Öneri Death Valley Harita Tasarımı

utkucanc

U
Öncelikle herkese merhabalar. Ön gösterim zamanından beri oyunu takip etmekte ve ön gösterim hariç bütün sürümlere katılım sağlamış bir oyuncu olarak çeşitli gelişim fikirleri ürettim ve hep oyun topluluğu hem oyun yönetimi ile paylaşma ihtiyacı duydum. Öncelikle, içerisinden türetilebileceği gibi temel amacım “Death Valley” haritası üzerinde cesur ve özgün bir değişikliğe gidilmesi için bir çalışma başlatılması gerektiği kanısındayım.

Haritanın yapısı ve oyun mekaniği oldukça uyumlu olmakla birlikte gördüğüm ve hissettiğim bir çok eksiklik olması bu yazıyı hazırlama ihtiyacı hissettirdi. Öncelikle haritanın merkez noktası olan “bowl” bölgesinde birkaç değişiklik fikrini sizlere sunmak istiyorum.

Öncelikle şu an kullanılan “bowl” oyunun içerisinde barındırdığı standart mekanikler hariç hiçbir mekaniği barındırmıyor. Örneğin zıplama mekaniği. Oyun içerisinde olan – ve bence çok fazla imkana sahip kılan – bir mekaniği kullanamıyoruz. Benim aklımda ise şöyle bir bowl düşüncesi gelişti.

1.png


  • Öncelikle şuanda bowl bölgesinden çıkış yapmamızı sağlayacak toplam 4 görece 6 farklı noktamız var. Bu durumun değişmesi gerektiğini düşünüyorum.

Yüksek sayıdaki çıkış yerine 2 adet yani her bir ırk için 1 adet çıkış noktası verilmeli. Sonuçta “bowl” bölgesi çeşitli bossların ve asıl pk nın olacağı bölge olarak elde edilebilecek hazinelerle birlikte tehlikenin de aynı seviyede yüksek olması gerektiğini düşünüyorum.
ArtılarıEskileri
Bowl bölgesindeki pk nın canlanmasını sağlamakMageler için avantaj sağlanması
Bowl bölgesinin efektif kullanımını arttırmakRogue için deavantaj
Bowl bölgesini rağbet gören bir bölgeye çevirmek
Bowl bölgesindeki bossların değerini arttırmak
Magelerin daha aktif olabilmesi
  • Bowl Bölgesine giriş çeşitliliğinin arttırılması gerektiğini düşünüyorum. Şuanda bowl bölgesine çıkış sayısı kadar - 4 görece 6 - farklı noktamız var. Fakat bu tasarım eğer oyunda "zıplama mekaniği" bulunmasaydı kullanışlı olabilecek bir tasarım.
Gel gelelim Rise Online'da benim gözümde çok değerli olan zıplama mekaniği var. Bu mekanik kullanılarak bowl bölgesine;
-> 2 Asıl Giriş Noktası
-> 2 Yan Giriş Noktası
-> Sayısız Üst giriş noktası
sağlayacak. Sadece belirli bir sınıf için değil tüm sınıfların faydalanabileceği bir çeşitlilik ve oyun zevki sağlayacaktır. Oyun içerisinde bulunan bir mekaniğin bu denli az kullanılıyor olması beni rahatsız ettiğini de belirtmeden geçmemem gerekiyor.
ArtılarıEksileri
Bowl Bölgesindeki pk nın canlanmasını sağlamakÇok düşündüm aklıma gelmedi. Aklınıza gelenleri yazarsınız :)
Oyun içerisinde bulunan zıplama mekaniğinin kullanımını sağlamak
Oyun içerisinde zevk ve heyecanı arttıran bir öğe eklemek
Bowl bölgesinde oluşması gereken "tehlike" hissini arttırmak
Bowl bölgesini rağbet gören bir bölgeye çevirmek
Bowl bölgesindeki bossların değerini arttırmak

Yine oyun içerisinde olan ve hiç kullanmadığımız bir başka mekaniğin değerlendirilmesi için yazıyorum. Aslında oldukça hoşuma giden bir mekanik olan "yüzme mekaniği". Güncel mmorpglerin çoğunda bulunan bu mekanik, Rise Online'da da bulunmakta fakat sadece bulunmakta. Bunları kullanmamıza gerek yok daha doğrusu kullanmamıza ihtiyaç yok. Ortada bir sebep yokken bu mekaniği sadece oyun içerisinde gezerken kullanmaktan ileriye gidemedik. Örneği Dorion'da gezmeye çıktıysanız büyük arenanın altına yüzerek gidebiliyoruz. Evet yüzerek gidebiliyoruz ama bir işe yarıyor mu diye sorarsanız; hayır yaramıyor. Ancak bu mekanik bir çok farklı şekilde ve rahatlıkla kullanılabilir hale getirilebilir. Örnek vermek gerekirse:

2.png

Görmüş olduğunuz görsel, Alfa-2 Sürecinde ekran görüntüsü alınan - ve evet biliyorum bug vardı mob ve npclerin yerleri düzgün gösterilmiyordu - ve daha tickket atmak için kaydedilen bir görsel. Fakat, kırmızı kareler ile gösterilen bölgeleri neden kullanmıyoruz? Sadece yüzerek gidilebilen bir slot. O kadar çekici bir fikir gibi geliyor ki, düşünmesi bile beni heyecanlandırıyor. Bunun için artısını eksisini konuşmaya yeltenmeyeceğim. Çünkü bunun olmasının artısının eksinin konuşulacak bir durumu olmadığını düşünüyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.
 

AnadoluBenim

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
30
Puanları
18
town merkezleri değişebilir ve 2 ayrı denizde 2 ayrı town toprak parçasından uzakta güzel olurdu yüzmek yerine güzel süslenmiş eski uzun bir taş köprü güzel olabilir.
Benim hoşuma gitti aslında fikir slot yerine town merkezleri güzel olurdu böylece diğer benzer oyunlardaki esinlenmelerin sesi kesilirdi bu konuda. Aslında bowl için benim aklımda haritanın biraz daha büyütülmesi gibi farklı yaratıklar yada kurtarıcı gateler konulabilir yada savaşdan kaçmak isteyen için mini bir kale ama oradan town atamaz ve belirli bir sürenin üzerinde kalırsa canı azalmaya başlar çok fena :D
 
Son düzenleme:

utkucanc

U
su üzerinde town ilginç bir fikir güzel olabilir hoşuma gitti
 

LeKe

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
51
Puanları
18
Slot'lar baskını düzenlenmeli,bu mekaniklerin daha çok kullanılmasını bende görmek isterim.

Oyunda var ama! kullanım açısından fakir.

Yani direk eski sistem slot baskınları olmasın bazı slotlar'ı basmaya gideceğimiz zaman,slot bölgelerinin saklı olması gerektiğini düşünüyorum;

Şöyle ki yüksek bir yerin altında bir kaç slot olmalı ve o slot'lara baskın yapılacağı zaman '' Zıplama mekaniği '' ile oraya atlayıp karşı krallığı hiç beklemediği bir anda bozguna uğratmamız daha güzel olacaktır ve aynı şekilde '' Yüzme '' mekaniği de buna göre güzel slot'lar yapılabilir,ufak adalar şeklinde...
 

utkucanc

U
Slot'lar baskını düzenlenmeli,bu mekaniklerin daha çok kullanılmasını bende görmek isterim.

Oyunda var ama! kullanım açısından fakir.

Yani direk eski sistem slot baskınları olmasın bazı slotlar'ı basmaya gideceğimiz zaman,slot bölgelerinin saklı olması gerektiğini düşünüyorum;

Şöyle ki yüksek bir yerin altında bir kaç slot olmalı ve o slot'lara baskın yapılacağı zaman '' Zıplama mekaniği '' ile oraya atlayıp karşı krallığı hiç beklemediği bir anda bozguna uğratmamız daha güzel olacaktır ve aynı şekilde '' Yüzme '' mekaniği de buna göre güzel slot'lar yapılabilir,ufak adalar şeklinde...
benzer bir düşünce için bende not almıştım ama kafamda tam olarak kurgulayamadığım için yazıya eklememiştim. Dediğiniz gibi olabilir. Town arkalarındaki geniş düzlükte bir çukur içerisinde slot olabilir ulaşmak için yürüyerek gidilebilir bir yol ve yukardan atlayarak gidilebilir bir yol şeklinde. Güzel bir heyecan ve tehlike hissi oluşturacaktır. Zevkli kılacak bir mekanik olduğu konusunda eminim.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt