Görseldeki meslekler tamamen temsilidir Rise Online World ile bir bağlantısı yoktur
Toplamacılık (Gathering) ve İşlemecilik (Profession) olarak ikiye ayrılıyor Meslekler. 8 adet toplamacılık, 10 adet işlemecilik var.
Gatherings (Toplamacılıklar) :
|
1-Woodcutting (Odunculuk): Sadece ağaç keserek odun toplayacak. En az 4 farklı seviye ağaç var. Ağacına/seviyesine göre kütük elde edecek. 4 seviye ağacın yanı sıra 3 adet de özel ağaç bulunuyor. Bu ağaçlar nadiren çıkıyor ve önemli eşyaların yapımında bu materyallere ihtiyacınız olacak. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin baltası gerekecek. 4 adet balta var şu an. |
|
2-Mining (Madencilik): Madenden kazma ile her seviyede farklı bir maden olmak üzere bakır, demir, çelik ve altın madeni topluyor. Bu meslekte de 2 özel kaynak var. Altın ve gümüş. Diğer toplanan altın madeninden farklı olan altın madeninde direkt olarak oyun parası gold edinebiliyorsunuz. Gümüş de bir nevi öyle. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin kazması gerekecek. 4 adet kazma var şu an. |
|
3-Quarrying (Taş işçiliği): Standart taşın yanı sıra işleme ile değerli mücevherler elde edebileceğiniz taşlar topluyorsunuz. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin balyozu gerekecek. |
|
4-Archaeology (Arkeoloji): Kazı yaparak 4 farklı seviyede eşyalar elde ediyorsunuz. Buradan elde edeceğiniz bazı eşyaları işledikten sonra takı yapımında kullanabileceksiniz. Betanın ileri seviyesinde eklenebilir, henüz tam anlamıyla eklenmedi, çalışması bitti ama. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin küreği gerekecek. 4 adet kürek var şu an. |
|
5-Fishing (Balıkçılık): Belirli balıkçılık alanlarında olta kullanarak balık veya deniz mahsulü elde edeceksiniz. Bu balıkların bazılarını direkt tüketerek kısa süreli buff elde edeceksiniz, bir kısmını aşçılıkta kullanacaksınız, bir kısmını ise farklı şeylerde. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin oltası gerekecek. 4 adet olta var şu an. |
|
6-Harvesting (Hasat işlemi, meyve sebze toplama işi): Aslında bunu farming olarak sunmak istiyoruz ancak onun için bahçe ve housing sistemi derken uzun çalışma lazım o yüzden toplama yapabileceğiniz bazı bitkiler olacak oradan meyve, sebze ve pamuk toplayabileceksiniz. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin orağı gerekecek. 4 adet orak var şu an. |
|
7-Skinning (Dericilik, deri toplamacılığı, deri yüzme): Haritalarda farklı seviyelerde farklı hayvanlar (Geyik, yaban domuzu, ayı, kaplan vs) bulunacak. Bu hayvanları şu an için öldürerek et, deri veya farklı eşyalar elde edebileceksiniz. Eti aşçılıkta, deriyi deri işlemeciliğinde kullanabileceksiniz. Bunu da aslında hayvanın öldürüp yanına oturup deri yüzme animasyonuyla birlikte toplayacağınız şekilde yapacağız ama şu an sadece öldürerek elde edebileceksiniz. İleride belirttiğim şekilde olacak. Bu mesleği kullanabilmek için ilgili seviyenin deri yüzme bıçağı gerekecek. 4 adet deri yüzme bıçağı var şu an. |
|
8-Herbalism (Bitki işleri): Bu meslek de harvesting'e benzer şekilde ancak bitki toplayıp iksir vb yapımında kullanabileceğiniz bir meslek. Bu da ilk aşamada sunulmayabilir. |
Professions (İşlemecilikler):
|
1-Carpentry (Marangozluk): Oduncunun topladığı kütükleri kalas ve keresteye dönüştürerek silah yapımında istenen materyallerden elde edebileceksiniz. Marangozluğun herhangi bir seviyesini yapabilmek için odunculuğun ilgili seviyesine ulaşmış olma şartı getirdik çünkü sadece piyasadan hammadde toplayıp direkt seviye atlamasını önlemek istedik zira oduncu ağaç keserek odun topladıkça seviye alırken marangoz da bu odunları işleyerek seviye alacak. |
|
2-Blacksmithing (Demircilik): Madencinin topladığı madenleri plaka ve çubuklara dönüştürerek hem zırh hem de silah yapımı için materyal üretecek. Demirci için de madencilikte ilgili seviyeye ulaşma şartı var yukarıda nedenle aynı şekilde. |
|
3-Stonemasonry (Taş ustalığı): Taş işçiliğinden elde edilen taşları işleyerek onları taş bloklara veya işlemiş değerli taşlara dönüştürecek. Taş bloklar clan adasında (Çok sonra yapılacak bir çalışma) bulunan binaları yükseltmede veya bazı savaş etkinliklerinde savaş aracı (mancınık vb) yapmada kullanılacak. İşlenmiş değerli taşlar ise sınıflara göre awakening yeteneklerine ait görevlerde istenecek. Bu meslek için de taş işçiliğinin ilgili seviyesi gerekiyor. |
|
4-Jewel Crafting (Takı işleme): Arkeolojiden elde ettiğiniz taşları işleyerek değerli kristal ve mücevherler elde edebileceksiniz. Bu kristal ve mücevherler hem takı yapımında kullanılabilecek hem de farklı alanlarda istenebilecek. Bu meslek için de arkeolojinin ilgili seviyesi gerekecek. |
|
5-Cooking (Aşçılık): Harvesting, Skinning ve Fishing ile elde ettiğiniz malzemeleri kullanarak yemek yapabilmenizi sağlayacak. Bazı eşyaları ise ilgili NPC'lerden temin edebileceksiniz (Örneğin; yumurta - ileride şehirlerde bazı bölgelerde tavuklar bulunabilir ve rastgele (random) sürelerde bu tavuklardan yumurta elde edebilirsiniz, süt de benzeri şekilde olabilir). |
|
6- Tailoring (Terzilik): Harvesting'ten toplanan pamuk ile iplik ve kumaş üretmenin yanı sıra bu kumaşlarla da kumaş kıyafetler/zırhlar elde edebileceksiniz. |
|
7- Leatherworking (Deri işlemeciliği): Hayvanlardan topladığınız derileri işleyebilecek ve bu işlenmiş derilerle kıyafet/zırhlar üretebileceksiniz. |
|
8-Armor Smithing (Zırh Ustalığı): Bu meslekle istenen materyalleri birleştirerek (Craft ederek) dropla elde edemeyeceğiniz bazı zırhlar üretebileceksiniz. Kumaş ve deri zırhları dışında daha çok ağır zırhlar elde edilecek. |
|
9- Weapon Smithing (Silah Ustalığı): Bu meslekle de istenen materyalleri birleştirerek silah elde edebileceksiniz. Bu silahlar da droplarda elde edilemeyen silahlar olabilecek. Droplardan güçlü olmayacak ama ya farklı alanlarda kullanılan iyi silahlar olacak ya da genel kullanıma göre çok az düşük güçte olabilecek. Ben daha çok situational (duruma göre kullanabileceğiniz) silahlar demeyi uygun buluyorum. |
|
10-Alchemy (Simyacılık): Herbalism/Bitki toplayıcılığı ile elde ettiğiniz bitkileri ve farklı eşyaları birleştirerek farklı iksirler yapabilmenize olanak tanıyacak.
Her işleme işi en az bir toplama işini şart koşuyor. Bunun nedeni işlemeciliklerin sadece piyasadan materyal toplayarak seviye almasını engellemek ve daha değerli hale getirmek. |
Woodcutting -> Carpentry
Quarrying -> Stonemasonry
Mining -> Blacksmithing
Archaeology -> Jewel Crafting
Fishing, Skinning, Harvesting -> Cooking
Harvesting -> Tailoring
Skinning -> Leatherworking
Blacksmithing, Leatherworking -> Armor Smithing
Carpentry, Blacksmithing -> Weapon Smithing
Herbalism ->Alchemy
Her meslek kendi mesleğini uyguladıkça tecrübe puanı kazanacak ve seviye atlayacak. Yani bir marangoz odun topladıkça seviye almayacak, toplanan odunları işledikçe tecrübe puanı kazanacak.
Silah ustalığının 3. seviyesinde bulunan bir silahı üretmek istiyorsunuz diyelim. Bu silahı üretebilmek için hem Demirci 3. seviye, hem Deri İşlemeciliği 3. seviye hem de Silah Ustalığı 3. seviyeye ulaşmanız gerekecek.
Daha detaylı ifade edeyim. 4. seviye zırh üretmek istiyorsam önce 4. seviye madenci olacağım, ardından 4. seviye demirci. Sonra 4. seviye deri yüzücülüğü, ardından 4. seviye deri işlemeciliği, ardından 4. seviye zırh ustalığına ulaşacağım.