Merhaba oyun hakkında bazı önerilerim ve eleştirilerim olacak.
Öncelikle arkadaşlarımızla derleyip size yazma ihtiyacı hissettik tek başıma odaklandığım bir konu değil bu yazı.
1-) Knight online'ın çağ dışı kalmış bir çok özelliğini oyunda görmemiz mümkün. İyi yönlerini alıp kötü yönlerini almamanızı çok isterdim.
2-)Hedeflenen kitle knight online kitlesi ise oyunu ileri taşıyacak bir community olmayacaktır kesinlikle çünkü mmorpg kültürüne uzak ve dar görüşlü bir kitleye hitap etmiş olacaksınız.
3-)Oyunun kaplaması,grafikleri,ortamlar,yapılar gerçekten özenerek yapılmış tebrik ederim. Ancak 2002 yılına ait bir mmorpg işleyişi görüyoruz oyunda.
4-)Pazar mantığı tamamen saçmalık. Gereksiz fps droplarına sebep oluyor ve almak istediğiniz eşyaya ulaşmanızı çok zorlaştırıyor. Merkezi pazar sistemi bu noktada çok güzel bir gelişme olacaktır. Oyun içi item değerlerini oyun yönetiminin alt ve üst sınırlar olarak belirlemesi oyun içinde dengenin kurulmasını sağlayacaktır. (BDO bu konuda baya iyi bir örnek)
5-) Rune sistemi gerçekten güzel bir sistem. Bu sisteme benzer bir sistem skillere de entegre edilerek oyunculara karakter geliştirme aşamasında daha özgün yaratıcı fikirler sunulabilir.(Talent tree gibi bir şey olabilir.)
6-) Haritalarda rift benzeri objeler var bunların altına gittiğimizde 11 level yaratıkları görmek ve merak uyandıran bir boss veya gate benzeri bir şeyin olmaması sinir bozucu.
7-) Solo friendly bir oyun olmadığı için yabancı oyuncuları çekmeniz çok zor. Her oyuncu kendi başına belirli imkanlar dahilinde kendini geliştirmeli ve oyundan keyif almalı. (Death Valley haritasında solo bir oyuncuysanız farm partylere girmeniz imkansız. İnsanlarla iletişim kurmaya çalıştığınızda "clan party alamayız" gibi cevaplarla karşılaşıyorsunuz.
8- Stat sistemi eski nesil mmorpglere özgü bir sistem. Mage elit armorlar veya üst sınıf eşyaların istedeği int miktarı o kadar fazla ki oyunda classlar arasında dengesizliğe sebep veriyor. Bu eski nesil stat sistemi yerine giydigimiz eşyalardan stat aldıgımız bir sistem olsa daha mantıklı olurdu.
9-)Soulbound(Ruh bağı) sistemi bir nebze P2W önüne geçse de Trade ile gold takası yapılabildiği sürece p2w önüne tamamen geçmiş sayılmayacaksınız. İsteyen kişiler Gb (gold bar) satan kişilerle Tl karşılığında alışveriş yapıp düşük seviye eşyalara erişebilecek ve upgrade yapabilecek. Bir de official sürümde potlar ve sundries eşyaları'nın pahalı olacağı göz önünde bulundurulursa gb alan kişiler yine önde olacaktır.
10-) İleride gelecek olan dungeon sistemi'nin tower şeklinde olmamasını temenni ediyorum. Boss fightların oldugu ve addlerin oldugu güzel bir dungeon sistemi olmalı.
Öncelikle arkadaşlarımızla derleyip size yazma ihtiyacı hissettik tek başıma odaklandığım bir konu değil bu yazı.
1-) Knight online'ın çağ dışı kalmış bir çok özelliğini oyunda görmemiz mümkün. İyi yönlerini alıp kötü yönlerini almamanızı çok isterdim.
2-)Hedeflenen kitle knight online kitlesi ise oyunu ileri taşıyacak bir community olmayacaktır kesinlikle çünkü mmorpg kültürüne uzak ve dar görüşlü bir kitleye hitap etmiş olacaksınız.
3-)Oyunun kaplaması,grafikleri,ortamlar,yapılar gerçekten özenerek yapılmış tebrik ederim. Ancak 2002 yılına ait bir mmorpg işleyişi görüyoruz oyunda.
4-)Pazar mantığı tamamen saçmalık. Gereksiz fps droplarına sebep oluyor ve almak istediğiniz eşyaya ulaşmanızı çok zorlaştırıyor. Merkezi pazar sistemi bu noktada çok güzel bir gelişme olacaktır. Oyun içi item değerlerini oyun yönetiminin alt ve üst sınırlar olarak belirlemesi oyun içinde dengenin kurulmasını sağlayacaktır. (BDO bu konuda baya iyi bir örnek)
5-) Rune sistemi gerçekten güzel bir sistem. Bu sisteme benzer bir sistem skillere de entegre edilerek oyunculara karakter geliştirme aşamasında daha özgün yaratıcı fikirler sunulabilir.(Talent tree gibi bir şey olabilir.)
6-) Haritalarda rift benzeri objeler var bunların altına gittiğimizde 11 level yaratıkları görmek ve merak uyandıran bir boss veya gate benzeri bir şeyin olmaması sinir bozucu.
7-) Solo friendly bir oyun olmadığı için yabancı oyuncuları çekmeniz çok zor. Her oyuncu kendi başına belirli imkanlar dahilinde kendini geliştirmeli ve oyundan keyif almalı. (Death Valley haritasında solo bir oyuncuysanız farm partylere girmeniz imkansız. İnsanlarla iletişim kurmaya çalıştığınızda "clan party alamayız" gibi cevaplarla karşılaşıyorsunuz.
8- Stat sistemi eski nesil mmorpglere özgü bir sistem. Mage elit armorlar veya üst sınıf eşyaların istedeği int miktarı o kadar fazla ki oyunda classlar arasında dengesizliğe sebep veriyor. Bu eski nesil stat sistemi yerine giydigimiz eşyalardan stat aldıgımız bir sistem olsa daha mantıklı olurdu.
9-)Soulbound(Ruh bağı) sistemi bir nebze P2W önüne geçse de Trade ile gold takası yapılabildiği sürece p2w önüne tamamen geçmiş sayılmayacaksınız. İsteyen kişiler Gb (gold bar) satan kişilerle Tl karşılığında alışveriş yapıp düşük seviye eşyalara erişebilecek ve upgrade yapabilecek. Bir de official sürümde potlar ve sundries eşyaları'nın pahalı olacağı göz önünde bulundurulursa gb alan kişiler yine önde olacaktır.
10-) İleride gelecek olan dungeon sistemi'nin tower şeklinde olmamasını temenni ediyorum. Boss fightların oldugu ve addlerin oldugu güzel bir dungeon sistemi olmalı.