Öneri Craft sistemine öneriler

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Merhaba..
Discorddan birkaç öneride bulunmuştm fakat tam olarak demek istediğim anlaşılmadı. Forumdan daha ayrıntılı olarak belli öneriler sunacağım.
Oynadığım oyunlar arasında ilk 3'e girebilcek düzeyde güzel ve oyuna etki eden bir craft sistemimiz var.
Öncelikle bunun için teşekkürü bir borç bilirim.

Craft sistemimiz kendine has ve bağımsız. Yani bir oyuncu şuanki en yüksek silahı,takıyı vs. yi oyunun diğer ögelerini hiç oynamadan ulaşabiliyor.
Bu bana göre doğru bir işleyiş değil. En güçlü craftcı aynı zamanda iyi bir pvp ve pve oyuncusuda olmalı.

Zindan ve Death Valley haritasından düşen ve üzerimize yapışan,trade edilemeyen belli craft materyalleri olması gerekiyor.
Örneğin; Archmage Belt adında müthiş bir kemer düşünelim. Bunun için Zindan bossu'undan %5 şansla düşen ve üzerimize yapışan Light Orb, DV haritasında Overlord veya Centaur'dan %20 şansla düşen ve üzerimize yapışan Bright Stone , Battle Point marketten alınan ve üzerimize yapışan Elven Shine meteryali istesin. Death Valley haritasına eklenecek craft ve göl alanlarındanda bu tarz düşük şansla düşen meteryallerde eklenebilir tabiki...
Bu durumda Craftcı oyunun her alanında aktif olma durumunda kalacak veya bu kemeri üretemeyecektir.
Archemage Belti ürettiğinde ise istediğine satabilecektir. Sadece üreteceği belli materyaller üzerine yapışacaktır.

Craftcıların uzman olduğu alanlarda taktığı takı, silah veya zırhlardan bonus alması. Bunun için toplayıcılık şartının kalkması lazım veya 10 seviyeye düşürülmesi lazım.
Örneğin; Jewelcraft mesleği 10 olan bir oyuncu, takılardan +1 allstat ve %1 all class def bonus
Jewelcraft mesleği 20 olan bir oyuncu, takılardan +2 allstat ve %2 all class def bonus
Jewelcraft mesleği 30 olan bir oyuncu, takılardan +3 allstat ve %3 all class def bonus
Jewelcraft mesleği 40 olan bir oyuncu, takılardan +5 allstat ve %5 all class def bonus
veya
WeaponCraft mesleği 10 olan bir oyuncu, taktığı silahtan +1 allstat ve %1 all class def bonus ....
Bu şekilde Carpentry ok'lara bonus gibi birçok seçenek olabilir.


Clan binalarımız hazırlık aşamasında..
Bina yapımında sadece materyal değil, iş gücüde devreye girse daha güzel bir ekosistem oluşabilir.
Örneğin: Bina yapımında materyal dışında marangoz ve taş ustalarının belli saat çalışması istenebilir. İlk seviyeler için bu oran az tutulmalı son seviyelere doğru çoğalmalıdır.
Bu durum yemeğin,tuzu biberi şeklinde olup Clanları yormayacak ayarda tutulmalıdır.

Teleport edildikten sonra herhangi bir toplayıcılık yapmak için 5 dakika süreyle kısıtlama uygulanmalıdır.
 
Son düzenleme:

poxime

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
söylediklerin kısıtlayıcı fikirler. Crafta mecbur etme veya yaratık kesmeye mecbur etmek oyuncuyu sıkar. bu seçenekler birbirine alternatif oyun oynama seçenekleri bu seçenekleri birbirine mecbur etmeye çalışırsan craftçıda kaçar farmcıda pvpcide. Bu tarz alternetifler birinden sıkılınca diğerinde takılmak zaman geçirmek içindir. Craftın toplayacılık ve farmdan da besleniyor olması iyi birşey. İki grubada oyun içinde alan açıyor. Craftın sorunu materyallerin buglu ve az olması coking ve herbalizim konusunda oyun içinde kullanılacak daha çok çeşitlendirme getirmek ve bazı dengelemeler craftı uzun süre sırtında taşır. Sonrası oyunun gelişimi çerçevesinde uyumlu bir gelişim.
 

birol2003

Üye
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
763
Puanları
63
Archeage'i yaklaşık bir sene oynamıştım. Orda craft olayı böylemiydi inan hatırlamıyorum. Ordanda esinlenmiş olabilirim tabi :)
Bazı moblar, bosslar ve özellikle kütüphanedeki yaratıklardan bound materyal düşer orda, craft için gereken bazı parçalar onlardır, satılamadığı için ve trade olmadığı için mecburen kendin toplaman gerekiyor yada parti ile gidip arkadaşlarının lootlaması gerekiyor itemleri, çok keyifli bir mmorpg hem pve si güzel hem pvp si ama şu trade işleri çok zaman istediğinden ve oda bende olmadığından bıraktım, arkadaşlarım halen orada evler ve tarlalar duruyor onlar işletiyorlar. paran olsa da emek harcamadan bir milim ilerleyemeyeceğin bir oyun ne kadar p2w ögeleri barındırsa da emek şart orada.
 

Mitraileusse

Üye
Katılım
23 Haz 2022
Mesajlar
160
Puanları
28
Craft yayını yapıldı fakat icraat hala yok malesef . Crafta verilicek max bonuslar belli oldu sadece onuda neyle yapıcaz . npc ye parşömenmi gelecek kostümlere mi basıcaz belli değil . Hak vermeye çalışıyorum fakat düzelicez demeçleri bana artık samimi gelmemeye başladı malesef
 

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Craft yayını yapıldı fakat icraat hala yok malesef . Crafta verilicek max bonuslar belli oldu sadece onuda neyle yapıcaz . npc ye parşömenmi gelecek kostümlere mi basıcaz belli değil . Hak vermeye çalışıyorum fakat düzelicez demeçleri bana artık samimi gelmemeye başladı malesef
Kesinlikle katılmıyorum. Süreç diğer oyunlara göre çok hızlı ilerliyor. Buda problem çıkmasına sebep oluyor.

Forum dediğimiz alan başlığa uygun görüşlerin yer aldığı bir alandır.
Konu dışı yorum olmamalı forumda, burası chat ekranı değil.
Konu hakkında önerilerde olumlu veya olumsuz yorumlar yapılırsa çok sevinirim. Mesela poxime arkadaşımız yazdıklarımın xxx sebeplerle uygun olmadığını belirtmiş.
Bu şekilde yorumlarla,en güzel craft sistemini yakalayacağımıza eminim.
 

Mitraileusse

Üye
Katılım
23 Haz 2022
Mesajlar
160
Puanları
28
Kesinlikle katılmıyorum. Süreç diğer oyunlara göre çok hızlı ilerliyor. Buda problem çıkmasına sebep oluyor.

Konu dışı yorum olmamalı forumda, burası chat ekranı değil.
Konu hakkında önerilerde olumlu veya olumsuz yorumlar yapılırsa çok sevinirim. Mesela poxime arkadaşımız yazdıklarımın xxx sebeplerle uygun olmadığını belirtmiş.
Bu şekilde yorumlarla,en güzel craft sistemini yakalayacağımıza eminim.

Konu dışı yorum yapmadım bunu belirtim önce ..

Bu dediklerine iyi yada kötü yorum atmadan önce önce hızlı adımlar atılmalı ben bu adımları göremedim onu belirttim craft açıldığı gibi kaldı güncelleme yapılmadı .
Takip etmiyorsun sanırım son yayında bir çok meslek ve toplayıcılığın geliştirileceği belirtildi fakat hala bi ilerleyiş yok .
Senin yada benim ütopyam değil yani konu ..
 

ainesidemos_

Üye
Katılım
4 Eyl 2022
Mesajlar
3
Puanları
3
Merhaba..
Discorddan birkaç öneride bulunmuştm fakat tam olarak demek istediğim anlaşılmadı. Forumdan daha ayrıntılı olarak belli öneriler sunacağım.
Oynadığım oyunlar arasında ilk 3'e girebilcek düzeyde güzel ve oyuna etki eden bir craft sistemimiz var.
Öncelikle bunun için teşekkürü bir borç bilirim.

Craft sistemimiz kendine has ve bağımsız. Yani bir oyuncu şuanki en yüksek silahı,takıyı vs. yi oyunun diğer ögelerini hiç oynamadan ulaşabiliyor.
Bu bana göre doğru bir işleyiş değil. En güçlü craftcı aynı zamanda iyi bir pvp ve pve oyuncusuda olmalı.

Zindan ve Death Valley haritasından düşen ve üzerimize yapışan,trade edilemeyen belli craft materyalleri olması gerekiyor.
Örneğin; Archmage Belt adında müthiş bir kemer düşünelim. Bunun için Zindan bossu'undan %5 şansla düşen ve üzerimize yapışan Light Orb, DV haritasında Overlord veya Centaur'dan %20 şansla düşen ve üzerimize yapışan Bright Stone , Battle Point marketten alınan ve üzerimize yapışan Elven Shine meteryali istesin. Death Valley haritasına eklenecek craft ve göl alanlarındanda bu tarz düşük şansla düşen meteryallerde eklenebilir tabiki...
Bu durumda Craftcı oyunun her alanında aktif olma durumunda kalacak veya bu kemeri üretemeyecektir.
Archemage Belti ürettiğinde ise istediğine satabilecektir. Sadece üreteceği belli materyaller üzerine yapışacaktır.

Craftcıların uzman olduğu alanlarda taktığı takı, silah veya zırhlardan bonus alması. Bunun için toplayıcılık şartının kalkması lazım veya 10 seviyeye düşürülmesi lazım.
Örneğin; Jewelcraft mesleği 10 olan bir oyuncu, takılardan +1 allstat ve %1 all class def bonus
Jewelcraft mesleği 20 olan bir oyuncu, takılardan +2 allstat ve %2 all class def bonus
Jewelcraft mesleği 30 olan bir oyuncu, takılardan +3 allstat ve %3 all class def bonus
Jewelcraft mesleği 40 olan bir oyuncu, takılardan +5 allstat ve %5 all class def bonus
veya
WeaponCraft mesleği 10 olan bir oyuncu, taktığı silahtan +1 allstat ve %1 all class def bonus ....
Bu şekilde Carpentry ok'lara bonus gibi birçok seçenek olabilir.


Clan binalarımız hazırlık aşamasında..
Bina yapımında sadece materyal değil, iş gücüde devreye girse daha güzel bir ekosistem oluşabilir.
Örneğin: Bina yapımında materyal dışında marangoz ve taş ustalarının belli saat çalışması istenebilir. İlk seviyeler için bu oran az tutulmalı son seviyelere doğru çoğalmalıdır.
Bu durum yemeğin,tuzu biberi şeklinde olup Clanları yormayacak ayarda tutulmalıdır.

Teleport edildikten sonra herhangi bir toplayıcılık yapmak için 5 dakika süreyle kısıtlama uygulanmalıdır.
30 level oyuna gram katkısı olmayan charlar titanium aspen kazabiliyor :D sırf döner ekmek için, bunu önlemeleri şart önce. öncelikle kazılan kesilen materyalleri zorlaştırmaları lazım ki oyuna katkısı olan kişiler crafter olsun ve bonus sağlayabilsin.yoksa malum oyunun dönerci tayfasını engellemediğin sürece kimse crafta ağırlık vermeyecek 1 kaç aya kimse yapmayacak bile craft işini artık.
 

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Konu dışı yorum yapmadım bunu belirtim önce ..

Bu dediklerine iyi yada kötü yorum atmadan önce önce hızlı adımlar atılmalı ben bu adımları göremedim onu belirttim craft açıldığı gibi kaldı güncelleme yapılmadı .
Takip etmiyorsun sanırım son yayında bir çok meslek ve toplayıcılığın geliştirileceği belirtildi fakat hala bi ilerleyiş yok .
Senin yada benim ütopyam değil yani konu ..
Geçtiğimiz hafta bunun çalışması yapılcağı söylendi. Muhtemelen gerekli çalışmalar ve rakamsal prosedürler hazırlanıp, geliştirici ekibe yollanmıştır.
Geliştici ekibin listesini bilmesekde tahminimce 2 ay içinde güncelleme gelecektir.
Bu size uzun gibi görünsede oyun geliştirme açısından makul bir süredir.
Uzun sürede gelmesi önemli değil, geldikten sonra hata çıkmaması önemli.
 

birol2003

Üye
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
763
Puanları
63
Evet güncelemelerin ve yeniliklerin hatasız gelmesi hızlı gelmesinden daha önemlidir.
 

poxime

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
30 level oyuna gram katkısı olmayan charlar titanium aspen kazabiliyor :D sırf döner ekmek için, bunu önlemeleri şart önce. öncelikle kazılan kesilen materyalleri zorlaştırmaları lazım ki oyuna katkısı olan kişiler crafter olsun ve bonus sağlayabilsin.yoksa malum oyunun dönerci tayfasını engellemediğin sürece kimse crafta ağırlık vermeyecek 1 kaç aya kimse yapmayacak bile craft işini artık.
valla taitanium kazabiliyosa adam en az 20 25 gün köpek gibi toplayıclık yapmıştır o adam. 20 25 gün üşenmeden maden toplayan adam 3 günde kascağı leveli mi kasamıcak :) Dönerci tayfa isyanınada katılmıyorum. oyunun amaçladığı şey zaten crafter dışında toplayıcılarda olsun. Yoksa topladığın craftına yeterdi. Toplama levelini kasarken bir giderdi. 1 topluyosan craftta ilerlemen için 5 istiyor senden. Bu durumda tabiki toplayıcılar olacak olması da gerekli. Düzgün rostasyon bulup kendine rekabetide göz önüne alarak toplıcan. Toplanan materyal miktarı arttırılmalı kişi sayısına göre miktar az boş boş etrafta gezeliyoz toplarken ama bunun çözümü makul seviyede materyallerin miktarını arttırmak bug sorununu çözmek. Toplayıcılara b.k atmak değil. Millet malum oyunun dönerci tayfası diyip duruyor birde. Dünyada para kazanılmayan mmorpg oyun yok. Oyun istesede istemesede her oyunda şirket yapmıyosa oyuncular bireysel dc lerde buluşup yine p2w nini yapıyor ki olması gerekende bu. Mmorpg oyunlar real hayatın daha konsantire masalsı hali. Çok parası olanda olacak köşeyi dönende işçiside. VAktin behlinde malın biri işine gelmediği için p2w p2w diye ortalığı ayağa kaldırdı. Ne kadar bu işten nemalanamayan hasetlenen adam varsa toplaştı bayrak tutuyor. Bu şirkettinde ağzından çıktı p2w yok diye hababam inkar olması gerkeen budur diyemiyor. Bir mmorpg oyunda farmcıda olacak craft varsa toplayıcıda olacak bunu tüketen insanlarda olacak. p2s denen şey vardır. oyun pustan aşırı güçlenmeye sebep unsurlar satar oyun içi farmla ulaşamayacağın avantajlar içerir her alanda öyle bişi olursa ona yakının. P2w denen şeye değil.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt