Oyundaki Ölü Alt Sınıflar

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
63
Puanları
18
Oyunda farklı önceliklerin olduğunun farkındayım. Lakin, bu konuyu gelecek güncellemeler için bir kenarda tutmak istiyorum.

Bu oyuna gelen oyuncuların çoğu, farklı (yeni nesil) oldukları için sizi tercih ediyorlar. Geleneksel oynanışın yanı sıra, yeni yetenek tasarımlarının oyunda yarattığı farklı PK stratejileri heyecan kattı. Olumlu geri dönüşler, PK’ya kattığı etkiler ve oyuncuda yaratılan yeni nesil deneyimler, gördüğüm kadarıyla olumlu karşılandı. Canlı yayında yeni yetenekler gören LEVO’nun bile gözlerindeki heyecanı görebilirsiniz.

Oyuncu profili bu gelişmeleri olumlu karşılarken, benim de önerim, kullanılmayan ölü alt sınıfların canlandırılması ve oyuna farklı, yeni stratejiler katması. Örneğin; defans warrior, healer priest, ice mage gibi ölü alt sınıfların canlandırılması ve tercih edilecek seviyeye getirilip, cazip yetenek kitlerinin eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Diğer oyundaki Kurian karakteri, oyuna yeni oynanışlar kazandırmış olup, defans kırma özelliği sayesinde partilerde yeni, farklı stratejilere olanaklar sağlamıştı.

ICE MAGE

Benim de ilgi alanım olan, kullanım oranlarının azlığından da anlayacağınız gibi, ice mage, hiçbir şekilde işe yaramıyor. Hiçbir stratejik önemi olmayan bu alt sınıfın radikal değişikliklere ihtiyacı var.

Mage alt sınıflarının tercih nedenleri:
  • Fire: Yüksek anlık alan hasar ve zehir (mage parti)
  • Lightning: Kitleme, zıplama ve kör etme (melee parti TP mage, komutcu mage)
  • Ice: Yavaşlatma? ve defans? (işlevsel yanı?)

Mağazadan çekilen scroll’ların su gibi kullanıldığı ortamda, parti cure’suz PK’nın olmadığı oyunda yavaşlatma ve defans verme özelliklerinin işlevselliği sizce ne derece etkili olabilir? HİÇ!

Benim burada kast ettiğim konu, ölü alt sınıflara farklı bakış açılarının getirilmesi gerektiği. Ice mage illa yavaşlatmak zorunda değil. Hasar vurmak zorunda da değil. Alan vurmak zorunda da değil. Alan vurmak için fire ve LR zaten tercih edilmekte. Hasar vurmak isteyen fire oynuyor. Ice’ın işlevsel yanı olmadığı için, LR tercihi dağlar kadar fark oluşturmakta.

Sınıfların ana tercih edilme sebepleri:
  • Fire: Hasar, alan
  • LR: Kontrol, TP
  • Ice: Koruma, işlevsellik
Bu ana başlıklar sınıfların karakteristik özelliklerini yansıtmakta. Ama ice hiçbir şekilde koruma sağlamıyor. Ice sınıfı öyle bir sınıf olmalı ki, partilerin aranan support karakteri olsun. Talep oluşturacak cazip fikirlere ihtiyaç var.

Birçok tasarım düşünülebilir. Yapay zekâdan yenilikçi fikirler üretilebilir.

Bir ice mage “hasarı olmadığı halde” alan atmak yerine:

- Ice mage, buz sisleri içine girerek görünmez olabilir. Bu sayede parti üyesini TP yapacağı yer uzaktan tespit edilemez. Zıplama gibi skill olmadığından ötürü, ice mage’in partisini koruması için bu tarz içeriklere ihtiyaç var. Zıplayamıyorsa en azından yeri uzaktan tespit edilemesin. Sonuçta bir şekilde partisini güvenli alana TP etmesi gerekiyor, öyle değil mi?

- Buzdan bir duvar oluşturarak takımını hasarlardan koruyabilir. Ayrıca bu duvar, rakibin önüne engel oluşturarak kaçmayı da kolaylaştırabilir.

- Zorda kalan takım arkadaşını veya kendisini buz küpüne hapsederek anlık hasardan koruyabilir. (Üstüne nowaların düşeceğini anladığında kendini kurtarmak gibi.)

- Takım arkadaşına verilen buff sayesinde, takım arkadaşının yaptığı her saldırı yavaşlatma ihtimaline sahip olabilir.

- Buzdan bir golem oluşturarak yakınındaki takım arkadaşlarını koruyabilir.

Bu yetenek fikirleri sadece birer örnek. Bu tarzda yenilikçi fikirlere ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Sonrasında dengeleyip oyuna entegre etmek, geri bildirimleri takip etmek suretiyle kullanışlı bir sınıf ortaya çıkmış olacak.

HEAL PRIEST

Mesela birkaç heal sınıfına özel yetenek fikri:

  • Pasif yetenek; dost karakter kritik HP’ye düştüğünde heal atış hızı artırımı.
  • Attığı heal miktarını sınırlı süre için iki katına çıkaracak bir buff. (Assassin critic gibi.)
  • Pasif yetenek; canı düşük olan dost karaktere doğru ilerlerken hız artırımı.
  • Parti restore ek olarak yetenek süresi boyunca defans arttırabilir. Sonuçta amaç karakteri öldürtmemek.
  • Yetenek mesafesi olmadan tekli heal yeteneği (uzaktan buff kullanmak gibi).
  • Karşı karakterin kısa bir süre heal alamamasını sağlayacak özel bir debuff yetenek.
  • Alınan anlık hasarları zamana yayacak bir buff yetenek. Karakter 1000 hasar yediyse, bu hasarı anında almak yerine, 250 - 250 - 250 - 250 canından zamanla düşürecek bir buff (bu şekilde restore daha kullanışlı olur).

Defans warrior için de birçok farklı fikirler üretilebilir. Tek düzelikten kurtulmak, farklı oynanışlarla benim gibi diğer oyuncular için de cazip deneyimler oluşturmanızı ümit ediyorum. Arcane mage fikrinizi de heyecanla beklemekteyim.

Buradaki yetenekler size çok dengesiz gelse de dengelenerek oyuna eklenmesi gerekecek. Oyunda yarattığı olanaklar gözden geçirilecektir elbette.
 

Odemir

Yeni Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
1
Puanları
1
Oyuna başlayıp uzun süre kalmamış biri olarak sana katılıyorum. Aynı skilleri - aynı dinamikleri oynayacaksam neden bu oyunu tercih edeyim ki ? Karakter sınıflarının tek düzelikten uzaklaşması lazım. Önerilerin ise çok makul ve mantıklı geliyor. Harfi değiştirilmeden uygulansa neden bunlar getirildi demem. Ayrıca Levonun gelmesi ile bendemi başlasam diye düşünüyordum. Premium fiyatlarını ve slotlardaki mafyalaşmaları okuyunca vazgeçtim. 37 yaşındayım oyun oynarken keyif almak istiyorum. Para kazanmak için oyun oynanmasına da karşıyım. GB alımının dahil oyunda olmaması gerekiyor. Birileri slotlarda karnını doyuracak gibi keyfimi ve zamanımı boşa harcamam.
 

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
63
Puanları
18
Konu günceldir. Konun yarattığı problem devam etmesine rağmen, hâlâ olumlu, olumsuz geri dönüş olmadı.
 

rotute

Üye
Katılım
12 May 2022
Mesajlar
154
Puanları
28
Çok güzel ve cazip bir öneri insan yaradılışı gereği her döneminde değişiklik ihtiyacı duyduğu gibi bu oyunda da bunu hissetmek istiyor. Yeni sınıflar bile eklenebilir ötekileşmekten yana farklılaşmak güzeldir.
 

hakan_0zdemir

Yeni Üye
Katılım
16 Nis 2024
Mesajlar
5
Puanları
3
İce mage kullanan hiç görmedim gerçekten, daha işlevsel hale getirilmesi lazım. Skilleri zayıf hasarı da az tek özelliği yavaşlatma onu da cure atıp kaldırabiliyorlar anında
 

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
63
Puanları
18
Açıklamaya çalıştığım şey de buydu zaten. Tercih edilebilir hiçbir yanı yok. Dengelemek yerine hala bir şeylerin arkasından gitmek tercih ediliyor. Çok çok yanlış
 

AygitKocaman

Üye
Katılım
11 May 2021
Mesajlar
4
Puanları
3
Aslında elementleri birbiriyle etkileşime soksalar Ice da Lightning de para eder. Mesela ice atılmış bir hedefe lr ile vurursan buz patlayıp şarapnel etkisi yapıp, ekstra hasar verebilir. Ya da ice atılmış hedefe fire atılırsa buz eriyeceğinden düşmanlar ıslak olur, o zaman da daha iletken olacaklarından lr'ye karşı debufflı olurlar. Bu şekilde kombinasyonlar olsa ice mage de lr de oynanır. Millet zindandan ice staff düşürdüğünde şansına lanet etmez :D. Ben oynamıyorum uzun zamandır ama sanırım hala aynı...
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt