Giriş
Herkese merhaba, bugün Alpha - 2'nin ilk çıkışından beri süren 70 seviye olma macerasının sonuna gelmiş bulunmaktayım. Her ne kadar oyundaki elementlerin final olmadığını, her şeyin değişebileceğini bilsem de potansiyel taşıyan bu güzel oyunun PvE içeriğine yönelik birkaç öneride bulunmak istiyorum. Eğer sizlerin de bu konuda istekleri veya önerileri var ise lütfen bu gönderinin altında tartışalım, tartışalım ki geliştirici ekibin de farklı bir pencereden bakma şansı olsun.
Görev Çeşitliliği
Evet, oyuna başladığım ilk andan 70 olmanın sonuna kadar beni en çok üzen ve oyunun kendi kendini kısır döngüye soktuğunu düşündüğüm bir konu başlığı kendisi. Etkinlik görevleri hariç oyunda gözlemleyebildiğim 3 görev çeşidi var, bunlar sırasıyla; X isimli canavarı Y kere öldür, Z isimli eşyadan A kere topla, ve B'ye Mesajı ilet. Bu problem her ne kadar oyuna yeni başlayan bir oyuncu için sıkıntı olmasa da, görevlerde ilerledikçe sadece yaratık isimleri ile zorluklarının değiştiğini ve istenilen sayıların herhangi bir şeye bağlı olmadan arttığını görüyorum. Bu daha önce bu tarz görev sistemi ile bir MMORPG oynamamış yeni bir oyuncu için bir hayli sıkıcı olabiliyor ki tecrübeli oyuncuların bile ''Archdemon'' isimli yaratığı 160 kere keserken eğlendiğini pek tahmin etmiyorum. Umarım bu konuda yaratıcı birkaç çözüm bulunabilir.
Solo Oyuncular
Her ne kadar oyunda çalışır durumda olan bir parti bulma fonksiyonu olsa da bu oyun çıkış yapacağı zaman hep tek başına ilerlemek isteyen, veya bilinmeyen bir sebepten dolayı bir partinin üyesi olamayacak olan oyuncular bulunacaktır. Seviye ilerlemesinin en azından yarısına kadar çok büyük bir sorun yaratmayan bu problem, görev zorluğu arttıkça özellikle oyuncuların oynadıkları sınıf doğrultusunda pek de haz alınamayan sonuçlar doğurabiliyor. Bence bir parti ile ilerleme göstermek her zaman en avantajlı yöntem olmalıdır bir MMORPG'de, lakin tek başlarına oynayan bu oyunculara sınıfları ve çatışmada bulundukları yaratıklara göre yardım alabilecekleri herhangi küçük bir özellik onlar için bu durumu daha stabil hale getirebilir.
Hikaye ile Dünya Dizaynı
Yanan iskeletler ile ağaçları hatırladınız mı? Onların harita üzerinde bulundukları konum ve bu iki spesifik yaratığın bulunduğu alanın alev ile ilgili bir görsel bağlantı kurması, veya bu bağlantıyı daha iyi betimlemesi, ileride eklenebilecek olan bir hikayenin daha rahat işlenmesine ve oyuncuların da daha fazla ilgilenmesine sebebiyet verebilir. Böyle bir oyuna hikaye eklemek ne kadar zor tahmin edebiliyorum, ancak bu tarz ilişkiler kesinlikle oyunun genel kalitesini arttırıyor, ve garip görünmesini engelliyor.
Son
Bu oyun köklerini yeni uzatmaya başlamış bir fidan benim için, ileride sağlam bir ağaç olup fırtınalara boy eğmemesi için köklerini iyi yerlere atması gerektiğini düşünüyorum. Şu anda Alpha-2'yi test eden oyuncuların PvP boyutuna olan ilgilerini ve isteklerini anlayabiliyorum. Ama böylesine potansiyel sahibi olan bir oyunun PvE içeriğinin kurtuluştan önceki acı olarak olarak nitelendirilmesi beni çok üzüyor. PvP içeriği mutlaka dengelenecektir, biraz da haftalardır uğraştığınız, emek verdiğiniz ve çok da önemsemediğiniz bu sistemler üzerinde görüş belirtmeye çalışın ki, oyunun genel kalitesine bir katkı sağlayabilelim.
Okuduğunuz için teşekkür ediyor ve iyi günler diliyorum.
Herkese merhaba, bugün Alpha - 2'nin ilk çıkışından beri süren 70 seviye olma macerasının sonuna gelmiş bulunmaktayım. Her ne kadar oyundaki elementlerin final olmadığını, her şeyin değişebileceğini bilsem de potansiyel taşıyan bu güzel oyunun PvE içeriğine yönelik birkaç öneride bulunmak istiyorum. Eğer sizlerin de bu konuda istekleri veya önerileri var ise lütfen bu gönderinin altında tartışalım, tartışalım ki geliştirici ekibin de farklı bir pencereden bakma şansı olsun.
Görev Çeşitliliği
Evet, oyuna başladığım ilk andan 70 olmanın sonuna kadar beni en çok üzen ve oyunun kendi kendini kısır döngüye soktuğunu düşündüğüm bir konu başlığı kendisi. Etkinlik görevleri hariç oyunda gözlemleyebildiğim 3 görev çeşidi var, bunlar sırasıyla; X isimli canavarı Y kere öldür, Z isimli eşyadan A kere topla, ve B'ye Mesajı ilet. Bu problem her ne kadar oyuna yeni başlayan bir oyuncu için sıkıntı olmasa da, görevlerde ilerledikçe sadece yaratık isimleri ile zorluklarının değiştiğini ve istenilen sayıların herhangi bir şeye bağlı olmadan arttığını görüyorum. Bu daha önce bu tarz görev sistemi ile bir MMORPG oynamamış yeni bir oyuncu için bir hayli sıkıcı olabiliyor ki tecrübeli oyuncuların bile ''Archdemon'' isimli yaratığı 160 kere keserken eğlendiğini pek tahmin etmiyorum. Umarım bu konuda yaratıcı birkaç çözüm bulunabilir.
Solo Oyuncular
Her ne kadar oyunda çalışır durumda olan bir parti bulma fonksiyonu olsa da bu oyun çıkış yapacağı zaman hep tek başına ilerlemek isteyen, veya bilinmeyen bir sebepten dolayı bir partinin üyesi olamayacak olan oyuncular bulunacaktır. Seviye ilerlemesinin en azından yarısına kadar çok büyük bir sorun yaratmayan bu problem, görev zorluğu arttıkça özellikle oyuncuların oynadıkları sınıf doğrultusunda pek de haz alınamayan sonuçlar doğurabiliyor. Bence bir parti ile ilerleme göstermek her zaman en avantajlı yöntem olmalıdır bir MMORPG'de, lakin tek başlarına oynayan bu oyunculara sınıfları ve çatışmada bulundukları yaratıklara göre yardım alabilecekleri herhangi küçük bir özellik onlar için bu durumu daha stabil hale getirebilir.
Hikaye ile Dünya Dizaynı
Yanan iskeletler ile ağaçları hatırladınız mı? Onların harita üzerinde bulundukları konum ve bu iki spesifik yaratığın bulunduğu alanın alev ile ilgili bir görsel bağlantı kurması, veya bu bağlantıyı daha iyi betimlemesi, ileride eklenebilecek olan bir hikayenin daha rahat işlenmesine ve oyuncuların da daha fazla ilgilenmesine sebebiyet verebilir. Böyle bir oyuna hikaye eklemek ne kadar zor tahmin edebiliyorum, ancak bu tarz ilişkiler kesinlikle oyunun genel kalitesini arttırıyor, ve garip görünmesini engelliyor.
Son
Bu oyun köklerini yeni uzatmaya başlamış bir fidan benim için, ileride sağlam bir ağaç olup fırtınalara boy eğmemesi için köklerini iyi yerlere atması gerektiğini düşünüyorum. Şu anda Alpha-2'yi test eden oyuncuların PvP boyutuna olan ilgilerini ve isteklerini anlayabiliyorum. Ama böylesine potansiyel sahibi olan bir oyunun PvE içeriğinin kurtuluştan önceki acı olarak olarak nitelendirilmesi beni çok üzüyor. PvP içeriği mutlaka dengelenecektir, biraz da haftalardır uğraştığınız, emek verdiğiniz ve çok da önemsemediğiniz bu sistemler üzerinde görüş belirtmeye çalışın ki, oyunun genel kalitesine bir katkı sağlayabilelim.
Okuduğunuz için teşekkür ediyor ve iyi günler diliyorum.