Merhaba,
Bu konu bir çok oyuncunun canını sıkıyor. Death valley de kenardan bir ok atıp bossun %0.05 gibi çok az oranda canını götürerek kutu alan dürümcülerle doldu. Bu mekaniği oyun dinamiklerini bozmayacak şekilde düzenleyebiliriz. Benim aklıma şuan için iki çözüm geliyor. Konu altında daha farklı çözüm önerileri de olacaktır onları da dikkate alabilirsiniz ancak biran önce bu durumu düzeltmeniz gerekiyor.
1-) Bosslara vurulan % kadar şans olur. Mesela 1. pt bossun %30 canını azalttı %30 oranda kutu o party ye açılır , 2. pt bossun %20 canını azalttı %20 oranda o party ye açılır, tek başına vuran birisi de %0.05 canını azalttı diyelim %0.05 oranda kutu ona açılır. Ancak şunu da göz ardı etmemek lazım damage biriktirme gibi bir durum olmaması gerekir. Partynin toplam vurduğu damage değil bossun ne kadar canını götürdüğü önemli olmalı bunu da şu şekilde çözebilirsiniz; "X" Bossunun 10sn de 1k hp doldurduğunu var sayalım 1. pt bu 10sn içinde 5000 damage vurdu 2. pt 15000 damage vurdu diyelim boss canını doldurduğu zaman bu partylerin damageleri 5000 e 15000 yerine 1k hp bu ptlere vurdukları oranlara göre geri yansıtılarak vuran pt nin vurduğu damage azaltılır. 5000 -250 = 4750, 15000 - 750 = 14250 gibi bir algoritma kurulabilir. Bu da bossa damage biriktirip başkasının kesmesini bekleme problemini çözecektir.
2-) Bu daha basit bir çözüm drop şansı için bir alt limit koyulabilir %10-15-20 vs. oyun dinamiklerini bozmayacak şekilde bir olan belirlenir ve belirlenen orandan daha az vuranların drop hakkı olmaz. Kenardan ok atıp stealth basıp bekleyen dürümcüleri de boss altından çıkartmış oluruz.
Bu konu bir çok oyuncunun canını sıkıyor. Death valley de kenardan bir ok atıp bossun %0.05 gibi çok az oranda canını götürerek kutu alan dürümcülerle doldu. Bu mekaniği oyun dinamiklerini bozmayacak şekilde düzenleyebiliriz. Benim aklıma şuan için iki çözüm geliyor. Konu altında daha farklı çözüm önerileri de olacaktır onları da dikkate alabilirsiniz ancak biran önce bu durumu düzeltmeniz gerekiyor.
1-) Bosslara vurulan % kadar şans olur. Mesela 1. pt bossun %30 canını azalttı %30 oranda kutu o party ye açılır , 2. pt bossun %20 canını azalttı %20 oranda o party ye açılır, tek başına vuran birisi de %0.05 canını azalttı diyelim %0.05 oranda kutu ona açılır. Ancak şunu da göz ardı etmemek lazım damage biriktirme gibi bir durum olmaması gerekir. Partynin toplam vurduğu damage değil bossun ne kadar canını götürdüğü önemli olmalı bunu da şu şekilde çözebilirsiniz; "X" Bossunun 10sn de 1k hp doldurduğunu var sayalım 1. pt bu 10sn içinde 5000 damage vurdu 2. pt 15000 damage vurdu diyelim boss canını doldurduğu zaman bu partylerin damageleri 5000 e 15000 yerine 1k hp bu ptlere vurdukları oranlara göre geri yansıtılarak vuran pt nin vurduğu damage azaltılır. 5000 -250 = 4750, 15000 - 750 = 14250 gibi bir algoritma kurulabilir. Bu da bossa damage biriktirip başkasının kesmesini bekleme problemini çözecektir.
2-) Bu daha basit bir çözüm drop şansı için bir alt limit koyulabilir %10-15-20 vs. oyun dinamiklerini bozmayacak şekilde bir olan belirlenir ve belirlenen orandan daha az vuranların drop hakkı olmaz. Kenardan ok atıp stealth basıp bekleyen dürümcüleri de boss altından çıkartmış oluruz.