Mage Ve Okçu 150Kill - Ue5 Güncellemesi Ve Gelinen Son Durum Hakkında Genel Değerlendirmeler.

Oppai

Üye
Katılım
22 Kas 2022
Mesajlar
50
Puanları
18
ÖNSÖZ - Forum Sekmesinde de belirtildiği üzere Burası GENEL TARTIŞMA BÖLÜMÜ . Yani İnsanların eleştirilerini yada düşüncelerini paylaşarak belli kurallar içinde tartışığı bölüm.
Tartışma TDK sözlük anlamı şu şekildedir:

  1. isim Birbirine karşıt düşünceleri karşılıklı savunma
  2. Karşılıklı sözler söyleyerek yapılan çekişme, atışma, ağız dalaşı, dil dalaşı, dil kavgası, ağız kavgası, münakaşa
  3. Bir sorun üzerine sözle veya yazılı olarak karşılıklı, bazen de sertçe savunma

Tek Ricam Eleştirel olan bu yazıya bu kadar emeğime istinaden artık silmeyin. Şapkayı önünüze koyun ve düşünün. Haklılık payı nerede? Yada Nerede yanlış bir bilgi vermişim, güzelce cevaplayın. Yıllardır bu oyunu oynayan bir kişi olarak aklıma takılan şeylere cevap almak yada eleştirede bulunmak en doğal hakkım.

Discord - oyun içi ticket yada benzeri yerlerden sorulmasına rağmen henüz resmi bir cevap gelmedi. Okçu ve mageler için düzenlenmiş olan gereksiz kill sayısı arttırma işlemini geri çekmeyi planlıyormusunuz ? Yüzlerce oyuncunun dile getirmesine rağmen neden halen bu konuya tepkisiz kalıyorsunuz ?

Bu Kill sayısı arttırma işlemini mantıklı bir zemine oturtabiliyormusunuz ?

Güncelleme sonrası yapılan bu adaletsizliğin genel savunmaları şu şekilde yapılıyor..

-Mageler ve okçular birden fazla karakter ile görev yapıyor düşüncesi...

Önce bu düşüncede sonuca değil sebebe bakmak lazım. Sebep net ! Mageler mob kesemiyor. Para kasamıyor . İtem koyamıyor. İlla magelerden GB çekmesini bekliyorsunuz ? Keza okçu olarak da oynuyorum aynı zamanda okçularda 100Kill yapana göbeğimiz çatlıyordu. Ama en azından 100kill alıp gidip undead falan kesip eksiğimizi tamamlayabiliyorduk. Artık Glory görevi falan yapamıyoruz. Kaleb + 150 Kill yapıp ALT + F4 Atıp Melee eğlendirmeden çıkıp gidiyoruz.

-Mageler oyuna para harcamıyor düşüncesi...

Gelin kısa bir hesap yapalım .
+Archmage yada Lunas Fire +7 Ortalama 5.5 Gb
+Heavy Leather 5parça +8 Set ( mecburen rünlü yoksa dmg atmıyoruz . ) 5 GB civarı
+Amulet of Chaos 17GB
+4 Parça +1Chaos Takı ( +1 olmayınca yine bir işe yaramadığını sağır sultan bile biliyor. ) Ortalama 25GB

Total de kaç yaptı = Yine alttan hesaplayarak yazacam 50GB

Birde şimdi okçuların ve magelerin içine Buglu skiller ile atlayarak dümdüz yürüyerek casting olmadan makro ile dümdüz yere vurarak herkesi öldüren warirorların item ortalamasına bakalım ;
+WarScy +8 10GB ( tek para verdikleri item )
+Elite set +7 3 GB
+ Knight Pendant ve +2 Yan takılar 8 GB

Total de kaç yaptı = Bu sefer üstten sayıyorum 25 GB

Ayrıca üstteki itemlere sahip melee pt 5 warior 1 priest ile gelip (8 olmalarına bile gerek yok ) okçu yada mage ptlerin elinden hiç zorlanmadan her slotu rahatlıkla alabiliyor.



- Mage ve okçular oyunun dengesini bozuyor düşüncesi...

Birçok yerde buda söyleniyor ancak Hemen sizin için bir pk düzeni çizelim.

Mage ekipler >> Mage yada Okçu arıyor.
Okçu Ekipler >> Mage yada Okçu arıyor.
Asas Ekipler >> Mage yada Okçu arıyor.
Melee Ekipler >> Mage yada Okçu arıyor.

Ortak nokta nedir ? Mage yada Okçu . Neden çünkü Melee Ekip - Melee ekip ve asas ekip ile dümdüz vurarak kesip yürüyemiyor . Herkesin gözü Mage yada Okçu yakalamakta. Yayınlarda farklı bi yere koşarken Mage yada Okçu ekip görünce ; ağızlarından salyalar akarak MAGEEEEEEEE PTTT var OKÇU PTTTT Var Buglu blink Hazırla - Buglu descent hazırla Makroları ayarlayın diye komut veren ekipleride izliyoruz Twitch 'de !

Bu sirkülasyondan mageleri ve okçuları oyundan uzaklaştırdınız. Twitch yayınlarını izlediğinizi biliyorum. Gördüğünüzünde farkındayım ancak 150 Kill yaparak bu 2 jobu oyundan soğuttunuz ve Pk dönmez oldu.


- PK'nın az olma sebebi Herkes farm atıyor düşüncesi..

Arkadaşlar Mageler farm atmaz. Daha doğru bu oyunda mageler farm ATAMAZ. İstesede YAPAMAZ ! Yanında destekleyen bir melee ekip yoksa bu imkansız herkes gelir slotu alır. Sadece geçici olarak yan yana oynadığı melee gelene kadar o slota geçici olarak göz kulak oluyor. Slotları gezin Okçu yada Farm atan mage var mı ? Tabikide yok. Çünkü bıraktılar . Kendinizi kandırmayın. Farm da olan da melee. Okçular ve mageler oyundan uzaklaştılar. Düzelene kadar da gelip PK yada FARM atmayacaklar.


-Radiant Setlerin Sadece Melee Ekiplere Fayda sağlaması..

Melee ekipler hali hazırda - Sadece STR ve HP vererek bu yeni gelen setleri ekstra bir şey yapmadan giyiyorlar ve fazladan RESIST + HP elde edebiliyor ve Dmgleri nerdeyse hiç değişmiyor.
Olayı bir de Mage ekipler gözünden Değerlendirelim;
Normalde Mageler Ortalama Gereksiz yerede olsa Staff takabilmek için 132INT veriyor. Ancak radiant giymek için 150 vermemiz gerekiyor. Yani gereksiz yere 18 INT fazla vereceğiz ; bu da ortalama 250HP kaybedip ayrıca HP statlarımız azaldığı için hiç olmayan defansımızıda düşüyor.

+6 Radiant set yaptığımızı farzedersek ;

5Parça radiant x 7 Magic Bonus ile toplam kıyafetlerden 35 MP bonus gelecek. ( Rün basılmıyor )
5Parça Heavy Leather x 13 MAgic Bonus ile toplam 65MP Bonus geliyor ( rünleride kötüden say 1 MP olsun )- 70 MP eder . Yarı yarıya MP miz azaldı. Herkes bu seti giyip güçlenirken biz tam tersine DMG kaybı - HP kaybı Yaşadık.

Ama defansınız arttı.. 8 Heavy Set giyince anlık Defansımız 192 direk
+6 Radiant set giydiğimizde ; 328 Defans geliyor. Ne değişti. Hiç birşey - yine 2 wariror hiç emek sarfetmeden makro ile vuracağı dmg ile pt'yi yatırabiliyor.

Şimdi özetlersek - MP azaldığı için DMG düştü - Fazla int verdiğimiz için HP Düştü - Melee Radiant gidip Ekstra Resist aldığı için DMG Düştü . Zaten kesilmeyen meleeler daha da kesilemez oldu.


Umarım bir çözüm bulursunuz. MAGELER ÇOK VURUYOMUŞ Diyen Ünlü Yayıncılarınız bile en üst seviye itemler ile dmg atamadığını fark edip daha fazla katlanamayıp Mage charlarını patlatmaya başladılar. Katlanamadılar bu Ayrımcılığa


Dipnot - https://forum.riseonlineworld.com/konular/100-adet-mage-oyuncusunun-ortak-fikri.18771/#post-127420 1.5 Yıl öncede benzer şeyler varmış Ama bi gelişme olmamış.
 
Son düzenleme:

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
951
Puanları
93
Radiant seti+7 olarak hesapladığında magelere verilmiş büyük bir nimet olduğunu anlarsın. Mp ve hp kaybı olmadan nerdeyse 2x defansa ulaşmış oluyorsun. Ayrıca az gibi görünse de %1 antisi bulunuyor.

Radiant set olmazsa olmazidir magenin. +6 değil +7 takmaya çalışın.

Mageler eskiden çok vuruyordu ama artık vurmuyorlar. Takı güncellemesinden sonra skilleri de nerflendi. %20 ve %10 magic atak veren skiller şuanda %8 ve %4 magic atak veriyor.

Mage bir skill atana kadar ya interrupt yiyor ya da olmuş oluyor. Skill animasyon süresinin kisalmasi gerekiyor. Tüm skiller olmasa bile belli başlı skillerin ozellikle HP veren skillerin daha hızlı atılması gerekiyor ki hayatta kalabilsin.

Bu oyun hiçbir zaman warrior online olmadı. Ünlü yayincilar bile warriorun ne kadar kötü olduğunu görüp mage, assas gibi karakterlere geçtiler. Fakat son takı guncellemesiyle mageden rogueya geçiş başladı. Warriorlarda o güncellemede 1k HP nerfi, alan skillerinde %30, tekli skillerde %10 hasar nerfi yedi.
 

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
951
Puanları
93
Wariorların hp nerf yeme durumu çok realistik değil.
ortalama canları şuan 11K civarı oluyor sc ile . +3 Chaos takılı arkadaşımız MF ile 85 skilini ( oyunda kullanılan en zor skill ! ) oturtsa bile 2100 Civarı Dmg çıkıyor. Karşı tarafta gözüken dmg ise 1750 civarı oluyor. Basit matematik ile ; 6x1750 = 10500DMG

Yani ortalama bir wariror - ileri seviye diyebileceğimiz magelerden pot ile kurtulabiliyor.

Senaryo şöyle oluyor. 70 Vuruyoruz - ilk 10 harcıyor priest - içimize zıplıcaklar diye 85 açıyoruz gelişine yarısına değmeyen bu saçma skill e de rahatça pot ile direnebiliyorlar. Sonra 2 wariror yere vuruyor ve mutlu son.

Yayın izliyormusun bilmiyorum ancak Galia da 2 parti haricinde tüm mageler resmi olmayan bir karar aldık - PK çıkmıyoruz artık. Hep saçma bahaneler ile oyuncu yok diyorlar ( oyuncu dedikleri okçu ve mage ) - neymiş maç var pk az - Millet farm atıyor pk az - haftasonu olduğu için pk az - Sular Kesik pk az- Yağmur yağıyor Pk az.

Pk az değil bizim gibi onlarca pt pk çıkmıyor artık. Düzelene kadar da çıkmayacağız. 150 Kill yapıp direk bırakıyoruz PK'yı. Melee masalarına meze olmak baydı çünkü. Takıları +5 lesek yine düşüceklerinin garantisi yok. Bu sebeble takılarıda +2 olarak bıraktık ve yürütmiyeceğiz. Radiant +7 set giyen mageleri izliyoruz yine tek yiyolar . Daha ne yapabileceğiz ki ? PK atıp gerilmektense Haddar da takılmaya devam :))

Her iki sınıfı da ara ara oynuyorum. Eşit itemlerde warrior party araya 10k heal almadığı sürece yatar. Üzerinize sicrarsalar mageler yatar. Bazı warrior partiler masterdaki 3 skillden odun verip defansta mana shield skili açıyorlar. Bu partyleri yatırmak zor. Magelerin item seviyesi warrior partyden yüksek ise her türlü warrior partyi yatırırlar. Takıları +5lerseniz yatiramayacaginiz party olmaz :)

Püskürtme tuhaf bir dizayna sahip. Bazen iyi oturuyor bazen pek bı işe yaramıyor.

Bu arada mage pklari duvar arkası vurmalar kalkınca stealth pot PK Sina dondu. Stealth pot bas, görünmez ol, gafil avla ve novalari yağdır. Bir sure sonra potu çok olanın çok BP kastigi bir senaryo ortaya çıkıyor. :(
 

IFeaRI

Üye
Katılım
13 Haz 2022
Mesajlar
8
Puanları
3
oppai sana rakamlarla ne kadar cevap versede sen hala şöyle oldu böyle oldu diye cevap vermişsin. ben bu oyunu 4 seneye yakındır oynuyorum betasından beri yönetimin o kadar çok hatasını biliyorumki anlatamam asla yapmayız diye yeminler edip sonrasında büyük showlarla getirdiği işler(premium / kutsal 3lüyü bozmak (DPS-HEAL-TANK)/ yere vurma warrior / row / dv row / multi pcler ). tek bir güncellemede usernın %70 ini oyunu bıraktırdıgı işler(75 capinde magelere atılan %40 nerf) , bütün serverin ırk job fark etmeksizin söylediği video çektiği yinede inandıramadıgı işler(arwadda yine radiantın ilk gelmesiyle aynı saniyede magelere %15 buff gelmişdi haliyle bunu ilk fark eden ve söyleyen yine magelerin kendisi olmuşdu cünkü aşırı güclü olmuştuk 2 hafta düzeltmediler insanların radıant yapmasını beklemediler warriorlar küstü sonra düzelttiler bu seferde insanlar radiantlandı o buff geri gelmedi bu seferde mageler ezildi / 85 de lunaskar okcularının protean okcularından 2 kat daha hızlı koşması aynı yetenekle hemde 3 ay inandıramadık düzeltmediler)ve şimdi bunca zaman sonra yine aynı noktadayız.
şimdi tek birşeyi merak ediyorum oyunu ayakta tutan bu 2 jobu daha ne kadar dışlıycaklar.
 

JuanJuans

Üye
Katılım
20 Ocak 2024
Mesajlar
40
Puanları
18
Merhabalar tamamen katılıyorum.

Çözüm önerilerini şu şekilde sunabilirim:


1) 150 Kill saçmalığı :

150 kill okçu ve mageye verilmesi tamamen saçmalık çünkü okçu zaten zor yapıyor. İtemli bir kaç parti dışında oyunda en zor görev yapan job okçu diyebiliriz. Amaçlarının kalabalık okçu gruplarını dağıtmak olduğunu düşünüyorum ama dediğin gibi Mage ekip - Mele ekip - Okçu ekip - asas ekip herkesin oyunda tek atayım diyerek baktığı job okçu. Görevler renklendirilip farklı alternatiflerle günlük monotonluktan kurtarılıp eğlenceli hale getirileceğine daha da zorlaştırıp insanları akşam işten gelince sadece göreve odaklıyorlar ne dungeon ne farm ne craft toplayıcılık hiç bir şeye ayıracak vakit kalmıyor ve insanlar sıkılıp bırakıyor. (Okçu oynamıyorum Mele ve Mage ekiple oynuyorum 5-6 aydır)

2) Farm sadece Mele ye olması

Bunun çözümü aslında çok basit bir mobun Mr değerleri azaltılıp Defansı artırılacak. Mele afk farm atamayacağı kadar tank olduğundan magede mr değerinden dolayı çok vurdugundan mele değil mage farm slotu haline gelecektir.
Aynı şekilde bazı moblar arrow ekstra hasar alacak dagger az alacak gibi ayarlanarak radiant farmı en azından herkesin kendi job itemini düşüreceği şekilde veya her jobun slotunda her jobdan drop atacak şekilde ayarlanırsa herkes farm atabilir. (Kesinlikle uygulanıp tüm joblara farm ve oyunda alternatif vakit geçirme imkanı ve gelişme imkanı verilmeli)

3) Damage ve item konusu

Damageler konusunda bence mageye eklenebilecek tek ekstrası warriora karşı anti artırmak olabilir. Onun dışında uzaktan vurma avantajıyla veya oynayış stratejisiyle mage gayet yeterli güçte buluyorum. Fakat 2 tane warrior defans kırmayla kesememesi biraz daha düzgün oynayanların düşürebilmesi için dediğim gibi mele sınıfına karşı defans artırılabilir veya warriorlara mageye bir miktar az vurma eklenebilir. En azından defans kırma ile birlikte 3 4 warrior aynanda vurmadan düşmemeli.
Onun dışında her karakterin birbirine karşı avantajı ve dezacantajları var.

Not : Reverentia tarafından düzenlenmiştir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
951
Puanları
93
Magelere warriora daha fazla vurmalari için ekstra ozellik eklenmesine katılmıyorum. Hali hazırda tüm fire staflarinda warriora karşı hasar artışı mevcut. Bazı staflarda ise ek olarak warriora karşı defansta mevcut. Mage Radiant sette de warriora karsi defans bulunuyor.

Chaos setten %10, razu staftan %10 warrior atak geliyor. %20 cepte. Ayrıca Radiant set bonuslarina dikkat ettiyseniz warrior harici tüm sınıflara 35 resistance veriyor. Fakat warriora 18 resistance veriyor. Eşit itemli warrior ve rogue arasinda %20 resistance oynuyor. Rogue 62 master basınca nerdeyse warriorun 2 katı resistanceye sahip oluyor. 200 u geçiyor resistance değerleri... Sorun resistance ise roguelarda daha fazla resistance oluyor.

Clan ve bireysel sembol siralamarinda da dikkat etiyseniz stat ve fiziksel hasar bonusundan ziyade elemental hasar bonuslari daha fazla. Buradaki elemental hasarlar en kotu simgeye sahip Mageye bile hasar artışı sunarken fiziksel hasara sahip olanlara katkı sağlamiyor. Yani sembol odulleri işin özünde Mageye çok daha fazla avantaj sağlıyor.
 

cebe

Üye
Katılım
14 Tem 2024
Mesajlar
60
Puanları
8
Boş muhabet biri demiş görünmez potuyla pk atiyorsunuz. Magenin olayı o gafil avlayabilsin ki yüksek hasarda tekte kalabalıkta kill alsın. 7 Mage 50 kişiye vursa şu an 10 tanesini alacak partyler var. Ben komple +1 unique silahlarla takılarla oynayayım +0 epic itemli warrior ve ya assas bana tek atsın sonra mageler çok güçlü. Sadece rise değil daha önce de MMORPG oynayan varsa oyun farma döndüğünde zaten oyuncular bırakıyor. Radiant tarzı itemler mage jobunu fix bitiriyor. İstediğiniz kadar oyuna ünlü clan 50 kişilik ekip vs vs getirin. Warrior oyuna daha çok para harcıyor düşüncesinden insanlar bir türlü çıkamadı o yüzden hep warrior oyuncusunu elinde tutmaya çalişiyor. Bu oyun dışındaki diğer oyundaki tecrübemi aktaracak olursam da nerde mage ve okçu oyuncuyu küstürdükleri zaman oyun kendini bitiriyor çünkü yönetimler hep warriora yanlamaya onlara yaranmaya çalışıyor neden sanki para onlarda var güç onlarda var aman yayıncı onlar yok onlar daha iyi bilirler falan filan. Yayıncı olmayan o kadar çok insan var ki tüm yayıncıları ceplerinden çıkartırlar da neysee.
Relic eşyası: SADECE meele oyunculara yönelik bir item olmuş resmen ayıp olmasın diye sadece magic power bonusu eklenmiş. Bu yamadan sonra Mage jobunu oynayan insanları oyunda istemediğinizi düşünüyorum. Sebebi bu itemin Mage oyuncusunun tek faydalanabileceği yer 13 Magic power bonusu. %3 Fiziksel attack eklemek zaten oyunda attack damagesi yüksek olan diğer joblara daha çok avantaj sağlayacaktır. Tüm joblara karşı % odaklı deffanse vermek ise zaten zırh bakımından ve attack bakımından üstün olan warriorları daha da öne geçirecektir. Mesela bu itemde flame ice light resist varken neden onların da damagesi eklenmedi ve % odaklı fire damage ya da magic power bonus eklenmedi? Armoru düşük olan mage oyuncuları shell tarzı item giyemiyorken alacağı %3 deffanse ne kadar etkili olabilir?
Ben büyücü oyuncusuyum bütün statlarımı dağıtmak zorunda kalıyorum. Deffance ve mana istiyorsam int vermek zorunda kalıyorum ve hp olarak beni çok geriye düşürüyor. Geri kalan warrior ve asas jobları hem int vermeden yüksek deffanceli oyun sonu armorlarını giyebiliyorlar. Tek yaptıkları dağılım 255 str ya da dex kalan hp olması. Bu kadar kolay ve üstün bonusları olan bir joba üstelik alan hasarlı skiller verilmiş. 3 warrior 7 kişilik mage partyi 1 saniye bile sürmeden efektsiz kesebiliyorken 3 magenin 7 warrioru kestiği bir oyun yok ortada... zaten kolumuzu kaldırmakla meşgulüz önce bile aksiyon versek 1 saniyede 8 kişilik party ve çevresinde kim varsa 3 warriorlu bir party anında temizliyor ortalığı. İnsanlar neden mage oynasın ne avantajı ne cazibesi kaldı?

Çoğu yayıncı taş arkasından alan skill atiyorlar diye ağlaması sonucunda bu güncellemeyi yaptığınızı düşünüyorum ama zaten takılıyordu. Şimdi ise en basitinden açığa çıkıp sadece oyunda hedef olmamızı isteyen bir yama ile karşı karşıyayız. Üstüne üstelik dost priest oyuncularının açtığı kalkana bile alan novalarının takılması mevcut. Bu her türlü kötüye kullanımı doğurabilir.

Diğer yandan job dengesizliğini şöyle açıklayayım. Magede gerçekten 1v1 için özellikle fire'da çok güçlü skiller var. Hanginiz Deathmatchte elinizle mage seçiyorsunuz?
skillerin adlarına baktığınız zaman işlevselleri çok güzel de 2 warriora 20 party mage getir 2 warriorun kazanacağı yerde neyin adaleti :D
 

cebe

Üye
Katılım
14 Tem 2024
Mesajlar
60
Puanları
8
aynı şeyi daha millet exp kasarken mageler hızlı exp kasıyor diye slotlarda bile magelerin hasarını düşürdüler. Magenin alanla kesebileceği bir slot kalmadı. Lure yapmak imkansız hale geldi slot 2 adım sonra kaçmaya başladı. Güncel olmayan ama yeni server açıldığında bir mage oyuncusunun en rahat isyan edeceği şey. Eskisi gibi exp kasma keyfi (mage jobu için) rise online da yoktur malesef
 

JuanJuans

Üye
Katılım
20 Ocak 2024
Mesajlar
40
Puanları
18
Boş muhabet biri demiş görünmez potuyla pk atiyorsunuz. Magenin olayı o gafil avlayabilsin ki yüksek hasarda tekte kalabalıkta kill alsın. 7 Mage 50 kişiye vursa şu an 10 tanesini alacak partyler var. Ben komple +1 unique silahlarla takılarla oynayayım +0 epic itemli warrior ve ya assas bana tek atsın sonra mageler çok güçlü. Sadece rise değil daha önce de MMORPG oynayan varsa oyun farma döndüğünde zaten oyuncular bırakıyor. Radiant tarzı itemler mage jobunu fix bitiriyor. İstediğiniz kadar oyuna ünlü clan 50 kişilik ekip vs vs getirin. Warrior oyuna daha çok para harcıyor düşüncesinden insanlar bir türlü çıkamadı o yüzden hep warrior oyuncusunu elinde tutmaya çalişiyor. Bu oyun dışındaki diğer oyundaki tecrübemi aktaracak olursam da nerde mage ve okçu oyuncuyu küstürdükleri zaman oyun kendini bitiriyor çünkü yönetimler hep warriora yanlamaya onlara yaranmaya çalışıyor neden sanki para onlarda var güç onlarda var aman yayıncı onlar yok onlar daha iyi bilirler falan filan. Yayıncı olmayan o kadar çok insan var ki tüm yayıncıları ceplerinden çıkartırlar da neysee.
Relic eşyası: SADECE meele oyunculara yönelik bir item olmuş resmen ayıp olmasın diye sadece magic power bonusu eklenmiş. Bu yamadan sonra Mage jobunu oynayan insanları oyunda istemediğinizi düşünüyorum. Sebebi bu itemin Mage oyuncusunun tek faydalanabileceği yer 13 Magic power bonusu. %3 Fiziksel attack eklemek zaten oyunda attack damagesi yüksek olan diğer joblara daha çok avantaj sağlayacaktır. Tüm joblara karşı % odaklı deffanse vermek ise zaten zırh bakımından ve attack bakımından üstün olan warriorları daha da öne geçirecektir. Mesela bu itemde flame ice light resist varken neden onların da damagesi eklenmedi ve % odaklı fire damage ya da magic power bonus eklenmedi? Armoru düşük olan mage oyuncuları shell tarzı item giyemiyorken alacağı %3 deffanse ne kadar etkili olabilir?
Ben büyücü oyuncusuyum bütün statlarımı dağıtmak zorunda kalıyorum. Deffance ve mana istiyorsam int vermek zorunda kalıyorum ve hp olarak beni çok geriye düşürüyor. Geri kalan warrior ve asas jobları hem int vermeden yüksek deffanceli oyun sonu armorlarını giyebiliyorlar. Tek yaptıkları dağılım 255 str ya da dex kalan hp olması. Bu kadar kolay ve üstün bonusları olan bir joba üstelik alan hasarlı skiller verilmiş. 3 warrior 7 kişilik mage partyi 1 saniye bile sürmeden efektsiz kesebiliyorken 3 magenin 7 warrioru kestiği bir oyun yok ortada... zaten kolumuzu kaldırmakla meşgulüz önce bile aksiyon versek 1 saniyede 8 kişilik party ve çevresinde kim varsa 3 warriorlu bir party anında temizliyor ortalığı. İnsanlar neden mage oynasın ne avantajı ne cazibesi kaldı?

Çoğu yayıncı taş arkasından alan skill atiyorlar diye ağlaması sonucunda bu güncellemeyi yaptığınızı düşünüyorum ama zaten takılıyordu. Şimdi ise en basitinden açığa çıkıp sadece oyunda hedef olmamızı isteyen bir yama ile karşı karşıyayız. Üstüne üstelik dost priest oyuncularının açtığı kalkana bile alan novalarının takılması mevcut. Bu her türlü kötüye kullanımı doğurabilir.

Diğer yandan job dengesizliğini şöyle açıklayayım. Magede gerçekten 1v1 için özellikle fire'da çok güçlü skiller var. Hanginiz Deathmatchte elinizle mage seçiyorsunuz?
skillerin adlarına baktığınız zaman işlevselleri çok güzel de 2 warriora 20 party mage getir 2 warriorun kazanacağı yerde neyin adaleti :D
Chaos setli full puslu +8 stafflı vs vs. Yani kısaca itemli bir mage partiye tor gelmeden sadece 2 warriorun 1 saniyeden kısa sürede hatta havada uçan mage blinkine des atınca daha yere düşmeden 4 skill vurup mage görmeden tor dahi yemeden düşürmeleri normal mi ?
Mage havada uçan blink atıyor yere düşmeden havada yere vurabilen warriordan bahsediyor 2 tane warrior herhangi bir tor veya defans kırma skili yok ve salileseler içinde.

En azından warrior skill animasyonu vs eklenerek veya biraz mage gibi takım oyununda kendilerini geliştirip yetenekleriyle düşürmeleri lazım.
6 Mage hepsi tek vücut halinde yıllarca oynayarak aynanda vurmadan düşüremediklerini 2 tane zengin warrior yapabiliyor sıfır yetenek ile.

Üstüne bu warrior en rahat görev yapan karakter ve oyunda tek farm yapabilen karakter. Üstüne warrior dışında kill sabit duran atack karakteri yok :D
 

JuanJuans

Üye
Katılım
20 Ocak 2024
Mesajlar
40
Puanları
18
aynı şeyi daha millet exp kasarken mageler hızlı exp kasıyor diye slotlarda bile magelerin hasarını düşürdüler. Magenin alanla kesebileceği bir slot kalmadı. Lure yapmak imkansız hale geldi slot 2 adım sonra kaçmaya başladı. Güncel olmayan ama yeni server açıldığında bir mage oyuncusunun en rahat isyan edeceği şey. Eskisi gibi exp kasma keyfi (mage jobu için) rise online da yoktur malesef
Oyun açıldığında 75 Levelde grup zindan partylere almıyorlardı. Soloları 500 tane potla dönüyorlardı. Herkes afk farm elle farm yaparken mage farmı geçtim dungeon bile dönemiyordu. HP azaltıp def artırmasıyla magelerde melelerle aynı şekilde rahat dönebilirdi.
Oyun açıldığı günden bu yana çoğunda mele oyuncusuyum.
Ara ara heves edip mage basladım 3 4 defa ve hepsinde 1-2 hafta dayanıp geri döndüm.
En sevdiğim job magedir ama mekanikleri olan seri hareket eden sabit değil hareketli yetenekleri olan mmorpg magesi.
Tek başına mob kesemiyor :D
 

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
951
Puanları
93
Merak etmeyin +7 Radiant set dizdiginizde +8heavy sete göre MP, HP kaybiniz olmadan ektradan 196 defansa sahip olacaksınız. Buda en az %30 daha az hasar almanızı sağlayacak.

Mage vs mage pksinda Radiant seti olan takım kazanacak. +6 bile olsa Radiant setli mageler paper mageleri yatıracak.

Aarvardta bunları yaşadık. O yüzden biran evvel Radiant set dizmeye bakın. Magenin olmazsa olmazidir.

Radiant seti olanlar dv i domine edecek.
 

cebe

Üye
Katılım
14 Tem 2024
Mesajlar
60
Puanları
8
Chaos setli full puslu +8 stafflı vs vs. Yani kısaca itemli bir mage partiye tor gelmeden sadece 2 warriorun 1 saniyeden kısa sürede hatta havada uçan mage blinkine des atınca daha yere düşmeden 4 skill vurup mage görmeden tor dahi yemeden düşürmeleri normal mi ?
Mage havada uçan blink atıyor yere düşmeden havada yere vurabilen warriordan bahsediyor 2 tane warrior herhangi bir tor veya defans kırma skili yok ve salileseler içinde.

En azından warrior skill animasyonu vs eklenerek veya biraz mage gibi takım oyununda kendilerini geliştirip yetenekleriyle düşürmeleri lazım.
6 Mage hepsi tek vücut halinde yıllarca oynayarak aynanda vurmadan düşüremediklerini 2 tane zengin warrior yapabiliyor sıfır yetenek ile.

Üstüne bu warrior en rahat görev yapan karakter ve oyunda tek farm yapabilen karakter. Üstüne warrior dışında kill sabit duran atack karakteri yok :D
warriorlar da int versin kardeşim o zaman haklıyız yani. Oyunda tek stattan kısıp sağlam olmaya çalışan joba nerf getiriyorlar. Hayır int vermemesine rağmen ben int veren jobum manası benden fazla. Bari manasını çok düşük yapın ki adam hp pot mu çevirsem mana potu mu çevirsem diye beyni yansın. Neden böyle diyorum %100 yanarlar zaten :D
 

Reverentia

Yönetici
Game Master
Katılım
5 Ocak 2024
Mesajlar
106
Puanları
28
Forum üzerinde fikir tartışmasına seviyeli şekilde devam edebilirsiniz arkadaşlar.

Fakat eleştiri ya da fikir tartışmasında farkında olmadan oyunu kötülemeye dayalı ya da birbiriniz ile konuşurken birbirinize kurallar dışı ( öfke-sinir-hakaret vb) mesajlar iletmemeniz gerekmektedir, bu tarz mesajların saptanması durumunda mesajlarınız silinecek olup, devamında ise kişi ya da kişiler cezai işlem alabilecektir.

Lütfen mesaj iletirken belirttiğim maddelere göre mesajlarınızı iletiniz.

İyi forumlar.
 

Oppai

Üye
Katılım
22 Kas 2022
Mesajlar
50
Puanları
18
Merak etmeyin +7 Radiant set dizdiginizde +8heavy sete göre MP, HP kaybiniz olmadan ektradan 196 defansa sahip olacaksınız. Buda en az %30 daha az hasar almanızı sağlayacak.

Mage vs mage pksinda Radiant seti olan takım kazanacak. +6 bile olsa Radiant setli mageler paper mageleri yatıracak.

Aarvardta bunları yaşadık. O yüzden biran evvel Radiant set dizmeye bakın. Magenin olmazsa olmazidir.

Radiant seti olanlar dv i domine edecek.
Hocam Ben arkadaşların wariorlarına girip oynuyorum - Sende bi mage bul gir bir mage PT'ye 1 hafta oyna . Düşüncelerini gelip sonradan belirtirsen sevinirim. Teorik olarak güzel konuşuyorsun ancak - bahsettiğin senaryonun gerçekleşmesi için farm atabilmek lazım. Ama nasıl bir sorun var Mage farm atamıyor. Kutu görevi sakın deme ; herkes 200Kill yapıp farma geri dönerken - Mage ve okçular 300 Kill yapmaya zorlanıyor. 6 magenin yek vücut , aşırı stresle - ileri seviye odaklanarak oynayarak nova atması ile 2 wariorun elini kolunu sallayarak kill alması aynı emek değil. Tekrar diyorum Warior hesaba gidip kendim de oynuyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

rotute

Üye
Katılım
12 May 2022
Mesajlar
177
Puanları
28
Öncelikle bir konunun silinmemesi ya da kapatılmaması durumu mevcut gerçekten şaşkınım.Uzun senelerdir boyunca rise online da hem forumda hem oyunda aktifim şunu anladım, eğer ismi duyulmuş biri değilsen fikirlerinin veya ne yaptığının bir önemi yok. Görünen köy kılavuz istemez ,bir jobun fazla olması o jobun avantajlı olduğunu da göstermez. Sadece solo oyuncuların tercih edebileceği tek job şuan okçu ve priest olmasıdır.
Bunlar okçuların yediği benim hatırladığım nerf ler;
Okçuların parti halinde hızlarının %75 e düşürülmesi.
Klan boss dahil Death valley de bulunan bosslara ve yaratıklara karşı % olarak atak kısılması.
Kill sayısının arttırılması.
Stepback gibi skillerin ücretli yapılması ileri ki seviyelere taşınması.
Belli bir eğim olan yerlerden ok ların isabet etmemesi.
Kilitleme ve yavaşlatma gibi skillerin düzgün bir şekilde çalışmaması.
Artık 2-3 parti dolaşmayınca okçu bir işe yaramıyor şansa yaşıyor. Herhangi bir okçu ya da arkasında melee ekibi yoksa death valley de farm slotu kapatamaz .Fazla rogue sınıfı olması sebebiyle inferno giremez.
En basitinden neden 1-2 tane sadece okçu klan var? Neden aktif pk atan okçu yayıncı yok ? Gibi sorularla ilerleyebiliriz. Tüm max bosslar ve baş drop slotları melee ekiplerin elinde .Şuan meta warrior 13 k hp ler 6 k üstü ap ler mobility de fazla ayrıyetten.
Ne yazık ki ırk ve job dengesi ayarlanamıyor, benim görüşümdür .
 

Oppai

Üye
Katılım
22 Kas 2022
Mesajlar
50
Puanları
18
Öncelikle bir konunun silinmemesi ya da kapatılmaması durumu mevcut gerçekten şaşkınım.Uzun senelerdir boyunca rise online da hem forumda hem oyunda aktifim şunu anladım, eğer ismi duyulmuş biri değilsen fikirlerinin veya ne yaptığının bir önemi yok. Görünen köy kılavuz istemez ,bir jobun fazla olması o jobun avantajlı olduğunu da göstermez. Sadece solo oyuncuların tercih edebileceği tek job şuan okçu ve priest olmasıdır.
Bunlar okçuların yediği benim hatırladığım nerf ler;
Okçuların parti halinde hızlarının %75 e düşürülmesi.
Klan boss dahil Death valley de bulunan bosslara ve yaratıklara karşı % olarak atak kısılması.
Kill sayısının arttırılması.
Stepback gibi skillerin ücretli yapılması ileri ki seviyelere taşınması.
Belli bir eğim olan yerlerden ok ların isabet etmemesi.
Kilitleme ve yavaşlatma gibi skillerin düzgün bir şekilde çalışmaması.
Artık 2-3 parti dolaşmayınca okçu bir işe yaramıyor şansa yaşıyor. Herhangi bir okçu ya da arkasında melee ekibi yoksa death valley de farm slotu kapatamaz .Fazla rogue sınıfı olması sebebiyle inferno giremez.
En basitinden neden 1-2 tane sadece okçu klan var? Neden aktif pk atan okçu yayıncı yok ? Gibi sorularla ilerleyebiliriz. Tüm max bosslar ve baş drop slotları melee ekiplerin elinde .Şuan meta warrior 13 k hp ler 6 k üstü ap ler mobility de fazla ayrıyetten.
Ne yazık ki ırk ve job dengesi ayarlanamıyor, benim görüşümdür .
Demeye çalıştığım şey tam olarak bu.
Warrior (savaşçı sınıfı) mantıken yüksek AP'li değil daha tank özelliğinde olacak , yere vurma ile dümdüz yürüyemeyecekler falan diye discord toplantılarında açıklama olmuştu. Tam tersini yaptılar. Adamlarda Can var + Def var + Resist var + Attack var + Mobilite var. Ne yok ? Bi tek Meteor skilleri eksik. Oda olsa herkes rahat etcek ztn.

Okçu da oynuyorduk - saldık direk. Mage olarak 1 saat gelip 150 kill alıp çıkıyoruz artık melee eğlendirmeyelim diye. Mage yine 1 saate bi şekilde bitiriyor görevi ama Okçular için cidden üzülüyorum. 150 kill yapana kadar insan oyundan soğuyor. Farm atmak istese mageden farkı yok melee gelip ensesine vurup slotu direk alıyor.

Tekrar diyorum - Kill sayıları kesinlikle düzenlenmeli - wariorların yere vurma skili casting şeklinde olmalı - bir mage nasıl 33 Alanı açıyorsa melee de skillerini açarak vurmalı
Z+r+Skill1 Z+r+Skill2 şeklinde makro ile vurması kesinlikle engellenmeli. O zaman görelim karakoyun - akkoyun. Şuan oynayan melenin %75 skill atamaz. Bu kadar da büyük konuşuyorum bu konuda. Turnuvalar bunun kanıtı - adamlar yazılımsız mouse'lar ile oyun oynayamayıp mage ekiplerden dayak yediler.

Bakın net diyorum size - Wariorlar aynı dmg atsınlar ama skilllerine casting ekleyin PK daha da canlanacak.
3 Job un da ortak problemi wariorların lüzumsuz pk kültürü . Herkes bundan bıkıp DV çıkmıyor. Artık bunu görün ve bir önlem alın,

Şu videonun 2.23 - 2.30 arasında R basılışına ve yetenek çok uzak demesi ne bilim bişeyler ima etmez mi ? Yada ard arda 3 yere vurmanın sadece 1.75 saniyede vurulması mantıklı mı ?
Üzücü...
 

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
951
Puanları
93
Warrior seri vuruş skilini 0.5 sn yapsınlar alan skiline 2sn vurmalı yapsınlar. En azında vs atabilir bir çar olsun.

Savasamayan savaşçıya +5 uniq set dizmedigin sürece is görmüyor. Onda da eşit itemli partye karsi yine iş yapmıyor.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt