Fischer
Üye
- Katılım
- 22 Ara 2020
- Mesajlar
- 221
- Puanları
- 43

Merhabalar,
Bu sistemden bahsetmeden önce şunu demek isterim ki, eski nesil bazı oyunlarda ismi değişse de çoğu kişi bildiği gibi 'Power Store' adı altında oyun firmalarının gelir etmek amacıyla oluşturduğu, oyunculara da ekstra bonus ekleyen özel eşyaların bulunduğu bir market sistemi oluyor. Bu sistem aslında oyunun mantığını etkileyen çok önemli bir faktör. Biliyorum ki, indirmesi ve oynaması ücretsiz olan bir oyunun gelir kaynağını bu market sistemi olarak baz alması normal bir şey. Fakat bu market eklendiğinde oyunculara ücretsiz bir şekilde oyun içinde elde edemeyeceği eşyaların verilmesi oyuna zarar veriyor. Örneğin ekstra hp veren buff yeteneğinin bir scroll haline dönüştürülüp oyunculara Power Store'da para ile satılması, Priest sınıfına zarar veriyor. Başka bir örnek ise Rise Online'da bulunan 'Adrenaline' scroll'unun oyuncuya belli bir süreliğine ekstra atak arttırma özelliği Rogue sınıfının o yeteneğini önemsiz hale getiriyor. Bu özellikler markette satılmasın demiyorum ama bu tür oyunculara ekstra güç sağlayan ve parayla satın alınan eşyaların çeşitliliği sınıfların yeteneklerine aşırı derece de zarar sağlamasın. Eğer aşırıya kaçarsa bu durum, 1 party aynı sınıftan oluşan gruplanmalarla bazı sınıflar önemsiz hale gelebilir.
Bu konuyu açmamın asıl sebebi; yeni nesil olanların season pass sistemi aktif olarak oyunculara sunuluyor. Bu sistemler öyle bir sistem ki, hem para vermeyen oyuncularında faydalanabildiği hem de bu sistemin premium özelliğini satın alarak ekstra özelliklerden faydalanabildiği gerçekten güzel bir sistem. Ayrıca oyun içinde oyunculara yan görevler vererek etkileşimi ve rekabeti arttıran bir faktör.
2-3 ayda yenilenen sezon sistemi gelsin.
Season Pass Normal ve her sezon satın alınabilen Season Pass Premium diye iki aşamada olsun.
İlk önce diyelim ki 100 adımdan/seviyeden oluşan bir Season Pass Market sistemi olsun. Her 1 veya 2 seviye atlandığında oyunculara katkı sağlayacak ekstra eşyalar verilsin. Season Pass Premium satın alan kullanıcılar ise ekstra bir ödül daha alabilsin. Mesela Season Pass Normal özelliğine sahip olan bir oyuncu 1. aşamayı tamamladığında 1500 HP arttırıcı scroll ödülünü aldığında 15 tane geliyorsa, Season Pass Premium özelliğine sahip olan kullanıcı +10 daha fazla alsın veya ekstra olarak başka bir ödül daha kazansın.
Bu sistem şöyle ilerleyebilir; örneğin oyuncunun oyun içindeki özellikleri kullanarak (karşı ırktan bir oyuncuyu kesme, boss öldürme, bir eşyaya belirtilen seviyeye yükseltme,vb) season pass deneyim puanı eklenebilir. Bunlar oyuncuların, sabit olarak oyunun temel mekaniğinde yatan özelliklerle etkileşime girerek sabit season pass deneyim puanı veren özellikler olsun. Oyuncu bu özelliklerle etkileşime girdiğinde fazladan puan kazansın.
Ayrıca her hafta oyun yönetiminin belirlediği 9-10 tane ekstra görevler yapılarak (Mesela 10 arkadaş ekle, bu hafta 30 tane karşı ırktan karakter kes, oyun içi pazarda toplam 100.000.000 paralık eşya satın al, vs...) oyunculara daha çok season pass deneyim puanı veren görevler yapılabilir. Mesela 10 haftalık bir sezon oluşturulduğunda, bu haftalık görevlerin hepsini yapan bir oyuncu season pass seviyesini 60. aşamaya kadar getirebilsin 40 aşamayı da standart oyun için etkileşimleri yaparak yapabilsin. Fakat bu görevlerin hepsini birden açmamak gerekiyor, her hafta başında aktif edilmesi daha mantıklı olacaktır. Ayrıca diyelim ki sezonun 5. haftasında season pass premium satın alan bir oyuncu önceki haftaların görevlerini yapabilsin.
Bu sayede hem oyun firmasına gelir olarak fayda hem de oyuncular için rekabeti ve etkileşimi arttıran bir özellik olacaktır. Hem de Power Store'da direkt para ver eşya gelsin mantığından birazda olsa uzaklaşmış oluruz.
Oyuna bu kadar vakit ayıramayan oyuncular için de ekstra para verilerek sezon aşaması satın alınabilir.
Düzenleme: Verilen ödüller içinde mesela battle pass premium 60. aşamada özel binek süslemesi gelebilir. 100. aşama da karakter süslemesi gelebilir. Bunlara ekstra özellik verilip verilmeyeceği tartışılır ama bence verilmemesi daha iyi olacaktır.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Bu sistemden bahsetmeden önce şunu demek isterim ki, eski nesil bazı oyunlarda ismi değişse de çoğu kişi bildiği gibi 'Power Store' adı altında oyun firmalarının gelir etmek amacıyla oluşturduğu, oyunculara da ekstra bonus ekleyen özel eşyaların bulunduğu bir market sistemi oluyor. Bu sistem aslında oyunun mantığını etkileyen çok önemli bir faktör. Biliyorum ki, indirmesi ve oynaması ücretsiz olan bir oyunun gelir kaynağını bu market sistemi olarak baz alması normal bir şey. Fakat bu market eklendiğinde oyunculara ücretsiz bir şekilde oyun içinde elde edemeyeceği eşyaların verilmesi oyuna zarar veriyor. Örneğin ekstra hp veren buff yeteneğinin bir scroll haline dönüştürülüp oyunculara Power Store'da para ile satılması, Priest sınıfına zarar veriyor. Başka bir örnek ise Rise Online'da bulunan 'Adrenaline' scroll'unun oyuncuya belli bir süreliğine ekstra atak arttırma özelliği Rogue sınıfının o yeteneğini önemsiz hale getiriyor. Bu özellikler markette satılmasın demiyorum ama bu tür oyunculara ekstra güç sağlayan ve parayla satın alınan eşyaların çeşitliliği sınıfların yeteneklerine aşırı derece de zarar sağlamasın. Eğer aşırıya kaçarsa bu durum, 1 party aynı sınıftan oluşan gruplanmalarla bazı sınıflar önemsiz hale gelebilir.
Bu konuyu açmamın asıl sebebi; yeni nesil olanların season pass sistemi aktif olarak oyunculara sunuluyor. Bu sistemler öyle bir sistem ki, hem para vermeyen oyuncularında faydalanabildiği hem de bu sistemin premium özelliğini satın alarak ekstra özelliklerden faydalanabildiği gerçekten güzel bir sistem. Ayrıca oyun içinde oyunculara yan görevler vererek etkileşimi ve rekabeti arttıran bir faktör.
2-3 ayda yenilenen sezon sistemi gelsin.
Season Pass Normal ve her sezon satın alınabilen Season Pass Premium diye iki aşamada olsun.
İlk önce diyelim ki 100 adımdan/seviyeden oluşan bir Season Pass Market sistemi olsun. Her 1 veya 2 seviye atlandığında oyunculara katkı sağlayacak ekstra eşyalar verilsin. Season Pass Premium satın alan kullanıcılar ise ekstra bir ödül daha alabilsin. Mesela Season Pass Normal özelliğine sahip olan bir oyuncu 1. aşamayı tamamladığında 1500 HP arttırıcı scroll ödülünü aldığında 15 tane geliyorsa, Season Pass Premium özelliğine sahip olan kullanıcı +10 daha fazla alsın veya ekstra olarak başka bir ödül daha kazansın.
Bu sistem şöyle ilerleyebilir; örneğin oyuncunun oyun içindeki özellikleri kullanarak (karşı ırktan bir oyuncuyu kesme, boss öldürme, bir eşyaya belirtilen seviyeye yükseltme,vb) season pass deneyim puanı eklenebilir. Bunlar oyuncuların, sabit olarak oyunun temel mekaniğinde yatan özelliklerle etkileşime girerek sabit season pass deneyim puanı veren özellikler olsun. Oyuncu bu özelliklerle etkileşime girdiğinde fazladan puan kazansın.
Ayrıca her hafta oyun yönetiminin belirlediği 9-10 tane ekstra görevler yapılarak (Mesela 10 arkadaş ekle, bu hafta 30 tane karşı ırktan karakter kes, oyun içi pazarda toplam 100.000.000 paralık eşya satın al, vs...) oyunculara daha çok season pass deneyim puanı veren görevler yapılabilir. Mesela 10 haftalık bir sezon oluşturulduğunda, bu haftalık görevlerin hepsini yapan bir oyuncu season pass seviyesini 60. aşamaya kadar getirebilsin 40 aşamayı da standart oyun için etkileşimleri yaparak yapabilsin. Fakat bu görevlerin hepsini birden açmamak gerekiyor, her hafta başında aktif edilmesi daha mantıklı olacaktır. Ayrıca diyelim ki sezonun 5. haftasında season pass premium satın alan bir oyuncu önceki haftaların görevlerini yapabilsin.
Bu sayede hem oyun firmasına gelir olarak fayda hem de oyuncular için rekabeti ve etkileşimi arttıran bir özellik olacaktır. Hem de Power Store'da direkt para ver eşya gelsin mantığından birazda olsa uzaklaşmış oluruz.
Oyuna bu kadar vakit ayıramayan oyuncular için de ekstra para verilerek sezon aşaması satın alınabilir.
Düzenleme: Verilen ödüller içinde mesela battle pass premium 60. aşamada özel binek süslemesi gelebilir. 100. aşama da karakter süslemesi gelebilir. Bunlara ekstra özellik verilip verilmeyeceği tartışılır ama bence verilmemesi daha iyi olacaktır.
Okuduğunuz için teşekkürler.