Weiss
Yeni Üye
- Katılım
- 26 May 2024
- Mesajlar
- 9
- Puanları
- 3

+Silah çeşitliliğinin oynayışa bir şey katmaması.
-Battle priest oynuyorsan Arch Sword eğer bütçen varsa Stormbringer; Okçu oynuyorsan Vixen; Asas oynuyorsan Hatred Blade; Warrior oynuyorsan War Scythe; Mage oynuyorsan süpürge bile takabilirsin.
Bunun dışında yayıncı değilse ve çok parası yoksa kimse fantezi aramıyor. Bunun nedeni bonuslar, level cap'inin silahlarla uyumsuz olması ve silahların oynanışta çeşitlilik yaratmaması.
Oynanışa çeşitlilikten kastım şu: Warrior jobu Knight yetenek ağacı ile de oynasa Attack yetenek ağacı ile de oynasa War Scythe takıyor. Knight yetenek ağacı yere vurma mekaniği ile ön plana çıkmıyor mu tek el silahları daha avantajlı hâle getirilebilir, Attack yetenek ağacını da çift el silahlara avantajlı yaparsın; al sana çeşitlilik. İnsanların tek el silah oynamaya motivasyonu olur.
Her job için getirilebilir: Yarı tank battle priest, yarı asas yarı okçu oynanabilir rogue, defansif warrior vs. liste uzatılabilir. Ama önemli nokta jobların skilleri ve silahlarının hem bonus hem oynanış bakımından uyuşması.
+Oyunun 65 CAP'ine göre tasarlanması.
-Oyunun en büyük problemi bu. Çoğumuz bu oyunu kapalı beta sürecinden beri oynayan oyuncularız. Bana ve çoğu oyuncuya göre bu oyunun en zevkli dönemi Aarvard sunucununun 65 level CAP dönemiydi. Çoğu kişinin böyle düşünmesi tesadüf değil oyun 65 level CAP'ine göre tasarlanmış. Örneğin asas'ı ele alalım. O dönem tüm daggerları kullanmıştım ; şu an çöpe bile atmaya üşendiğimiz Facelifter o dönem kullanmaktan en zevk aldığım dagger'dı. Mage'lere vurduğum deli hasar(ve onlardan aldığım deli hasar), içlerine girip 2-3 kişiyi kesebilmek çok zevkliydi. Tabii oyunda o dönem anti eşyalar olmadığı ve zaten anti eşyaların bir şeyi etkilemediği için bunu yapabiliyordum normalde anti eşyası takmış birisinde zorlanmam gerek fakat dikkat çekmeye çalıştığım nokta şu mage'lere karşı %5 hasar bonusu 65 CAP'inde gayet işlevseldi. Battle Priest oynadığım zaman Earthshaker kullandım; hiçbir Warrior'a vs'de kaybetmiyordum. Fakat şu an bunların bir önemi yok çünkü level CAP 85.
İşin en sıkıntılı noktası da 65 CAP'i için özel bir haritayla birlikte hasar değişimi güncellemesi geliyor. Eğer şu anki silah ve takıların; apleri, hasarları ve verdiği bonuslar yükseltilirse 65 CAP'i haritası oynanılabilecek durumda olmaz. Aynı zamanda piyasaya da etkisi olmaz; warrior yine gider War Scythe alır, okçu Vixen, bp Arch Sword. Burada yapılması gereken şey level CAP'lere özel item türlerinin olması. 65 haritasında imperial ve epic silahlar, 75 haritasında radiant ve unique silahlar, 85 haritasında da legendary türü zırh ve silahlar kullanılması gerek. Tabii bununla kalmayacak bonusların düzeltilip insanların tek çeşit silaha yönelmesine engel olmak gerek.
+Silahlar arası dengesizlik ve bonusların saçma olması.
-Diyelim battle priest'siniz ve düşük bütçeli bir karakter dizmek istiyorsunuz. Önünüzde 4 seçenek var: Cannibal Blade, Arch Sword, Earthshaker, Gunnar's Sabre.
Arch Sword ve Cannibal Blade'in ap'leri 160, Gunnar's Sabre'nin 162, Earthshaker'ın ise 170. Mantıken en iyi seçenek en yüksek ap'li olanıdır deyip earthshaker aldın. Geçmiş olsun 1.4 menzilinden dolayı Arch Sword +7'li birisinden bile kolayca ks yiyebilirsin. Tamam Earthshaker'i boş ver, Gunnar's Sabre alalım hem unique silah, üzerinde rogue'lara karşı bonus var ; daha kolay farm atarım. Üzgünüm dostum ama hem menzili kısa hem de o üzerindeki bonuslar oynayışı etkilemiyor tıpkı diğer antiler gibi. Tamam ya hâlâ iki alternatifimiz var : Arch Sword ve Cannibal Blade.
Cannibal Blade alalım hem unique hem can ve mana veriyor, ayrıca menzili Arch Sword'la aynı. Evet, alabilirsin. Fakat oyunun en kritik farm canavar türü olan rocklara (flame rock, venom, posionious rock ve monument bossunun attığı yan moblar) karşı %12 attack bonus veren Arch sword yerine Cannibal Blade alırsan yine ks yiyip geriye düşeceksin.
Oyunda tek çeşit item'ın oyunu domine etmesi diğer bütün item'ların değerinin yere çakılması demek. Inferno etkinliği ile crystal'lerin içinden atan unique silahların fiyatlarının bir anda yere düşmesi mesela. Unique itemları almak için insanların motivasyonu yok ki piyasası yüksek olsun. Birisi Arch Sword +8 alıp çatır çatır farmlayabilecekken neden Cannibal Blade veya Gunnar's Sabre alsın? Cannibal Blade'de flying creatures %12 olsa, Gunnar's Sabre'de demon/undead türlerine %12 olsa piyasa böyle olmaz, ki bunlar farazi örnekler. Oyunda kaç çeşit item var, hepsinin ya gereksiz ya da başka oyunlardan alınmış anlamsız bonusları var, hiçbiri oyuna entegre değil.
Bu söylediğim bonus örnekleri sadece farm içindi. Bunun pk'sı, yüksek can değerli mobları, düşük can değerli mobları, yüksek defans değerli mobları, yüksek defans değerli ama düşük magic defans değerli mobları vs. çok fazla değerlendirilecek yeri var.
+Yönetimin bir planı olmaması.
-Peter Drucker'ın da dediği gibi "Geleceği öngörmenin en iyi yolu geleceği oluşturmaktır." Şu an yönetim plansız ilerliyor. "Oyun geliştirmeye açık, her şey gelebilir." ile "Bizim bir planımız var, bu planda ilerliyorken plana yeni şeyler eklenebilir." arasında dağlar kadar fark var. Maalesef ki şu an piyasadaki çoğu MMORPG oyununun kaderi böyle. Hiçbiri WOW veya Ultima Online gibi plan üzerinden ilerlemediği için bazı dönemler parlamak bazı dönemler sönmek zorunda kalıyorlar.
Şu anda görünüşe göre plansız gelen bir 65 CAP haritası ve hasar güncellemesi var. Hasar güncellemesinin 65 CAP haritasını baltalayabileceği, oynanabilirliği 65 haritasında yerlere düşürebileceği, sadece pk atacak insanların bulunduğu bir haritaya çevirebileceği öngörüsünde bulunup ona göre bir hamle yapılmıştır umarım.
-Battle priest oynuyorsan Arch Sword eğer bütçen varsa Stormbringer; Okçu oynuyorsan Vixen; Asas oynuyorsan Hatred Blade; Warrior oynuyorsan War Scythe; Mage oynuyorsan süpürge bile takabilirsin.
Bunun dışında yayıncı değilse ve çok parası yoksa kimse fantezi aramıyor. Bunun nedeni bonuslar, level cap'inin silahlarla uyumsuz olması ve silahların oynanışta çeşitlilik yaratmaması.
Oynanışa çeşitlilikten kastım şu: Warrior jobu Knight yetenek ağacı ile de oynasa Attack yetenek ağacı ile de oynasa War Scythe takıyor. Knight yetenek ağacı yere vurma mekaniği ile ön plana çıkmıyor mu tek el silahları daha avantajlı hâle getirilebilir, Attack yetenek ağacını da çift el silahlara avantajlı yaparsın; al sana çeşitlilik. İnsanların tek el silah oynamaya motivasyonu olur.
Her job için getirilebilir: Yarı tank battle priest, yarı asas yarı okçu oynanabilir rogue, defansif warrior vs. liste uzatılabilir. Ama önemli nokta jobların skilleri ve silahlarının hem bonus hem oynanış bakımından uyuşması.
+Oyunun 65 CAP'ine göre tasarlanması.
-Oyunun en büyük problemi bu. Çoğumuz bu oyunu kapalı beta sürecinden beri oynayan oyuncularız. Bana ve çoğu oyuncuya göre bu oyunun en zevkli dönemi Aarvard sunucununun 65 level CAP dönemiydi. Çoğu kişinin böyle düşünmesi tesadüf değil oyun 65 level CAP'ine göre tasarlanmış. Örneğin asas'ı ele alalım. O dönem tüm daggerları kullanmıştım ; şu an çöpe bile atmaya üşendiğimiz Facelifter o dönem kullanmaktan en zevk aldığım dagger'dı. Mage'lere vurduğum deli hasar(ve onlardan aldığım deli hasar), içlerine girip 2-3 kişiyi kesebilmek çok zevkliydi. Tabii oyunda o dönem anti eşyalar olmadığı ve zaten anti eşyaların bir şeyi etkilemediği için bunu yapabiliyordum normalde anti eşyası takmış birisinde zorlanmam gerek fakat dikkat çekmeye çalıştığım nokta şu mage'lere karşı %5 hasar bonusu 65 CAP'inde gayet işlevseldi. Battle Priest oynadığım zaman Earthshaker kullandım; hiçbir Warrior'a vs'de kaybetmiyordum. Fakat şu an bunların bir önemi yok çünkü level CAP 85.
İşin en sıkıntılı noktası da 65 CAP'i için özel bir haritayla birlikte hasar değişimi güncellemesi geliyor. Eğer şu anki silah ve takıların; apleri, hasarları ve verdiği bonuslar yükseltilirse 65 CAP'i haritası oynanılabilecek durumda olmaz. Aynı zamanda piyasaya da etkisi olmaz; warrior yine gider War Scythe alır, okçu Vixen, bp Arch Sword. Burada yapılması gereken şey level CAP'lere özel item türlerinin olması. 65 haritasında imperial ve epic silahlar, 75 haritasında radiant ve unique silahlar, 85 haritasında da legendary türü zırh ve silahlar kullanılması gerek. Tabii bununla kalmayacak bonusların düzeltilip insanların tek çeşit silaha yönelmesine engel olmak gerek.
+Silahlar arası dengesizlik ve bonusların saçma olması.
-Diyelim battle priest'siniz ve düşük bütçeli bir karakter dizmek istiyorsunuz. Önünüzde 4 seçenek var: Cannibal Blade, Arch Sword, Earthshaker, Gunnar's Sabre.
Arch Sword ve Cannibal Blade'in ap'leri 160, Gunnar's Sabre'nin 162, Earthshaker'ın ise 170. Mantıken en iyi seçenek en yüksek ap'li olanıdır deyip earthshaker aldın. Geçmiş olsun 1.4 menzilinden dolayı Arch Sword +7'li birisinden bile kolayca ks yiyebilirsin. Tamam Earthshaker'i boş ver, Gunnar's Sabre alalım hem unique silah, üzerinde rogue'lara karşı bonus var ; daha kolay farm atarım. Üzgünüm dostum ama hem menzili kısa hem de o üzerindeki bonuslar oynayışı etkilemiyor tıpkı diğer antiler gibi. Tamam ya hâlâ iki alternatifimiz var : Arch Sword ve Cannibal Blade.
Cannibal Blade alalım hem unique hem can ve mana veriyor, ayrıca menzili Arch Sword'la aynı. Evet, alabilirsin. Fakat oyunun en kritik farm canavar türü olan rocklara (flame rock, venom, posionious rock ve monument bossunun attığı yan moblar) karşı %12 attack bonus veren Arch sword yerine Cannibal Blade alırsan yine ks yiyip geriye düşeceksin.
Oyunda tek çeşit item'ın oyunu domine etmesi diğer bütün item'ların değerinin yere çakılması demek. Inferno etkinliği ile crystal'lerin içinden atan unique silahların fiyatlarının bir anda yere düşmesi mesela. Unique itemları almak için insanların motivasyonu yok ki piyasası yüksek olsun. Birisi Arch Sword +8 alıp çatır çatır farmlayabilecekken neden Cannibal Blade veya Gunnar's Sabre alsın? Cannibal Blade'de flying creatures %12 olsa, Gunnar's Sabre'de demon/undead türlerine %12 olsa piyasa böyle olmaz, ki bunlar farazi örnekler. Oyunda kaç çeşit item var, hepsinin ya gereksiz ya da başka oyunlardan alınmış anlamsız bonusları var, hiçbiri oyuna entegre değil.
Bu söylediğim bonus örnekleri sadece farm içindi. Bunun pk'sı, yüksek can değerli mobları, düşük can değerli mobları, yüksek defans değerli mobları, yüksek defans değerli ama düşük magic defans değerli mobları vs. çok fazla değerlendirilecek yeri var.
+Yönetimin bir planı olmaması.
-Peter Drucker'ın da dediği gibi "Geleceği öngörmenin en iyi yolu geleceği oluşturmaktır." Şu an yönetim plansız ilerliyor. "Oyun geliştirmeye açık, her şey gelebilir." ile "Bizim bir planımız var, bu planda ilerliyorken plana yeni şeyler eklenebilir." arasında dağlar kadar fark var. Maalesef ki şu an piyasadaki çoğu MMORPG oyununun kaderi böyle. Hiçbiri WOW veya Ultima Online gibi plan üzerinden ilerlemediği için bazı dönemler parlamak bazı dönemler sönmek zorunda kalıyorlar.
Şu anda görünüşe göre plansız gelen bir 65 CAP haritası ve hasar güncellemesi var. Hasar güncellemesinin 65 CAP haritasını baltalayabileceği, oynanabilirliği 65 haritasında yerlere düşürebileceği, sadece pk atacak insanların bulunduğu bir haritaya çevirebileceği öngörüsünde bulunup ona göre bir hamle yapılmıştır umarım.