cetincetindag
Üye
- Katılım
- 5 May 2021
- Mesajlar
- 3
- Puanları
- 3

Merhabalar,
Rise Online World projenizle çok yakın zaman önce tanıştım ve böyle güzel bir projenin altından başarıyla kalkacağınızı şimdiden gösterdiğiniz için sizi tebrik etmek, aynı zamanda size teşekkür etmek istiyorum. Knight Online ile olan deneyimim çok iyi geçmese de Rise Online World beni yakaladı. Uzun zamandır ilk kez başından kalkamayacağım bir MMORPG nin benim ülkemin yetenekli insanları tarafından yapıldığını bilmek beni çok gururlandırdı. Deneyimlerimden ve izlenimlerimden yola çıkarak sizlere yardımcı olabilmek maksadıyla eksik gördüğüm yönlere odaklı bir rapor yazdım. Büyük ihtimalle hepsinin farkındasınızdır ama bir madde bile olsa bir alpha tester olarak üzerime düşeni gerçekleştirmek istedim. Uzun süre yurtdışında yaşadığımdan dolayı tam karşılayan Türkçe sözcüğünü hatırlayamadığım bir takım sözcükler oldu affedin.
Başarılar dilerim,
17 inç IPS panel ile 1920x1080 çözünürlükte oynanarak yazılmıştır.
• Görev progress iletileri ( X yaratığı 6/10 gibi) güncel hedefin can barının üzerine denk geliyor ve barı görmeyi imkansız hale getiriyor.
• Kendimizin ve rakiplerimizin üzerindeki buff ve debuff etkilerini can barlarının altında görebilmemiz hayat kalitesini çok fazla arttırabilir.
• Party UI çok yetersiz, partimizdeki oyuncuların seviyelerini ve üzerlerindeki buff/debuffları can barlarının hemen altında gözlemleyebilmek hayat kalitesini çok fazla arttırabilir.
• Oyun içerisindeki bir takım bölgeler (örnek olarak goblinlerin bulunduğu bölge) gözü çok fazla yoran renkler içeriyor, bu renklendirmeler üzerinde düzeltmeler yapılabilir.
• Oyundaki isim renklendirmeleri isimleri taşıyanların bize karşı olan konumunu (dost,düşman,pet) yeterince iyi yansıtmıyor. Mesela petlerimizin kırmızı renkli olması psikolojik olarak onları düşman olarak algılamamıza neden oluyor. Bu konu üzerinde çalışılabilir.
• İliştirilmiş linkte görüldüğü üzere atanan kısayol tuşunun isimlendirilmesi çok uzun olduğu zaman zaman (Thumb Mouse Button gibi) skill bar tamamen integrity’sini yitiriyor.
http://prntscr.com/12htawn
• 1’den 8’e kadar olan skill barlarındaki 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 slotlarının her birinin birbirinden bağımsız olarak tuşlara atanabilme opsiyonu tanınırsa oynanışta büyük yarar sağlayabilir. Mesela ben 9 ve 0 tuşlarını çok uzak oldukları için mouse tuşlarıma atadıktan sonra bu atama tüm skill barları için geçerli oluyor. Hepsi için ayrı bir konfigürasyon oluşturma opsiyonu tanınabilir.
• UI elementlerinin koyduğumuz konumlarda kayıtlı olarak kalması mükemmel olurdu, her bölge değiştirdikten veya login yaptıktan sonra barların tekrardan default konumlarına dönmeleri son derece rahatsız edici.
• Yaratıkları hedef almak için sol tıkladığımız durumlarda sol tıklama hitboxu daha büyük daha forgiving (?) olabilir, özellikle ince modelli yaratıklara Z tuşunu kullanmadan mouse ile tıklamak gerçekten zor olabiliyor.
• Kendi karakterimizin üzerinde ismimizin hemen altında kendi can ve mana barımızı görebilme opsiyonu ayarlara eklenebilir.
• Harita ve mini harita oyunun terrainini anlaşılır biçimde yansıtmıyor ve haritalarda kendimizi bulmak gerçekten inanıılmaz zor. Büyük soluk gri bir ok yerine daha küçük ve daha parlak bir sembolle kendimizi rahatça ayırt etmemiz sağlanabilir.
• Menu, Merchant, Auction house, Online Store vb. UI elementlerinin simgeleri oyunun kalitesine göre çok aşağıda kalmış. Eğer placeholder olarak kullanılan semboller değilse onlar üzerinde çalışılabilir.
• Karakter modelinin irice yapılandırıldığı bazı durumlarda armor seti karakterin boyutuna göre şekillenmeyip karakter modelinin içinde kalabiliyor.
• UI elementlerinin (sol üst can barı ve sağ minimap gibi) çok fazla kenarlara yapıştırılmak yerine biraz daha offset durması daha şık durabilir. Aynı zamanda büyükçe monitörlerde kullanıcının bu elementlere göz atmasını daha rahatlaştırabilir. Ufacık laptop monitörümde bile can barımı control etmek gerçekten yorucu olabiliyor. Ya da safezone umuzu kendimiz ayarlama şansı tanınabilir ayarlarda.
• Auto-walk özelliği mapteki bir takım yerleri (özellikle büyükçe kayaları) terrain olarak algılamıyor ve içinden geçmeye çalışıp takılıyor. (Dorion kalesinin iç kısım duvarları gibi)
• Kamerayı karakterden biraz daha uzaklaştırabilme şansı tanınabilir. Şu anki şekilde karaktere çok yakınmış gibi bir izlenim yaratıyor.
• PM sisteminin güzel noktaları olduğu gibi kullanımı zorlaştırdığı noktalar da var. Arzu edenler için PM sistemini normal chat penceresinden yürütme özelliği de sunulabilir.
• Hasarın karşıya vurulduğu an ve karakterimizin saldırıyı yaptığı an her zaman denkleşmiyor, bu yüzden normal saldırılarım arasına yetenek sıkıştırabilmek için kendimi karakteri değil de can barını izlerken buluyorum sürekli.
• Damage textleri açık sari gibi bir renkte olursa veya etrafında bir stroke olursa seçilmesi daha rahat olabilir. Ayrıca diğer kişilerin vurduğu damage ile bizim vurduğumuz damage’ın aynı renk olmaması büyük skalalı savaşlarda mekanik oynanışı çok daha akıcı hale getirebilir. (mesela diğer insanların vurduğu hasarın soluk gri renkte olması ve bizim vurduğumuz hasarın siyah stroke lu beyaz text olması gibi)
• Iliştirilen resimde görüldüğü üzere seçili hedefin ismi belli terrainlerde okunamaz hale gelebiliyor.
• Consumable eşyaların envanterden direct olarak tıklanarak kullanılamaması, öncelikle skill bara eklenmesi gerekmesi oynanışı zorlaştırıyor.
• HP iksiri gibi consumable eşyaları skill barın istediğim bölmesine direct olarak sürükleyemiyorum, öncelikle sağ tıklayarak otomatik ekleyip sonra yerini değiştirmem gerekiyor.
• Envanterde karakterimizin ve üzerindeki eşyaların göründüğü kısmın arkasında şık bir background eklenebilir. Bu şekilde göze fazla hitap etmiyor.
• Maksimum 5 görev alabilme durumu çok rahatsız edici, seviye atlarken tanıştığım oyuncuların hepsiyle aynı şikayeti paylaştık. Eğer arkasında bir fikir yoksa kaldırılabilir veya 6,7,8 gibi bir sayıya arttırılabilir.
• Genel kanallara yazı yazdığımızda yazdığımız text karaterimizin üzerinde de görünüyor. Bu text uzun yazılarda bozuluma uğruyor, yalnızca orta kısmı görünüyor. Ayrıca ismimizin altında değil üstünde görünmesi daha güzel görünebilir. Rahatça okunamadıktan sonra böyle bir özelliğin olmasının hiçbir anlamı yok.
• Auto-walk özelliği ile aynı haritada bulunmadığınız bir yaratığa veya NPC ye gitmeye çalıştığınızda yalnızca gitmemek yerine “ Bu özelliği kullanmak için X haritası’nda bulunmanız gerekmektedir. “ ya da yalnızca “Hedef ile aynı haritada değilsiniz.” tarzında bir uyarı vermesi yeni oyuncular için daha anlaşılır olacaktır.
• Mastery skillerinin 60 seviyeden önce açılamayacağıyla ilgili herhangi bir bilgi bulamadım ve bunu sorarak öğrenmek zorunda kaldım. Bir yazı eklenebilir.
• Oyunda diğer haritaları gezmek için kullanılan ışınlanma alanlarını bulmak gerçekten çok zor. Ben şahsen 40 dk’lık bir harita turunun ardından yüksek seviye birine sorarak ancak öğrenebildim. Bunu yeni oyunculara açıklayıcı hale getirmek için birtakım şeyler yapılabilir.
• Yeni oyuncuların oyun mekaniklerini ve sistemini öğrenebilmesi için 3 dakikada bir değişen bir info kısmı UI içerisine eklenebilir (yüklenme kısmına eklemiş olduğunuz cümlelerin biraz daha spesifik versiyonları). Örnek : “ Bow ve Crossbow silahlarını kullanan sınıfların bu silahların cephanelerini temin etmesi gerekmektedir. X tüccarı’ndan edinebilirsiniz. “
• Oyunda anlamak için Knight Online oynamış olmayı gerektiren çok fazla element var. Knight Online oyunu üzerinde çok minimal tecrübesi olan biri olarak kendimi çoğu kez bu oyun üzerinde tecrübesi olan insanların dediklerini ve yaptıklarını takip ederken buldum. Eğer ki bu oyunun uluslararası anlamda pazarlanması planlanıyorsa benim fikrimce bu oyunu Knight Online v2 olarak değil de Rise Online olarak değerlendirmek daha mantıklı olabilir.
• Daha önce birkaç maddede belirtmiş olsam da belirtmek isterim ; genel olarak UI daki yazıların hepsinde readability sorunu var. Renkleri ve stroke ları düzenlenerek çözülebilir.
• Mouse umuzu üzerinde tuttuğumuz menu elementinin veya map elementinin açıklamasını kısaca görebileceğimiz bir info bölümü UI’a eklenebilir.(en sağ alta veya en sol alta olabilir). Örnek olarak: mouseumuzu teleporter ların üzerinde tuttuğumuz zaman – Larydos Işınlanma Kulesi : Bu kuleyi kullanarak haritalar arasında geçiş yapabilirsiniz.
Rise Online World projenizle çok yakın zaman önce tanıştım ve böyle güzel bir projenin altından başarıyla kalkacağınızı şimdiden gösterdiğiniz için sizi tebrik etmek, aynı zamanda size teşekkür etmek istiyorum. Knight Online ile olan deneyimim çok iyi geçmese de Rise Online World beni yakaladı. Uzun zamandır ilk kez başından kalkamayacağım bir MMORPG nin benim ülkemin yetenekli insanları tarafından yapıldığını bilmek beni çok gururlandırdı. Deneyimlerimden ve izlenimlerimden yola çıkarak sizlere yardımcı olabilmek maksadıyla eksik gördüğüm yönlere odaklı bir rapor yazdım. Büyük ihtimalle hepsinin farkındasınızdır ama bir madde bile olsa bir alpha tester olarak üzerime düşeni gerçekleştirmek istedim. Uzun süre yurtdışında yaşadığımdan dolayı tam karşılayan Türkçe sözcüğünü hatırlayamadığım bir takım sözcükler oldu affedin.
Başarılar dilerim,
17 inç IPS panel ile 1920x1080 çözünürlükte oynanarak yazılmıştır.
• Görev progress iletileri ( X yaratığı 6/10 gibi) güncel hedefin can barının üzerine denk geliyor ve barı görmeyi imkansız hale getiriyor.
• Kendimizin ve rakiplerimizin üzerindeki buff ve debuff etkilerini can barlarının altında görebilmemiz hayat kalitesini çok fazla arttırabilir.
• Party UI çok yetersiz, partimizdeki oyuncuların seviyelerini ve üzerlerindeki buff/debuffları can barlarının hemen altında gözlemleyebilmek hayat kalitesini çok fazla arttırabilir.
• Oyun içerisindeki bir takım bölgeler (örnek olarak goblinlerin bulunduğu bölge) gözü çok fazla yoran renkler içeriyor, bu renklendirmeler üzerinde düzeltmeler yapılabilir.
• Oyundaki isim renklendirmeleri isimleri taşıyanların bize karşı olan konumunu (dost,düşman,pet) yeterince iyi yansıtmıyor. Mesela petlerimizin kırmızı renkli olması psikolojik olarak onları düşman olarak algılamamıza neden oluyor. Bu konu üzerinde çalışılabilir.
• İliştirilmiş linkte görüldüğü üzere atanan kısayol tuşunun isimlendirilmesi çok uzun olduğu zaman zaman (Thumb Mouse Button gibi) skill bar tamamen integrity’sini yitiriyor.
http://prntscr.com/12htawn
• 1’den 8’e kadar olan skill barlarındaki 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 slotlarının her birinin birbirinden bağımsız olarak tuşlara atanabilme opsiyonu tanınırsa oynanışta büyük yarar sağlayabilir. Mesela ben 9 ve 0 tuşlarını çok uzak oldukları için mouse tuşlarıma atadıktan sonra bu atama tüm skill barları için geçerli oluyor. Hepsi için ayrı bir konfigürasyon oluşturma opsiyonu tanınabilir.
• UI elementlerinin koyduğumuz konumlarda kayıtlı olarak kalması mükemmel olurdu, her bölge değiştirdikten veya login yaptıktan sonra barların tekrardan default konumlarına dönmeleri son derece rahatsız edici.
• Yaratıkları hedef almak için sol tıkladığımız durumlarda sol tıklama hitboxu daha büyük daha forgiving (?) olabilir, özellikle ince modelli yaratıklara Z tuşunu kullanmadan mouse ile tıklamak gerçekten zor olabiliyor.
• Kendi karakterimizin üzerinde ismimizin hemen altında kendi can ve mana barımızı görebilme opsiyonu ayarlara eklenebilir.
• Harita ve mini harita oyunun terrainini anlaşılır biçimde yansıtmıyor ve haritalarda kendimizi bulmak gerçekten inanıılmaz zor. Büyük soluk gri bir ok yerine daha küçük ve daha parlak bir sembolle kendimizi rahatça ayırt etmemiz sağlanabilir.
• Menu, Merchant, Auction house, Online Store vb. UI elementlerinin simgeleri oyunun kalitesine göre çok aşağıda kalmış. Eğer placeholder olarak kullanılan semboller değilse onlar üzerinde çalışılabilir.
• Karakter modelinin irice yapılandırıldığı bazı durumlarda armor seti karakterin boyutuna göre şekillenmeyip karakter modelinin içinde kalabiliyor.
• UI elementlerinin (sol üst can barı ve sağ minimap gibi) çok fazla kenarlara yapıştırılmak yerine biraz daha offset durması daha şık durabilir. Aynı zamanda büyükçe monitörlerde kullanıcının bu elementlere göz atmasını daha rahatlaştırabilir. Ufacık laptop monitörümde bile can barımı control etmek gerçekten yorucu olabiliyor. Ya da safezone umuzu kendimiz ayarlama şansı tanınabilir ayarlarda.
• Auto-walk özelliği mapteki bir takım yerleri (özellikle büyükçe kayaları) terrain olarak algılamıyor ve içinden geçmeye çalışıp takılıyor. (Dorion kalesinin iç kısım duvarları gibi)
• Kamerayı karakterden biraz daha uzaklaştırabilme şansı tanınabilir. Şu anki şekilde karaktere çok yakınmış gibi bir izlenim yaratıyor.
• PM sisteminin güzel noktaları olduğu gibi kullanımı zorlaştırdığı noktalar da var. Arzu edenler için PM sistemini normal chat penceresinden yürütme özelliği de sunulabilir.
• Hasarın karşıya vurulduğu an ve karakterimizin saldırıyı yaptığı an her zaman denkleşmiyor, bu yüzden normal saldırılarım arasına yetenek sıkıştırabilmek için kendimi karakteri değil de can barını izlerken buluyorum sürekli.
• Damage textleri açık sari gibi bir renkte olursa veya etrafında bir stroke olursa seçilmesi daha rahat olabilir. Ayrıca diğer kişilerin vurduğu damage ile bizim vurduğumuz damage’ın aynı renk olmaması büyük skalalı savaşlarda mekanik oynanışı çok daha akıcı hale getirebilir. (mesela diğer insanların vurduğu hasarın soluk gri renkte olması ve bizim vurduğumuz hasarın siyah stroke lu beyaz text olması gibi)
• Iliştirilen resimde görüldüğü üzere seçili hedefin ismi belli terrainlerde okunamaz hale gelebiliyor.

• Consumable eşyaların envanterden direct olarak tıklanarak kullanılamaması, öncelikle skill bara eklenmesi gerekmesi oynanışı zorlaştırıyor.
• HP iksiri gibi consumable eşyaları skill barın istediğim bölmesine direct olarak sürükleyemiyorum, öncelikle sağ tıklayarak otomatik ekleyip sonra yerini değiştirmem gerekiyor.
• Envanterde karakterimizin ve üzerindeki eşyaların göründüğü kısmın arkasında şık bir background eklenebilir. Bu şekilde göze fazla hitap etmiyor.
• Maksimum 5 görev alabilme durumu çok rahatsız edici, seviye atlarken tanıştığım oyuncuların hepsiyle aynı şikayeti paylaştık. Eğer arkasında bir fikir yoksa kaldırılabilir veya 6,7,8 gibi bir sayıya arttırılabilir.
• Genel kanallara yazı yazdığımızda yazdığımız text karaterimizin üzerinde de görünüyor. Bu text uzun yazılarda bozuluma uğruyor, yalnızca orta kısmı görünüyor. Ayrıca ismimizin altında değil üstünde görünmesi daha güzel görünebilir. Rahatça okunamadıktan sonra böyle bir özelliğin olmasının hiçbir anlamı yok.
• Auto-walk özelliği ile aynı haritada bulunmadığınız bir yaratığa veya NPC ye gitmeye çalıştığınızda yalnızca gitmemek yerine “ Bu özelliği kullanmak için X haritası’nda bulunmanız gerekmektedir. “ ya da yalnızca “Hedef ile aynı haritada değilsiniz.” tarzında bir uyarı vermesi yeni oyuncular için daha anlaşılır olacaktır.
• Mastery skillerinin 60 seviyeden önce açılamayacağıyla ilgili herhangi bir bilgi bulamadım ve bunu sorarak öğrenmek zorunda kaldım. Bir yazı eklenebilir.
• Oyunda diğer haritaları gezmek için kullanılan ışınlanma alanlarını bulmak gerçekten çok zor. Ben şahsen 40 dk’lık bir harita turunun ardından yüksek seviye birine sorarak ancak öğrenebildim. Bunu yeni oyunculara açıklayıcı hale getirmek için birtakım şeyler yapılabilir.
• Yeni oyuncuların oyun mekaniklerini ve sistemini öğrenebilmesi için 3 dakikada bir değişen bir info kısmı UI içerisine eklenebilir (yüklenme kısmına eklemiş olduğunuz cümlelerin biraz daha spesifik versiyonları). Örnek : “ Bow ve Crossbow silahlarını kullanan sınıfların bu silahların cephanelerini temin etmesi gerekmektedir. X tüccarı’ndan edinebilirsiniz. “
• Oyunda anlamak için Knight Online oynamış olmayı gerektiren çok fazla element var. Knight Online oyunu üzerinde çok minimal tecrübesi olan biri olarak kendimi çoğu kez bu oyun üzerinde tecrübesi olan insanların dediklerini ve yaptıklarını takip ederken buldum. Eğer ki bu oyunun uluslararası anlamda pazarlanması planlanıyorsa benim fikrimce bu oyunu Knight Online v2 olarak değil de Rise Online olarak değerlendirmek daha mantıklı olabilir.
• Daha önce birkaç maddede belirtmiş olsam da belirtmek isterim ; genel olarak UI daki yazıların hepsinde readability sorunu var. Renkleri ve stroke ları düzenlenerek çözülebilir.
• Mouse umuzu üzerinde tuttuğumuz menu elementinin veya map elementinin açıklamasını kısaca görebileceğimiz bir info bölümü UI’a eklenebilir.(en sağ alta veya en sol alta olabilir). Örnek olarak: mouseumuzu teleporter ların üzerinde tuttuğumuz zaman – Larydos Işınlanma Kulesi : Bu kuleyi kullanarak haritalar arasında geçiş yapabilirsiniz.
Son düzenleme: