Merhaba. Alpha sürecinde olan bitenlerle ilgili kısa bir değerlendirme ve durum analizi ortaya koymaya çalışacağım.
Arkadaşlarım ve ben Alpha serverında clanca 70 LvL'a kastık. 70 LvL olana kadar ve 70 LvL'dan sonra pek çok boss kestik. Arada drop da aldık. Eşya ve silahlarımızı geliştirdik. Bu süreçte ortaya çıkan pek çok PvE sıkıntısını bilet, forum ya da discord yoluyla geliştirici ekibe ilettik. Sağolsun gerçekten ilgilendiler de ve yazdığımız pek çok şeyin geri dönüşünün olması, sorunların düzeltilmeye çalışılması bizleri mutlu etti.
Yönetimin beyan ettiği gibi Alpha 2 sürecinde oyunda amaçlanan şey PvE'de yaşanan hata/bugları görmek ve bunları düzeltmeye çalışmak idi. Tabi bunlar yapılırken dupe, görev bugu, boss kesme bugu, PvP alanlarındaki bug veya hatalar sıkça yaşandı. Serverda dengesizlik oldu. Açıkçası Alpha olduğu için server ne dupeyi, ne EXP buglarını ne de hasar almadan boss kesen arkadaşları umursadık. Tabi bunların düzeleceğini umarak bunları umursamadık. Şimdi ise 23 Nisandan beri Alpha 2 serverı açık. Geliştirici ekip için şu anki durumu madde madde buraya yazmak istedim. Düşünün:
Tam bunları düşünürken ve oyunda bir amacımız kalmadığını hissetmişken geliştirici ekipten bir hamle geldi ve bir etkinlik planlaması yapıldı ancak uygulanamadı. Hiç problem değil o etkinlikte de pek çok eksik, hata, bug olacaktır ancak önemli olan oyundaki eksikleri buldurmaya çalışmak ise maalesef bu oyuna giren insanlara da bir amaç vermeniz gerekli. Peki alternatifler, çözüm önerileri neler olabilir?
1. Death Valley WAR gibi savaş etkinlikleri oyuna gelebilir.
2. Şu an düzenlenmesi planlanan "Crystal Fortress War" etkinliği gibi etkinliklerin sayılarının artırılıp günde birden fazla kez aktif olması sağlanabilir.
3. Biliyorum bu madde sizin için zor ancak en azından burada oluşacak sorunları da Alpha'da görmeniz açısından "nation transfer" ya da "clan nation transfer" tarzı bir uygulamayı sadece bir kereye özgü kullanılabilir kılabilirsiniz.
4. Pek çok kez söylediğiniz "Dungeon" sürecinin burada başlamasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle şimdiden oluşacak hatalar belirlenmiş ve çözümlemeye yaklaşmış olunur.
OYUN İÇİN BUGLAR VEYA ÖNERİLER
1. Atak olmayan magelerin ellerine aldığı kalkan veya mace/hammer tarzı eşyalar görünmüyor.
2. Priest skillerindeki problemlerin üzerine bir çalışma yapılmış olmasına rağmen sorunlar fazlasıyla devam ediyor. Priest skilleri için şöyle bir önerimiz de var. Nasıl oluyor da warriorların, rogueların atakları fazla olduğunda daha fazla vurabiliyorlarsa priestlerin de "int" ya da "hp" gibi seviyelerinin fazla olmasıyla attıkları heal miktarları neden artmasın? Ya da menzilleri artabilir. Oyuna böyle bir etki bırakılabilir.
Yazdıklarım farklı anlaşılmasın. Oyunu keyfimize göre şekillendirmek gibi bir niyetimiz yok. Ancak bu yazdıklarım 70 LvL seviyesine ulaşmış tüm oyuncularda hemen hemen ortak sorundur diye düşünüyorum. Bunun adı "Alpha" ise ve amaç oyuncuların oyunu test etmesi ise oyuncuların önce oyuna girmesi gerek. Bu şekilde devam ederse oyunda aktif oyuncu sayısı ve onların da online süreleri düşecektir diye düşünüyorum.
İyi çalışmalar diliyorum.
Pek çok kez karşılaştığımız boss buglarından bir tanesini de ek olarak bırakıyorum.
Arkadaşlarım ve ben Alpha serverında clanca 70 LvL'a kastık. 70 LvL olana kadar ve 70 LvL'dan sonra pek çok boss kestik. Arada drop da aldık. Eşya ve silahlarımızı geliştirdik. Bu süreçte ortaya çıkan pek çok PvE sıkıntısını bilet, forum ya da discord yoluyla geliştirici ekibe ilettik. Sağolsun gerçekten ilgilendiler de ve yazdığımız pek çok şeyin geri dönüşünün olması, sorunların düzeltilmeye çalışılması bizleri mutlu etti.
Yönetimin beyan ettiği gibi Alpha 2 sürecinde oyunda amaçlanan şey PvE'de yaşanan hata/bugları görmek ve bunları düzeltmeye çalışmak idi. Tabi bunlar yapılırken dupe, görev bugu, boss kesme bugu, PvP alanlarındaki bug veya hatalar sıkça yaşandı. Serverda dengesizlik oldu. Açıkçası Alpha olduğu için server ne dupeyi, ne EXP buglarını ne de hasar almadan boss kesen arkadaşları umursadık. Tabi bunların düzeleceğini umarak bunları umursamadık. Şimdi ise 23 Nisandan beri Alpha 2 serverı açık. Geliştirici ekip için şu anki durumu madde madde buraya yazmak istedim. Düşünün:
- Oyunda 70 LvL seviyesine ulaştınız ve görevlerle veya diğer PvE alanlarıyla EXP kasma amaçlı işiniz kalmadı.
- Boss kesemiyorsunuz çünkü birazdan size SS'ini de atacağım şekilde neredeyse tüm bölgelerde çıkan bossların hasar almadan bir kesme bugu var.
- Item droplayabilmek için başta Death Valley olmak üzere haritalarda mob kesiyorsunuz. Bazen drop da alıyorsunuz ancak bu dropları pazara koyduğunuz zaman droplarınız kayboluyor ve harcadığınız zaman boşa gidiyor.
- Eşyalarınıza "+" basıyorsunuz. Genelde geçmiyor üzülüyorsunuz, bazen de geçiyor ve seviniyorsunuz. Peki bu sevinç ne için? Itemi satamıyorsunuz er ya da geç o item kayboluyor çünkü. Peki itemi kullanmak isterseniz ne oluyor? Maalesef onda da şöyle bir durum ortaya çıkıyor: "Death Valley" haritasında 100 protean ırkı mensubuna ortalama 1 lunaskar ırkı mensubu düşüyor. Yani oyunda PvP'deki sıkıntılara yardımcı olabilmek ve elbette aynı zamanda keyif alabilmek için PvP yapmaya kalktığınızda o "+" bastığınız itemlerinizle karşı ırka değil yine moblara vurmaya başlıyorsunuz. Ne için? Mob'tan bir item daha düşsün de onu da geliştireyim ve satmaya çalışırken itemim kaybolsun diye mi yoksa geliştirilmiş bir itemle yine aynı moba vurmak için mi?
Tam bunları düşünürken ve oyunda bir amacımız kalmadığını hissetmişken geliştirici ekipten bir hamle geldi ve bir etkinlik planlaması yapıldı ancak uygulanamadı. Hiç problem değil o etkinlikte de pek çok eksik, hata, bug olacaktır ancak önemli olan oyundaki eksikleri buldurmaya çalışmak ise maalesef bu oyuna giren insanlara da bir amaç vermeniz gerekli. Peki alternatifler, çözüm önerileri neler olabilir?
1. Death Valley WAR gibi savaş etkinlikleri oyuna gelebilir.
2. Şu an düzenlenmesi planlanan "Crystal Fortress War" etkinliği gibi etkinliklerin sayılarının artırılıp günde birden fazla kez aktif olması sağlanabilir.
3. Biliyorum bu madde sizin için zor ancak en azından burada oluşacak sorunları da Alpha'da görmeniz açısından "nation transfer" ya da "clan nation transfer" tarzı bir uygulamayı sadece bir kereye özgü kullanılabilir kılabilirsiniz.
4. Pek çok kez söylediğiniz "Dungeon" sürecinin burada başlamasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle şimdiden oluşacak hatalar belirlenmiş ve çözümlemeye yaklaşmış olunur.
OYUN İÇİN BUGLAR VEYA ÖNERİLER
1. Atak olmayan magelerin ellerine aldığı kalkan veya mace/hammer tarzı eşyalar görünmüyor.
2. Priest skillerindeki problemlerin üzerine bir çalışma yapılmış olmasına rağmen sorunlar fazlasıyla devam ediyor. Priest skilleri için şöyle bir önerimiz de var. Nasıl oluyor da warriorların, rogueların atakları fazla olduğunda daha fazla vurabiliyorlarsa priestlerin de "int" ya da "hp" gibi seviyelerinin fazla olmasıyla attıkları heal miktarları neden artmasın? Ya da menzilleri artabilir. Oyuna böyle bir etki bırakılabilir.
Yazdıklarım farklı anlaşılmasın. Oyunu keyfimize göre şekillendirmek gibi bir niyetimiz yok. Ancak bu yazdıklarım 70 LvL seviyesine ulaşmış tüm oyuncularda hemen hemen ortak sorundur diye düşünüyorum. Bunun adı "Alpha" ise ve amaç oyuncuların oyunu test etmesi ise oyuncuların önce oyuna girmesi gerek. Bu şekilde devam ederse oyunda aktif oyuncu sayısı ve onların da online süreleri düşecektir diye düşünüyorum.
İyi çalışmalar diliyorum.
Pek çok kez karşılaştığımız boss buglarından bir tanesini de ek olarak bırakıyorum.