Öneri Oyunun Mevcut Durumu ve Geliştirmeler Hakkında

Primusinterpares

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
51
Puanları
18
Herkese merhabalar,

1 yıl aranın ardından foruma geri dönüp hem oyuncuların sorunlarını okumak hem de kendi düşüncelerimle okuduklarımı harmanlayarak bir öneri sunmak istedim.

Öncelikle hala bu Knight Online'a benzerlik konusunun ısıtılıp ısıtılıp tekrar sunulması can sıkıcı bir hal aldı sanki, en azından benim açımdan, o yüzden esas konuya geçmeden evvel kısaca değinmek istiyorum. Örneklendireyim; PUBG, H1Z1 oyunun neredeyse birebir kopyası olarak piyasaya sürülmüş olmasına rağmen şu an dünyanın en çok oyuncuya sahip Battle Royale oyunu. Keza zamanında DotA'nın klonu olarak nitelendirilen League of Legends, şu an dünyadaki en popüler oyun. Daha nice örnekler var. Şu örneklere bakıldığında, artık bu oyunun başka oyunlara olan benzer tarafları kadar benzersiz taraflarının da görülmesi gerek.

Arz edildiği üzere rün gibi, zanaatkarlık (crafting) gibi, yüzme gibi, zindan (dungeon) gibi, puzzle gibi pek çok 'çetrefilli' dinamik oyunun daha kapalı beta aşamasında eklenmiş durumda. Belirli aralıklarla daha pek çok orjinal veya halihazırda piyasada olup sevilen fikirlerin oyuna ekleneceğini daha öncesinde Burhan Bey röportajlarında belirtmişti. Bana göre bu, bir oyuncunun bir oyuna karşı duyduğu ilgiyi canlı tutmak adına son derece gerekli bir adım. Yönetimin, gerçek manada F2P bir oyun sunma gayesine ek olarak böyle bir vizyona da sahip olması bizim için çok kıymetli.

Ancak madalyonun maalesef başka bir yüzü daha var, o da bu konunun teması. Ne yazık ki Alpha 2.0'da karşılaştığımız sorunların birçoğu ile hala karşı karşıyayız, hatta bunlardan bazıları Alpha 1.0'dan beri süregeliyor. Hem çeşitli dinamiklerin oyuna dahil edilmeye çalışılması hem de mevcut hata ve eksikliklerin giderilmeye çalışılması, ekibin işini zorlaştırıyor ve ellerindeki yapılacaklar listesini kalabalıklaştırıyor olacak ki uzun bir araya rağmen şu an için oyunun geldiği nokta, çoğu kullanıcının beklentisinin altında kaldı, hem forum hem de oyun içi gördüğüm bildirimlere nazaran.

Yazılım ve sunucu tarafında bu işin ne kadar mümkün olduğunu bilmemekle beraber biri diğerine bağlantılı olmak üzere 2 önerim olacak:

1. Şu ana kadar sunulan dinamiklerle oyunu sınırlandırarak mevcut sorunlar üzerine yönelip tüm hepsinin çözüme kavuşturulması ve ortaya öz ama sorunsuz bir oyun konulabilmesi. Zira bir sonraki süreç Open Beta, ki bilindiği üzere bu aşamaya gelmiş bir oyunun kusursuza yakın, birkaç minor bug içeren bir vaziyette olması gerekir.

2. Bir yandan mevcut sorunları düzeltmeye çalışırken bir yandan da yeni dinamikler eklemeye çalışıyor olmak, hem ekipte hem de süreçte sorun çıkarabilecek bir durum. Ayrıca yeni eklenmeye çalışılan dinamikler sebebiyle önceden düzeltildiği zannedilen noktalarda da tekrar hatalar meydana gelebilmekte ve bu da işleyişte karmaşaya neden olabilmekte. Önerimi örneklendirmem gerekirse; League of Legends'a gelecek yamalarda eklenmesi veya çıkarılması düşünülen özelliklerin test edildiği PBE (Public Beta Environment) adlı bir sunucu var. Bu sayede ana oyunu etkilemeksizin ayrı bir sunucuda gelecek yamalar test edilip hata gidermeleri veya denge düzenlemeleri yapılabiliyor ve sonrasında resmi oyuna kusursuz bir şekilde eklenebiliyor. İmkanlar dahilindeyse ileride böyle bir ek sunucu getirerek şu an için hem önceliğinizi mevcut sorunları ortadan kaldırmaya verip nispeten sade ama sorunsuz bir oyun ortaya koyabilir ve güven aşılayabilirsiniz, hem de gelecek planlarınızı daha rahat geliştirebilir ve gönüllü oyuncularınıza da bunları test ettirerek sonrasında oyuna sorunsuzca yama yapabilirsiniz.

Rise Online, ne mutlu ki sırf oynadığı oyun daha iyi bir hal alabilsin diye oturup satırlarca açıklama yapan bir topluluğa sahip. Fikirleri saygı çerçevesinde paylaştıkça daha iyi bir oyun oynayabileceğimizden eminim.

Hepinize iyi forumlar.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt