Öneri Mage ataklarındaki el düşmesi hakkında

BelaOkuyan

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
133
Puanları
28
Merhaba.
Normalde online oyunlarda pekte olmayan bu özellik malum oyunda eklenmiş. Sanırım oyun yapım aşamasında rr skill gibi bir durum düşünülmemiş ki bu karakterlere bu özellik getirilmiş.

Neticesinde mele karakterlerin skillerini tamamlamadığı, koşarak vurduğu bu sistemde magelerin elinin düşmesi çok saçmadır. (priestlerden bahsetmiyorum) bir mage rakibini görüp skill atmaya karar verene kadar mele karakter dibine girip çoktan 2 skill atıp kaçmış oluyor. bu oyunda mageler party yapsın nova atsın yada mele takımda tp mage oynasından başka işe yaramıyor.

tek başına mob kesmekte zorlanıyor. halbuki mage karakter online oyunlarda tek başına en rahat kasan karakterdir. moba skill atamıyorsun.

diğer oyunlarda el düşmesi olmadığı vede bu oyuna göre daha çok vurdukları halde mageler avantaj sağlamıyor. hatta en büyük örnek silkroaddır, mage tek atar tek yer ama eli düşmez.

birde mele karakterler gibi magelerinde atak gücü gösterilmeli. malum oyunda mage atağı gösterilmediği için mp pvp de işe yaramaz hurafesi bile vardı. ayrıca ataklarını görmedikleri için mp okadar değersiz ki kimse çok güçlü ama kırılgan mage yapmaya yeltenmiyor.

eli düşmeyen, atağı belli olan bir mage olursa belki kırılgan ama çok vuran mage lerde görebiliriz oyunda. Zaten bu karakterin özelliği bu değilmi!

bir kaç defa mage oynamış ama bu karakterin bu ruhuna saçma olduğunu görüp devam etmemiş biriyim 83 reb 2 dizili mage'e bile sahip oldum. diğer oyunlarda ise ben mage oynarım.
 

Brunkrow

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
20
Puanları
3
El düşmesi konusu tartışılır fakat kesinlikle mage'lerin yetenek güçlerini stat ekranında görmek çok iyi bir fikir. Mageler hangi itemi taktığında, hangi statlı eşyaları giydiğinde diğer eşyalara, itemlere göre ne kadar fazla veya az hasar vuracabileceklerini arenada deneyerek öğrenmek yerine statlarda görebilmeli.
 

Sis

Üye
Katılım
17 Kas 2020
Mesajlar
116
Puanları
28
Öncelikle selam,

Ben oyunun mekanikleri hakkındaki genel yargılarını, malum oyunla karşılaştırmaman ve ilk başta alfa sürecinde bu mekanikleri bir denemen taraftarıyım. Diğer konu hakkında;

Magelerin genel hasar ve kırılganlık durumları; oyundaki diğer karakterlerin skill gücünden tut, diğer karakterlerin canına kadar bir çok faktörden etkilenecektir. Bahsedildiği gibi warriorda ALAN skilli olmayacağı için, toplu bir şekilde oynamak isteyen kişiler mageye yönelecektir. Bu durumda magelerin ALAN hasar gücü ve kitle kontrol oranları çok olursa, melee ekipler pk atarken baya bunalacaktır. Fakat warriorlarda ALAN skilli olmayacağı ve mage bir ekibin içerisinde çok hızlı bir temizlik yapamacağı için; magelerin ALAN hasarının çok fazla olması taraftarı değilim. Bu durumlarda melee ekiplere de bir şans tanınmalı. Malum oyunun eski dönemlerinde bu şans, bahsettiğin el düşürme sistemi ile verilmişti.

Mage ekibin kendi yakınına yaklaşmış melee ekipleri tabiki püskürtebiliyor olması da gerekli. Fakat bunu yaparken skillerin pasifleri ( yavaşlatma, kitleme) gibi özellikleri kullanarak yapmalı. Eğer 5 Mage, 8 kişilik bir party i yok edebiliyorsa, asıl dengesizlik o zaman oluşur diye düşünüyorum. Bir hasar ve kırılganlık ayarı yapılırken, bu durumlar gözetilebilir.

Tamamen kendi fikrimdir, konuyu dağıttıysam özür dilerim :)
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Magelerin kırılgan olup yüksek hasar vurması mantıklı. + olarak oyun skilleri az biraz göz altımda tank karakter gözüne çarptı ve Mage de sürekli hasar olayı var. Yani bir alan içinde sürekli hasar veren bir skill. Böylelikle her class partide olma olasılığını düşünüp bir dengeleme yapmışlar gibi. Sırf mele sırf Mage den ziyade karma partilerin de güçlü olacağına inanıyorum.
 

BelaOkuyan

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
133
Puanları
28
zaten pvpde el düşmesine pek kalınmıyor, teksen ölüyorsun kalabalıktada el düşme sıkıntısı oranı az oluyor. bu olay pve de sıkıntı oluyor. kasması çok eziyetli oluyor.
 

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
Bence artık malum oyunla kıyaslamaları bırakalım. El düşmesi zaten aptalca bir tasarım hatasından ibaret. Bu oyunda yer almayacağını düşünüyorum :)
 

SENOZ

Üye
Katılım
17 Kas 2020
Mesajlar
36
Puanları
8
Mage karakterleri malum oyundaki toplu takılmak zorunda olan bir sınıf haline gelmesi bence de güzel olmaz. World of Warcraft'ta tek başına 2-3 tane birlikte kesen bir class. Özellikle Classicte
 

X A

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
63
El düşmesi saçma sapan bir hatadan ibaret. Priestlerin ve magelerin elleri düşmemesi dileklerimle.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt