Kadroda yer alan ve bu işi severek yaptığını düşündüğüm tüm herkese teşekkür ederek listemi hazırlamaya başlayacağım. Aşağıdaki maddelerden bazıları benim, bazıları ise özellikle oyunun reklamını yapmak amacıyla açtığım yayınlardaki izleyicilerin önerilerinden oluşuyor. Düzeltilenlerin/dikkate alınanların üstünü çizeceğim.
1) Warrior blink skillinin çevre ünitelere takılması sanırım o şekilde istendiği için ayarlanmış fakat dost veya düşman fark etmeksizin oyunculara takılması ise maalesef çok kötü. Birine blink atmak istediğimizde adeta bilardo oynuyormuşçasına arada farklı oyuncuya çarpmamamız gerekiyor.
2) 1500 HP sc silinip tekrar basılabiliyor. Silindikten sonra 30 saniye boyunca basılmaması işimizi çözecektir. En azından resmi olarak çıkana kadar böyle olmalı.
3) Okçu. Yani sadece okçu yazıyorum çünkü maalesef alfa evremiz okçu evresine döndü. Okçularla baş edemeyenler ise okçu açarak durumu daha da kötüleştiriyor. 3lü 5li gibi base attack damage kullanan yetenekler bufflanıp tekli skiller geçici süreliğine de olsa nerflenebilir. Ayrıca okçuların ice ve lr skilleri havada çok yavaş ilerliyor. Yani fiziksel olarak o cismin o şekilde gitmesi imkansız. Hızları artırılmalı. Bir de okçuların geriye doğru zıplama yetenekleri var fakat yüzünü ters tarafa dönerek bu yeteneği kullandığında amaçladığı her yere gidebiliyor.
4) Mageler. Mage denildiğinde insanın saygı duyduğu; zırhlarında beyaz veya siyah ağırlıklı albenisi yüksek karakterler olması gerekiyor. Paper mage diye bahsettiğimiz buildleri yapanlar, bu kadar sanatsal ve görsel şölenin olduğu oyunda seyir zevkini düşürüyor.
5) Priest skilleri maalesef sorunlu. Bunu hızlı geçiyorum çünkü muhtemelen biliyorsunuzdur. Hem atılamıyor hem de animation casttime ile skill usage eşleşmiyor.
6) Çok kalabalığa girildiği zaman hp/mp pot basılmıyor. Kalabalıktan çıkıldığı zaman tekrar basılabiliyor.
7) Herkes görüntü optimizasyonundan bahsediyor o yapılacak evet fakat bence işlemci kullanımına odaklanılmalı. Örneğin 3.6ghz hıza 35mb ön belleğe sahip 6 gerçek çekirdeğe sahip bir işlemcinin %75'inin kullanımı bana arka planda yayın açma fırsatı bile tanımıyor.
8) Z'den çıkma sorunumuz var. Seçilen birim veya oyuncu spontane olarak hedeften düşüyor.
9) Envanter dolu olmamasına rağmen NPC ile ile alışveriş esnasında dolu hatası veriyor.
10) Font tiplerinin ve büyüklüklerin değiştirilebilmesi güzel olacaktır.
11) Mageler Death Valley'de tüm partisini towna alabiliyor bunun kapatılması gerektiğini düşünüyorum çünkü hasar alındığında town atılmasını engelleyen bir mantık bu yumuşaklığa ters düşüyor.
12) Yan hasar dediğimiz meteor sonrası yakma hasarı vb. hasarların town atılmasını engellememesi gerektiğini düşünüyorum çünkü bunlar çok uzun süren efektler.
13) Sunucu ile istemci arasındaki haberleşme (tickrate) periyodu artırılmalı.
14) Koordinat değişimi birkaç adım sonra atlayarak oluyor. Her adımda anlık olmalı. Koordinatları kullanarak yön bulmak çok daha kolay olacaktır.
15) Sunucu seçim ekranına Death Valley 1, Death Valley 2, Death Valley 3 vb bir mantık getirilebilir. Böylece Death Valley 1 çok dolduğu zaman rastgele oyundan atmalar olmaz.
16) Looking for Party bir an önce gelmeli çünkü bir önceki maddede bahsettiğim atmalar olduğu zaman ciddi sorunlar yaşanıyor.
17) Mace - Club karmaşası. Weaponların altında mace olarak geçiyor fakat anti defans takılarda veya kalkanlarda club olarak geçiyor.
18) Oyun içerisindeki ayarları kaydettikten sonra, örneğin tüm görsel ayarları low yaptığımızdan sonra, tekrar oyuna girince kendiliğinden(sanırım oyun girişinde bilgisayar donanımına göre otomatik ayarlanıyor) epic olarak değişmiş oluyor. Bunun düzeltilmesi sağlıklı olacaktır. Her seferinde ayarlar kişiselleştirilmek zorunda kalınıyor.
19) Son madde ama en önemlisi yapıcı olmayan eleştirilere vakit harcamamanızı rica ediyor ve iyi çalışmalar diliyorum
1) Warrior blink skillinin çevre ünitelere takılması sanırım o şekilde istendiği için ayarlanmış fakat dost veya düşman fark etmeksizin oyunculara takılması ise maalesef çok kötü. Birine blink atmak istediğimizde adeta bilardo oynuyormuşçasına arada farklı oyuncuya çarpmamamız gerekiyor.
2) 1500 HP sc silinip tekrar basılabiliyor. Silindikten sonra 30 saniye boyunca basılmaması işimizi çözecektir. En azından resmi olarak çıkana kadar böyle olmalı.
3) Okçu. Yani sadece okçu yazıyorum çünkü maalesef alfa evremiz okçu evresine döndü. Okçularla baş edemeyenler ise okçu açarak durumu daha da kötüleştiriyor. 3lü 5li gibi base attack damage kullanan yetenekler bufflanıp tekli skiller geçici süreliğine de olsa nerflenebilir. Ayrıca okçuların ice ve lr skilleri havada çok yavaş ilerliyor. Yani fiziksel olarak o cismin o şekilde gitmesi imkansız. Hızları artırılmalı. Bir de okçuların geriye doğru zıplama yetenekleri var fakat yüzünü ters tarafa dönerek bu yeteneği kullandığında amaçladığı her yere gidebiliyor.
4) Mageler. Mage denildiğinde insanın saygı duyduğu; zırhlarında beyaz veya siyah ağırlıklı albenisi yüksek karakterler olması gerekiyor. Paper mage diye bahsettiğimiz buildleri yapanlar, bu kadar sanatsal ve görsel şölenin olduğu oyunda seyir zevkini düşürüyor.
5) Priest skilleri maalesef sorunlu. Bunu hızlı geçiyorum çünkü muhtemelen biliyorsunuzdur. Hem atılamıyor hem de animation casttime ile skill usage eşleşmiyor.
6) Çok kalabalığa girildiği zaman hp/mp pot basılmıyor. Kalabalıktan çıkıldığı zaman tekrar basılabiliyor.
7) Herkes görüntü optimizasyonundan bahsediyor o yapılacak evet fakat bence işlemci kullanımına odaklanılmalı. Örneğin 3.6ghz hıza 35mb ön belleğe sahip 6 gerçek çekirdeğe sahip bir işlemcinin %75'inin kullanımı bana arka planda yayın açma fırsatı bile tanımıyor.
8) Z'den çıkma sorunumuz var. Seçilen birim veya oyuncu spontane olarak hedeften düşüyor.
9) Envanter dolu olmamasına rağmen NPC ile ile alışveriş esnasında dolu hatası veriyor.
10) Font tiplerinin ve büyüklüklerin değiştirilebilmesi güzel olacaktır.
11) Mageler Death Valley'de tüm partisini towna alabiliyor bunun kapatılması gerektiğini düşünüyorum çünkü hasar alındığında town atılmasını engelleyen bir mantık bu yumuşaklığa ters düşüyor.
12) Yan hasar dediğimiz meteor sonrası yakma hasarı vb. hasarların town atılmasını engellememesi gerektiğini düşünüyorum çünkü bunlar çok uzun süren efektler.
13) Sunucu ile istemci arasındaki haberleşme (tickrate) periyodu artırılmalı.
14) Koordinat değişimi birkaç adım sonra atlayarak oluyor. Her adımda anlık olmalı. Koordinatları kullanarak yön bulmak çok daha kolay olacaktır.
15) Sunucu seçim ekranına Death Valley 1, Death Valley 2, Death Valley 3 vb bir mantık getirilebilir. Böylece Death Valley 1 çok dolduğu zaman rastgele oyundan atmalar olmaz.
16) Looking for Party bir an önce gelmeli çünkü bir önceki maddede bahsettiğim atmalar olduğu zaman ciddi sorunlar yaşanıyor.
17) Mace - Club karmaşası. Weaponların altında mace olarak geçiyor fakat anti defans takılarda veya kalkanlarda club olarak geçiyor.
18) Oyun içerisindeki ayarları kaydettikten sonra, örneğin tüm görsel ayarları low yaptığımızdan sonra, tekrar oyuna girince kendiliğinden(sanırım oyun girişinde bilgisayar donanımına göre otomatik ayarlanıyor) epic olarak değişmiş oluyor. Bunun düzeltilmesi sağlıklı olacaktır. Her seferinde ayarlar kişiselleştirilmek zorunda kalınıyor.
19) Son madde ama en önemlisi yapıcı olmayan eleştirilere vakit harcamamanızı rica ediyor ve iyi çalışmalar diliyorum
Son düzenleme: