hizeN
Üye
- Katılım
- 27 Ara 2022
- Mesajlar
- 61
- Puanları
- 33

Arkadaşlar selamlar. Çocukluğumdan beri MMORPG oynayan biri olarak oynadığım oyunlardan gördüğüm güzel özellikleri yönetime ve sizlere örnek göstermek istiyorum.
1- Parti sistemi tam bir muamma. Parti kısmına exp-item paylaşımlı-paylaşımsız gibi seçenekler gelmesi gerek. Örneğin slotta solo farm atan biri partisine aldığı kişi ile item ve exp paylaşmadan kişinin görevine de yardım edebilmeli. Bunun en iyi örneğini uzun yıllar oynadığım Silkroad Online'da görebilirsiniz.
Görselin sağ kısmındaki kısım party sistemi. "Set" seçeneğine tıkladığınızda;
Tamamen Paylaşımlı veya Tamamen Paylaşımsız, Exp Paylaşımlı - İtem Paylaşımsız, İtem Paylaşımlı - Exp Paylaşımsız yapabiliyorsunuz. Bunun oyuna fayda sağlayacağını düşünüyorum.
2- Craft ve meslekler ekranı karmakarışık. Bu konudaki örneğimi de Auction House konusunda örnek gösterdiğim New World oyunundan alacağım. Yöneticiler bu oyunun craft sistemini biraz incelerse MMO aleminde Albion'dan sonra en iyi craft sistemine ve mekaniğine sahip olduğunu göreceklerdir.
Aşağıda gördüğünüz gibi bu pencere sadece "Workshop" mesleği ekranıyla ilgili. Solda yapılabilecek ürünler, orta kısımda seçilen ürün, sağda ise ürünün hangi özellikleri olduğu görülüyor. Gayet basit ve net bir tasarım.
3- Oyunun harita tasarımı çok yetersiz. Oyunda aradığınız bir canavar türünü veya npcyi bulmanız, hatta kendinizin haritada nerede olduğunu görmeniz bile mümkün değil. Bu konuyla ilgili de yine SRO üzerinden örnek vermek istiyorum.
Aşağıda gördüğünüz görsel oyunun sadece tek bir şehrini ve onun bölgesini gösteriyor. Oynayanlar bilir bu haritada gösterilen herşey birebir oyun içerisinde de görülmekte. Fakat Rise'ın harita tasarımında görünen detaylar oyun içerisinde oraya gittiğinizde görülmemekte. Örnek alınılması gereken bir sistem olduğunu düşünüyorum. Sağda da mevcut şehrin iç haritasını ve npcleri görüyorsunuz.
4- Silahların elde durma şekilleri ve karakterlerin tasarımları üzerinde çalışılması gerektiğini düşünüyorum. Malum oyunla kıyasladığımızda bile Warrior'ların, BP'lerin, Crossbow kullanan okçuların silah tutuşlarının fiziğe aykırı ve iç estetik olmadığını görüyoruz. Örneğin crossbow benim çok sevdiğim bir silah çeşidi fakat oyun içerisindeki saçma tutuş şeklinden dolayı bu silahı tercih etmiyorum. Mesela Silkroad online'da crossbowların tutuş animasyonları çok estetik. Belki örnek alınabilir.
Bu tutuş şeklini hiçbir oyuncunun reddedeceğini düşünmüyorum. İnanılmaz havalı gözüküyor. Aynı şekilde sağdaki fotoğrafta da bizim oyun içerisinde War Scythe ve uzun mızrak tarzı itemlerin tutuşları bu şekilde düşünülebilir.
5- Skill ve düz vuruş efektleri hep aynı. Milyonlarca kez aynı skilli arka arkaya kullanıyoruz. Buna da zamanında çok beğendiğim Metin2'den örnek vermek istiyorum. Tam vuruş videosunu ve animasyonunu bulamadım fakat videodaki gibi bir sistem ile oyuna combo mantığı entegre edilebilir. Sürekli aynı şekilde atak yapmak insanı ciddi anlamda sıkıyor.
6- Oyunda bosslar çıkıyor fakat kimse bu bossların nerede ve ne zaman çıktığını, kim tarafından kesildiğini bilmiyor. Oyuna bununla ilgili bir notice sistemi eklemek oyuna ekstra rekabet ve heyecan katacaktır. Şimdi hep aynı oyundan örnek veriyorsun diyenler olabilir fakat mevcut durumda verebileceğim çoğu örnek Silkroad online'a çıkıyor.
Bakınız mesela alt kısımda bir boss'u kesen kişinin ismi geçiyor. Aynı zamanda bu boss spawn olduğunda da aynı şekilde bildirim geçiyor. Oyunumuza eklenmesinin faydalı olacağı düşüncesindeyim.
7- Chat sistemi çok karışık ve çoğu zaman çalışmıyor. Bu konuda Albion online'ın başarılı olduğuna inanıyorum. Alttaki görsel ile bunu örnekleyebiliriz.
Mesela gördüğünüz gibi chatte özel odalar açılabiliyor, bir çok sekmeyi rahatça kapatıp açabiliyor chat ekranını istediğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz. Mesela ben oyun içerisinde + basan veya drop alan kişileri görmek istemiyorum. Fakat bunu kapatıp açabileceğim bir özellik mevcut değil. Örnek alınıp güncellenebilir.
8- Görev ekranı ve görev sistemi bozuk ve çoğu zaman çalışmıyor. Görevleri filtrelemek isteyip level aralığı seçtiğimde filtre sıfırlanıyor ve tekrardan kapat aç yapmak gerekiyor. NPC'lerin nerede olduğu belli değil. Yukarıda bahsettiğim gibi haritada zaten NPC'leri bulmak imkansız. Oto koşu sistemi çoğu zaman çalışmıyor veya çalışsa bile slota inanılmaz ters yerlerden götürüyor. Bu görev ekranları ve oto koşu sisteminde Black Desert bence çok başarılı. Aşağıdaki görselde sol kısımda şehirlerin %lik görev tamamlamaları, ortada filtrelere göre çıkan görevler ve sağda da üstüne tıklanan görevin detayları görünüyor.
9- Balık tutma sistemi AFK'dan çıkarılıp mini game olarak güncellenebilir. Bunun güzel örnekleri New World ve Albion Online'da var. Mesela albionda balık tutmak karlı bir gather dalı. Oltaya balık vurduğunda oku kenarlara kaçmadan basılı tutup balığı başarıyla tutana kadar ortada tutmanız gerekiyor. Bence çok mantıklı ve eğlenceli bir sistem. Örnek alınabilir.
Arkadaşlar daha belki de aklıma gelen onlarca örnek vardır fakat hepsini oyunda tecrübe ettikçe kıyaslama şansım oluyor. Bu oyun doğru adımlar atılıp oyuncu kitlesi dinlendiği sürece güzel yerlere gelebilecek bir oyun. Gerçi ben onlarca konu açsam da henüz bir gelişim göremiyorum fakat her güzel şeyin zaman aldığını da bildiğim için bu durumların düzelmesini sabırlı bir şekilde bekliyorum. Umarım Rise Online sektörde yer edinmiş oyunlardan örnekleri görür, analiz eder ve en iyi şekilde oyuna entegre eder.
Okuyan vakit ayıran herkese teşekkür ederim.
1- Parti sistemi tam bir muamma. Parti kısmına exp-item paylaşımlı-paylaşımsız gibi seçenekler gelmesi gerek. Örneğin slotta solo farm atan biri partisine aldığı kişi ile item ve exp paylaşmadan kişinin görevine de yardım edebilmeli. Bunun en iyi örneğini uzun yıllar oynadığım Silkroad Online'da görebilirsiniz.
Görselin sağ kısmındaki kısım party sistemi. "Set" seçeneğine tıkladığınızda;
Tamamen Paylaşımlı veya Tamamen Paylaşımsız, Exp Paylaşımlı - İtem Paylaşımsız, İtem Paylaşımlı - Exp Paylaşımsız yapabiliyorsunuz. Bunun oyuna fayda sağlayacağını düşünüyorum.

2- Craft ve meslekler ekranı karmakarışık. Bu konudaki örneğimi de Auction House konusunda örnek gösterdiğim New World oyunundan alacağım. Yöneticiler bu oyunun craft sistemini biraz incelerse MMO aleminde Albion'dan sonra en iyi craft sistemine ve mekaniğine sahip olduğunu göreceklerdir.
Aşağıda gördüğünüz gibi bu pencere sadece "Workshop" mesleği ekranıyla ilgili. Solda yapılabilecek ürünler, orta kısımda seçilen ürün, sağda ise ürünün hangi özellikleri olduğu görülüyor. Gayet basit ve net bir tasarım.
3- Oyunun harita tasarımı çok yetersiz. Oyunda aradığınız bir canavar türünü veya npcyi bulmanız, hatta kendinizin haritada nerede olduğunu görmeniz bile mümkün değil. Bu konuyla ilgili de yine SRO üzerinden örnek vermek istiyorum.
Aşağıda gördüğünüz görsel oyunun sadece tek bir şehrini ve onun bölgesini gösteriyor. Oynayanlar bilir bu haritada gösterilen herşey birebir oyun içerisinde de görülmekte. Fakat Rise'ın harita tasarımında görünen detaylar oyun içerisinde oraya gittiğinizde görülmemekte. Örnek alınılması gereken bir sistem olduğunu düşünüyorum. Sağda da mevcut şehrin iç haritasını ve npcleri görüyorsunuz.

4- Silahların elde durma şekilleri ve karakterlerin tasarımları üzerinde çalışılması gerektiğini düşünüyorum. Malum oyunla kıyasladığımızda bile Warrior'ların, BP'lerin, Crossbow kullanan okçuların silah tutuşlarının fiziğe aykırı ve iç estetik olmadığını görüyoruz. Örneğin crossbow benim çok sevdiğim bir silah çeşidi fakat oyun içerisindeki saçma tutuş şeklinden dolayı bu silahı tercih etmiyorum. Mesela Silkroad online'da crossbowların tutuş animasyonları çok estetik. Belki örnek alınabilir.
Bu tutuş şeklini hiçbir oyuncunun reddedeceğini düşünmüyorum. İnanılmaz havalı gözüküyor. Aynı şekilde sağdaki fotoğrafta da bizim oyun içerisinde War Scythe ve uzun mızrak tarzı itemlerin tutuşları bu şekilde düşünülebilir.


5- Skill ve düz vuruş efektleri hep aynı. Milyonlarca kez aynı skilli arka arkaya kullanıyoruz. Buna da zamanında çok beğendiğim Metin2'den örnek vermek istiyorum. Tam vuruş videosunu ve animasyonunu bulamadım fakat videodaki gibi bir sistem ile oyuna combo mantığı entegre edilebilir. Sürekli aynı şekilde atak yapmak insanı ciddi anlamda sıkıyor.
6- Oyunda bosslar çıkıyor fakat kimse bu bossların nerede ve ne zaman çıktığını, kim tarafından kesildiğini bilmiyor. Oyuna bununla ilgili bir notice sistemi eklemek oyuna ekstra rekabet ve heyecan katacaktır. Şimdi hep aynı oyundan örnek veriyorsun diyenler olabilir fakat mevcut durumda verebileceğim çoğu örnek Silkroad online'a çıkıyor.
Bakınız mesela alt kısımda bir boss'u kesen kişinin ismi geçiyor. Aynı zamanda bu boss spawn olduğunda da aynı şekilde bildirim geçiyor. Oyunumuza eklenmesinin faydalı olacağı düşüncesindeyim.

7- Chat sistemi çok karışık ve çoğu zaman çalışmıyor. Bu konuda Albion online'ın başarılı olduğuna inanıyorum. Alttaki görsel ile bunu örnekleyebiliriz.
Mesela gördüğünüz gibi chatte özel odalar açılabiliyor, bir çok sekmeyi rahatça kapatıp açabiliyor chat ekranını istediğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz. Mesela ben oyun içerisinde + basan veya drop alan kişileri görmek istemiyorum. Fakat bunu kapatıp açabileceğim bir özellik mevcut değil. Örnek alınıp güncellenebilir.
8- Görev ekranı ve görev sistemi bozuk ve çoğu zaman çalışmıyor. Görevleri filtrelemek isteyip level aralığı seçtiğimde filtre sıfırlanıyor ve tekrardan kapat aç yapmak gerekiyor. NPC'lerin nerede olduğu belli değil. Yukarıda bahsettiğim gibi haritada zaten NPC'leri bulmak imkansız. Oto koşu sistemi çoğu zaman çalışmıyor veya çalışsa bile slota inanılmaz ters yerlerden götürüyor. Bu görev ekranları ve oto koşu sisteminde Black Desert bence çok başarılı. Aşağıdaki görselde sol kısımda şehirlerin %lik görev tamamlamaları, ortada filtrelere göre çıkan görevler ve sağda da üstüne tıklanan görevin detayları görünüyor.

9- Balık tutma sistemi AFK'dan çıkarılıp mini game olarak güncellenebilir. Bunun güzel örnekleri New World ve Albion Online'da var. Mesela albionda balık tutmak karlı bir gather dalı. Oltaya balık vurduğunda oku kenarlara kaçmadan basılı tutup balığı başarıyla tutana kadar ortada tutmanız gerekiyor. Bence çok mantıklı ve eğlenceli bir sistem. Örnek alınabilir.

Arkadaşlar daha belki de aklıma gelen onlarca örnek vardır fakat hepsini oyunda tecrübe ettikçe kıyaslama şansım oluyor. Bu oyun doğru adımlar atılıp oyuncu kitlesi dinlendiği sürece güzel yerlere gelebilecek bir oyun. Gerçi ben onlarca konu açsam da henüz bir gelişim göremiyorum fakat her güzel şeyin zaman aldığını da bildiğim için bu durumların düzelmesini sabırlı bir şekilde bekliyorum. Umarım Rise Online sektörde yer edinmiş oyunlardan örnekleri görür, analiz eder ve en iyi şekilde oyuna entegre eder.
Okuyan vakit ayıran herkese teşekkür ederim.