Öneri Kritik Sorunlar ve Öneriler

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18
Merhaba, Sayın Row Ekibi ve Forum üyeleri, sizlere oyunumuzda Alfa itibariyle gördüğüm Sorunları ve oyunun geleceği adına Önerilerimi sunmak isterim:

Alfa 2 İtibariyle Sorunlar ve Önerilerim

1) Optimizasyon Sorunları
En büyük sorun ve en acil çözülmesi gereken sorundur. Alfa 2 de bu sorunların yaşanması gayet doğal ama çok güçlü sistemlerde bile oyun kasıyor ve işlemci ısınıyor.
##Moblar ve petler ışınlanarak hareket ediyor.
##Görüntü olarak gözü çok yoruyor.
## Bir bölgede çok sayıda (3-4 party) kişi olunca anlık fps dropları giriyor ve o bölgede kamerayı 360 derece veya sağa sola çevirirken takılmalar/ kamera hızı yavaşlaması yaşanıyor.
##Optimizasyona biraz daha çalışılarak ve orta özellikteki bilgisayarlara biraz daha oynama fırsatı verilirse mükemmel olur.

2) Görev Sistemi
Görev kurgusu ve hikâye sunumu bir mmorpg oyununun oynanmasını sağlayan, oyunu oynarken keşfetme isteğini arttıran, exp kasarken keyif almayı sağlayan bir sistem. Gördüğüm kadarıyla şu an için görevler hiç bir hikâye ve tema barındırmıyor 10 yaratık kes 10 peynir topla şeklinde hiçbir hikâyeye hizmet etmiyor eminim bu konuda çalışmalar yapılıyordur.

3) Binek (Mount) Çağırma ve İnme Sorunu
Bineği çağırmak için Skillbar'a scroll vb koymak ve basmak ayrıca binekten inmek için de aynı işlemi tekrar etmek bence çok gereksiz ve tarihin gerisinde kalan, pratikliği azaltan bir durum.
##Bence binek çağırmak için bir tuş atanmalı ve binekten inmek de aynı şekilde bir tuşla olmalı ayrıca saldırı sırasında binekten otomatik iniş sağlanmalı atak yaparken vb.

4) Alan Skillerinde Tuş + Tuş Desteğinin Olmaması
Alan skillerinin hedef noktasını mouse yardımıyla seçtikten sonra mouse ile tıklamanın alternatifi olarak klavyeden ikinci kere skill tusuna basınca alan skilini atabilmeliyiz çok önemli bir detay ve biz magelerin lure yaparken bazen öne gidip ölmemizi engelleyebilir.

5) Tema Eksikliği
Yaratıklar ve bulundukları yerlerle ilgili bir bağlantı kuramadım çoğu yerde bu eksik. Yaratıkların bulunduğu yerlerin onlara uygun bir teması olmalı.

6) Skill ve Düz Saldırı Vuruşları
Çok önemli bir ayrı konu animasyon iptalini, combo sistemini ben de seviyorum ve destekliyorum. Yalnız vuruş şekilleri xxxx oyunla farklı olabilir örneğin xxx oyundaki Spike skilinin aynısı burda da var ve bence aynı olmasına gerek yok vuruş şekilleri değişsin ama sistem aynı kalabilir.

7) "ESC " Tuşu İşlevsiz Olmamalı
Bu tuşla en azından ayarlar menüsünü açabilmeliyiz. Herkesin sıklıkla kullandığı ve neredeyse her oyunda aynı işleve sahip bir tuş kesinlikle olmalı.

8) Karakter Ölünce Exp(Deneyim) Kaybı

Yüksek seviyeye sahip oyuncuların çok çektiği bir konudur :) exp kaybının kaldırılması veya minimize edilmesinin gerektiğini düşünüyorum. Level düşürmek isteyenler için farklı şeyler düşünülebilir. Örneğin 40-49 lvl pvp oyuncuları için anti exp özelliği getirilebilir.

9) Gruptaki Kişileri Klavyeden Bir Tuşla Seçememe
Grupta bize en yakın kişiyi "x" bir tuşla seçmek mantıklı ve aynı zamanda bir mage oyuncusu uzaktaki grup arkdaşlarını teleport etmek için "Tab" tuşu ile sırayla grup üyelerini seçebilmelidir mouse ile zaman kaybı oluyor.

10) Skill & Stat Point Sıfırlama Ücretleri
Çoğu oyuncunun parası olmadığı için farklı build, farklı oyun tarzı gibi pvp ve pvede hep aynı skill ve statla oynamak zorunda olması gerçekten can sıkıcı bunun ücretli olmaması ya da düşük ücret olması ve oyuncularımızın çeşitli skill & stat kombinasyonu deneyerek bu oyunu oynayabilmesi gerektiğini düşünüyorum.

11) Oyun Başlangıcında Öğretici Maskotu
Oyuna aşina olan bir kitle eminim başlangıçta zorlanmamıştır yalnız izlediğim yabancı twitch yayıncılarnda gördüğüm gibi Xxx oyununu daha önce oynamamış oyuncuların başlangıçta oyun kontrolü öğreticisi ve oyun içi yönlendirici bir maskot olmalı diye düşünüyorum.

12) Leveling Sistemi
Level kasmak için binlerce yaratık kesmek yerine çeşitli aksiyon içeren görevler olmalı. Böylece hile kullanımı ve oto atack ihtiyacı da azalacaktır böylece exp kasmak keyifli olabilir.

13) Işınlanma Yöntemi (Gate)
Gate'den bir yere ışınlanmak yerine haritada bulunan Gatelerin birer Waypoint olarak tasarlanıp 'M" tuşu ile Haritadan ücret karşılığında bu yerlere ışınlanmak daha pratik olabilir.Gate'nin yanına gitmeye gerek kalmaz böylece haritayı daha çok kullanırız ve vakitten tasarruf ederiz. Mesafeye göre de fiyat belirlenebilir.
indir (5).jpeg

Queensdale-GW2-map.jpg



##Oyunumuzla ilgili Alfa 2 aşamasında yaşanan sorunları ve kendimce çözümlerini paylaşmak istedim. Hepsi de bu aşamada yapılabilecek ve her oyuncunun memnun olacağını düşündüğüm çözüm önerileridir.


##Arkadaşlar beğendiyseniz lütfen yorum yapar mısınız ?

##Oyun ekibi eminim dikkate alacaktır ama çoğunluğun istekleri her zaman daha önemlidir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

BelaOkuyan

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
73
Puanları
18
4) Alan Skillerinde Tuş + Tuş Desteğinin Olmaması
Alan skillerinin hedef noktasını mouse yardımıyla seçtikten sonra mouse ile tıklamanın alternatifi olarak klavyeden ikinci kere skill tusuna basınca alan skilini atabilmeliyiz çok önemli bir detay ve biz magelerin lure yaparken bazen öne gidip ölmemizi engelleyebilir.

çok iyi bir öneri
 

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18
4) Alan Skillerinde Tuş + Tuş Desteğinin Olmaması
Alan skillerinin hedef noktasını mouse yardımıyla seçtikten sonra mouse ile tıklamanın alternatifi olarak klavyeden ikinci kere skill tusuna basınca alan skilini atabilmeliyiz çok önemli bir detay ve biz magelerin lure yaparken bazen öne gidip ölmemizi engelleyebilir.

çok iyi bir öneri
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.. Mage oyuncusu olarak çok istediğim bir alternatif özellik umarım bu küçük detay oyuna eklenir..
 

needfsug

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
36
Puanları
18
Tebrik ederim güzel bir liste olmuş tüm öneri ve problemlerin tek çatı altında toplanması yöneticiler içinde bir kolaylık olur.
Ayrıca benim bir önerim daha var listeye eklersen sevinirim.

Bence haritadaki en uzaktaki objeleri görmemize gerek yok. Ayarlara (Harita Görüş Mesafesi) seçeneği gelmesi fps açısından olumlu etki yaratabilir.
Örneğin herhangi bir mapde çok uzaktaki evleri objeleri veya ağaçları direk görmek yerine, onlara yaklaştıkça bu objelerin ortaya çıkmaları daha faydalı olacaktır.
 

AHMET

Üye
Katılım
23 Mar 2021
Mesajlar
70
Puanları
18
aoe skiller kesinlikle değişmeli,mesela flame mage bir meteor atarken,light mage karakterlere chain lightning atıp daha az kişiye vurmasına rağmen daha çok dps atmalı,ice mage pathing konusunda veya karşının bir avatarını oluşturarak saldırtmalı vs gibi,clasın temasına uygun farklı şeyler yapabilmeli,her class aynı levelda aynı skilin farklı görüntülü olanını atmamalı
 

shady19071907

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
316
Puanları
43
Sonunda güzel öneri yapan birini gördüm bu forumda. Pot parası, genie niye yok gibi olayları görmediğim için teşekkür ediyorum. Sadece 3. öneriye çok katılamıyorum çünkü mounta binip inme olayı çok basit şekilde atanmış ayrı ayrı yer kaplayacağına tek tuş kombini yapmışlar. Böylelikle daha fazla fps daha az pc için sorun teşkil ediyor. Geri kalanlar da gayet makul öneriler zaten açık betaya kadar oyun çok daha iyi hale gelir
 

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18
Sonunda güzel öneri yapan birini gördüm bu forumda. Pot parası, genie niye yok gibi olayları görmediğim için teşekkür ediyorum. Sadece 3. öneriye çok katılamıyorum çünkü mounta binip inme olayı çok basit şekilde atanmış ayrı ayrı yer kaplayacağına tek tuş kombini yapmışlar. Böylelikle daha fazla fps daha az pc için sorun teşkil ediyor. Geri kalanlar da gayet makul öneriler zaten açık betaya kadar oyun çok daha iyi hale gelir
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. :)
 

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18
aoe skiller kesinlikle değişmeli,mesela flame mage bir meteor atarken,light mage karakterlere chain lightning atıp daha az kişiye vurmasına rağmen daha çok dps atmalı,ice mage pathing konusunda veya karşının bir avatarını oluşturarak saldırtmalı vs gibi,clasın temasına uygun farklı şeyler yapabilmeli,her class aynı levelda aynı skilin farklı görüntülü olanını atmamalı
Değerli yorumunuz için çok teşekkürler gayet mantıklı düşünceleriniz..
 

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18
Tebrik ederim güzel bir liste olmuş tüm öneri ve problemlerin tek çatı altında toplanması yöneticiler içinde bir kolaylık olur.
Ayrıca benim bir önerim daha var listeye eklersen sevinirim.

Bence haritadaki en uzaktaki objeleri görmemize gerek yok. Ayarlara (Harita Görüş Mesafesi) seçeneği gelmesi fps açısından olumlu etki yaratabilir.
Örneğin herhangi bir mapde çok uzaktaki evleri objeleri veya ağaçları direk görmek yerine, onlara yaklaştıkça bu objelerin ortaya çıkmaları daha faydalı olacaktır.
Çok teşekkür ederim optimizasyon maddesinin altına ekledim .

Guzel konu eline saglik katiliyorum
Çok teşekkür ederimm ☺☺
 

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18

Mavivatan

Üye
Katılım
2 Ara 2020
Mesajlar
34
Puanları
8
Merhaba, Sayın Row Ekibi ve Forum üyeleri, sizlere oyunumuzda Alfa itibariyle gördüğüm Sorunları ve oyunun geleceği adına Önerilerimi sunmak isterim:

Alfa 2 İtibariyle Olması Gerekenler

1) Optimizasyon Sorunları
En büyük sorun ve en acil çözülmesi gereken sorundur. Alfa 2 de bu sorunların yaşanması gayet doğal ama çok güçlü sistemlerde bile oyun kasıyor ve işlemci ısınıyor.
##Moblar ve petler ışınlanarak hareket ediyor.
##Görüntü olarak gözü çok yoruyor.
## Bir bölgede çok sayıda (3-4 party) kişi olunca anlık fps dropları giriyor ve o bölgede kamerayı 360 derece veya sağa sola çevirirken takılmalar/ kamera hızı yavaşlaması yaşanıyor.
##Optimizasyona biraz daha çalışılarak ve orta özellikteki bilgisayarlara biraz daha oynama fırsatı verilirse mükemmel olur.

2) Görev Sistemi
Görev kurgusu ve hikâye sunumu bir mmorpg oyununun oynanmasını sağlayan, oyunu oynarken keşfetme isteğini arttıran, exp kasarken keyif almayı sağlayan bir sistem. Gördüğüm kadarıyla şu an için görevler hiç bir hikâye ve tema barındırmıyor 10 yaratık kes 10 peynir topla şeklinde hiçbir hikâyeye hizmet etmiyor eminim bu konuda çalışmalar yapılıyordur.

3) Binek (Mount) Çağırma ve İnme Sorunu
Bineği çağırmak için Skillbar'a scroll vb koymak ve basmak ayrıca binekten inmek için de aynı işlemi tekrar etmek bence çok gereksiz ve tarihin gerisinde kalan, pratikliği azaltan bir durum.
##Bence binek çağırmak için bir tuş atanmalı ve binekten inmek de aynı şekilde bir tuşla olmalı ayrıca saldırı sırasında binekten otomatik iniş sağlanmalı atak yaparken vb.

4) Alan Skillerinde Tuş + Tuş Desteğinin Olmaması
Alan skillerinin hedef noktasını mouse yardımıyla seçtikten sonra mouse ile tıklamanın alternatifi olarak klavyeden ikinci kere skill tusuna basınca alan skilini atabilmeliyiz çok önemli bir detay ve biz magelerin lure yaparken bazen öne gidip ölmemizi engelleyebilir.

5) Tema Eksikliği
Yaratıklar ve bulundukları yerlerle ilgili bir bağlantı kuramadım çoğu yerde bu eksik. Yaratıkların bulunduğu yerlerin onlara uygun bir teması olmalı.

6) Skill ve Düz Saldırı Vuruşları
Çok önemli bir ayrı konu animasyon iptalini, combo sistemini ben de seviyorum ve destekliyorum. Yalnız vuruş şekilleri xxxx oyunla farklı olabilir örneğin xxx oyundaki Spike skilinin aynısı burda da var ve bence aynı olmasına gerek yok vuruş şekilleri değişsin ama sistem aynı kalabilir.

7) "ESC " Tuşu İşlevsiz Olmamalı
Bu tuşla en azından ayarlar menüsünü açabilmeliyiz. Herkesin sıklıkla kullandığı ve neredeyse her oyunda aynı işleve sahip bir tuş kesinlikle olmalı.

8) Karakter Ölünce Exp(Deneyim) Kaybı

Yüksek seviyeye sahip oyuncuların çok çektiği bir konudur :) exp kaybının kaldırılması veya minimize edilmesinin gerektiğini düşünüyorum. Level düşürmek isteyenler için farklı şeyler düşünülebilir. Örneğin 40-59 lvl pvp oyuncuları için anti exp özelliği olabilir.

9) Gruptaki Kişileri Klavyeden Bir Tuşla Seçememe
Grupta bize en yakın kişiyi "x" bir tuşla seçmek mantıklı ve aynı zamanda bir mage oyuncusu uzaktaki grup arkdaşlarını teleport etmek için "tab" tuşu ile sırayla grup üyelerini seçebilmelidir mouse ile zaman kaybı oluyor.

10) Skill & Stat Point Sıfırlama Ücretleri
Çoğu oyuncunun parası olmadığı için farklı build, farklı oyun tarzı gibi pvp ve pvede hep aynı skill ve statla oynamak zorunda olması gerçekten can sıkıcı bunun ücretli olmaması ya da düşük ücret olması ve oyuncularımızın çeşitli skill & stat kombinasyonu deneyerek bu oyunu oynayabilmesi gerektiğini düşünüyorum.

11) Oyun Başlangıcında Öğretici Maskotu
Oyuna aşina olan bir kitle eminim başlangıçta zorlanmamıştır yalnız izlediğim yabancı twitch yayıncılarnda gördüğüm gibi Xxx oyununu daha önce oynamamış oyuncuların başlangıçta oyun kontrolü öğreticisi ve oyun içi yönlendirici bir maskot olmalı diye düşünüyorum.

12) Leveling Sistemi
Level kasmak için binlerce yaratık kesmek yerine çeşitli aksiyon içeren görevler olmalı. Böylece hile kullanımı ve oto atack ihtiyacı da azalacaktır böylece exp kasmak keyifli olabilir.

##Oyunumuzla ilgili Alfa 2 aşamasında yaşanan sorunları ve kendimce çözümlerini paylaşmak istedim. Hepsi de bu aşamada yapılabilecek ve her oyuncunun memnun olacağını düşündüğüm çözüm önerileridir.

##İleryen süreçte daha detaylı ama Offical sürüme kadar hazır olabilmesi muhtemel önerilerimi de sunacağım.

##Arkadaşlar beğendiyseniz lütfen yorum yapar mısınız ?

##Oyun ekibi eminim dikkate alacaktır ama çoğunluğun istekleri her zaman daha önemlidir diye düşünüyorum.
Emeğin için tşkler. Skil stat sıfırlama, ve aynı lvl de kalmak isteyene yaratıklardan veya tüm oyuncular exp kastıgında gelen exp ler bir havuzda tolansa istsdiğimizde karakterimize aktarsak
Ve diger tespitleriniz yerinde katılıyorum
Tşkler
 

okanozcan

Üye
Katılım
16 Nis 2021
Mesajlar
84
Puanları
18
Emeğin için tşkler. Skil stat sıfırlama, ve aynı lvl de kalmak isteyene yaratıklardan veya tüm oyuncular exp kastıgında gelen exp ler bir havuzda tolansa istsdiğimizde karakterimize aktarsak
Ve diger tespitleriniz yerinde katılıyorum
Tşkler
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim ☺
 

Chimera

Üye
Katılım
29 Nis 2021
Mesajlar
105
Puanları
28
Güzel öneriler tebrikler.
Genie benzeri bir sistem olmalı, ücreti aşırı olmamalı.

Eşya ve kıyafetlerimizi tamir edebileceği hammer olmalı.

Küfüre mute, macroya zindan cezası olmalı.

Ödül olarak eşya veren görevlere ödülü seçmeyince sağ altta üzeriniz dolu uyarısı geliyor. Ödülü seçiniz, diye bir ibare yazması daha iyi olur. 2 gün görevi veremedim.

Haddarda exp kasan yok, slotlar düzenlenmeli ve exp miktarları arttırılmalı. Lunaskarda kasmak daha kolay.
 
Üst Alt