KuroNeko
Üye
- Katılım
- 19 Kas 2021
- Mesajlar
- 11
- Puanları
- 3

Merhaba. Uzun süredir aklımda dönüp duran birkaç önerimi buraya yazmak istedim:
1- Skill sistemi şu an "Skill Çizgisi" mantığıyla çalışıyor. Bu sistemin sıkıntısı şu; yeni bir skill açtığımızda eski skillerimiz çöp oluyor. Mesela Warrior ve Priest'in her yeni saldırı skili açıldığında eski skill bir daha kullanılmamak üzere skill bardan çıkartılıyor. Assassin ve Mage'de bu durum skillere cooldown getirilerek çözülmüş, dönmesini beklerken mecburen eski skilleri de basıyoruz. Ama mage'de de asa vuruşu skillinin eski versiyonları çöpe gidiyor. Sıfır mesafeden hızlı büyü atan skill ve uzaktan DOT veren skill de (isimlerini hatırlayamadım) aynı şekilde, yenisi açılınca eskisi çöpe gidiyor. Priestte en yüksek 2-3 heal, en yüksek restore, en yüksek HP buff ve Def buff kullanılıyor, eskilerin hepsi çöpe... Demek istediğimi anlatabildim herhalde. Oyunu, sahip olduğumuz skillerin (karaktere göre) %5-%20 gibi bir kısmını kullanarak oynuyoruz.
Bunun çözümü nedir?
Karakterlerin bütün skill çeşitleri oyunun başlarında açılır. Bu skilleri kullanarak oyunu oynar, görevleri yapar, bir yandan da skillerimizi daha iyi kullanmayı kendimize öğretiriz. Mesela healer priest için 1 tekli heal, 1 party heal, 1 restore, 1 saldırı skilli ilk 20 seviyede açılır, aynı özellikte başka skill ilerleyen levellere koyulmaz. Biz sv. aldıkça skillerimizin da etkileri (attack/heal/buff vs.) artar. "En güçlü skill son seviyede açılıyor" mantığı eskide kaldı artık. Lütfen bu sistemden vazgeçin.
2- Stat sistemi yeterince özgürlük vermiyor. Warrior ve Rogue sınıflarının 1 build'leri var, zorunlu. Mage ve Priest 2 build arasından seçiliyor, paper ya da int. Yani oyuncu'ya "şu skilli biraz fazla verip atağımı artırsam, defansımdan fedakarlık etsem, kaçınmamı artırırsam daha iyi kaçarım vs." gibi bir karakter yaratma imkanı verilmiyor. MMORPG'nin ana mantığına ters bir durum bu. Şöyle bir durum oluşuyor:
Kısacası karakter yaratırken özgürlüğümüz yok.
Bunun çözümü nedir?
Öncelikle silah ve zırh kullanmak için stat şartı kaldırılmalı. Sadece sınıf ve level şartı aranmalı. Mesela 50 Sv. mage asasını kullanmak için +50 Sv. mage olmak gerekmeli ama belli bir miktar Magic P. vermiş olmak gerekmemeli.
Ayrıca stat sayısı artırılıp her stat oyun içinde birden fazla etkisi olacak şekilde ayarlanmalı. Mesela;
Stat sayısını çok artırmadım, 5'ten 9'e çıkardım. Bu sistemle yapılabilecek build sayısını hesaplayın bakalım kaç tane arttı.
1- Skill sistemi şu an "Skill Çizgisi" mantığıyla çalışıyor. Bu sistemin sıkıntısı şu; yeni bir skill açtığımızda eski skillerimiz çöp oluyor. Mesela Warrior ve Priest'in her yeni saldırı skili açıldığında eski skill bir daha kullanılmamak üzere skill bardan çıkartılıyor. Assassin ve Mage'de bu durum skillere cooldown getirilerek çözülmüş, dönmesini beklerken mecburen eski skilleri de basıyoruz. Ama mage'de de asa vuruşu skillinin eski versiyonları çöpe gidiyor. Sıfır mesafeden hızlı büyü atan skill ve uzaktan DOT veren skill de (isimlerini hatırlayamadım) aynı şekilde, yenisi açılınca eskisi çöpe gidiyor. Priestte en yüksek 2-3 heal, en yüksek restore, en yüksek HP buff ve Def buff kullanılıyor, eskilerin hepsi çöpe... Demek istediğimi anlatabildim herhalde. Oyunu, sahip olduğumuz skillerin (karaktere göre) %5-%20 gibi bir kısmını kullanarak oynuyoruz.
Bunun çözümü nedir?
Karakterlerin bütün skill çeşitleri oyunun başlarında açılır. Bu skilleri kullanarak oyunu oynar, görevleri yapar, bir yandan da skillerimizi daha iyi kullanmayı kendimize öğretiriz. Mesela healer priest için 1 tekli heal, 1 party heal, 1 restore, 1 saldırı skilli ilk 20 seviyede açılır, aynı özellikte başka skill ilerleyen levellere koyulmaz. Biz sv. aldıkça skillerimizin da etkileri (attack/heal/buff vs.) artar. "En güçlü skill son seviyede açılıyor" mantığı eskide kaldı artık. Lütfen bu sistemden vazgeçin.
2- Stat sistemi yeterince özgürlük vermiyor. Warrior ve Rogue sınıflarının 1 build'leri var, zorunlu. Mage ve Priest 2 build arasından seçiliyor, paper ya da int. Yani oyuncu'ya "şu skilli biraz fazla verip atağımı artırsam, defansımdan fedakarlık etsem, kaçınmamı artırırsam daha iyi kaçarım vs." gibi bir karakter yaratma imkanı verilmiyor. MMORPG'nin ana mantığına ters bir durum bu. Şöyle bir durum oluşuyor:
- Merhaba, ben Warrior açtım da skilleri na...
- 90 HP ver sonra STR daya kanka.
- Öyle de yapılabilir tabi ama biraz agility versem de vuruşlardan kaç...
- 90 HP ver, sonra str diyorum.
- Vuruşlar çok fazla mana tüketiyormuş, hem ben karakterimin zeki olmasını istiyorum, azıcık intelligent versem olma...
- Puhahaha! İnt Warrior mu olurmuş lan! Kendini Paladin zannediyon galiba, noob.
- Ama-
- Dediğimi yap!
- Peki :'(
Kısacası karakter yaratırken özgürlüğümüz yok.
Bunun çözümü nedir?
Öncelikle silah ve zırh kullanmak için stat şartı kaldırılmalı. Sadece sınıf ve level şartı aranmalı. Mesela 50 Sv. mage asasını kullanmak için +50 Sv. mage olmak gerekmeli ama belli bir miktar Magic P. vermiş olmak gerekmemeli.
Ayrıca stat sayısı artırılıp her stat oyun içinde birden fazla etkisi olacak şekilde ayarlanmalı. Mesela;
- Toughness : +3 savunma, +1 büyü savunması
- Strength : +3 melee saldırı, +1 savunma
- Healt : +4 can
- Vitality : +2 can, +1 savunma, +1 can dolma hızı
- Dextery : +2 kaçınma, +2 hız
- Luck : +3 kaçınma, +1 item düşme şansı
- Magic P. : +3 büyülü saldırı, +1 büyü savunması
- Intelligent : +2 mana, +1 heal, +1 büyülü saldırı
- Wisdom : +3 mana, +1 mana dolma hızı
Stat sayısını çok artırmadım, 5'ten 9'e çıkardım. Bu sistemle yapılabilecek build sayısını hesaplayın bakalım kaç tane arttı.
Son düzenleme: