CraftWORLD
Üye
- Katılım
- 13 Kas 2020
- Mesajlar
- 63
- Puanları
- 18
Oyunda farklı önceliklerin olduğunun farkındayım. Lakin, bu konuyu gelecek güncellemeler için bir kenarda tutmak istiyorum.
Bu oyuna gelen oyuncuların çoğu, farklı (yeni nesil) oldukları için sizi tercih ediyorlar. Geleneksel oynanışın yanı sıra, yeni yetenek tasarımlarının oyunda yarattığı farklı PK stratejileri heyecan kattı. Olumlu geri dönüşler, PK’ya kattığı etkiler ve oyuncuda yaratılan yeni nesil deneyimler, gördüğüm kadarıyla olumlu karşılandı. Canlı yayında yeni yetenekler gören LEVO’nun bile gözlerindeki heyecanı görebilirsiniz.
Oyuncu profili bu gelişmeleri olumlu karşılarken, benim de önerim, kullanılmayan ölü alt sınıfların canlandırılması ve oyuna farklı, yeni stratejiler katması. Örneğin; defans warrior, healer priest, ice mage gibi ölü alt sınıfların canlandırılması ve tercih edilecek seviyeye getirilip, cazip yetenek kitlerinin eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Diğer oyundaki Kurian karakteri, oyuna yeni oynanışlar kazandırmış olup, defans kırma özelliği sayesinde partilerde yeni, farklı stratejilere olanaklar sağlamıştı.
ICE MAGE
Benim de ilgi alanım olan, kullanım oranlarının azlığından da anlayacağınız gibi, ice mage, hiçbir şekilde işe yaramıyor. Hiçbir stratejik önemi olmayan bu alt sınıfın radikal değişikliklere ihtiyacı var.
Mage alt sınıflarının tercih nedenleri:
Mağazadan çekilen scroll’ların su gibi kullanıldığı ortamda, parti cure’suz PK’nın olmadığı oyunda yavaşlatma ve defans verme özelliklerinin işlevselliği sizce ne derece etkili olabilir? HİÇ!
Benim burada kast ettiğim konu, ölü alt sınıflara farklı bakış açılarının getirilmesi gerektiği. Ice mage illa yavaşlatmak zorunda değil. Hasar vurmak zorunda da değil. Alan vurmak zorunda da değil. Alan vurmak için fire ve LR zaten tercih edilmekte. Hasar vurmak isteyen fire oynuyor. Ice’ın işlevsel yanı olmadığı için, LR tercihi dağlar kadar fark oluşturmakta.
Sınıfların ana tercih edilme sebepleri:
Birçok tasarım düşünülebilir. Yapay zekâdan yenilikçi fikirler üretilebilir.
Bir ice mage “hasarı olmadığı halde” alan atmak yerine:
- Ice mage, buz sisleri içine girerek görünmez olabilir. Bu sayede parti üyesini TP yapacağı yer uzaktan tespit edilemez. Zıplama gibi skill olmadığından ötürü, ice mage’in partisini koruması için bu tarz içeriklere ihtiyaç var. Zıplayamıyorsa en azından yeri uzaktan tespit edilemesin. Sonuçta bir şekilde partisini güvenli alana TP etmesi gerekiyor, öyle değil mi?
- Buzdan bir duvar oluşturarak takımını hasarlardan koruyabilir. Ayrıca bu duvar, rakibin önüne engel oluşturarak kaçmayı da kolaylaştırabilir.
- Zorda kalan takım arkadaşını veya kendisini buz küpüne hapsederek anlık hasardan koruyabilir. (Üstüne nowaların düşeceğini anladığında kendini kurtarmak gibi.)
- Takım arkadaşına verilen buff sayesinde, takım arkadaşının yaptığı her saldırı yavaşlatma ihtimaline sahip olabilir.
- Buzdan bir golem oluşturarak yakınındaki takım arkadaşlarını koruyabilir.
Bu yetenek fikirleri sadece birer örnek. Bu tarzda yenilikçi fikirlere ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Sonrasında dengeleyip oyuna entegre etmek, geri bildirimleri takip etmek suretiyle kullanışlı bir sınıf ortaya çıkmış olacak.
HEAL PRIEST
Mesela birkaç heal sınıfına özel yetenek fikri:
Defans warrior için de birçok farklı fikirler üretilebilir. Tek düzelikten kurtulmak, farklı oynanışlarla benim gibi diğer oyuncular için de cazip deneyimler oluşturmanızı ümit ediyorum. Arcane mage fikrinizi de heyecanla beklemekteyim.
Buradaki yetenekler size çok dengesiz gelse de dengelenerek oyuna eklenmesi gerekecek. Oyunda yarattığı olanaklar gözden geçirilecektir elbette.
Bu oyuna gelen oyuncuların çoğu, farklı (yeni nesil) oldukları için sizi tercih ediyorlar. Geleneksel oynanışın yanı sıra, yeni yetenek tasarımlarının oyunda yarattığı farklı PK stratejileri heyecan kattı. Olumlu geri dönüşler, PK’ya kattığı etkiler ve oyuncuda yaratılan yeni nesil deneyimler, gördüğüm kadarıyla olumlu karşılandı. Canlı yayında yeni yetenekler gören LEVO’nun bile gözlerindeki heyecanı görebilirsiniz.
Oyuncu profili bu gelişmeleri olumlu karşılarken, benim de önerim, kullanılmayan ölü alt sınıfların canlandırılması ve oyuna farklı, yeni stratejiler katması. Örneğin; defans warrior, healer priest, ice mage gibi ölü alt sınıfların canlandırılması ve tercih edilecek seviyeye getirilip, cazip yetenek kitlerinin eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Diğer oyundaki Kurian karakteri, oyuna yeni oynanışlar kazandırmış olup, defans kırma özelliği sayesinde partilerde yeni, farklı stratejilere olanaklar sağlamıştı.
ICE MAGE
Benim de ilgi alanım olan, kullanım oranlarının azlığından da anlayacağınız gibi, ice mage, hiçbir şekilde işe yaramıyor. Hiçbir stratejik önemi olmayan bu alt sınıfın radikal değişikliklere ihtiyacı var.
Mage alt sınıflarının tercih nedenleri:
- Fire: Yüksek anlık alan hasar ve zehir (mage parti)
- Lightning: Kitleme, zıplama ve kör etme (melee parti TP mage, komutcu mage)
- Ice: Yavaşlatma? ve defans? (işlevsel yanı?)
Mağazadan çekilen scroll’ların su gibi kullanıldığı ortamda, parti cure’suz PK’nın olmadığı oyunda yavaşlatma ve defans verme özelliklerinin işlevselliği sizce ne derece etkili olabilir? HİÇ!
Benim burada kast ettiğim konu, ölü alt sınıflara farklı bakış açılarının getirilmesi gerektiği. Ice mage illa yavaşlatmak zorunda değil. Hasar vurmak zorunda da değil. Alan vurmak zorunda da değil. Alan vurmak için fire ve LR zaten tercih edilmekte. Hasar vurmak isteyen fire oynuyor. Ice’ın işlevsel yanı olmadığı için, LR tercihi dağlar kadar fark oluşturmakta.
Sınıfların ana tercih edilme sebepleri:
- Fire: Hasar, alan
- LR: Kontrol, TP
- Ice: Koruma, işlevsellik
Birçok tasarım düşünülebilir. Yapay zekâdan yenilikçi fikirler üretilebilir.
Bir ice mage “hasarı olmadığı halde” alan atmak yerine:
- Ice mage, buz sisleri içine girerek görünmez olabilir. Bu sayede parti üyesini TP yapacağı yer uzaktan tespit edilemez. Zıplama gibi skill olmadığından ötürü, ice mage’in partisini koruması için bu tarz içeriklere ihtiyaç var. Zıplayamıyorsa en azından yeri uzaktan tespit edilemesin. Sonuçta bir şekilde partisini güvenli alana TP etmesi gerekiyor, öyle değil mi?
- Buzdan bir duvar oluşturarak takımını hasarlardan koruyabilir. Ayrıca bu duvar, rakibin önüne engel oluşturarak kaçmayı da kolaylaştırabilir.
- Zorda kalan takım arkadaşını veya kendisini buz küpüne hapsederek anlık hasardan koruyabilir. (Üstüne nowaların düşeceğini anladığında kendini kurtarmak gibi.)
- Takım arkadaşına verilen buff sayesinde, takım arkadaşının yaptığı her saldırı yavaşlatma ihtimaline sahip olabilir.
- Buzdan bir golem oluşturarak yakınındaki takım arkadaşlarını koruyabilir.
Bu yetenek fikirleri sadece birer örnek. Bu tarzda yenilikçi fikirlere ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Sonrasında dengeleyip oyuna entegre etmek, geri bildirimleri takip etmek suretiyle kullanışlı bir sınıf ortaya çıkmış olacak.
HEAL PRIEST
Mesela birkaç heal sınıfına özel yetenek fikri:
- Pasif yetenek; dost karakter kritik HP’ye düştüğünde heal atış hızı artırımı.
- Attığı heal miktarını sınırlı süre için iki katına çıkaracak bir buff. (Assassin critic gibi.)
- Pasif yetenek; canı düşük olan dost karaktere doğru ilerlerken hız artırımı.
- Parti restore ek olarak yetenek süresi boyunca defans arttırabilir. Sonuçta amaç karakteri öldürtmemek.
- Yetenek mesafesi olmadan tekli heal yeteneği (uzaktan buff kullanmak gibi).
- Karşı karakterin kısa bir süre heal alamamasını sağlayacak özel bir debuff yetenek.
- Alınan anlık hasarları zamana yayacak bir buff yetenek. Karakter 1000 hasar yediyse, bu hasarı anında almak yerine, 250 - 250 - 250 - 250 canından zamanla düşürecek bir buff (bu şekilde restore daha kullanışlı olur).
Defans warrior için de birçok farklı fikirler üretilebilir. Tek düzelikten kurtulmak, farklı oynanışlarla benim gibi diğer oyuncular için de cazip deneyimler oluşturmanızı ümit ediyorum. Arcane mage fikrinizi de heyecanla beklemekteyim.
Buradaki yetenekler size çok dengesiz gelse de dengelenerek oyuna eklenmesi gerekecek. Oyunda yarattığı olanaklar gözden geçirilecektir elbette.