Silencer
Üye
- Katılım
- 20 Şub 2023
- Mesajlar
- 80
- Puanları
- 18

Merhaba, Öncelikle konu için vermiş olduğunuz emeklerden dolayı teşekkür ederiz. Bizde yakın zamanda bazı denemeler yapmıştık ve bunu oyun içi ticket olarak da yazdık. Kısaca özetleyeyim;
1. Takıların staff vuruşuna etkilerini zaten incelemişsiniz. Mystic Set ile Chaos Set arasında nova ve meteor hasarları bakımından da fark çok çok az vaziyette.
2. Bu yazımda becerebilirsem ek olarak göndereceğim tablodan anlaşılacağı üzere staflar arasında nova ve meteor hasarları bakımından çok komik farklar var. Örneğin inanması zor ancak sıradan bir epic item olan blaze dahi lunas ve archmage staflardan çok vurabiliyor
3. Oyunda elemental damageler bozuk. Nasıl mı ? Örneğin ; Luna's Fire Rod ile Archmage's Frost Staff ı ele alalım. Birisi fire diğeri ice bonus veriyor. Skillerimizi fire yapalım ve her iki silahla nova+meteor atalım hasar farkı 100 bile olmuyor zaman zaman
Tablodan anlaşılacağı üzere uniq itemler genel olarak epik itemlerin gerisinde kalıyor diyebiliriz. Üstelik Luna's staff takmak için fedakarlık etmemiz gereken onca HP de cabası ! "NOT: Tablodaki hasarların tamamı flame nova ve meteor ile hesaplanmıştır"
4. İce ve Lr skillerin normalde resist kırma olmadan fire skillerden fazla vurması gerekir. Bir dönem böyleydi de aslında. Neden mi ? Mageler açısından ele alacak olursak 180 Fire resisti olan bir magenin 50 ice resisti oluyor. Doğal olarak normalde resisti az olan elemental yani ice damagelerin yüksek olması gerek. Ancak burda ice ve lightning flame ile kıyas bile kaldırmaz. Bu nedenle oyun bizi mecburen yalnızca flame oynamaya mahkum ediyor.
5. Magenin 72-75 ve master 15 skillerinin işlevsizliği zaten gözler önünde bunları arkadaş anlatmış
6. Diğer jobların hepsi silah ve kıyafet takarken esas statlarından fedakarlık etmek zorunda değil. Mesela asaslar HP+Dex ile warriorlar HP+Str ile istedikleri kıyafetleri giyebiliyorlar. Magelerde neden bu kadar fazla int zorunlu ? Neden oyunun şu aşamasında dahi ataker bi mage elite veya imperial zırh giyemiyor ? Giymek istediğimizde ya HP den ya MP den fedakarlık etmemiz bekleniyor. Diğer joblarda bu fedakarlık yokken çok daha kırılgan bir job olan mage neden buna zorunlu tutuluyor ?
Özetle; elemental hasarlar sorunlu, staflar sorunlu, damageler sorunlu, nova mesafesi çok kısa, nova alanı çok dar; adama nova atmak için elini kaldırıyosun descent ile veya slide ile çok rahat şekilde içinden çıkıp kaçıyor veya içine girmişse sen elini indirene kadar 2 mage tek yiyor. Warriorların tor altında "R" ile vurdugu hasarı biz staff ile vuramıyoruz.
1. Takıların staff vuruşuna etkilerini zaten incelemişsiniz. Mystic Set ile Chaos Set arasında nova ve meteor hasarları bakımından da fark çok çok az vaziyette.
2. Bu yazımda becerebilirsem ek olarak göndereceğim tablodan anlaşılacağı üzere staflar arasında nova ve meteor hasarları bakımından çok komik farklar var. Örneğin inanması zor ancak sıradan bir epic item olan blaze dahi lunas ve archmage staflardan çok vurabiliyor
3. Oyunda elemental damageler bozuk. Nasıl mı ? Örneğin ; Luna's Fire Rod ile Archmage's Frost Staff ı ele alalım. Birisi fire diğeri ice bonus veriyor. Skillerimizi fire yapalım ve her iki silahla nova+meteor atalım hasar farkı 100 bile olmuyor zaman zaman
4. İce ve Lr skillerin normalde resist kırma olmadan fire skillerden fazla vurması gerekir. Bir dönem böyleydi de aslında. Neden mi ? Mageler açısından ele alacak olursak 180 Fire resisti olan bir magenin 50 ice resisti oluyor. Doğal olarak normalde resisti az olan elemental yani ice damagelerin yüksek olması gerek. Ancak burda ice ve lightning flame ile kıyas bile kaldırmaz. Bu nedenle oyun bizi mecburen yalnızca flame oynamaya mahkum ediyor.
5. Magenin 72-75 ve master 15 skillerinin işlevsizliği zaten gözler önünde bunları arkadaş anlatmış
6. Diğer jobların hepsi silah ve kıyafet takarken esas statlarından fedakarlık etmek zorunda değil. Mesela asaslar HP+Dex ile warriorlar HP+Str ile istedikleri kıyafetleri giyebiliyorlar. Magelerde neden bu kadar fazla int zorunlu ? Neden oyunun şu aşamasında dahi ataker bi mage elite veya imperial zırh giyemiyor ? Giymek istediğimizde ya HP den ya MP den fedakarlık etmemiz bekleniyor. Diğer joblarda bu fedakarlık yokken çok daha kırılgan bir job olan mage neden buna zorunlu tutuluyor ?
Özetle; elemental hasarlar sorunlu, staflar sorunlu, damageler sorunlu, nova mesafesi çok kısa, nova alanı çok dar; adama nova atmak için elini kaldırıyosun descent ile veya slide ile çok rahat şekilde içinden çıkıp kaçıyor veya içine girmişse sen elini indirene kadar 2 mage tek yiyor. Warriorların tor altında "R" ile vurdugu hasarı biz staff ile vuramıyoruz.