Bu tarz oyunlarda genelde hep aynı sistem kullanılıyor, RNG (Random Number Generator) yani rastgele sayı üretici. Belli bir algoritma kullanılarak açılan sandıklardan düşen item tamamen rastgele olarak gelir. Örnek veriyorum, bir yaratık kestiğinde 1-100 arasında rastgele bir sayı üretiyor diyelim; 1-10 arasında sayı gelirse bow, 11-50 arasında sayı geliyorsa boş, 51-100 arasında sayı geliyorsa cleaver atıyor. Tamamen şans üzerine kurulu bir faktör yani droplar %10 ihtimalle düşsün şeklinde ayarlanmıyor. Senin şansın yerindedir 1 saatte 10 tane item düşürürsün, benim şansım yerinde değildir 5 saatte 5 tane item düşürürüm. Rastgele oluşturulan sayılara bağlı tamamen. Rise Online gibi tüm MMORPG oyunları bu şekilde olur, Rise farklı bir sistem kullanıyorsa bilmiyorum o yüzden itemlar yüzde kaç ihtimalle düşer şeklinde bir yazı yayınlanabileceğini sanmıyorum. Onun dışında hangi yaratıktan hangi item düşer şeklinde bir rehber hazırlanırsa yararlı olabilir.