Oyundaki Grafikler Acil Yardim

SisorTİ

Üye
Katılım
18 Tem 2022
Mesajlar
4
Puanları
1
Arkadaşlar Ben Oyun Başladığı Günden Beri Oyundayım 4 Gündür Grafiklerim Sürekli Bulanık Ve Sürekli wery low da Diğer Herşey En Düşük De Ekran Kartının Güncellemesini Bakıyorum Yok Kendim Vodafone Teknik Ekibiyim Sayın GM Bey internetiniz Diyor Bakıyorum Hadi Sizde Bilmediğiniz den Sizi Koparabilir Ama Test Sitesi Dışında Cihazla Ölçüm Yapıyorum 200 MBit de 200 MBit Alıyorum.Yav Termal Macundan Temizliğine Herşeyi Tam Bilgisayarımın 1 Güncellemesi Bile Yok Soruyorum Arkadaşlara Bizde de Biraz Bulanık Diyenler Var Sizde de Bu Problem Var mi ? Yada olmuş da Bu Problemi Çözen Var mi ? Varsa Yardımcı Olun Lütfen DC den yazın demeyin yazdım Onlar Kendisi de Çözemiyor.
 

Bstrafe

Üye
Katılım
2 Ara 2020
Mesajlar
89
Puanları
18
Sorun grafik kartından, oyun ayarlarından veya internet hızından kaynaklı olabilir. Kartınız veya internet hızınız yetersiz ise bir şey diyemem fakat oyunun(+ekran kartının) görüntü ayarlarından kaynaklı ise ayarlarınızı değiştirmeniz sorunun çözümü olabilir. Hangi görüntü ayarının ne işe yaradığını spoiler olarak bırakıyorum.
    • Render Resolution: Genelde monitörün fiziksel çözünürlüğünden daha yüksek kalitede görüntü almak için kullanılır. Örneğin monitörünüz 1920 x 1080 çözünürlükte ama render çözünürlüğünü 1440 x 2560 yaptığınızda, oyunun grafikleri bu çözünürlükte işlenir, sonra monitörünüzün çözünürlüğüne düşürülür (down-scale). Böylece 1920 x 1080 çözünürlükte yakalayamayacağınız keskinlik ve netlikte bir görüntü oluşur. Ama elbette gpu'nuzun oyunu seçtiğiniz render çözünürlüğünde oynatabilecek kadar güçlü olması gerekir, video raminiz de yeterli olmalıdır.
    • Motion Blur: Gerçek hayatta çok hızlı hareket eden cisimler çok net görünmezler, arkalarında bir iz oluşur. Bu efekt, bu durumu simüle eder. Ama gpu'ya gereksiz yük bindirir ve ekrandaki genel görüntüyü bulanıklaştırır. O yüzden kullanılmasa da olur, şahsen ben bunu her zaman kapalı tutarım.
    • Ambient Occlusion: Işığın cisimlerin yüzeyine çarptıktan sonraki aşamanın gpu tarafından hesaplandığı ışıklandırma yöntemi. Performansı çok düşürmez ve özellikle gerçekçi gölgeler sağlar. SSAO (standart), HBAO (Nvidia) ve HDAO (AMD) gibi türleri vardır.
    • Depth of Field: Yine gerçek hayatı simüle etmeye çalışan bir efekt. Normalde bir noktaya odaklandığınızda, odaklandığınız cisim net, çevresi ise bulanık görünür, bu efekt te bunu simüle eder. Ama yine gpu'ya yük bindirdiğinden bence gereksizdir.
    • FOV (Field of View): Görülebilir alan. Görüntüde yatayda ve dikeyde kaç derecelik açıyla görebildiğimizi belirler. Render çözünürlüğü ile de yakından ilgilidir, render çözünürlüğü arttıkça görebildiğimiz alan da artacaktır.
    • Shader Quality: Performans ve grafik kalitesini belirleyen en önemli ayarlardan. Grafikler render edilirken, render motoru, ekrandaki her bir pikselin nasıl görüneceğini nasıl hesaplayacağı bilgisini shaderdan alır. Shader kalitesi düşürüldükçe görüntünün gerçekçiliği düşer ama elbette performans yükselir.
    • Shadows Quality: Adı üzerinde =). Ayar düşürüldükçe gölgelerin çevresi daha tırtıklı hale gelir ve diğer cisimleri gölgeleme gerçekçiliğinden de kaybeder.
    • Animation Quality: Oyundaki animasyonlar önceden hazırlanmışsa, bu ayar düşürüldükçe animasyon kare sayısı azalır. Böylece animasyonların akıcılığı düşer ama performans artar. animasyonlar gerçek zamanlı olarak hesaplanıyorsa bu ayar düşürüldükçe daha basit fizik animasyon algoritmalarına geçiş yapılır ve animasyonlar daha az kompleks olur ve yine performans artar.
    • Texture Quality (Objects, Building , Tree , Character gibi dallanabiliyor bazen): Grafik kalitesini belirleyen en önemli unsurlardan yine. Nesnelerin üzerine kaplanan 2 boyutlu dokuların, çözünürlük, renk sayısı gibi özelliklerini belirler. ayar yükseltildikçe, daha fazla gpu gücü ile birlikte daha fazla video ram gerektirir.
    • Reflections: Amiga'da bu isimde bir yazılım evi vardı (Psygnosys'in alt grubuydu), Shadow of the Beast gibi süper oyunlar yaparlardı, hey gidi =). Cam, su vb. yüzeylerdeki yansımaların kalitesini ve/veya tamamen kapatmayı belirler. Performansa etkisi içinde bulunduğunuz sahneye göre çok değişir.
    • Mesh Quality: Arttıkça objelerin modellemesinde kullanılan poligon sayısı ve dolayısı ile objenin detay seviyesi artar. Ve elbette performansa çok büyük etki eder.
    • Anti-aliasing Post (AA'dan farklı bir ayar): Normal AA görüntüyü render ederken çeşitli yöntemler ile AA sağlarken, bu yöntem normal render eder ve render sonrası yalnızca kenarları düzeltir. Normal AA cpu ve ram kaynağı tüketirken, Post AA yalnız gpu'yu kullanır.
    • Water Quality: Adı üzerinde =)
    • Post-Process Quality: Bu ayarın hangi efektleri etkilediği ve performansa etkisi oyundan oyuna değişir. Genelde parçacık (sis, duman, toz, sprey vb.) efektlerinin kalitesini belirler.
    • Effects / Particles Quality: Bu da yukarıdaki gibi.
    • Tesselation: Direct-x 11 ile gelen güzel bir özellik. Nesnelerin poligon sayısını arttırarak daha detaylı ve daha yumuşak görünmesini sağlıyor ama performansı da çok fazla düşürmüyor.
    • Terrain Qualit: Adı üzerinde =)
    • Vegetation Quality: Bu da öyle =)
    • Map Resolution: Bunun shadow-map, texture-map gibi türleri var. Kullanılacak dokuların yada işlem yapılacak gölge alanının büyüklüğünü belirler. arttırıldıkça özellikle ram gereksinimi artar. Görüntü kalitesine çok fazla etkisi olmadığından orta seviyede tutmak yeterlidir.
    • Mip-Map Quality: Mipmap doku filtreleme yöntemlerinden biri. Yakındaki nesnelerin dokularının daha yüksek kalitede, uzaktakilerin daha düşük kalitede olmasını sağlayarak gerçekçilik ve performans sağlamaya çalışır.
    • Supersampling: İlk çıkan anti aliasing tekniklerinden biri. AA Post daha iyi bence.
    [*][*]

Tavsiyem 'ekran yüzdesi'ni %100'e çekmeniz ( zaten 100 dışındaki değerler rerender yapacağı için ekran kartına fazldan yük olur.)
Ayrıca grafik kartı güncellemeleri görüntü ayarlarını değiştirebiliyor, onları kontrol edebilirsiniz.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt