Alfa 2 - Kapanış ve Değerlendirme

necmitaban

Üye
Katılım
7 Haz 2021
Mesajlar
7
Puanları
3
KO'ya zaten bayılıyor olsaydık şu an o topluluğun içerisinde yer alırdık bu mesajımda olduğu gibi diğer mesajlarımdada altını çize çize belirttim umarım Ko'ya benzemez diye
2007 yılında geçmiş olduğum Burning Crusade Paketiyle beraber WOW'dan bi an olsun pişmanlık duymadım gerek yönetim olsun gerek içerik olsun gerekse gerçekden oyuncunun emeğine gösterdikleri saygıyla olsun taktiri hak ediyolar hatta bu yaklaşımlarından dolayı Blizardın tüm oyunlarını denedim oynamaya devam ediyorum Starcraft Diablo v.b + KO'dan yemiş olduğumuz kazıklarıda içine katacak olursak WOW'un yanında esamesi bile okunamaz...
Neyse son olarak umarım oyun başarılı olur o günü bekleyip görücez
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
175
Puanları
43
Farklı bir şey arasaydık derken rise online oynayacak herkes adına nasıl konuşabiliyorsunuz? Herkesin ko kopyası istediğini nereden biliyorsunuz?

KO gerçekten herkesin bayıldığı, muhteşem bir oyun olsaydı şu an toksik türk kitlesi haricinde tüm dünyadan oyuncuları da olurdu. KO sanki çok başarılı bir oyunmuş gibi ona benzemeyi iyi bir şey olarak düşünmek sizin sorununuz. Herkes böyle bir şey düşünmüyor.

Ülkemizde şu an dahi KO'dan daha fazla BDO ve WOW oyuncusu var. RİSE yönetiminin hedef kitlesinin sadece hali hazırda KO oynayan toksik kitle olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsaydı Ruh Bağı ve Sezon Sistemi gibi özellikler getirmezlerdi. Bu özellikler gerçek para üzerinden egemenlik kurmaktan ve oyun üzerinden para kazanmaktan hoşlanan KO kitlesinin hoşuna gitmeyecek şeyler.

Bu oyun sadece KO kitlesi için yapılıyor düşüncesi bence son derece yanlış. Oyun KO'yu temel alarak geliştirildiği bir gerçek ama oyunu geliştiren kişilerin açıklamalarına bakarak rahatlıkla söyleyebilirim ki yapmak istedikleri oyun KO'dan daha fazla BDO, Justice Online, Blade & Soul gibi modern mekaniklerin ve tasarımların içerdiği bir oyun. Temel mekanik geliştirmeleri tamamladıktan sonra tasarımı da değiştireceklerini düşünüyorum şahsen.

Bu arada BDO ve diğer oyunları oynamadığımı nereden biliyorsunuz? BDO, Blade and Soul ve diğer modern MMO oyunlarını oynuyorum. Kendinizi oyunun sahibi ve hükümranı gibi görüp "Oyun KO gibi olacak, biz bunu istiyoruz. Beğenmeyen BDO oynasın" demeniz KO kitlesinin ne kadar toksik olduğunun güzel bir örneği.

BDO veya Blade & Soul seviyorum diye RİSE oynamaya hakkım olmadığını oyunun sadece KO kitlesine ait düşünmeniz ve oyunun modern unsurlar taşıyıp tüm dünyada başarı kazanmasını istememe karşı olmanız RİSE'ı geliştirenlerin vizyonunu yansıtmıyor bence, tam tersi BDO oynayan kişilere de hitap edecek bir oyun yapmaya çalışıyorlar.

KO'nun DLC gelmiş ve güncellenmiş versiyonu yaparak sadece KO oyuncusuna hitap etmeye çalıştıklarını düşünmüyorum. Oyun offical olarak açıldıktan 1-2 yıl sonra KO'dan daha fazla güncel modern MMO oyunlarına benzeyecektir.
Zamandın da farkı mmo lar çıktı Türkiye’de hatta yayıncı firmalar Türk idi ama hiç birisi tutmadı ve senin dediğin wow ve bdo oynayan oyuncu sayısı 2000 bile geçmez ko’ya gelirsek şuan oyun yönetimi berbat olduğu ve pahalı bir oyun olduğu için oynayamayan bir sürü insan var ki hali hazırda oyunu oynayan büyük bir kitle var pvp serverları saymıyorum bile
 

necmitaban

Üye
Katılım
7 Haz 2021
Mesajlar
7
Puanları
3
Zamandın da farkı mmo lar çıktı Türkiye’de hatta yayıncı firmalar Türk idi ama hiç birisi tutmadı ve senin dediğin wow ve bdo oynayan oyuncu sayısı 2000 bile geçmez ko’ya gelirsek şuan oyun yönetimi berbat olduğu ve pahalı bir oyun olduğu için oynayamayan bir sürü insan var ki hali hazırda oyunu oynayan büyük bir kitle var pvp serverları saymıyorum bile
Oyun yönetimi ezelden beri berbatdı ama mağlesef deveyi diken insanı seven misali bizler buna öyle veya böyle müsade ettik ben hatırlıyorum o kadar emek verip yıllarımı alan karakterim hecklendiğinde haftalarca ticket yağmuruna tuttuğumu sonuç mağlesef hüsran yine hatırlıyorum wowda bu olayla karşılaştığımda GM'lerin üzerimdeki can potuna kadar geri verip güvenlik önlemlerini arttırmam için benimle iletişime geçtiklerini Oyun biz oyuncular için evet çok özel bi durum başkaları için her ne kadar farklı görünsede ama bir oyuncu olarak ki piyasada evet bir çok oyun mevcut bizler oyunda ilgi ve alakada istiyoruz en azından bir sorunla karşılaştığımızda muhattab bulabilmeyi istiyoruz
 

GORQthePlayer

Üye
Katılım
25 Tem 2021
Mesajlar
2
Puanları
1
KO'ya benzemesi konusunda sıkıntı yok fakat asıl soru: Hangi KO'ya?

KO'nun 2000 lerin başında bu kadar populer olmasının bir kaç sebebi vardı. Bunları sıralamak gerekirse:

1- Basitlik :
Kullanabileceğiniz Silah ve Zırhlar 2-3 çeşitten fazla değildi fakat bunları geliştirebiliyordunuz. Geliştirerek (+basmak ve özellik eklemek) , elde ettiğiniz bir itemi daha değerli/güçlü yapabilmek herkese çekici geldi o zamanlar. Tabi buna bağlı olarak Pazar yaparak çeşitli fırsatlar kovalamak vs...

2- Skiller :
KO'yu diğerler oyunlardan ayıran ve çıktığı yıllara bakarsanız benzeri olmayan yönü : Skillerin hızları ve Kombo mantığıydı. Oynanış olarak şimdi bile benzeri olmadığı için KO hala ve her şartta ilgi görüyor. En kötü private server bile 1000 kişi toplayabiliyor.

3- Zorluk :
İlk çıktığı yıllarda oyun gerçekten zordu. Üst seviyelere ulaşmak için aylarca kasmak, item ve para kasmak zorundaydınız. Ve bunu başardığınızda oyuna bağlanıp karakterinizle yaşıyordunuz.


Şimdi muhabbeti bu 3 maddeye niye getirdim...

Basitlik konusunda :
Oyuna başlayan bir kişi eğer oyun hakkında ayrıntılı bilgiye sahip değilse kafasındaki ilk soru şu olacaktır. "Hangi silahı kullanmalıyım." yada "Nasıl daha fazla vurur, daha zor ölürüm."
Siz adamın önüne 20 çeşit silah koyduğunuz anda kafa karışıklığı olacaktır ve eğer durumu çözemezse oyun o kişi için orda bitecektir.
KO'nun ilk çıktığında sevilmesi anlamında Basitlik en büyük etkendir bu yüzden. Mesela Warriorsan çift el için Raptor , Tek el için Totemic spear.

Skiller :
Skillerin hızlı olması konusu bir çok oyunda es geçilen konu olduğunu düşünüyorum. Öyleki ben skile bastıktan sonra karakterin elini kaldırmasını, sallamasını vs beklemek zorunda kalmak istemem. Bu da KO oynamış bir çok kişinin diğer oyunlarda kanser olduğu konulardan biridir.

Zorluk :
Benim en nefret ettiğim konulardan biri de oyuncuları bezdirmemek adına oyunu kolaylaştırıp, sürekli yeni silahlar, zırhlar çıkarılması. O yüzden arada bir girip nostalji yapmak istediğimde şu Bifrost,Krowaz vs gibi şeyleri görünce içimden derin bir öf çekiyorum...


Tabiki bunların hepsi benim düşüncem, katılmamak en doğal hakkınız.


Konunun özüne gelmem gerekirse, En başta yazdığım gibi KO'ya benzemesinin sıkıntı olmayacağını düşünüyorum. Fakat hangi KO'ya...
Benim açımdan CEVAP bu 3 maddede...

Teşekkürler, kolay gelsin.

NOT : Oyunun adını yeni duydum ve Alfaları oynayamadım. O yüzden yorumumda Rise hakkında bir konuya değinmemek için özen gösterdim.
 
Üst Alt