Öneri CC mekaniği, Arena sistemi ve Okçunun son durumu hk. önerim

Vhardar

Üye
Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
2
Puanları
3
Herkese merhaba, Oyun yapımcılarına ve oyunun bu aşamaya gelmesinde emeği geçen herkese clanım Anatolia adına teşekkür ederim. Bu yazım genel ve okçu karakter hakkında yapıcı eleştirilerimle ilgili olacak. Sadece genel olarak gördüğüm ve okçular için sıkıntı olan nacizane önemli problemlerden bahsedeceğim. Pvp alanında cc mekanikleri ile alakalı önemli durum mevcut. Bence bu oyunda oyuncuların en çok şikayet ettiği homurdandığı konu cc mekanikleridir. Şansa çalışan kilitleme veya yavaşlatma skillerinin %100 cc uygulamaya ayarlanıp; düşmana mükerrer cc uygulandığı durumda cc nin çalışmaması veya az etkiyle çalışması gerekmektedir. Örnek verecek olursak pvp alanında düşman %100 cc uygulayan bir yeteneğe maruz kaldığında kilitlenip kendisine cure aldıktan sonra kendisine belli bir süre ona anticc buf sağlanıp ikinci cc de kilitlenmemesi gerekiyor ki ona bu durumla başa çıkması için bir süre verilsin. Şansa çalışmayan bir skilin oyuncunun yeteneğini ön plana çıkarmayacağını veya 3, 5 okçunun şansa çalışan mükerrer kilitleme skilide düşmanı bu noktada mağdur edeceğini düşünüyorum, bu durumda dünyanın en iyi playerıda olsa kaçma şansı yok. Ayrıca mage ve priestlerin gate skili belli bir canın(%30) altında veya düşmana saldırdıysa belli bir saniye çalışmamalı.Genel olarak değinmek istediğim bir diğer husus ise diğer kalıplaşmış oyunların dışına çıkılabilmesi için arena sistemimin getirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Açıkçası ben ve arkadaşlarım Death Valley haritasında sürü halinde gezmekten ve diğer savaşların saatini kaçırmaktan/girememekten biraz usandık. Yeteneklerimizi gösterebileceğimiz ve günlük istediğimiz saatte maç aratıp girebileceğimiz 2vs2,3vs3,5vs5,8vs8 arena sisteminin gelmesini dört gözle istiyoruz.

Okçuya gelecek olursak cc ve crit skilleri daha eğlenceli ve istikrarlı bir hale getirebilir. Bir skilin şansa cc atmaması veya damage vurmaması beni çok yeteneksiz ve kısıtlı hissettiriyor. Okçuya gelen yeni 73 skili tekrar bir crit skili bence olmamalıydı. Zaten bir crit skilimiz mevcut bu mevcut crit skili en az 70 skili kadar vurmalı crit patlarsa üstünü vurmalıydı.73 skili kör etmeli ve hatrı sayılır bir miktarda düşman üzerine stacklenmiyen 1 tane damage dot zehir bırakmalıydı veya düşmana interrupt atmalıdı vs.Ve böylelikle okçu skillerimiz çok renkli bir hale gelirdi. Mmo rpg oyunlarda hunter sınıflarında dot önemli bir yer kaplar Rise Online dada okçu sınıfın dada aktif çalışan bir dot skili bence olmalı. Rush1 skili ile %100 den %75 e düşen koşma hızı okçunun belinin büküldüğü an oldu. Ben ve oyun arkadaşlarım 1 saatlik bir zamanda 2 kere ışınlan tuşuna basıyorsak şimdi o tuşun müdavimi olduk. Assasianların daha hızlı koşması ve üzerine öne doğru hızlı atak yapması bizim doğru düzgün çalışmayan stepback imiz karşısında büyük bir üstünlük sağladı. Stepback yeteneğine de değinmişken; sırtımızın rampaya dönük olduğu yerlerde, ve sırtımızda taş olan yerler dede çalışmalı. Ufacık bir çakıl taşına takılmamalıyız. Cooldown uda düşürülürse tadından yenmez.:) Skillerimiz daha istikrarlı hale gelirse çok daha keyifli bir hale geleceğine inanıyorum. Bu yazdıklarım sonrasında bu skiller böyle olursa 1 parti okçu pvp alanının içerisinden geçer diyen sesleri duyar gibiyim. Zaten bunlar benim önerilerim değil hali hazırda mevcut mmo rpg oyunların uyguladığı mekanikler. Şuan magelerin durumu belli biz okçular 2,3 saatte 2 3k np zor kasarken mageler 10 12 k npleri deviriyor. Full mele partiler 6 7 k ları deviriyor. Biz okçular ışınlan tuşuna basmaktan pek bir şey yapamıyoruz şu sıralar ama yine de keyif almaya çalışıyoruz. Archer,asas,priest,mage,warrior hangi sınıf olursa olsun soloda veya partide abest bir üstünlük sorunu oluştuğunda bence de önlem alınmalı. Söylemek istediklerim bu kadar. Rise Online ekibine buradan düşüncelerimizi iletebilmemize imkan verdiği ve oyunu en güzel hale getirebilmek için sürekli güncelleme yaparak her zaman oyuncunun yanında olduğunu hissettirdiği için buradan tekrar teşekkürlerimizi iletiyorum.
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,364
Puanları
113
2vs2 3vs3 gibi mekanik çok iyi olurdu. wow da yıllardır mevcut bir sistem. Bence job dengelemeleri için çok iyi bir ölçüt olurlar.

Şuan ki dv de pk mantığı en kolay item yapıp dmg çıkaran job un sayı olarak üstünlüğü şeklinde.

Arena mantığı olduğu zaman hem klasik pk mantığı dışında bir seçenek olur hemde dengeleme için güzel bir veri toplanır.
 

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Rise Online dışındaki diğer global oyunlarda sürekli avcı ve okçu oynayan bir oyuncu olarak, bende okçu sınıfı hakkında birkaç öneride bulunacağım.

Öncelikle Okçu sınıfı herhangi bir sınıfın alt sınıfı olucak bir sınıf değildir. Yani Okçu'yu rogue sınıfının altına koyarsanız her zaman problem yaşarsınız..
Gömleğin ilk düğmesi yanlış olunca diğerleride otomatikman yanlış oluyor.

Okçu ve avcı sınıfı öyle bir sınıftır ki, yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakaldır. Ayarı kaçırdığınız an diğer tüm sınıflar şikayet edip direk meta bu sınıflara kayar.

Okçu sınıfı kendi başına bir sınıf olmalı ve alt dalları olmalı.
Avcı,Okçu,Gizlilik şeklinde 3 skill ağacı olabilir.
Avcı sınıfı özelliklerinde Muhsroom gibi tuzaklar, yardımcı bir hayvan,zehirli ok tarzında skiller.
Okçu sınıfın özelliklerinde, anlık hasar odaklı, alev oku, gümüş ok gibi skiller koyulabilir.
Gizlilik sınıfı özelliklerinde ise bu iki ağaca yardımcı skilleri konulabilir.

Bunları bırakıp mevcut durumu düzeltmek adına ise;

Okçuya mutlaka ve mutlaka pasif kritik eklenmeli. Assasin ağacına çalışan,kritik yeteneği okçuda neden çalışmıyor? Çok saçma bir durum bu...

Şahin Göz tarzı aktif bir skill olmalı. Bu skill'de okçunun vuruş mesafesi(5), vuruş hasarı(+100 hasar), ve kritik vuruş oranı(%10) artmalı. 2dakika bekleme süresi,30 sn kullanım süresi olmalı..

Her oyunda gözde olan zehirli ok skilli neden bu oyunda bir işe yaramıyor ? Zehirli ok skillinin hasarı %300 + Silahın element hasarı,zehir şeklinde vurmalı + %10 bow defans düşürmeli.. Okçuların ilk kullanacağı skill zehirli oktur.. (Curelenemez skill olmalı.)Rise Online bu skill'e değer vermeli.

Okçu'nun kör atışı kaldırılıp, buz oku kesinlikle yavaşlatmalı. Buz okunda şans faktörü kesinlikle olmamalı.

Mushroom skillinin hasarı artırılıp Bow defansı %20 düşürmeli..

%500 hasar vuran ve dümdüz giden bir ok atışı eklenmeli ,bu ok oyuncuyu takip etmemeli..
 
Son düzenleme:

Vhardar

Üye
Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
2
Puanları
3
Sonradan aklıma gelen bir husus daha var cc mekanikleri ile alakalı yazdıklarımı tam anlamıyla destekleyen bir yeteneğe daha ihtiyaç duyulabilir. Tüm sınıflara, spell casting süresi olmayan insta çalışan ve 2, 3 dakika civarında cooldown süresi olan karakteri tüm olumsuz etkilerden kurtaran ekstra bir skill daha konulması düşüncesindeyim. Şansa bağlı cc skillerin, %100 etki eden cc skillerine dönüştürülmesi konusunda bi değişiklik yapılırsa, bu yeni skill çok efektif bir şekilde pvp alanında tüm sınıflara büyük rahatlık sağlayacaktır.

Ayrıca bir konuya daha değinmek istiyorum.Bu postu açmamdaki sebep kendimce şuan ki negatif gördüğüm noktalara bir miktar yapıcı eleştiride bulunmak ve aklımdaki fikirleri paylaşmaktır.
Oyuncular olarak bu fikirlerimiz ve eleştirilerimiz bilmediğimiz önemli nedenlerden dolayı olumsuz değerlendirebilir. Belli başlı sebeplerden dolayı sisteme dahil edilemiyor olabilir. Burada yazan çizen oyuncuların belki bir cümlesi ile yazılımcı ve geliştirici arkadaşlara bir biçimde oyuna katkı sağlayacak farklı bir ilham sağlar.

Selamlar
 
Son düzenleme:

BEARFACT

Yönetici
Game Master
Katılım
21 Eki 2020
Mesajlar
1,460
Puanları
112
Güzel bir konu, tartışmaya değer. Üzerinde konuşulabilir, elimden geldiğince içerisinde ki bazı maddeleri ileteceğim.

**Konuyla alakası olmayan yorumlar silinmiştir.
 

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Mevcut sistem için yeni bir skill ağacı önerim var. Burdaki ana fikir, okçunun anlık hasardan ziyede zehir hasarlarıyla oyuna tutunabilmesi.
Rakamlar yüksek gibi görünsede okçunun maksimum olabilcek atağıyla düşündüğümüzde, çokta dişe dokunur bir durum değil.Bu durumu düzeltmek adına tuzağa basılması ve üstüne zehirlemesi durumundada öldürücü bir karakter olmasına yönelik.

1-Light shot = %150 hasar
10-Flame Arrow = %150 hasar +5 saniye botunca her saniye Yay elemental hasarı /2
13-Sharp arrow = %180 hasar %100 isabet
15-Multiple Shot = 3'lü ok
20-Stepback = Geri zıplama (40 sn bekleme süresi)
30-Impressive shot = %250 hasar
38-Head Shot = Her ok atışında %8 kritik şansı(pasif skill)
40-Focus shot = %250 hasar %100 isabet
45-Bear Trap = 5 saniye boyunca zehir şeklinde her saniye silahın elemental hasarı x1 + 2 saniye yavaşlatma (60 sn bekleme süresi)(Oyun içinde en fazla 3 adet olabilir)(Oyunda 300 saniye kalabilir.)
48-Hunting Motivation = 45m mesafede canı %50'nin altında oyuncuları görebilir şekilde işaretler(pasif)
50-Penta shot = 5'li ok
52-Long shot = %200 hasar %100 isabet +5 Vuruş mesafesi (2 Saniye bekleme süresi)
54-Burning Arrow =%250 hasar %100 isabet + 5 saniye boyunca her saniye silahın elemental hasarı x1
56-Piercing shot = %400 hasar %100 isabet Mevcut okun yarı mesafesiyle vuruş.(Örneğin Elven Bowumuz var.Sadece 22 mesafeden bu atışı yapabiliriz.)
60-Bloodwind = %320 hasar %100 isabet
62-Silver Arrow = %500 hasar dümdüz giden ok(1saniye cast time) (100 mesafeye kadar ilerleyip yok olur.) (10 saniye bekleme süresi)
64-Cripple Shot = %250 hasar %100 isabet 2 saniye yavaşlatma(Şansa bağlı değil) 30 saniye bekleme süresi
68-Poison Arrow = %300 hasar %100 isabet 6 saniye boyunca her saniye silahın elemental hasarı x1 + %10 yay defansı kırma(Curelenemez)(30 saniye bekleme süresi)
70-Hunter's shot = %350 hasar %100 isabet + Eğer Okçu görünmez ise 2x kritik vuruş. 5 saniye boyunca her saniye silahın elemental hasarı x1.5. Avcı zehiri şeklinde ayrı bir zehir debuffı(60 saniye bekleme süresi)
73-Poisonous Mushroom = 10 saniye boyunca silahın elemental hasarı x1 + %10 yay defansı kırma (Curelenemez) (180 saniye bekleme süresi)(Oyun içinde en fazla 2 adet olabilir.)(480 saniye oyunda durabilir.)
75-Hawk Eye = Hasar +100 / Vuruş mesafesi +5 / %10 kritik vuruş şansı (20 saniye kullanım süresi)(200 saniye bekleme süresi)
 
Son düzenleme:

Balerion

Üye
Katılım
31 Ağu 2022
Mesajlar
596
Puanları
93
Adam oturdu okçuyu baştan yazdı biri şu adamı duysun artık da oyundan keyif alalım. Eline sağlık bu arada
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt