Tek Korkum, Optimizasyon

shady19071907

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
350
Puanları
63

Rise Online, kendi kulvarında yer alan birçok oyunun aksine Unreal Engine motoruna sahip bir oyunla karşımıza geliyor, hepinizin bildiği üzere. Unreal Engine motoru ise hem artıları hem de dezavantajları olan bir oyun motorudur. Her ne kadar Unreal Engine 3'de ki açığı Unreal Engine 4 ile kapasalarda yine başlı başına sorunla karşımıza gelebiliyor, hatta Unreal Engine 5 motorunda da bazı sorunlar mevcut.​

Burhan bey, bir discord konuşmasında "oyun yönetimi Unreal Engine konusunda çok daha deneyimli, bu kulvarda daha iyi olduğumuz için bu motoru" seçtik demişti. Bu konuda oyun yönetimine karşı desteğim ve güvenim sonsuz, elbette bir bildikleri vardır ki bunları söyleyebiliyorlar. Fakat buradaki en büyük nokta ise bugün birçok popüler oyunun kanayan yarası OPTİMİZASYON. Maalesef Unreal Engine motoruna sahip güncel çoğu türde ki oyunlar optimizasyon sıkıntısı yaşıyor. Bu sorunu şöyle izah edebilirim çok iyi sistemli donanımlarda aşırı fps düşmeleri, donmalar meydana geliyor ve kafadan eski model sistemler Unreal Engine ile eleniyor ve orta sistemli bilgisayarlarında bazıları elenebiliyor.​

Oyunun çok rahat şekilde haritada oyuncu kitlesini kaldıracağını düşünüyorum, bazı arkadaşlarımız Fortnite örneği verse de, ikisinin farklı kulvarlar olduğunu düşünüyorum. Fortnite, PUBG gibi Unreal Engine motoruna sahip oyunlarda tek bir harita olur, savaş haritası çok iyi performans alınabilmesi için bir sınırlandırma getirmeleri lazımdır. Onlarda bunu yapıyorlar fakat bu oyunlarında kanayan yarası "Optimizasyon".. Hatta PUBG Lıte çıktı orta seviye bilgisayarlar için onda bile optimizasyonu sağlayamadılar.​

Optimizasyon sorunu öyle bir sorun ki bence oyunun geleceği için en önemli ilk 5 konudan biridir. Şöyle düşünün optimizasyon sıkıntısı olursa orta seviyeli çoğu bilgisayar sistemlerin bu oyundan verim alması imkansızlaşır. Yani oyun yönetiminin bu konu üzerinde çalışacağını biliyoruz zaten Burhan bey "2 - 3 yıl bu optimizasyon" üzerinde duracağız demişti. Kesinlikle Unreal Engine motoruna sahip oyunların çöp olmasının en büyük sebebi optimizasyondur. İnşallah sıkıntısız güzel bir oyuna sahip oluruz.​



 
Son düzenleme:

xRuLing

Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
101
Puanları
18
Yazdığın gibi 2 - 3 yıl bu optimizasyon yapılmaya devam edilicek sorun çıkacağını sanmıyorum ve umud ediyorum
 

Kouachi

Üye
Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
43
Puanları
8
optimizasyon sorununun olmama gibi bir ihtimali düşünmüyorum bile.
 

Hellraiser

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
26
Puanları
3
Deneyimli ekibin bu konu hakkındaki çalışmalarına güvenim tam. Bir sorun yaşasak bile halledileceğini düşünüyorum.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt