Öncelikle hepinize merhabalar.
Oyuncuların bireysel çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlar ile istedikleri konumdaa ticari bir tezgah/pazar yeri oluşturabilmelerinin avantajlı olabileceği durumlardan çok tüm alım satım eylemlerinin tek bir merkezi ticaret biriminden yapılmasının oyun performansı ve ergonomisine yapabileceği katkılar vurgulanıp çoğunlukla bireysel pazarların tamamen oyundan kalkması isteniyor.
Oysa ki oyun-içi piyasa kuvvetlerini takip edip keşfeden oyuncuların pazarlarını oyun coğrafyasında doğru konumlandırarak ve açtıkları pazarlarda doğru eşyaları/ürünleri doğru yerde makul görülecek fiyatlara satmaya itilmelerini sağlayacak, bireysel ticaretin veriminin artırılmasına yönelik teşvikler ile birlikte yaygınca bahsedilen "Auction House" denilen açık artırma düzenli veya açık artırmasız, yalnızca alış-satış fiyatı tanımlanan bir merkezi ticaret sistemi gelirse;
-Pazar sayısı azalır.
-Piyasa çok fazla karmaşıklaşmamakla birlikte yine de gelişebilir.
Bütün fiyatlar tek bir yerde olunca herkesin bir eşyayı sattığı birim fiyatı kabul gören yegane fiyata göre belirlemesi nedeniyle piyasadaki fiyat değişiklik/döngüleri sekteye uğrayabiliyor bence. Hem çoğu ticari etkinliğin gerçekleştiği NPC'de farklı kişilerin aynı eşyaları sattığı birim fiyatları hem de bu sistemin dışında oluşan niş pazarların piyasasında aynı eşyaların satıldığı fiyatlar arasında kıyas ve tercih yapılabilmeli bu nedenle.
("Ohooo abi bu görev eşyası 300k'ya gidiyor burada ya. Vurton Camp'e giderim 270k'ya çekerim paşalar gibi").
Böyle "akıllı" pazar konumlandırmalarına iki genel örnek vereyim;
-Görev itemlerinin görev NPC'sinin yanında satılması.
-Bir canavarın haritadaki bölgesinin yakınında, muhtemelen başkalarının da elde etmek için o bölgeye geldiği, yalnızca o canavardan düştüğü bilinen eşyaların satılması (Görev eşyası, iksir, yetenek eşyası ...).
Böyle hizmetleri sağlama imkanını tamamen kaldırmaktansa, bazı diğer MMORPG oyunlarda olduğu gibi, kullanıcıların "Auction House" vergi oranından kaçmak amacıyla konuşarak anlaşıp oyun-içi takas işleviyle yaptığı ticaretin yerine Rise Online'da tezgahlar kullanılabilir.
Bu sayede yalnızca Dorion haritası fazla büyük diye NPC'ye koşmaya zahmet etmeyen birisine NPC'deki fiyata Town noktasında aynı eşyayı satarak oyuncuların satışlarında NPC ticaretinden düşülecek vergiden kar etmeleri mümkün olacaktır.
Okuyan herkese ilgileri için teşekkür ederim.
Oyuncuların bireysel çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlar ile istedikleri konumdaa ticari bir tezgah/pazar yeri oluşturabilmelerinin avantajlı olabileceği durumlardan çok tüm alım satım eylemlerinin tek bir merkezi ticaret biriminden yapılmasının oyun performansı ve ergonomisine yapabileceği katkılar vurgulanıp çoğunlukla bireysel pazarların tamamen oyundan kalkması isteniyor.
Oysa ki oyun-içi piyasa kuvvetlerini takip edip keşfeden oyuncuların pazarlarını oyun coğrafyasında doğru konumlandırarak ve açtıkları pazarlarda doğru eşyaları/ürünleri doğru yerde makul görülecek fiyatlara satmaya itilmelerini sağlayacak, bireysel ticaretin veriminin artırılmasına yönelik teşvikler ile birlikte yaygınca bahsedilen "Auction House" denilen açık artırma düzenli veya açık artırmasız, yalnızca alış-satış fiyatı tanımlanan bir merkezi ticaret sistemi gelirse;
-Pazar sayısı azalır.
-Piyasa çok fazla karmaşıklaşmamakla birlikte yine de gelişebilir.
Bütün fiyatlar tek bir yerde olunca herkesin bir eşyayı sattığı birim fiyatı kabul gören yegane fiyata göre belirlemesi nedeniyle piyasadaki fiyat değişiklik/döngüleri sekteye uğrayabiliyor bence. Hem çoğu ticari etkinliğin gerçekleştiği NPC'de farklı kişilerin aynı eşyaları sattığı birim fiyatları hem de bu sistemin dışında oluşan niş pazarların piyasasında aynı eşyaların satıldığı fiyatlar arasında kıyas ve tercih yapılabilmeli bu nedenle.
("Ohooo abi bu görev eşyası 300k'ya gidiyor burada ya. Vurton Camp'e giderim 270k'ya çekerim paşalar gibi").
Böyle "akıllı" pazar konumlandırmalarına iki genel örnek vereyim;
-Görev itemlerinin görev NPC'sinin yanında satılması.
-Bir canavarın haritadaki bölgesinin yakınında, muhtemelen başkalarının da elde etmek için o bölgeye geldiği, yalnızca o canavardan düştüğü bilinen eşyaların satılması (Görev eşyası, iksir, yetenek eşyası ...).
Böyle hizmetleri sağlama imkanını tamamen kaldırmaktansa, bazı diğer MMORPG oyunlarda olduğu gibi, kullanıcıların "Auction House" vergi oranından kaçmak amacıyla konuşarak anlaşıp oyun-içi takas işleviyle yaptığı ticaretin yerine Rise Online'da tezgahlar kullanılabilir.
Bu sayede yalnızca Dorion haritası fazla büyük diye NPC'ye koşmaya zahmet etmeyen birisine NPC'deki fiyata Town noktasında aynı eşyayı satarak oyuncuların satışlarında NPC ticaretinden düşülecek vergiden kar etmeleri mümkün olacaktır.
Okuyan herkese ilgileri için teşekkür ederim.