İstek Priest Karakterine Slow Skili

ReginaMeis

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
113
Puanları
43
Bir çok kişinin nefret kusacağını biliyorum. Evet, o kadar harala gürelenin içinde ben de bunu istiyorum.

Haydi biraz mantıklı düşünelim. Odadaki fili ortaya çıkaralım önce. Sanki hiç kimse daha önce Knight Online oynamamış gibi, Knight online sunucularının ilk günlerinde Battle Priest jobunun ne kadar saçma güçlü olduğunu bilmiyormuş gibi yorum yapıyor. Arkadaşlar birbirimizi kandırmayalım. O AoC slotlarını, +8 destroyer ile kimseye bırakmıyorlardı. Burada da aynı şeyin olması ne kadar şaşırtıcı ama?! Ne zamana kadar? Biraz oyuna item girip, insanların itemlerini dizene kadar. O zamana kadar bu karakter güçlü. Neden bu kadar gücü ortada? Çünkü Battle Priest jobu, iteme ihtiyacı olmayan "Glass Cannon" bir karakter. Elindeki item iyi olsun vuruyor işte karakter. Bir kişinin bile bu joba bu kadar nerf istediğini duymadık o oyunda. Belli ki bu oyunumuz da o oyundan esenlenmiş çoğu şeyi. Bu oyunda da bu karakter güçlü olacak kısa bir süre. Çoğu insan bu yazılarımı okurken "zırlama" diyecek eminim. Ben yine de düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Warrior karakterine bir göz atalım;
Atağı ortalama, defansı yüksek güzel bir karakter. Birazcık item ile güzel şeyler yapabilecek bir job. Bu karaktere gidip lifesteal ve life regen skillerini koymak kimin aklına geldi? Zaten başlı başına güçlü bir karakterken, gidip bide bunları verip daha da güçlendirmek aklınıza nerden geldi? Blink (namı değer Descent) skilinin cooldown'unu 9,1 saniye yapmak sizce ne kadar mantıklı? Onu o kadar az saniye yapıp, Taunt (namı değer Binding) skilinin cooldownunu 60 saniye yaparken ne düşündünüz acaba? Maim (namı değer Leg Cut) skili olmazsa olmaz (buraya ilerde değineceğim) zaten. Çünkü adam kaçarken bir şekilde onu engelleyebilmeli bir karakter veya yetişebilmeli değil mi?!

Rogue Karakterine bir göz atalım; Atağı yüksek, defansı ortalama güzel bir karakter. Her MMORPG'deki assassin karakterleri gibi hızlı ve güçlü. Rush skili ile (namı değer Light Feet) bütün karakterlerden daha hızlı yani kaçabiliyor veya yakalayabiliyor, görünmez olarak haraket etmesiyle, görünmez karakterleri göremeyen karakterlerin (buraya da değineceğim sonra az bekleyin) korkulu rüyası ve görünmezlikten atak yaparak çıkarsa yüksek hasar verme şansına sahip. Kendisinin veya takım arkadaşının negatif etkilerini silebilen çok yönlü ve yayıncılarımızın favorisi olan bir karakter. Okçu olduğunuzu varsayarsak, bir tek görünmez haraket edemiyorsunuz, yakalayıp, kaçmak zaten var Rush skilimiz ile. Bunun yanı sıra, düşünülüp eklenilmiş olan, Step Back (namı değer.. yoktu böyle skill pardon) skilimiz sayesi ile, yakınımıza girmeyi bir şekilde başarmış karakterler ile aramızı da açabiliyoruz. Güzel düşünülmüş eyvallah.

Mage Karakterine bir göz atalım; Atağı epeyi yüksek, atak mesafesi de gayet yüksek, defansı rezalet (eğer çok vurmak istiyorsak) takım karakteri. Göz atalım dedik de yani bildiğimiz mage. Solo oynaması güç, takım halinde gezenlere kafa tutmak daha güç bir job. Solo oyuncuların biraz daha işlerini kolaylaştırmak için belki mastery skillerinin içine, uzak bir mesafeye direk ışınlanma koyabilirlerdi ama koymamışlar. Slowu, stunu olan bir karakter. Kaçırmaz yani salmazlar.

Epeyi anlattım. Buraya kadar okuduysan güzel dost, neyi anlatmaya çalıştığımı da anlamışsındır. Ben Priest oyuncusuyum, derdim ne farm yapıp para kazanmak, ne de polemik yapmak ne de geçimimi (yazılım mühendisiyim, alanım game development) sağlamak. Şahsen paladin jobunu oldum olası sevmişimdir. Fakat insanlarda çok fazla riyakarlık var. Kendi karakterlerinin güçlü kısımlarını es geçip, bir jobun güçlü tarafını (hele ki jobu job yapan özelliğini yani atağının yüksekliğini) eleştirmek çok saçma geliyor bana. Battle priest olarak (insaflı ama) oyunda olduğunuzu düşünün. Zaten kimsenin yanına birden bitemiyorsunuz, ne görünmezlik var ne bişey. Kimseyi koşarak yakalayamıyorsunuz veya kimseden koşarak uzaklaşamıyorsunuz. Azıcık karşınızdakinin beyin hücreleri oluşmuş ise, debuff atmaya kalktığınızda kendi curesini kaldırmaya başlıyor. 63 levelim ve +7 Entari set ve +300 Defans skili ile defansım tam olarak 500. Defansı güçlü bir karakter de değil bunu anlamış olduğumuzu düşünüyorum ki 61 level, tamamen görev itemli defans skili olmayan bir Warrior 513 defansa (240 STR, 92HP) sahip. Bu karakterin tek olayı, fazla vurması. O da sabit duran bir üniteye he. Yaratıklar Rush basabilse, anca mısır toplar job. Bu sebepten dolayı gidip "BP çok vürüyür, nürf gölsön" diye söylenmek, yağmurun ıslatmasına, buzun soğuk olmasına, güneşin ısıtmasına, gecenin karanlık olmasına laf etmekten pek farklı değil fakat yöneticilerimiz, yağmur kurutsun, buz sıcak olsun, güneş esinti versin ve gecelerimiz apaydınlık olsun demiş olacak ki, görev itemlerimizin hasarlarını azaltmışlar. Eyvallah, azaltın yüksek geldiyse. Bence de yüksekti atakları, alternatif silahlarımızın hasarları yaklaşamıyordu bile görev itemimizin hasarına. Biraz farklı bir şey takarız ramazan davulundan sıkılmıştık.

Ama malesef ki burayla da kalmayacak. Yakında kullandığımız skilin cooldownu da artacak, manası da artacak. Gebertene kadar jobu nerf gelmeye devam edecek çünkü "çok vuruyor". Mantığı olan birisi de demiyor ki aga bu karakter ne asas yakalayabiliyor (karşındaki priest sana doğru kırmızı bir skill atmaya başladığı halde kafa atıyorsan o senin problemin, tek yemen çok normal), ne warriora mage ile mesafe kapatabiliyor ne de kaçmaya yeltenen birisini durdurabiliyor.

Heh, benim de isteğim tam olarak burada devreye giriyor. Rogue jobunu görünmez iken göremiyoruz. Görünmezlikten atak ile çıkıp kaşar peyniri gibi doğruyor bizi ses çıkarmıyoruz. Okçunun da Rush skili var zaten. Bir de Step Back atıp kaçıyor sıkıntıya girdiğini anladığında, Warrior jobu gelip kafamıza vuruyor, sıkıntı olursa Blink atıyor (9,1sn hehe) kaçıyor, Mageleri tek görmek mümkün değil, topluyken zaten yaklaşmak akıl kârı değil. Ben bir Paladin oyuncusu olarak, sevdiğim bu karaktere, Warriordaki Maim (namı değer Leg Cut) skili gibi, belirli bir şans ile slow atacak bir skill istiyorum. Bir tane, karşımdaki karakteri durdurma ihtimali olan yetenek. Nerfleyin, ama bu yeteneği de karaktere lütfen ekleyin.

Okuyup anlamaya çalışan dostlarıma teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
 

Jacques

Üye
Katılım
20 Nis 2022
Mesajlar
474
Puanları
63
warriora nova ve hızlı koşma istiyoruz birde alan spike.
 

ReginaMeis

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
113
Puanları
43
hayatımda yapacağım son şey şu oyunun forumunda bu uzunlukta bir yazıyı okumak
Dostum o zaman hayatında yapacağın son şeyden bir önceki şey de, bu oyunun bu forumunda, uzun olduğu için okumadığın bir konunun altına boş yere yorum yapmak olsun. İnsanlara, düşüncelerine saygın olsun.
 

anil1991anil

Üye
Katılım
10 May 2021
Mesajlar
91
Puanları
18
Warrior ölmez ama diyelim ki öldü, öldüğünde kendi kendini kaldırabilmeli. Yüzde 0 exp kayıbıyla ve taşa ihtiyaç duymadan kendini kaldırabilmeli. 1 coin karşılığında 5000 buff, 1000 ac basabilmeli. Warriora yakışır mı hiç, başkasından bir şey istemek, onlar krallarımız. Priest falan ne haddine warrior'dan fazla vuracak. Ayıp bir şey. Bir kükreme skill i gelsin, warrior bir kükredi mi bütün slot yere yatsın, server inlesin. Yakışır...
 

ReginaMeis

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
113
Puanları
43
Warrior ölmez ama diyelim ki öldü, öldüğünde kendi kendini kaldırabilmeli. Yüzde 0 exp kayıbıyla ve taşa ihtiyaç duymadan kendini kaldırabilmeli. 1 coin karşılığında 5000 buff, 1000 ac basabilmeli. Warriora yakışır mı hiç, başkasından bir şey istemek, onlar krallarımız. Priest falan ne haddine warrior'dan fazla vuracak. Ayıp bir şey. Bir kükreme skill i gelsin, warrior bir kükredi mi bütün slot yere yatsın, server inlesin. Yakışır...
Tabiki. Çünkü kelli felli abilerimiz oynamaz mage warrior bişey. Rogue ve Warrior'e dokunulmaz. Onlar herkesin içine girip çıkacak. Girip çıkamıyorsa orda sıkıntı var. Hemen düzeltilmeli.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt