Oyundaki Hasar Sorunu

Weiss

Yeni Üye
Katılım
26 May 2024
Mesajlar
9
Puanları
3
+Silah çeşitliliğinin oynayışa bir şey katmaması.
-Battle priest oynuyorsan Arch Sword eğer bütçen varsa Stormbringer; Okçu oynuyorsan Vixen; Asas oynuyorsan Hatred Blade; Warrior oynuyorsan War Scythe; Mage oynuyorsan süpürge bile takabilirsin.
Bunun dışında yayıncı değilse ve çok parası yoksa kimse fantezi aramıyor. Bunun nedeni bonuslar, level cap'inin silahlarla uyumsuz olması ve silahların oynanışta çeşitlilik yaratmaması.
Oynanışa çeşitlilikten kastım şu: Warrior jobu Knight yetenek ağacı ile de oynasa Attack yetenek ağacı ile de oynasa War Scythe takıyor. Knight yetenek ağacı yere vurma mekaniği ile ön plana çıkmıyor mu tek el silahları daha avantajlı hâle getirilebilir, Attack yetenek ağacını da çift el silahlara avantajlı yaparsın; al sana çeşitlilik. İnsanların tek el silah oynamaya motivasyonu olur.

Her job için getirilebilir: Yarı tank battle priest, yarı asas yarı okçu oynanabilir rogue, defansif warrior vs. liste uzatılabilir. Ama önemli nokta jobların skilleri ve silahlarının hem bonus hem oynanış bakımından uyuşması.

+Oyunun 65 CAP'ine göre tasarlanması.
-Oyunun en büyük problemi bu. Çoğumuz bu oyunu kapalı beta sürecinden beri oynayan oyuncularız. Bana ve çoğu oyuncuya göre bu oyunun en zevkli dönemi Aarvard sunucununun 65 level CAP dönemiydi. Çoğu kişinin böyle düşünmesi tesadüf değil oyun 65 level CAP'ine göre tasarlanmış. Örneğin asas'ı ele alalım. O dönem tüm daggerları kullanmıştım ; şu an çöpe bile atmaya üşendiğimiz Facelifter o dönem kullanmaktan en zevk aldığım dagger'dı. Mage'lere vurduğum deli hasar(ve onlardan aldığım deli hasar), içlerine girip 2-3 kişiyi kesebilmek çok zevkliydi. Tabii oyunda o dönem anti eşyalar olmadığı ve zaten anti eşyaların bir şeyi etkilemediği için bunu yapabiliyordum normalde anti eşyası takmış birisinde zorlanmam gerek fakat dikkat çekmeye çalıştığım nokta şu mage'lere karşı %5 hasar bonusu 65 CAP'inde gayet işlevseldi. Battle Priest oynadığım zaman Earthshaker kullandım; hiçbir Warrior'a vs'de kaybetmiyordum. Fakat şu an bunların bir önemi yok çünkü level CAP 85.

İşin en sıkıntılı noktası da 65 CAP'i için özel bir haritayla birlikte hasar değişimi güncellemesi geliyor. Eğer şu anki silah ve takıların; apleri, hasarları ve verdiği bonuslar yükseltilirse 65 CAP'i haritası oynanılabilecek durumda olmaz. Aynı zamanda piyasaya da etkisi olmaz; warrior yine gider War Scythe alır, okçu Vixen, bp Arch Sword. Burada yapılması gereken şey level CAP'lere özel item türlerinin olması. 65 haritasında imperial ve epic silahlar, 75 haritasında radiant ve unique silahlar, 85 haritasında da legendary türü zırh ve silahlar kullanılması gerek. Tabii bununla kalmayacak bonusların düzeltilip insanların tek çeşit silaha yönelmesine engel olmak gerek.


+Silahlar arası dengesizlik ve bonusların saçma olması.
-Diyelim battle priest'siniz ve düşük bütçeli bir karakter dizmek istiyorsunuz. Önünüzde 4 seçenek var: Cannibal Blade, Arch Sword, Earthshaker, Gunnar's Sabre.
Arch Sword ve Cannibal Blade'in ap'leri 160, Gunnar's Sabre'nin 162, Earthshaker'ın ise 170. Mantıken en iyi seçenek en yüksek ap'li olanıdır deyip earthshaker aldın. Geçmiş olsun 1.4 menzilinden dolayı Arch Sword +7'li birisinden bile kolayca ks yiyebilirsin. Tamam Earthshaker'i boş ver, Gunnar's Sabre alalım hem unique silah, üzerinde rogue'lara karşı bonus var ; daha kolay farm atarım. Üzgünüm dostum ama hem menzili kısa hem de o üzerindeki bonuslar oynayışı etkilemiyor tıpkı diğer antiler gibi. Tamam ya hâlâ iki alternatifimiz var : Arch Sword ve Cannibal Blade.
Cannibal Blade alalım hem unique hem can ve mana veriyor, ayrıca menzili Arch Sword'la aynı. Evet, alabilirsin. Fakat oyunun en kritik farm canavar türü olan rocklara (flame rock, venom, posionious rock ve monument bossunun attığı yan moblar) karşı %12 attack bonus veren Arch sword yerine Cannibal Blade alırsan yine ks yiyip geriye düşeceksin.

Oyunda tek çeşit item'ın oyunu domine etmesi diğer bütün item'ların değerinin yere çakılması demek. Inferno etkinliği ile crystal'lerin içinden atan unique silahların fiyatlarının bir anda yere düşmesi mesela. Unique itemları almak için insanların motivasyonu yok ki piyasası yüksek olsun. Birisi Arch Sword +8 alıp çatır çatır farmlayabilecekken neden Cannibal Blade veya Gunnar's Sabre alsın? Cannibal Blade'de flying creatures %12 olsa, Gunnar's Sabre'de demon/undead türlerine %12 olsa piyasa böyle olmaz, ki bunlar farazi örnekler. Oyunda kaç çeşit item var, hepsinin ya gereksiz ya da başka oyunlardan alınmış anlamsız bonusları var, hiçbiri oyuna entegre değil.

Bu söylediğim bonus örnekleri sadece farm içindi. Bunun pk'sı, yüksek can değerli mobları, düşük can değerli mobları, yüksek defans değerli mobları, yüksek defans değerli ama düşük magic defans değerli mobları vs. çok fazla değerlendirilecek yeri var.

+Yönetimin bir planı olmaması.
-Peter Drucker'ın da dediği gibi "Geleceği öngörmenin en iyi yolu geleceği oluşturmaktır." Şu an yönetim plansız ilerliyor. "Oyun geliştirmeye açık, her şey gelebilir." ile "Bizim bir planımız var, bu planda ilerliyorken plana yeni şeyler eklenebilir." arasında dağlar kadar fark var. Maalesef ki şu an piyasadaki çoğu MMORPG oyununun kaderi böyle. Hiçbiri WOW veya Ultima Online gibi plan üzerinden ilerlemediği için bazı dönemler parlamak bazı dönemler sönmek zorunda kalıyorlar.

Şu anda görünüşe göre plansız gelen bir 65 CAP haritası ve hasar güncellemesi var. Hasar güncellemesinin 65 CAP haritasını baltalayabileceği, oynanabilirliği 65 haritasında yerlere düşürebileceği, sadece pk atacak insanların bulunduğu bir haritaya çevirebileceği öngörüsünde bulunup ona göre bir hamle yapılmıştır umarım.
 

RainOfFire

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
153
Puanları
43
Uzun uzadiya yazmsisin fakat dikkate alip okuyacaklarini dusunmuyorum. yerinde ve dogru noktalara deginmissin. eklemek istedigim birkac nokta var. Elestirilerim her zamankinden daha sert ve daha yapici olacak.

Son madde de yonetimin hic bir planinin olmadigi konusuna tam anlamiyla katilmiyorum. bir cok mmo oynamis, bazi oyunlarin testerligini yapmis ve Aarvardin ilk gununden beri oynayan birisi olarak yonetimin net bir plani oldugunu soyleyebilirdim. Gerek discord podcastlerinde ve soru cevaplarinda bunun net isaretlerini vermislerdi. AMA PLANLANAN VE HEDEFLENEN ILERLEYIS PRATIKTE HAYATA GECEMEMIS OLMASININ SEBEBI BELIRLENEN HEDEF ZAMANLAMASININ GERCEK DISI VE IMKANSIZ OLARAK BELIRLENMESIDIR. yaptiklari en buyuk hata GALIA ve MANTIS SUNUCUSUNUN 1 ve ya 2 YIL ERKEN ACILMASI ve verdikleri hic bir sozun arkasinda durmayip p2w in onunu alamamalari. gelen 85 cap, unique itemler (reaper, ancient sladge Razu staf gibi ) cok acele sekilde getirilip, deathwish archmage storm vs gibi silahlarin unique takialrin inferno etkinligi ile oyuna giren gemlerden cok fazla adet olarak girisi oyunun dengesini ciddi sekilde bozdular ( denge zaten yoktu xD). anklet olayina hic girmiyorum bile : )

aarvard da pvp anlaminda hasar ve siniflar arasi denge oturmadan gelen 85 cap ve sonrasinda yavas yavas oturan pk ve item duzeni vardi. yavas yavas duzen oturuyor oyundan keyif aliyrodu insanlar. X yanincinin oyuna gelmesi ile hersey cok guzel olacak iyi yonde ilerliyoruz derken , pazar olsun itemler fiyatlari hareketlenmisken oyunun sorunlari devam ederken, bu halde getirilen plansiz yeni sunucular ve sonradan ana plandan saparak kervan yolda duzulur mantigi ile haraket etmeye baslayan yonetim anlayisi oyunun gelismesindeki en buyuk engeldir.

Sorunun en buyuk kayangi dedigin gibi ozgun olunamamasi, oyunun kendi dinamikleri kendi dogasinin olmayisi ve yonetimdeki para kazanma arzusu malesef bu oyunu baltaliyor.
evet oyun 65 cap oyunu, 65e gore tasarlanmis, hasar artisi canlar hp defans hepsi 65cap e gore. sonradan 3 5 parametreyi degistirip hasarlarin ayarlanmasi nafile. hasar sisteminin bastan yapilmasi gerekiyor. 100 lerce hatta 1000lerce defa test edilmesi gerekiyor.

Attigim bir ticket ta soyle bir istekte bulunmsutum, bu oyunun bir benchmark testinin yapilmasi, insanlarin bu teste gore performans ayarlarini yapabilecegi sistem, satin alabilecegi, cesitli teknoloji kanallarinin yine bu benchmark testlerini kullarak icerik olusturucularin bir sekilde oyunun reklaminin dahi yapabilecegini ilettim. ama almis oldugum cevap yine her zamanki gibi olumsuz; boyle bir calismamiz yok ve olmayacak seklinde.

Sayin yonetim, bu kismi iyi okuyun ve degrlendirin. Uzun lafin kisasi yonetiminiz ve gelistirme ekibiniz yeterince iyi degiller, Calismiyorsunuz ve ya yetersiz is gucune sahipsiniz. 3 kurusa 300 kofte yemek istemeniz sorunun baslica kaynagi. Bir yerlere gelmek istiyorsaniz (5 kitaya yayilmak falan : ) ) is gucunun artirilip gerek toplulugun gerek tester ekibinin geri donsuleriyle oyunu daha stabil hale getirmeniz sart. daha mac OS surmunuz bile yok. multi clientlere bot karakterlere engel olamiyorsunuz. ROW asistan sacmaligina sadece xp verecek sekilde duzneleme getirmeniz. 3 5 yayincinin serzenisi ve istegi oyunu ilerletmez, oyunu oynayan her zaman topluluktur. toplulugu dikkate almaz iseniz akibetiniz sizin acinizdan pek iyi olmaz. Topluluk her zaman degerlidir ve dikkate alinmadiginda bu toplulugu kaybetmeye mahkumsunuz. Onlarca mmo oyun var tek siz degilsiniz. Ilham aldiginiz diger oyun yeni sunucu actiginda burda sadece 1 avuc oyuncu kalacak siz de farkindasiniz.

bence yeni harita da hic hasar falan degistirmekle ugrasmayin, mevcut sistem 65 haritasinda devam etsin. tek getirmeniz gerekenler silahara ve zirhlara lvl cap gibi yenilikler . ya da sistemin komple yeniden yazilmasi. ornegin imperiali giymek icin 75 seviye , radianti giymek icin 85, hatred war schyte in 80den sonra giyilememsi vs gibi. yapacaginiz sey aslinda cok basit. 30 40 veya daha fazla tester alip item para pus vs sorunu olmadan her seviye silahlarla zirhlarla pvp ve pve yapacak ekibin ve toplulugun feedbckleriyle oynu yeniden dizayn etmeniz .Oyundaki belli basli clanlarin liderleri komutculari dunden hazirdirlar. Topluluk olarak tek istegimiz dikkate elinmak ve herkes icin esit, keyifli vakit gecirmek.
 
Son düzenleme:

Weiss

Yeni Üye
Katılım
26 May 2024
Mesajlar
9
Puanları
3
Uzun uzadiya yazmsisin fakat dikkate alip okuyacaklarini dusunmuyorum. yerinde ve dogru noktalara deginmissin. eklemek istedigim birkac nokta var. Elestirilerim her zamankinden daha sert ve daha yapici olacak.

Son madde de yonetimin hic bir planinin olmadigi konusuna tam anlamiyla katilmiyorum. bir cok mmo oynamis, bazi oyunlarin testerligini yapmis ve Aarvardin ilk gununden beri oynayan birisi olarak yonetimin net bir plani oldugunu soyleyebilirdim. Gerek discord podcastlerinde ve soru cevaplarinda bunun net isaretlerini vermislerdi. AMA PLANLANAN VE HEDEFLENEN ILERLEYIS PRATIKTE HAYATA GECEMEMIS OLMASININ SEBEBI BELIRLENEN HEDEF ZAMANLAMASININ GERCEK DISI VE IMKANSIZ OLARAK BELIRLENMESIDIR. yaptiklari en buyuk hata GALIA ve MANTIS SUNUCUSUNUN 1 ve ya 2 YIL ERKEN ACILMASI ve verdikleri hic bir sozun arkasinda durmayip p2w in onunu alamamalari. gelen 85 cap, unique itemler (reaper, ancient sladge Razu staf gibi ) cok acele sekilde getirilip, deathwish archmage storm vs gibi silahlarin unique takialrin inferno etkinligi ile oyuna giren gemlerden cok fazla adet olarak girisi oyunun dengesini ciddi sekilde bozdular ( denge zaten yoktu xD). anklet olayina hic girmiyorum bile : )

aarvard da pvp anlaminda hasar ve siniflar arasi denge oturmadan gelen 85 cap ve sonrasinda yavas yavas oturan pk ve item duzeni vardi. yavas yavas duzen oturuyor oyundan keyif aliyrodu insanlar. X yanincinin oyuna gelmesi ile hersey cok guzel olacak iyi yonde ilerliyoruz derken , pazar olsun itemler fiyatlari hareketlenmisken oyunun sorunlari devam ederken, bu halde getirilen plansiz yeni sunucular ve sonradan ana plandan saparak kervan yolda duzulur mantigi ile haraket etmeye baslayan yonetim anlayisi oyunun gelismesindeki en buyuk engeldir.

Sorunun en buyuk kayangi dedigin gibi ozgun olunamamasi, oyunun kendi dinamikleri kendi dogasinin olmayisi ve yonetimdeki para kazanma arzusu malesef bu oyunu baltaliyor.
evet oyun 65 cap oyunu, 65e gore tasarlanmis, hasar artisi canlar hp defans hepsi 65cap e gore. sonradan 3 5 parametreyi degistirip hasarlarin ayarlanmasi nafile. hasar sisteminin bastan yapilmasi gerekiyor. 100 lerce hatta 1000lerce defa test edilmesi gerekiyor.

Attigim bir ticket ta soyle bir istekte bulunmsutum, bu oyunun bir benchmark testinin yapilmasi, insanlarin bu teste gore performans ayarlarini yapabilecegi sistem, satin alabilecegi, cesitli teknoloji kanallarinin yine bu benchmark testlerini kullarak icerik olusturucularin bir sekilde oyunun reklaminin dahi yapabilecegini ilettim. ama almis oldugum cevap yine her zamanki gibi olumsuz; boyle bir calismamiz yok ve olmayacak seklinde.

Sayin yonetim, bu kismi iyi okuyun ve degrlendirin. Uzun lafin kisasi yonetiminiz ve gelistirme ekibiniz yeterince iyi degiller, Calismiyorsunuz ve ya yetersiz is gucune sahipsiniz. 3 kurusa 300 kofte yemek istemeniz sorunun baslica kaynagi. Bir yerlere gelmek istiyorsaniz (5 kitaya yayilmak falan : ) ) is gucunun artirilip gerek toplulugun gerek tester ekibinin geri donsuleriyle oyunu daha stabil hale getirmeniz sart. daha mac OS surmunuz bile yok. multi clientlere bot karakterlere engel olamiyorsunuz. ROW asistan sacmaligina sadece xp verecek sekilde duzneleme getirmeniz. 3 5 yayincinin serzenisi ve istegi oyunu ilerletmez, oyunu oynayan her zaman topluluktur. toplulugu dikkate almaz iseniz akibetiniz sizin acinizdan pek iyi olmaz. Topluluk her zaman degerlidir ve dikkate alinmadiginda bu toplulugu kaybetmeye mahkumsunuz. Onlarca mmo oyun var tek siz degilsiniz. Ilham aldiginiz diger oyun yeni sunucu actiginda burda sadece 1 avuc oyuncu kalacak siz de farkindasiniz.

bence yeni harita da hic hasar falan degistirmekle ugrasmayin, mevcut sistem 65 haritasinda devam etsin. tek getirmeniz gerekenler silahara ve zirhlara lvl cap gibi yenilikler . ya da sistemin komple yeniden yazilmasi. ornegin imperiali giymek icin 75 seviye , radianti giymek icin 85, hatred war schyte in 80den sonra giyilememsi vs gibi. yapacaginiz sey aslinda cok basit. 30 40 veya daha fazla tester alip item para pus vs sorunu olmadan her seviye silahlarla zirhlarla pvp ve pve yapacak ekibin ve toplulugun feedbckleriyle oynu yeniden dizayn etmeniz .Oyundaki belli basli clanlarin liderleri komutculari dunden hazirdirlar. Topluluk olarak tek istegimiz dikkate elinmak ve herkes icin esit, keyifli vakit gecirmek.
Türkiye pazarında P2W olmayan MMO tutmaz o yüzden P2W'e kaydılar ve bence haklı bir neden çünkü kurumsal düşünürsen başlıca amaçları şirketi ayakta tutup kârı maksimize etmek. Tek sıkıntı gördüğüm şey bir konuda iddialı konuşup, "Asla şöyle olmayacağız, asla bunu yapmayacağız." deyip yapmaları. Ve bir sıkıntı daha var P2W parametrelerin oyunun şu anki yapısıyla uymaması.
Örneğin, Hagard ve Haddar'dan oyuna her gün 200 gbden fazla coin giriyor; binlerce War Sychte, Vixen, Hatred giriyor. Bunları düşüren oyuncular gidip upgrade yapıp karakterine takmıyor veya kastığı coinle karakterini geliştirmiyor gidiyor gerçek paraya çeviriyor. İşin sıkıntılı kısmı orada kasanlar normal oyuncular değil, oyunla bir ilgisi olmayan; oyun üzerinden geçinen tipler. Hagard ve Haddar birinci sunucu hariç drop atmasın, coini de sadece row ve pot masrafını karşılayacağı şekilde atsın, bak bakalım epic item'lar bu kadar değer kaybediyor mu, gb bu kadar düşüyor mu veya multi pc diye bir şey oluyor mu? Bu söylediğim exp kasanlara ihanet gibi algılanmasın, mob daily exp görevlerinin (undead, harpy) Death Valley'de olmasını saçma buluyorum. PK'yı, exp kasmaya çalışan garibanı kestirerek canlandırmaya çalışırsan; yarın o exp kasmaya çalışanı da bulamazsın.
Onun dışında şirketin büyük bir tester eksikliği çektiği belli, bunu telafi ederler diye umuyorum.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
264
Puanları
43
Silahlara zirhlara ve takilara seviye sinirinin getirilmesi sart. 65 lvl bir oyuncu da 85 lvl bir oyuncu da ayni itemi kullaniyorsa burda ilerlemeli mmolarin yapisina bir aykirilik vardir. Kullanmamali demiyorum tabiki de kullanabilir ancak level siniri olsaydi oyundaki her itemin kullanildigi bir level araligi olurdu ve cogu item cop muamelesi gormezdi.
 

Agaragambi

Üye
Katılım
2 Ocak 2024
Mesajlar
128
Puanları
28
Silahlara zirhlara ve takilara seviye sinirinin getirilmesi sart. 65 lvl bir oyuncu da 85 lvl bir oyuncu da ayni itemi kullaniyorsa burda ilerlemeli mmolarin yapisina bir aykirilik vardir. Kullanmamali demiyorum tabiki de kullanabilir ancak level siniri olsaydi oyundaki her itemin kullanildigi bir level araligi olurdu ve cogu item cop muamelesi gormezdi.
Aynen öyle ayrıca misal ben okçuyum ex vixen 7 bastım unique silahlara bakmıyorum bile masrafına değecek bir fark olmuyor arada bu konuda bir çalışma kesinlikle şart
 

mmtakiff06

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
245
Puanları
43
Silahlara zirhlara ve takilara seviye sinirinin getirilmesi sart. 65 lvl bir oyuncu da 85 lvl bir oyuncu da ayni itemi kullaniyorsa burda ilerlemeli mmolarin yapisina bir aykirilik vardir. Kullanmamali demiyorum tabiki de kullanabilir ancak level siniri olsaydi oyundaki her itemin kullanildigi bir level araligi olurdu ve cogu item cop muamelesi gormezdi.
Kesinlikle 65'den sonra rare 75'den sonra epic 85'den sonra unique mesela öyle diyeceğimde Epic İtemlerin unique itemlere üstünlüğü var :D
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
264
Puanları
43
Kesinlikle 65'den sonra rare 75'den sonra epic 85'den sonra unique mesela öyle diyeceğimde Epic İtemlerin unique itemlere üstünlüğü var :D
Hayir sadece rare epic ve unique itemler levele gore olsun demiyorum. Mumkunse her seviyedeki item rare epic ve unique seklinde farkli kalitede olsun ve hepsini elde etmek mumkun olsun. Mesela cursed blade rare bir item 40 lvl bir bp takabilir diyelim. Mevcut sistemde oyuncu bunu takmak yerine gidip tabarise falan takiyor. Niye cunku tabarise epic item atagi daha iyi ayrica bonuslari var. Ama mesela cursed blade 40 lvl item olsa tabarise 50 lvl item olsa ve her level araligindaki item basic kaliteden bsslayip unique kadar gitse cesitlilik olurdu. Her 10 levelde bir setler degisse basic rare ve bazi epic itemler cop olmazdi. Demek istedigim sey itemlere tier sistemi ve kalite sistemi getirilmesi. Mesela yesil yani basic kalitede bir tabarise da dusebilirdi mobdan epic ya da unique kalite tabarise da dusebilirdi. Ama oyundaki skill stat sistemi olsun baska seyler olsun boyle bir sisteme el vermiyor.
 

Nisshe

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
297
Puanları
43
Merhaba öncelikle oyunumuzdaki silah çeşitliliği her job için yeterli ve çeşitlidir. Eğer oyuncular sadece belirli bir itemi beğenip yoğun olarak kullanıyorsa, bu tamamen onların tercihidir. End-Game döneminde her sınıf için mevcut silah çeşitliliğine bakalım:

Okçu: Elven Bow , Mystic bow , Elven Bow , Penetrator , Vixen , Warbow , Bluewing vs.
Assassian: Soulburner , Hatred , Deathwish , Dark Mamba , Jade Dagger , Facelifter , Golden Snake vs.
Priest: Imparator , Sword of Terror , Ancient Sledgehammer , Stormbringer , Jeremias Claymore , Gunnar Sabre , Cannibal Blade vs.
Warrior: Kalebs Hate , Reaper , War Scythe , Dragon Slayer , Avenger , Axe of Destruction , Overseer , Vanquisher vs.

Bu kadar geniş bir item yelpazesi varken, oyuncuların sadece tek bir itemi tercih etmesi tamamen onların kişisel seçimiyle ilgilidir. Örneğin, Vixen, Attack Power olarak Elven Bow'dan daha fazla olabilir, ancak Elven Bow'un menzil avantajı ve Bow Anti Defansı vardır. Buna rağmen, oyuncular Vixen’i tercih ediyorsa, bu onların oyun tarzına ve stratejilerine bağlı bir durumdur ve bu tercihleri değiştirmek bizim elimizde değildir.

Sonuç olarak, oyunda yeterli silah çeşitliliği mevcut ve oyuncuların hangi silahı kullanacaklarına kendileri karar vermeleri normaldir. Bu nedenle, belirli bir itemin yoğun olarak tercih edilmesi oyunun sunduğu seçeneklerin yetersiz olduğunu göstermez, aksine oyuncuların kendi tercihlerinin bir sonucudur.


Silahlarla ilgili bonuslar, geniş bir kitleye hitap etmek amacıyla tasarlanmıştır ve bu bonuslarda hiçbir sakınca yoktur, hepsi sorunsuz çalışmaktadır. Oyunda sadece farm yapan oyuncular değil, farklı oyun tarzlarına sahip pek çok kişi bulunmaktadır.

Örneğin, bir Battle Priest olarak oynuyorsanız ve sadece farm yapmak istemiyorsanız, PK (Player Killing) yapmak için oynuyorsanız, belirli moblara karşı attack bonuslarına ihtiyacınız yoktur. Bu durumda:

  • Cannibal Blade: Can ve mana yenilemesi sağladığı için, can barınız düşükse bu silahı tercih edebilirsiniz.
  • Gunnar's Sabre: Eğer Rogue'lara karşı oynamak istiyorsanız, bu silahın Rogue'lara karşı bonusu sayesinde daha avantajlı olabilirsiniz.
Yani, her silahın farklı kullanım alanları ve avantajları bulunmaktadır. Oyuncular, kendi oyun tarzlarına ve ihtiyaçlarına göre silah seçimi yapabilirler. Bu nedenle, oyundaki her itemin farklı bir değeri ve yeri vardır. Her silah moblara karşı attak verecek diye bir kanun yok eğer böyle bir build yapmak istiyorsanız oyunda moblar karşı set bonusları olan takılarda mevcut Aurora Belt , Brawler Set gibi vs.
 

Detour

Üye
Katılım
24 May 2024
Mesajlar
14
Puanları
3
Merhaba öncelikle oyunumuzdaki silah çeşitliliği her job için yeterli ve çeşitlidir. Eğer oyuncular sadece belirli bir itemi beğenip yoğun olarak kullanıyorsa, bu tamamen onların tercihidir. End-Game döneminde her sınıf için mevcut silah çeşitliliğine bakalım:

Okçu: Elven Bow , Mystic bow , Elven Bow , Penetrator , Vixen , Warbow , Bluewing vs.
Assassian: Soulburner , Hatred , Deathwish , Dark Mamba , Jade Dagger , Facelifter , Golden Snake vs.
Priest: Imparator , Sword of Terror , Ancient Sledgehammer , Stormbringer , Jeremias Claymore , Gunnar Sabre , Cannibal Blade vs.
Warrior: Kalebs Hate , Reaper , War Scythe , Dragon Slayer , Avenger , Axe of Destruction , Overseer , Vanquisher vs.

Bu kadar geniş bir item yelpazesi varken, oyuncuların sadece tek bir itemi tercih etmesi tamamen onların kişisel seçimiyle ilgilidir. Örneğin, Vixen, Attack Power olarak Elven Bow'dan daha fazla olabilir, ancak Elven Bow'un menzil avantajı ve Bow Anti Defansı vardır. Buna rağmen, oyuncular Vixen’i tercih ediyorsa, bu onların oyun tarzına ve stratejilerine bağlı bir durumdur ve bu tercihleri değiştirmek bizim elimizde değildir.

Sonuç olarak, oyunda yeterli silah çeşitliliği mevcut ve oyuncuların hangi silahı kullanacaklarına kendileri karar vermeleri normaldir. Bu nedenle, belirli bir itemin yoğun olarak tercih edilmesi oyunun sunduğu seçeneklerin yetersiz olduğunu göstermez, aksine oyuncuların kendi tercihlerinin bir sonucudur.


Silahlarla ilgili bonuslar, geniş bir kitleye hitap etmek amacıyla tasarlanmıştır ve bu bonuslarda hiçbir sakınca yoktur, hepsi sorunsuz çalışmaktadır. Oyunda sadece farm yapan oyuncular değil, farklı oyun tarzlarına sahip pek çok kişi bulunmaktadır.

Örneğin, bir Battle Priest olarak oynuyorsanız ve sadece farm yapmak istemiyorsanız, PK (Player Killing) yapmak için oynuyorsanız, belirli moblara karşı attack bonuslarına ihtiyacınız yoktur. Bu durumda:

  • Cannibal Blade: Can ve mana yenilemesi sağladığı için, can barınız düşükse bu silahı tercih edebilirsiniz.
  • Gunnar's Sabre: Eğer Rogue'lara karşı oynamak istiyorsanız, bu silahın Rogue'lara karşı bonusu sayesinde daha avantajlı olabilirsiniz.
Yani, her silahın farklı kullanım alanları ve avantajları bulunmaktadır. Oyuncular, kendi oyun tarzlarına ve ihtiyaçlarına göre silah seçimi yapabilirler. Bu nedenle, oyundaki her itemin farklı bir değeri ve yeri vardır. Her silah moblara karşı attak verecek diye bir kanun yok eğer böyle bir build yapmak istiyorsanız oyunda moblar karşı set bonusları olan takılarda mevcut Aurora Belt , Brawler Set gibi vs.
Yazdıklarında yanlış yok ama eksik var. Epic +8 ile Unique +7 karşılaştırılmalı mesela ikisinin de 7si değil. Şu anda ben Heartsekeer +8 kullanıyorum Vixen +7den iyi diye. Bu durumun epic ve unique arasında olması gerekiyor. Çeşitlilik güzel ama hatred's blade +7 ucuz ve ap yuksekken neden jade dagger +7 kullanayım aynı damageyi çıkartacak ve pahalı? İkisine de rün ekledikten sonra farkları yok denecek kadar az kalıyor hatta.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
264
Puanları
43
Oyuncu Cannibal blade +7 alacagina tabarise +8 alir ya da gider hp ve mana alamasa da defans alacagi arch sword alir. Gunnar sabre dedigi gibi menzili kisa. Ayrica unique itemlerin yuksek artililari erisilebilir degil ve pahali. Unique itemler epicler kadar yaygin degil ve upgrade yapmasi zor. Atagi cok daha iyi olan epic itemleri kulkanmak varken oyuncular neden hem daha cok verip hem de daha az atak alacagi unique silahlari kullansin?
 

Weiss

Yeni Üye
Katılım
26 May 2024
Mesajlar
9
Puanları
3
Merhaba öncelikle oyunumuzdaki silah çeşitliliği her job için yeterli ve çeşitlidir. Eğer oyuncular sadece belirli bir itemi beğenip yoğun olarak kullanıyorsa, bu tamamen onların tercihidir. End-Game döneminde her sınıf için mevcut silah çeşitliliğine bakalım:

Okçu: Elven Bow , Mystic bow , Elven Bow , Penetrator , Vixen , Warbow , Bluewing vs.
Assassian: Soulburner , Hatred , Deathwish , Dark Mamba , Jade Dagger , Facelifter , Golden Snake vs.
Priest: Imparator , Sword of Terror , Ancient Sledgehammer , Stormbringer , Jeremias Claymore , Gunnar Sabre , Cannibal Blade vs.
Warrior: Kalebs Hate , Reaper , War Scythe , Dragon Slayer , Avenger , Axe of Destruction , Overseer , Vanquisher vs.

Bu kadar geniş bir item yelpazesi varken, oyuncuların sadece tek bir itemi tercih etmesi tamamen onların kişisel seçimiyle ilgilidir. Örneğin, Vixen, Attack Power olarak Elven Bow'dan daha fazla olabilir, ancak Elven Bow'un menzil avantajı ve Bow Anti Defansı vardır. Buna rağmen, oyuncular Vixen’i tercih ediyorsa, bu onların oyun tarzına ve stratejilerine bağlı bir durumdur ve bu tercihleri değiştirmek bizim elimizde değildir.

Sonuç olarak, oyunda yeterli silah çeşitliliği mevcut ve oyuncuların hangi silahı kullanacaklarına kendileri karar vermeleri normaldir. Bu nedenle, belirli bir itemin yoğun olarak tercih edilmesi oyunun sunduğu seçeneklerin yetersiz olduğunu göstermez, aksine oyuncuların kendi tercihlerinin bir sonucudur.


Silahlarla ilgili bonuslar, geniş bir kitleye hitap etmek amacıyla tasarlanmıştır ve bu bonuslarda hiçbir sakınca yoktur, hepsi sorunsuz çalışmaktadır. Oyunda sadece farm yapan oyuncular değil, farklı oyun tarzlarına sahip pek çok kişi bulunmaktadır.

Örneğin, bir Battle Priest olarak oynuyorsanız ve sadece farm yapmak istemiyorsanız, PK (Player Killing) yapmak için oynuyorsanız, belirli moblara karşı attack bonuslarına ihtiyacınız yoktur. Bu durumda:

  • Cannibal Blade: Can ve mana yenilemesi sağladığı için, can barınız düşükse bu silahı tercih edebilirsiniz.
  • Gunnar's Sabre: Eğer Rogue'lara karşı oynamak istiyorsanız, bu silahın Rogue'lara karşı bonusu sayesinde daha avantajlı olabilirsiniz.
Yani, her silahın farklı kullanım alanları ve avantajları bulunmaktadır. Oyuncular, kendi oyun tarzlarına ve ihtiyaçlarına göre silah seçimi yapabilirler. Bu nedenle, oyundaki her itemin farklı bir değeri ve yeri vardır. Her silah moblara karşı attak verecek diye bir kanun yok eğer böyle bir build yapmak istiyorsanız oyunda moblar karşı set bonusları olan takılarda mevcut Aurora Belt , Brawler Set gibi vs.
Beyefendi ya yazdığımı okumadan cevap yazmışsınız ya da okuduğunuzu anlamamışsınız.
Unique eşyaların bonuslarının epic eşyalara karşı domine olmaması ve epic eşyaların bonuslarının işlevsiz olmasından bahsettim ben.

Vixen ve Elven Bow örneği vermişsiniz ben ikisini de kullandım ve arasındaki menzil farkı oyunda öne çıkaracak bir seviyede değil zaten bowl dediğiniz yer öyle çok geniş bir yer değil mecbur vixen mesafesinden oynamanız gerekiyor kısacası elven bow'u almanın bir avantajı olmuyor. Üzerindeki bow deffans demişsiniz; 1500 vuran oyuncunun hasarını 50 düşüren bir antiden bahsediyoruz di mi? Bu anti yerine attack değerini 200-300 arttıracak ve daha ucuz olan diğer bow'a yönelmenin kişisel tercih olduğunu mu söylüyorsunuz? Sizi doğru anlamışsam oyun bilginiz gerçekten yok..

Cannibal Blade ve Gunnar sabre örneği zaten çok saçma çünkü ben o ikisini karşılaştırmadım. O iki unique eşya; basit her yerden düşen epic bir eşyaya, arch sworda, karşı işlevsiz kalıyor. Battle Priestte en önemli iki şey ap ve menzildir. Earthshaker ile arch sword arasındaki 0.2 menzil farkı arch swordlu oyuncuların önceden 2 kere attack yapabilmesini sağlıyor bunu oyunun neredeyse tüm bp oyuncuları bilir. Şimdi earthshaker ile benzer menzil oranlarına sahip unique eşyaları kim neden alsın arch sword ucuz ve daha avantajlıyken?
Ayrıca yazmayı unuttum arch swordun verdiği deffans değeri cannibal blade'n verdiği can değerinden daha yüksek ve can ve mana yenilenmesi değil karaktere bonus değer olarak geliyor.

Ayrıca verdiğin örnekler (Elven Bow, Cannibal Blade, Gunnar's Sabre) oyunun en değerli unique eşyaları (ki bunlar bile epic eşyaları domine edemiyor).
Warrior'un unique eşyalarından veya rogue sınıfının diğer bowlarından veya daggerlarından hiç bahsetmemişsiniz. Bahsedemezsiniz çünkü dominant değiller kimse tercih etmiyor pazarda bile çöp fiyatlarına satılıyorlar. Şu an yönetim bunları dengelemenin ve hasar farklarının, bonusların işlevsizliğinin düzeltilmesi üzerine çalışıyor bunu geçen günkü LEVO adlı yayıncının youtube videosundan gördük. Senin buraya gelip silah çeşitliliğini savunman biraz yersiz olmuş.

Bunları aslında yukarıda yazmıştım ama tekrar yazma gereğinde bulundum çünkü anlamamışsınız ya da oyun bilginiz yetersiz.
Oyunu silaha boğmak, 50-100-150 tane silah koymak silah çeşitliliği demek değildir.
En kolayından şu örneği verebilirim GTA 5 ve GTA San Andreas'taki yan görev çeşitliliği çok deriz çünkü hiçbir görev kendini tekrar etmez; hep farklı bir aktiviteyle bizi meşgul eder ama mesela Sleeping Dogs oyunun yan görev çeşitliliği berbattır, oyun yapımcıları oyun süresini uzatıp oyuncunun gözünü boyamak için eklemiştir ya git kavga et dövüş ya da şu malı al buraya götür tarzı görevlerdir.

"Bu kadar geniş bir item yelpazesi varken, oyuncuların sadece tek bir itemi tercih etmesi tamamen onların kişisel seçimiyle ilgilidir." şu cümleyi kurmakla oyun süresini uzatmak için aynı yan görevleri farklı renklere boyayıp oyuna ekleyen Sleeping Dogs'un yapımcısı arasında bir fark yok.
 
Son düzenleme:

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt