Post efektleri detaylı eklemeyen oyunlarda genellikle yaşanıyor. UE4 dönemindeki indie firmaların çoğu bu konuda tembel veya ekledikleri efekt, bazı optimizasyonunu çözemedikleri sorunların ayıbını örtüyor. Bu yüzden kapanmasına izin vermiyorlar.
Karakteri karanlık yapan büyük ihtimalle Ambient Occulision efekti. Üstüne bir de kenarları siyah yapan Vignette birleşince iyice boğuk bir oyun oluyor. Vignette bence MMORPG oyunlarda pek de ihtiyaç duyulan bir şey değil. Bazı indie FPS oyunları, hasar almayı anlatmak için bunu kullanıyor. Bence o oyunlarda da kötü duruyor.
Sakinmoruk dediği gibi Post Processing veya Post effect olarak geçen ayarları orta veya düşüğe alırsan o karanlık efektler kapanacaktır. Harita tasarımı çok iyi olmadığından veya fazla açık olduğundan, AO çevreden gidince oyun bir tık çiğ gözükebilir.