Şimdi iyi oynasada her hero herkesi kesmemeli lolde bilirsin counterlamak diye bir terim vardır. Asasinler büyücülere karşı güçlüdür . Dövüşcüler range herolarına karşı güçlüdür. Ko da da aynı özellikler var bence bu daha güzel ve zevkli olur. Büyücü ne kadar iyi oynarsa oynasın warrioru veya assasianı 1 v 1 de kesmemeli ben böyle düşünüyorum.
+Sonsuz.
Mesela 1 v 1 ' de eğer Assasian'ı Mage yenebiliyorsa serverda bir tane bile o job'u oynayan olmaz çünkü herkes büyücü oynar 1 v 1 ' de Normal bir jobu kesebilen bir büyücü 4 Kişilik parti ile tüm ırkı oyundan siler. Sınıf dengesi elbet olmalı fakat bu sınıfların avantajlar ve dezavantajları göz önüne alınmalıdır. Örnek vermek gerekirse Asas karakterinin hızlı koşma skill'inin Warrior'da olduğunu düşünsenize ? Hiç bir asas minör skill'i basabilmek için geri kaçamaz.
Ayriyet'ten Auction House ve ya Merkezi Pazar Sistemine gelirsek eğer bu sistem elbet olmalı fakat trade özelliğinin kapatılması oyuna büyük derece de zarar verir örnek vermek gerekirse DeathValley haritasında item drop özellikleri yüksek olan bir mob kesiyorsunuz parti ile ve 1 adet 10x Coin değerinde item aldınız bu partinin birinci sırasındaki party üyesinin envanterine geldi örnek vermek gerekirse +1 Reaper biraz daha kestikten sonra bu sefer kestiğiniz Mobtan party üyelerinin ikinci Sıradasındaki adama 1 adet 3x Coin değerinde item envanterine geldi örnek vermek gerekirse bir mage itemi.
Trade özelliği kapalı olduğu için bu itemler tek bir hesapta toplanıp kazanılan bir item party'deki üyelere eşit bir şekilde dağıtımı yapılamaz ve bir iki kere kendi envanterine kötü bir item denk gelen bir player oyundan soğuyup oyunu bırakabilir.
Trade , Takas özelliği bulunmayan bir çok MMORPG oyunlarında silahlar genellikle bir görev vasıtası yada bir NPC'den satın almak ile elde edilmektedir. Örnek vermek gerekirse senin örnek verdiğin BDO oyunu. Bir görev vasıtası ile yada NPC yardımı ile bir itemi almak oyundaki rekabeti tamamen bitirecektir ve Farm mantığını tamamen yok edecektir. Oyuna 5 Ay emek veren birisi ile Oyuna 3 Gün emek veren bir kişi tabiki de eşit kulvarda olmamalı.
Oyunda trade sisteminin kapatılması demek oyunun oynayış mantığının baştan sona tekrar revize edilmesini gerektirir. Auction House ve Merkez Pazar Sistemi serbest piyasa ile güzel olabilir.
P2W olayına gelirsek arkadaşlar bu hayatın bir kanunudur. Bugün bir cafeye bile gitseniz bir zengin oğlanı geldiğinde ona verin hizmet ile sizin alacağınız hizmet arasında bile dağlar kadar fark olur. MMORPG olan neredeyse tüm oyunlarda Sunucu destekli olmasa da player'lar arasında P2W olayı mutlak oluyor bu önüne geçilemez bir şeydir.
Trade sistemi kapansa , item ruh bağı sistemi gelse yapacak olan adam karakteri satar, satın alır yine yapar bunun önüne geçilemez. Örnek verdiğini BDO oyununu'da oynadım oyunu kimse normalde oynamıyor fakat Season açıldığı zaman yeni bir eposta açıp oyuna kayıt olarak season hediyesinden gelen itemi alıp PEN seviyesine getirerek ( Genelde Season ödülünde PEN grade'li itemlerde veriyor ) yüklü miktarda bir paraya satıyor ( 700 - 800 TL ) . Buda bir P2W değilmi ? Şahsen bunu kovalayıp tatil parasını çıkaran çok kişi biliyorum
Sana tavsiye abi , kardeş , dost artık yaşını bilmiyorum örnek vereceksen Oyunu bir süre sonra oynayabilmek için bile oyuna para yatırman gereken oyunlardan örnek verme , örnek verdiğin oyunun No target atack ve grafikleri dışında tamamen çöp oyun, "ki" dışında dememin sebebi Türkiye'deki orta halli bilgisayarların orta FPS düzeyince oynayabileceği oyun olduğu için diyorum Global'e çıktığında o oyunun grafikleri tamamen rezalet kalıyor biz ülke olarak çok gerideyiz Onlar ileride değil
Sayın oyun yapımcılarına da bir tavsiye vermek istiyorum eğer oyuncular arasında P2W özelliğini en aza indirgemek istiyorsanız Grade upgrade sisteminin üst sınırını fazla yukarıya çıkarmamanız herkes için çok sağlıklı olacaktır.
Örnek vermek gerekirse X item var oyundaki en güçlü silah bunun Grade upgrade sisteminde maximum seviyesi 8 ile sınırlandırdığı takdirde aralarında çok fazla fark olmayacaktır. Mağlum oyunun hatalarından biride odur. Upgrade sisteminde +9 ve +10 Grade Upgrade sistemi çok zor olduğu için server içindeki değeride fazla olacaktır. Bir ürünün ve ya itemin bulunmazlığı nadirliği ne kadar fazlaysa nakit karşılığıda o kadar fazla olacaktır buna en büyük örnek gerçek hayattaki Elmastır. Bize hiç bir yararı olmayan bu taşın bir gramı bile bir çoğumuzun oturduğu evden daha pahalı
bkz;
1 Gram Elmas = 30.000 $
30.000$= 260.631,15 Türk Lirası
Bulunduğum şehirde bu fiyata 3+1 Dubleks ev alıyorsun