Classların geleceği hakkında

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Arkadaşlar selamlar oyun içindeki class dengesizlikleri, asasın çok güçlü olması, warriorun yetimhaneye bırakılan çocuk muamelesi görmesinin ardından classlar için alternatif birkaç fikrim var sizlerle paylaşmak isterim.

Genel olarak her sınıfın kendi içinde dallara ayrılması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin dungeon sistemi olan bir oyunda Tank karakter bulunmaması çok mantıksız. Halihazırda tüm classlarda tek hareket ile farklı bir skill ağacına dönmek sözkonusu iken warriorlarda böyle bir seçenek mevcut değil. Warriora ikinci seçenek olarak Tank skilleri eklenmesi warriorun hem takımdaki hem de savaş alanındaki önemini artırır düşüncesindeyim.

Priest konusunda sadece standart destek priest ve battle priest dışında bir seçenek mümkün değil. Oyunda da belli itemler tercih edildiği için diğer itemler hiçbir işe yaramıyor (Herkesin Arch Sword ve Earthshaker kullanması) Farklı itemlere eklenecek özel bonuslar bu itemlerin de tercih edilmesine sebep olabilir. Ekstradan oyunda halen int bp mantığının olmaması bana çok mantıksız geliyor. Oyundaki int takılar ve itemlerin şuanda hiçbir karşılığı yok. Bunun için acilen düzenleme yapılması gerekiyor.

Oyunun kanayan yarası ve çoğu oyuncunun şikayeti asaslar... Bu konuda başta belirttiğim gibi asasların da iki farklı dala ayrılması ve belli statlara belli miktarda vermeleri sağlanması bunun önüne geçebilir. Nasıl mı? Basitçe anlatayım.

  • Birinci ağacımız tamamen patlayıcı hasara yönelik yüksek hasarlı ve yüksek cooldownlu skillere sahip, defanstan yoksun, HP statına verilmesinin mümkün olmadığı ve bu eksiğini sadece giyebileceği HP itemler ile tamamlayabileceği, ana amacı savaş esnasında rakip kilit karakteri elimine edip sahip olduğu kaçış skilleri ile savaş alanından çıkabilecek olan basitçe kamikaze olarak adlandırabileceğimiz bir ağaç.
  • İkinci ağacımız ise düşük cooldownlu, rakipte kanamaya sebep olan hızlı skiller kullanan bir asas ağacı. Bu sınıfta rakibe suikast düzenlemekten öte rakiple kafa kafaya savaşabilecek, hızlı skilleri ile rakibe ani hasar yerine kişinin hızına ve oyunculuğuna bağlı olarak devamlı hasar verecek, sebep olduğu kanama etkileri ile az olan hasarını bir miktar telafi edebilecek.
Asas ile ilgili son notlarım: İki class için yapılacak farklı itemler oyundaki item piyasasını da çeşitlendirebilir. Örneğin birinci ağaçtaki asas için çift küçük bıçak, ikinci sınıftaki asas için tekli büyük hançer tarzında bir silah düşünülebilir. Ekstradan bu iki farklı class aslında insanların asasta aradığı kilit noktalar. Bazı oyuncular patlayıcı hasarı severken diğer oyuncular combo yapmanın keyfini seviyor. Bence bu asas düzenlemesi oyuna çok güzel bir dengeleme ve farklılık sunabilir.

Mageler konusunda pek bilgi sahibi olmasam da oyunda warlock tarzında büyücü bir sınıfın eksikliği aşikar. Büyücü classına ek olarak farklı bir asa kullanan warlock sınıfı eklenebilir. Bu sınıf DB priestten farklı olarak sürekli hasar veren skiller, oyuncunun koşma hızını veya atak hızını düşüren debufflar gibi ekstralara sahip olabilir.

Kısaca düşündüğüm fikirler bunlar. Umarım Rise Online yönetimi oyuncuların fikirlerine önem verir ve oyunu daha iyi bir hale getirirler. Çünkü şuanda oyun tamamen tekdüze ilerliyor ve çoğu insan aynı classı oynamak zorunda kalıyor. Oysa ki ben int bp sevdalısı biri olarak bu oyunda int bp oynamayı çok isterdim fakat oyun bana bu seçeneği sunmuyor.

Umarım en kısa sürede gerekli düzenlemeler yapılır.
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,364
Puanları
113
Güzel noktalara değinmişsiniz.

Bende priest oyuncusu olarak dediğiniz gibi int veren takılara anlam veremiyorum. Yarı int yatı str bir build mümkün değil. Full int priestin atak yapması söz konusu değil.

Bazı arkadaşlar priestin manası az o int olan takılar iyi diyebilir. Ama zaten main int i 75 olan karakter neden 2k mana bandında kalıyor anlamış değilim. Ki main statı 50int olan sınıflar mana sıkıntısı çekmiyor.
 

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
size yönetici cevabı vereyım hemen tüm classlar dengeli. herhangi bir sorun olduğunu düşünüyorsanız raporlayınız. gerekli çalışmalar yapılacaktır D:
Haklılık payınız çok yüksek fakat yönetim bu güncellemeleri geciktirdiği her gün oyuncu kaybetmeye devam ediyor. Neyi beklediklerini anlayamıyorum...
 

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Arkadaşlar konuyu uplama gereği duydum. En gereksiz sorular bile 15-20 yorum olurken iyi olduğunu düşündüğüm fikirlerin ilgisiz kalmasına biraz üzüldüm açıkçası
 

Balerion

Üye
Katılım
31 Ağu 2022
Mesajlar
596
Puanları
93
Arkadaşlar konuyu uplama gereği duydum. En gereksiz sorular bile 15-20 yorum olurken iyi olduğunu düşündüğüm fikirlerin ilgisiz kalmasına biraz üzüldüm açıkçası
Hocam bunun sebebi zaten yüzlerce skill agaçı önerisi yapıldı. Çoğu da mantiklı görünen şeylerdi ama o yönde bir geliştirme hiç olmadı. Ayrıca warrior skillerinde knigt kısmı hala kapalıyken oturup da asasa yepyeni bir skill ağacı yazmaları ne derece mantıklı olur?
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt