyuz? aynı tip özellik 2 defa var anlayacağınız. bu sebeple görev listesinin kullanım oranını düşürmüş oluyorsunuz.

- görev eşyası toplama görevlerinde, eşyanın hangi canavardan düştüğü yazdığı sürece yine haritayı kullanarak görevi yapabileceğimiz mobun alanına ulaşabiliriz.

- görevi aldığımız npcnin yerini unutma durumunda harita üzerinden npcyi seçerek yine yine otomatik yürüme yapabiliyoruz. alınan görevler kısmında npcye de otomatik yürüme koymak yine manasız.

- tamamladığımız görevlerin listesini, görev listesinden görebilmemizin amacı var mı? dönüp oradan yararlandığımız bir durum yok.

- toplama şeklindeki görev eşyalarının tek amacı görevi veren npclere vermek. (önerilerim kısmında ayrıca değineceğim)

GÖREVLER İÇİN ÖNERİLERİM

- öncelikle oyunun hikayesi görevlere işlenmiş olsa bile (eminim yüzde doksanımız işlenen kısmı dahi hiç okumamıştır) hikaye daha detaylı bir şekilde geliştirilmeli, oyunun hikayesinde saklı kısımlar ve bu saklı kısımlarda oyuncular aracılığıyla bulunup/öğrenilip elde edilebilir şekilde olabilir hale gelebilir. bu saklı kısımlar sitede "oyunun tarihi kütüphanesi" diye bir yere oyun içerisinde bulundukça otomatik eklenir. bulan kişinin kullanıcı adı, sınıfı, bulduğu sıradaki leveli ve bulduğu tarihte belirtilerek bulan oyuncunun da yüzünde bir tebessüm oluşturabilir kanımca. bu şekilde aslında ortaya okunabilecek bir hikaye yazma girişimi de ortaya çıkabilir. sitede "oyunun tarihi kütüphanesi" adlı yerde belirtilecek hikayenin yüzde 3 ü açığa çıktı vs. tabi bunun için oyunun hikayesinin baya sağlam bir şekilde geliştirilmesi/ilerletilmesi lazım.

- sonra görev çeşitleri arttırılması gerekli misal aklıma gelen görevler
***açık görevler; herkesin yapabildiği şuan ki gibi olan görevler. oyunun hikayesi ile illa bir bağlantısı olmasına gerek yok. şuan bulunan görevler anlayacağınız.

***zincirleme görevler; açıkcası bunun için ya bir npc ya da görev listesi ekranının düzenlenmesi lazım ki bana göre bu npc olursa daha iyi çünkü aklımdaki mantık şu; moblardan düşen görev eşyalarının kullanım alanı arttırabilmek. bu npcyi banka gibi kullanacağız. bu npc de görev eşyası biriktirerek bir süre sonra eklediğimiz başka bir görev eşyası ile birlikte (kombin yapma gibi) bize bir görev hakkında ipucu elde ettiniz diyerek bir npc ye yönlendirebilir. yönlendirdiği npc bize oyunun hikayesi tarihi hakkında bilgi vererek görev verebilir. verilen görevi yapsak bile sonraki görev için yeterli ipucunuz yok diyerek görev askıda kalabilir. her seferinde görevler zorlaşır aynı zamanda ödülleri de buna göre artar. bu npcye koyulacak olan başka görev eşyaları ile göreve devam edebilecek ipuçları elde ederek görevin devamlılığı da sağlanır.

eşyalarının kullanım alanı arttırabilmek için bu dediğim npc üzerinden başka şekilde daha yararlanabiliriz. oyun başlarında 2, 3 daha sonra 4 belkide 5 farklı görev eşyasının bir araya gelmesi ile ortaya belirli bir süreli bir güçlendirme veya bonus verecek bir pot, scroll oluşturma olabilir. kısa süreli moblara fazla vurabileceğimiz bir pot, mana ve hp potlarının etkisini yüzde bilmem kaç arttıracak bir scroll vs. kullanılan görev eşyasının sayısı ve kaç level mobdan düşüyor ona göre ayarlamalar yapılabilir. bu şekilde görev eşyalarının kullanımı arttırılabilir.

***belirli bir süreye tabi görevler (süresi içinde yapamadın geçmiş olsun) günlük görev de diyebiliriz. daha büyük düşünüp aylık görev diye de düşünülebilir.

***twitch ve ramazan gibi 3,4 veya 6 ayda bir değişecek şekilde sosyal görevler olabilir.

***ilerleyen levellerde gizli görevler (kişinin sınıfına göre gizli görevler çeşitlilik gösterebilir., ödülleri de oyuncunun sınıfına göre olmalı. ( belki de kendi sınıfına ait olacak şekilde bile
haritanın belirli yerlerinde belirli zaman aralıklarla ortaya çıkan heykel, yapı, belirli bir simge, parlak bir ağaç, simgesel bir şey vs. ile karşılaşarak ona tıklayarak (bir görev için bilgi edindiniz, tarihi bir yapıya rastlayarak bir bilgi edindiniz vs. şeklinde bir görev alma olabilir. zincirleme görev şeklinde ilerletilebilir.

"oyunun tarihi kütüphanesi" içerisinde kendi sınıfına ait hikaye kısmı eklenerek bu alanda ilerlemeler birikecek yüzde 3 yüzde 4 yüzde 5 diye ilerlemesi olabilir. bunlarıda npc ile takip edilebilir olabilir veya "oyunun tarihi kütüphanesi" içerisinde belirtilebilir şekilde olabilir. "oyunun tarihi kütüphanesi" içerisinden kendi sınıfına ait hikayeyi açarak (başkalarının bulduğu hikayedeki sırları) hikayesini arttırabilir/ilerletebilir. yüzde 100 olsa mesela diyelim ilerde farklı bir harita ışınlayarak, farklı bir haritada bir görevi başarıyla yaparak kendini sınıfını etkileyecek bir ödülde olabilir. tabi ki görev zor olacak. belki başarısız olursa da ufak bir exp veya benzeri bir cezada alması olabilir, görevi yapmak için yanına belirli sayıda arkadaşta çağırabilir vs. ilginç bir fikir oldu aslında. oyun sonunu pvpden ziyade başka bir noktaya da çekebilir daha detaylı düşünemiyorum kusura bakmayın.
tamam da bu görevler ne olmalı nasıl olmalı, ödülleri nasıl olacak derseniz bende bilemiyorum.

***oyun içinde yapılan crystal fortress ve king of duel gibi etkinliklerin ödülleri haricinde bunlarla alakalı günlük görevlerde olabilir. daha başka gelmiyor aklıma

2- HARİTA
- ilk olarak mause orta tuşu ile haritada yakınlaşma ve uzaklaşma yapılamıyor. haritanın sol alt köşesinde +/- ile bu giderilmek istenmiş anlaşılan. bu çok can sıkıcı mause neredeyse o yer üzerinde mause orta tuşu ile yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapılabilmeli.

-devasa çok oyunculu bir oyunda ben kendimi haritayı incelerken bulmak isterim şahsen. en azından bu hisse ulaşabilmek için oyun içinde (M) ye bastığımızda harita tüm ekranı kaplaması gerekmeli diye düşünüyorum.

- ayrıca haritayı sol alttan yakınlaştırınca harita baya pixel pixel kötüleşmeye başlıyor protean için sonuna kadar yaklaştırmada oluyor pixellik ancak dorianda az biraz yakınlaştırdıkça görüntü baya baya kötüleşiyor.

- dorian merkezden "dorian swamp" a ışınlanma kullanılıyor. lakin dorian swampta bulunan ışınlanma kapısını kullananı ben ne duydum ne gördüm. bilmeyenlerimiz için dorian swamptaki ışınlanma kapısı bizi greenmore a götürüyor. aynı zamanda greenmoredaki ışınlanma kapısı da bizi dorian swampa götürüyor. ancak genel olarak yapılan town atmak ve dorian merkezden bir yere gitmek yani bu ışınlanma kapıları işlevsel kullanılmıyor anlayacağınız.

- işlevsel kullanılan da var örneğin protean merkezdeki ışınlanma kapısından "hagard gate" e gidilecek ki hagard veya "moonwid village" ye geçebilesiniz. tabi yine sıkıntı var o da moonwind villagedeki ışınlanma kapısını kullanan sayısı acaba kaç? aynı zamanda tarron camp ve siena villagedeki kapıları kullanımda çok çok düşük oranlara sahip gördüğüm kadarıyla.

- bu konuda önerim aslında basit ama ne kadar doğru bilemiyorum. town attığımızda bize en yakın olan merkeze yani moonwind village ise oraya gitmiş olalım, tarron camp ise oraya gitmiş olalım ya da bu alanlardaki ışınlanma kapıları süs niyetine kalmasın kaldırılsın

- narun towerın ilk iki katındaki zemin çok parlak, özellikle ilk katta zemine mi tıklanıyor solucana mı belli değildi.

- her haritayı açtığımızda bizim bulunduğumuz noktayı gösterecek parlak, kolayca belirlenebilecek bir yuvarlak olur kare olur icon şart (gri ok farkedilemiyor, yanıp sönmesi fark edilirliği arttırmıyor rengi sebebiyle) o gri ok her haritada da yok maalesef.

- dorian merkezin yan ve arka tarafı bildiğimiz boş oralar kullanıma açılacak mı merak ediyorum çünkü dorian merkez bütün kullanıcıların ortak kullanım alanı ve sadece ön ve merkezin kullanımı kalabalık sebebiyle anlık fps drop yememize sebep oluyor. pazarın da buna etkisi var (kalabalık sebebiyle) ancak bu aynı zamanda haritanın işlevsel kullanılamaması da demek bu arada dorian yan taraftaki nehir gibi suyun aktığı palmiyelerin rüzgar eşliğinde sallanıyor oluşu hoş bir görsellik olmuş.

3- KARAKTER BİLGİ EKRANI

- nereden başlasam acaba? tamam kabul alfa sürecindeyiz daha çok şey değişebilir bunun gayet farkındayım ancak lütfen ben bir karakterimi düzenlerken fi tarihindeki internetteki sabitleşmiş bilgi yazılarından yararlanmayayım değil mi? her ne kadar orası örnek alınsa bile sonuçta bu yeni bir oyunun alfası değil mi? pardon yararlanmak dedim, yazılanların aynısını yapma desem cuk oturur maksimum sınır bile aynı . str dex mp hp int statların sayısı arttırılabilir daha farklı statlar eklenebilir.

- Misal healer priestler için iyileştirme etkilerini arttırabilecek bir stat olabilir ( 7500 hp yenilemek bir yetenek için uçuk bir rakam değil mi? o kadar canı olanı bulduk mu bulsak kaç tane bulacağız ) illa bir yetenek kullanımına da bırakılmamalı bu tarz işlemler. statlar üzerinden de ayarlama yaparak bir düzenleme yapılıp yetenekleri de ona göre ayarlayarak bir denge sağlanabilir. büyücüler için yeteneklerin yapılış hızı veya zırh deşme (buna göre yeteneklerde düzenlenir ), savaşçılar için de asaslar içinde battle priestler içinde okçular içinde zırh deşme ile ilgili stat (buna göre yeteneklerde düzenlenir) vs. vs. örnek misalinde tabi dediklerim

- özetle; sınıflara özgü, oynayışa özgü statlarda olabilir. malum stats sistemi bilindik kurcalamaya, yeni bir şeyler keşfetmeye ve yeni bir durumun oluşmasına engel olacak şekilde, malesef şuan ki hali ezbere gitmemize sebep olacak durumda. bir şey daha her stat statüsünün maksimum sınırı aynı olmayacak şekilde de yapılabilir.

- karakter ve arkadaşlar kısmında pencere boyutu aynı ancak klan sekmesine gelindiği zaman pencere birden büyümesi/genişlemesi hoş değil çünkü bu 3 tip sekme tek bir pencereye bağlı (U tuşu ile) ve bu pencerenin boyutunun sekmeden sekmeye değişmeyecek şekilde düzenlenebilir.

4- SINIFLAR/ YETENEKLER
- mage bildiğimiz üzere ateş, yıldırım ve buz üzerine kurulu şuanki durumda. rüzgar, su kara büyü şeklinde magelerin yönelebilecekleri seçenek arttırılabilir. sonuçta sadece oyunlarda değil fantastik kitaplarda bile büyücülerin kapsamı yönelimleri çok çeşitlidir.

- savaşçılara şövalye, rogueye düzenbaz, prieste uygun olacak şekilde yeni bir alt yönelim eklenebilirdi.

-yetenekler konusunda yine fi tarihinden kalma internet bilgilerinden yararlanarak hareket edilebildiğini söylemem gerek. batle priest mesela ben oyunu oynayarak değil fi tarihi üzerinden öğrendim battle priest mantığını (forumda da birisine dm attım sordum benzer cevap aldım. en azından biraz değişiklik yapılsaydı. bp ne giyer en düşük zırhı ben demiyorum ki hem zırhım olsun hem vurayım, öyle istesem zaten savaşçı karakter açarım. bp ye zırh tercihini değiştir bari, dengeleme içinde hasarını kırar/azaltırsınız olmaz mıydı. mage de öyle aynı zamanda.

-yetenek setlerinin özgünlüğe kavuşması şart şuan yetenekler konusundaki en büyük eksikliklerden birisi yeteneklerin çoğunun 2 farklı kısımda oluşması >> saldırı ve savunma şeklinde, kitle kontrol yeteneklerinin sayısında arttırma veya yeteneklerin içine bolca eklenmeli. sınıf dengelemesi de betada deniyor bakalım bizi neler bekliyor gelecekte

5- SİLAHLAR
- oyunun en iyi silahları arasında reaper(polearm), war scythe of the damned(polearm), holy maul(iki elli mace), earthshaker(iki elli mace), gunnars sabre(iki elli kılıç) vs. vs. kısaca polearm ve iki elli silahlar üzerine kurulu diyebiliriz.

- şahsen tek elli baltadan 2 tane takarak kombine etmek reaper veya strom neydi adı hatırlamıyorum anlamışsınızdır o gibi eşyaların geri planında kalmış durumda. aynı zamanda 2 tane tek elli kılıcı kombine ederek kullanmada böyle. mace+kılıç, mace+mace vs bu tarz değişik kullanımlar ön plana çıkartılabilirse biraz daha oynarlılığa renk katar. şuan ki durumda hiçbir işe yaramayacak kombinasyonlar maalesef. üst düzey silahların ne önemi kalacak o zaman diye düşünen olursa amaç zaten üst düzey silahlara yakın olacak kombinasyonlar oluşturmak böylelikle silah çeşitliliği artsın, sadece yeni silahlar koyarak bu çeşitlilik arttırılmamalı, ele alınacak tek elli silahların özelliğine bağlı her şey.

-48 level görev kılıcı 125 ap veriyor holy maul +1i 125 ap veriyor. biri iki elli kılıç diğeri iki elli mace takınca ayrı ayrı (U) karakter ekranında atak kaç oluyor diye baktığımda (kılıç ile mace arasındaki farkı anlamak için) ikisine de aynı atak gücünü gösterdi. priest için kılıç ve mace kullanım arasında fark var diye biliyorum ama yok mu yoksa?

- şahsen silahlar konusunda saçma bir öneri olarak görülebilir; polearm sezonu, balta sezonu, yay sezonu, mace sezonu, staff sezonu, hançer sezonu gibi şeyler yapılabilir. oyuncuları birden fazla karakter oynamaya teşvik edebilir. gerçi bana bile şuan mantıklı gelmedi :)

6- AYARLAR
- oyuna her girişimde fps ve ping kısmını açıyorum. ayarları kaydediyorum ama kayıtlı kalmıyor maalesef.

- oyuna her girişimde ayarlara girmek istediğimde sol elim hızlıca esc tuşuna gidiyor her seferinde çalışmıyordu da demiyorum hep basıyorum . sol alt köşeye mause ile tıklayarak veya alt+f4 yaparak ayarlara girmek demode değil mi? ayarlardan bir harfe atama yapabiliyoruz farkındayım ama yine de esc tuşunun işlevsiz bırakılması tuşun kendisinin mantığına aykırı escape(esc)

-oyunun açılış kısmında roko soft ve unreal engine ksımını enter ile hızlıca geçme ayarlara eklenebilir.

haricinde
  • dread skull, summoned skull gibi uçan moblara saldırırken altlarındaki boşluğa silah sallayarak hasar atılıyor.
  • droptan coin resmi ile inverterdaki coin görüntüsü farklı en azından droptada altın resmi koyulsun bari uyum olsun
  • level yükseltmek solo oyuncu için kolay değil, tamam illa kolay olsun da demiyorum ama parti ile kasılınca level yükseltmek daha kolay, haliyle solo oynayanlar için bir şeyler yapılmalı.
  • bir ara alışveriş yapacakken ekran klavyesini açtım ama ekran klavyesinde tuşlara basıyorum ama basmıyor allah allah dedim hep çalışıyordu ne oldu ki dedim yeni olan ne var diye düşünürken bir bir uygulamaları kapattım ancak hala çalışmıyordu en son oyunu kapattım ondan sonra ekran klavyesi çalıştı. sonra tekrar deneyeyim dedim harbiden oyun açıkken ekran klavyesinde tuşlara bassak bile ekran klavyesi işlevsiz kalıyor, çalışmıyor.
  • görevlerde verilen zırhlar battle priest oynayanlar açısından bir işe yaramıyor. düzenlenmesi gerekli. malum battle priest oynanışı ve yapısında değişiklik olmadığından fi tarihinden beri ezik zırh şart, bari ezik zırh koysanız oraya benzer durum magelerde de var. neyse tarih önemli
  • zırh ve silah npcleri aktif kullanılmıyor. bildiğiniz süs niyetine varlar maalesef. bir şekilde aktif kullanılmalı ama nasıl bilemem yoksa silinsin ne önemi var. aktif kullanılacak başka npc koyarsınız.

7- GENEL GÖRÜŞÜM
  • öncelikle saçmalamışsın diyeceğiniz kısımlar olabilir, olacakta. herkesin düşüncesi kendine aittir her düşüncede doğru değildir. eksiksiz mükemmel eleştiri ve öneri yapabilecek birisi olduğumu da düşünmüyorum.
  • yapımcı ekibin çok fazla kişiden oluşmadığını kendileri söylediler. bu sebeple şuan ki noktaya kadar gelmelerinden dolayı tebrikler.
  • alfa 2'nin, oyunun en ham halde olacak şekilde sunulduğu da belirtildi. şuan için saklamak ortaya çıkarmak istemedikleri bilgiler bence vardır ya da şuan için eklenme ihtimali olsa bile tamamlanamadığı için eklenemeyen kısımlarda olabilir. alfada oyunun her şeyi olmasa da ekleneceklerle beraber oyunun çoğunluk bilgisine sahip olursak official da ortaya çıkacak olan durum, yeni oyuncular için merak, alfa ve betalara katılanlar için at yarışına döner. (tabi inşallah sakladıkları/gizledikleri/değiştirecekleri şuan ortaya çıkarılmayan bir çok özellik vardır aksi durumda bir çok kişinin hüsrana uğrayacağına eminim)
  • oyunun alfa 2 yani oyunun en ham halinin kopyala yapıştırdan ibaret olduğunu demekten kendimi alıkoyamıyorum. oyunu oynadığım 3. gün kendime şunu sordum "ben yeni bir oyunun alfa sürecinde miyim? cevabım hayırdı."
  • benim görüşüm official çıkışına için 1 yıl kesin var. ekiplerinin de çok büyük olmadığını oluşabilecek aksaklık ve hatalar/bugları ele alırsak 1 yılı gözden çıkardım ben ve sabırla bekleyeceğim tabi ki alfaya vaktim olduğu sürece devam edeceğim :) ellerinden geleni yaptıklarından emin olun, sonuçta bu işten para kazanacak ve kurdukları şirketi büyütecek olanlar kendileri. kullanıcıların görüşlerini görmezden geldiklerini düşünmüyorum, kafalarındaki plana göre ilerliyor yetkililer bence doğru yapıyorlar. aksi halde her şey karışır.
  • pazar konusunda benim anladığım hem old school pazar hem de auction house birlikte mi kullanılmak isteniyor? oyunda aktif olmayan auction house var. old school pazar da var, çoğunluk görüş istemiyor ama old school pazarı ısrarla düzeltmeye çalışılıyor yani benim anladığım 2 tip pazarı beraber kullanma düşünceniz var. lakin bu durumda offline pazar yerine insanlar auction house a yönelir, offline pazar çok kullanılmaz diye düşünüyorum.

başka söyleyecek bir şey aklıma gelmiyor. iyisiyle kötüsüyle önerimi ve eleştirimi yapmak istedim. geliştirici ekip ve yetkililer inşallah bu işin altından başarıyla kalkar ve başarılı olurlar. iyi forumlar herkese.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt