Rise Online Ue5 Dx12 En Ideal Grafik Ayarları

Darktower

Üye
Katılım
2 Ocak 2021
Mesajlar
49
Puanları
18
Forum moderatörleri ve YouTube'da bazı video üreticilerinin, bir tık ezbere bilgiler ile anlattıkları ayarları görünce böyle konu açayım dedim. Şu anlık yeni gelen Nvidia teknolojileri ile en yüksek FPS'i görseldeki şekilde ayarlayarak alabilirsiniz. Yayın falan yapıyorsanız da bence kalite ayarlarını önerdiğim şekilde kullanın.

İlk olarak oyuna gelen Frame Gen ve Reflex ayarlarında hatalar var. DC genele testleri yazmıştım. Geliştiriciler burayı da okuyorlarsa lütfen bu ayarları tekrar kontrol edin ve sorun çıkaran şeyleri düzeltin. Daha önceden de Reflex ayarını eklerken, oyunu bozan çok UE oyunu gördüm. Güncel oyunlarda Delta Force, Reflex işe yaramadığı gibi FPS düşmelerine yol açıyor. Aynı sorun bu oyunda da geçerli. Gecikmeyi azaltıyor, ama maalesef takılmalara yol açıyor.

Bu arada sonradan Nvidia ayarı ile test edince Nvidia Frame gen açıkken 250 FPS gösteriyor, ama oyunda 50-100 civarı bir FPS düşmüş gibi gösteriyor. Sağ üstteki ve ayarlardan ayrıca sağ tarafta açılan FPS sayıcı 100 civarı gösteriyor. Oyunun FPS sayıcı mı bozuk? Yoksa Nvidia mı hatalı gösteriyor? Eğer oyun sayacı bozuk ise Frame gen bozuk olmayabilir.

Sağ üstteki beyaz renkli sayaç Nvidia ait.

Screenshot (4).png


Kabaca ben bu şekilde kullanıyorum. Post Processing ve Gölge kalitesi yüksekte oyun ideal gözüküyor.
Çimen detayları ve efektler şahsen bana hoş gelmediğinden düşük tutuyorum.
DLSS açınca zaten Anti-Aliasing ayarı devredışı kalıyor. Geliştiriciler bunu da DLSS açılınca devredışı kaldığını oyun ayarlarda belli etmeli. Siz de istiyorsanız ayarı DLSS açıkken düşük ve yüksek değiştirebilirsiniz. Herhangi bir değişiklik olmayacak. O yüzden DLSS kullanacaksanız artırmanın bir manası yok.

Ek olarak uzaklık detayı için ayrı ayar sunmuyor. Bunu da genel grafik ayarını Ultra ve düşük arasında değişerek deneyebilirsiniz. Ultra ayarda oyunun uzaklık ayarı daha iyi gözüküyor. Bence geliştiriciler uzaklık ayarını da ayrıca grafik ayar menüsüne eklemeliler.

DLSS bir nevi AA ayarı yerine geçiyor. Zaten AA method kısmını DLSS açınca kilitlendiğini görebilirsiniz.

2024-12-27_06-39.png


Burada yukarıda belirttiğim Frame gen ayarı bozuk. Aslında bu ayar düzgün eklenmiş olsaydı, çoğu kişiye 0-120 FPS arası fark oluşturabilirdi.

Şimdilik burada sadece DLSS ayarını Quality veya Balanced öneriyorum. Çok düşük olursa gözünüzü yoracaktır.

Ekran kartınız Nvidia değilse NIS açmayı deneyebilirsiniz. Açıkcası ilk defa bir oyunda görüyorum. Genelde FSR 3.1 veya Intel Xess eklenir. Geliştiricilerden bu ayarları da getirmelerini rica ediyorum. Xess özellikle görsel olarak FSR'dan daha iyi çalışıyor. FSR'da sürekli gelişiyor, gelişmiş versiyonları da çoğu eski bilgisayar için iyi olacaktır.

DLSS ile sharpness ayarı da düzgün çalışmıyor. Hareket edince sharpness ayarı çalışmıyor. Bu yüzden DLSS oluşturduğu bulanıklığa bir çözüm bulunamıyor.

2024-12-27_06-41.png


FPS Booster bir fark yarattığını görmedim. CPU Power'ın da DX12 etki ettiğini gözlemlemedim. Yani güç seçeneklerini bozmaya hiç gerek yok. Varsayılan olarak dengeli güç modu yeterli.

Burada istiyorsanız V-Sync açılabilir, Hz yenileme oranına sabit şekilde daha istikrarlı oynarsınız. FPS düşmesi çok yaşıyorsanız yine yukarıdaki FPS limiti, düştüğü değerlere yakın yaparsaız, düşüşlerde yaşanan takılmalar daha az rahatsız etmeye başlar ve azalır.

Umarım yakın zamanda Frame gen ayarını çözerler. Bence Reflex tamamen kaldırabilirler. DLAA gibi ayarların da kaliteyi artırdığını, FPS azalttığını belirtmeleri lazım. Oyuna uzun süreden sonra girince halen Türkçe olmaması da ayrı garibime gidiyor.

Genel olarak UE5 işlemci tüketim sorununu çözmüş. Ama optimizasyon tarafında halen görselliğe göre kötü bir oyun var. O konuda DLSS bel bağlamadan iyileştirmelere devam etmenizi öneririm. VRAM tüketimi mesela düşük ve ultra'da çok fark etmiyor. 4-6 GB VRAM arasında gidiyor. Ona rağmen doku kalitesinde inanılmaz bir fark oluşmuyor.
 
Son düzenleme:

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt