utkucanc
U

Öncelikle herkese merhabalar. Ön gösterim zamanından beri oyunu takip etmekte ve ön gösterim hariç bütün sürümlere katılım sağlamış bir oyuncu olarak çeşitli gelişim fikirleri ürettim ve hep oyun topluluğu hem oyun yönetimi ile paylaşma ihtiyacı duydum. Öncelikle, içerisinden türetilebileceği gibi temel amacım “Death Valley” haritası üzerinde cesur ve özgün bir değişikliğe gidilmesi için bir çalışma başlatılması gerektiği kanısındayım.
Haritanın yapısı ve oyun mekaniği oldukça uyumlu olmakla birlikte gördüğüm ve hissettiğim bir çok eksiklik olması bu yazıyı hazırlama ihtiyacı hissettirdi. Öncelikle haritanın merkez noktası olan “bowl” bölgesinde birkaç değişiklik fikrini sizlere sunmak istiyorum.
Öncelikle şu an kullanılan “bowl” oyunun içerisinde barındırdığı standart mekanikler hariç hiçbir mekaniği barındırmıyor. Örneğin zıplama mekaniği. Oyun içerisinde olan – ve bence çok fazla imkana sahip kılan – bir mekaniği kullanamıyoruz. Benim aklımda ise şöyle bir bowl düşüncesi gelişti.
Yüksek sayıdaki çıkış yerine 2 adet yani her bir ırk için 1 adet çıkış noktası verilmeli. Sonuçta “bowl” bölgesi çeşitli bossların ve asıl pk nın olacağı bölge olarak elde edilebilecek hazinelerle birlikte tehlikenin de aynı seviyede yüksek olması gerektiğini düşünüyorum.
-> 2 Asıl Giriş Noktası
-> 2 Yan Giriş Noktası
-> Sayısız Üst giriş noktası
sağlayacak. Sadece belirli bir sınıf için değil tüm sınıfların faydalanabileceği bir çeşitlilik ve oyun zevki sağlayacaktır. Oyun içerisinde bulunan bir mekaniğin bu denli az kullanılıyor olması beni rahatsız ettiğini de belirtmeden geçmemem gerekiyor.
Yine oyun içerisinde olan ve hiç kullanmadığımız bir başka mekaniğin değerlendirilmesi için yazıyorum. Aslında oldukça hoşuma giden bir mekanik olan "yüzme mekaniği". Güncel mmorpglerin çoğunda bulunan bu mekanik, Rise Online'da da bulunmakta fakat sadece bulunmakta. Bunları kullanmamıza gerek yok daha doğrusu kullanmamıza ihtiyaç yok. Ortada bir sebep yokken bu mekaniği sadece oyun içerisinde gezerken kullanmaktan ileriye gidemedik. Örneği Dorion'da gezmeye çıktıysanız büyük arenanın altına yüzerek gidebiliyoruz. Evet yüzerek gidebiliyoruz ama bir işe yarıyor mu diye sorarsanız; hayır yaramıyor. Ancak bu mekanik bir çok farklı şekilde ve rahatlıkla kullanılabilir hale getirilebilir. Örnek vermek gerekirse:
Görmüş olduğunuz görsel, Alfa-2 Sürecinde ekran görüntüsü alınan - ve evet biliyorum bug vardı mob ve npclerin yerleri düzgün gösterilmiyordu - ve daha tickket atmak için kaydedilen bir görsel. Fakat, kırmızı kareler ile gösterilen bölgeleri neden kullanmıyoruz? Sadece yüzerek gidilebilen bir slot. O kadar çekici bir fikir gibi geliyor ki, düşünmesi bile beni heyecanlandırıyor. Bunun için artısını eksisini konuşmaya yeltenmeyeceğim. Çünkü bunun olmasının artısının eksinin konuşulacak bir durumu olmadığını düşünüyorum.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.
Haritanın yapısı ve oyun mekaniği oldukça uyumlu olmakla birlikte gördüğüm ve hissettiğim bir çok eksiklik olması bu yazıyı hazırlama ihtiyacı hissettirdi. Öncelikle haritanın merkez noktası olan “bowl” bölgesinde birkaç değişiklik fikrini sizlere sunmak istiyorum.
Öncelikle şu an kullanılan “bowl” oyunun içerisinde barındırdığı standart mekanikler hariç hiçbir mekaniği barındırmıyor. Örneğin zıplama mekaniği. Oyun içerisinde olan – ve bence çok fazla imkana sahip kılan – bir mekaniği kullanamıyoruz. Benim aklımda ise şöyle bir bowl düşüncesi gelişti.
- Öncelikle şuanda bowl bölgesinden çıkış yapmamızı sağlayacak toplam 4 görece 6 farklı noktamız var. Bu durumun değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
Yüksek sayıdaki çıkış yerine 2 adet yani her bir ırk için 1 adet çıkış noktası verilmeli. Sonuçta “bowl” bölgesi çeşitli bossların ve asıl pk nın olacağı bölge olarak elde edilebilecek hazinelerle birlikte tehlikenin de aynı seviyede yüksek olması gerektiğini düşünüyorum.
Artıları | Eskileri |
Bowl bölgesindeki pk nın canlanmasını sağlamak | Mageler için avantaj sağlanması |
Bowl bölgesinin efektif kullanımını arttırmak | Rogue için deavantaj |
Bowl bölgesini rağbet gören bir bölgeye çevirmek | |
Bowl bölgesindeki bossların değerini arttırmak | |
Magelerin daha aktif olabilmesi |
- Bowl Bölgesine giriş çeşitliliğinin arttırılması gerektiğini düşünüyorum. Şuanda bowl bölgesine çıkış sayısı kadar - 4 görece 6 - farklı noktamız var. Fakat bu tasarım eğer oyunda "zıplama mekaniği" bulunmasaydı kullanışlı olabilecek bir tasarım.
-> 2 Asıl Giriş Noktası
-> 2 Yan Giriş Noktası
-> Sayısız Üst giriş noktası
sağlayacak. Sadece belirli bir sınıf için değil tüm sınıfların faydalanabileceği bir çeşitlilik ve oyun zevki sağlayacaktır. Oyun içerisinde bulunan bir mekaniğin bu denli az kullanılıyor olması beni rahatsız ettiğini de belirtmeden geçmemem gerekiyor.
Artıları | Eksileri |
Bowl Bölgesindeki pk nın canlanmasını sağlamak | Çok düşündüm aklıma gelmedi. Aklınıza gelenleri yazarsınız |
Oyun içerisinde bulunan zıplama mekaniğinin kullanımını sağlamak | |
Oyun içerisinde zevk ve heyecanı arttıran bir öğe eklemek | |
Bowl bölgesinde oluşması gereken "tehlike" hissini arttırmak | |
Bowl bölgesini rağbet gören bir bölgeye çevirmek | |
Bowl bölgesindeki bossların değerini arttırmak |
Yine oyun içerisinde olan ve hiç kullanmadığımız bir başka mekaniğin değerlendirilmesi için yazıyorum. Aslında oldukça hoşuma giden bir mekanik olan "yüzme mekaniği". Güncel mmorpglerin çoğunda bulunan bu mekanik, Rise Online'da da bulunmakta fakat sadece bulunmakta. Bunları kullanmamıza gerek yok daha doğrusu kullanmamıza ihtiyaç yok. Ortada bir sebep yokken bu mekaniği sadece oyun içerisinde gezerken kullanmaktan ileriye gidemedik. Örneği Dorion'da gezmeye çıktıysanız büyük arenanın altına yüzerek gidebiliyoruz. Evet yüzerek gidebiliyoruz ama bir işe yarıyor mu diye sorarsanız; hayır yaramıyor. Ancak bu mekanik bir çok farklı şekilde ve rahatlıkla kullanılabilir hale getirilebilir. Örnek vermek gerekirse:
Görmüş olduğunuz görsel, Alfa-2 Sürecinde ekran görüntüsü alınan - ve evet biliyorum bug vardı mob ve npclerin yerleri düzgün gösterilmiyordu - ve daha tickket atmak için kaydedilen bir görsel. Fakat, kırmızı kareler ile gösterilen bölgeleri neden kullanmıyoruz? Sadece yüzerek gidilebilen bir slot. O kadar çekici bir fikir gibi geliyor ki, düşünmesi bile beni heyecanlandırıyor. Bunun için artısını eksisini konuşmaya yeltenmeyeceğim. Çünkü bunun olmasının artısının eksinin konuşulacak bir durumu olmadığını düşünüyorum.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.