NaneliLerry
Üye
- Katılım
- 25 Ara 2024
- Mesajlar
- 38
- Puanları
- 8

CDWyi izledik yine dizmesi en az maaliyetli olan mageler kolayca bunuda kazandı hala daha mageye buff isteyen var 
hocam sanırım oyun hakkında bir bilgin yok araştırıp yorum yapmanı öneririm.CDWyi izledik yine dizmesi en az maaliyetli olan mageler kolayca bunuda kazandı hala daha mageye buff isteyen var![]()
Bu yorum ne ne alaka şimdi?hocam sanırım oyun hakkında bir bilgin yok araştırıp yorum yapmanı öneririm.
Al sana bir troll daha - Şu an oyunda oynayıpta ayakta kalması en zor job mage.CDWyi izledik yine dizmesi en az maaliyetli olan mageler kolayca bunuda kazandı hala daha mageye buff isteyen var![]()
Dünyanın en doğru tespitiAl sana bir troll daha - Şu an oyunda oynayıpta ayakta kalması en zor job mage.
Bunu diyen clandaki melee arkadaşların eline itemli mage karakter veriyoruz. 10dakika olmadan ben yapamam diyip çıkmak istiyor.
Zorlukları neler ?
1- Senkronizasyon ; aynı anda 6 mage vursan bile düşmeyen ekiplere kafa tutmak zorunda kalıyorsun. Senaryo şu ; adamlar uzakta aynı anda 70 vurdun arkasına 60 vurdun ölmeyecekler ; içine 85 püskürdün ( kimseye değmeyecek çünkü buglu skill ) sonra öldün. Bu kadar.
2- Mahallenin güzel kızı mageler - herkes mageye boşaltmak istiyor nefes alamıyorsun.
3- Takı istediğin kadar upgradele bir işe yaramıyor +5 chaos set yapmadıkça - +2 warlord takı yapan melee peygamberliğini ilan ediyor , +4 ve üzeri olursan din kuruyorsun sana tapmaya başlıyorlar - ancak mageler için aynı durum söz konusu değil.
4- Çok sevdiğiniz ultra izlenen yayıncı arkadaşların mage dizip 1 saat bile katlanamayıp o karakterde bir daha yayın yapmaması. Adamlar ultra item diziyor ancak nedense bir daha yayında mage oynadığını göremiyorsunuz . Neden çünkü adam 10.dakikadan sonra towna düşmekten - ölmekten rage geçiriyor.
5- Bunu diyen arkadaşın Tp mage bile oynamadan - '' Mage çoghk golay hemen peka atıyorsun görev bitiyoo '' diyip mage açıp 2. gün girmemesi...
sizin gibi oyuncuları mage oynarken görmek isteriz. Ne kadar mage o kadar ekmek olur bize de.Aynen o yüzden +10 war sc li warrior ptli yayıncı cdwde hiçbir işe yaramadılar ama ne hikmetse mageler kristale kimseyi sokmadı aynen kardeşim aynen
Hangi server'da oynuyorsun bilmem ama ;Maglerin oyunda ciddi bir üstünlüğü var buda öteki job oyuncularını pk dan uzaklaştırıyor. Okçunun yemediği nörf kalmadı ama şuan oyunun en güçlü jobu mage oldu male ekipler bile kafa tutamaz oldular. Ben okçu halimle itemli malelere 1 k vururken magelere 600 700 vuruyorum. Mage dısında hiç bir job duvar arkasına vuramazken mageler duvar arkası gizlenip çok rahatlıkla gelenleri tekleyebiliyor. Daha yazacak çok şey var ama. Yönetimin deyimi ile pk dan herkes memnunmuş.
Maglerin oyunda ciddi bir üstünlüğü var buda öteki job oyuncularını pk dan uzaklaştırıyor. Okçunun yemediği nörf kalmadı ama şuan oyunun en güçlü jobu mage oldu male ekipler bile kafa tutamaz oldular. Ben okçu halimle itemli malelere 1 k vururken magelere 600 700 vuruyorum. Mage dısında hiç bir job duvar arkasına vuramazken mageler duvar arkası gizlenip çok rahatlıkla gelenleri tekleyebiliyor. Daha yazacak çok şey var ama. Yönetimin deyimi ile pk dan herkes memnunmuş.
ekonomi olunca buna arz talep doğrusu deniyor ; https://tr.wikipedia.org/wiki/Arz_ve_taleptek bir yorum yapacağım oyun ekonomisi ile alakalı oyunda bu kadar güçlü ise bir job oyun içi ekonomisinde itemleri neden düşük seviyede maliyeti de belirleyen oyuncular diye yorumluyorum.
Arz talep dengesinin mantığını biliyorum fakat oyunda ki bu sistemde bu olması gerektiği gibi çalışmıyor dediğin gibi çalışsaydı eğer x bir item 1-2 saat içinde 2-3 gb değerinde fiyat dalgalanması yaşamaması gerekliliği durumu ortaya çıkıyor. Bu şekilde olduğunda da biraz nerden tutarsak mantığına evrilmiş oluyoruz pazar sisteminde ne kadar arz talep dengesine uymaya çalışıyor olsak bile psikolojik satış devreye girince arz-talep fiyat dengesi şaşıyor diyebiliriz.ekonomi olunca buna arz talep doğrusu deniyor ; https://tr.wikipedia.org/wiki/Arz_ve_talep
yani özetle 100 mage olduğunu varsayarsak - 100 tane takı olunca kişi başı 1 takı düşer ve fiyat dengesi sabitlenir dalgalanmaz.
ancak 600 wariror yada rogue olarak değerlendirirsek - 100 tane takı olunca 6 kişiye 1 tane düşer doğal olarak fiyat şişer yükselir.
Yani Arz sabit kalınca ( ortalama droplar hemen hemen aynıdır takı ve silahlarda ) ancak Talep artarsa ( hergün mageler bırakıp oyuna yeni melee oyuncular başlıyor )
doğal olarak fiyat melee takısı olarak artacakken - mage takı değeri düşecektir.
Not ; Adam Smith okumanı öneririm . Ekonomiye ilgi duyuyorsan yeni ufaklara yelken açar - TR ekonomisinin de niye boka battığını çok rahat görürsün.![]()
warriorların hp sinin 14300 olduğu yerde roguelar 10k hp ile geziyor. %50 buff ile 11k civarı anca oluyor. o yüzden koşa koşa warrior savunmak yerine biraz düşünsen bunları da bulabilirsin. mageler, warrior düşürebilmek için 7 mage oynuyor yine bile tek novaya düşmüyor. roguelar ise tek novaya düşüyor. ayrıca taraflı yorum yapmak için priestlerin mf skill inin, magelerden korunmak adına kullanılan öve öve bitiremediğin rogue master skillini, resistans potunu, magelerin attığı resistansı ve ayrıca para verip alarak bastığın balığı bile sildiğini söylemeyi unutmuşsun sanırım.Selam; awakening sistemiyle birlikte magelerin hasarlari düşmüş durumda. Herkese 30ar resistans verildi. Son patchte asıl nerfi mageler yemiş oldu. Awakening 10-15 ne getirir bilemiyoruz belkide magelere flame damage bonus gelir belkide resistans değerleri artmaya devam eder. Şuan net olan tek birşey var o da hasarlarının düştüğü.
Tekleme skilleri konusunda da hem rangeleri düşürüldü hemde yukarıda bahsettiğim sebepten hasarları dusurulmus oldu. Duvar arkası vurma olayında da tüm skilleri duvar arkası vuramiyor.
Üçüncü olarak rogue şuanda magelere karşı en tank sinif. Eşit itemli warrior ile rogue arasında flame resistansta sadece 14 resistans fark var (radiant set, warlord set +3, blue dragon set +3). Tank sınıfı ile suikastçı sınıf arasında 14 resistans fark varTabi birde rogueda +110 resistans veren skill var. Bunu basınca rogunun resistansi warriora göre +100 fazla oluyor. Ekstradan Oyunun en güçlü pasif skili de rogueda mevcut; scout 52 skili de tüm sınıflara karşı %5 koruma sağlıyor. Master skilleri gibi alınan hasarı dusuruyor. Son olarakta magelerin staflarinda warrior atak bonus bulunmakta. Toparlarsak; tank sınıfına göre +100 fazla resistans, ekstradan %5 hasar azaltma, stafta rogue atak olmaması derken warriorun 2k hasar yediği yerde rogue 1500 yiyior. Sonuç olarak suanda magelere kafa tutabilecek tek sınıf roguelardir.
warriorların hp sinin 14300 olduğu yerde roguelar 10k hp ile geziyor. %50 buff ile 11k civarı anca oluyor. o yüzden koşa koşa warrior savunmak yerine biraz düşünsen bunları da bulabilirsin. mageler, warrior düşürebilmek için 7 mage oynuyor yine bile tek novaya düşmüyor. roguelar ise tek novaya düşüyor. ayrıca taraflı yorum yapmak için priestlerin mf skill inin, magelerden korunmak adına kullanılan öve öve bitiremediğin rogue master skillini, resistans potunu, magelerin attığı resistansı ve ayrıca para verip alarak bastığın balığı bile sildiğini söylemeyi unutmuşsun sanırım.
En çok adam kesen ve en az ölen sınıf hangisi diye bakılsa 1. Rogue 2. Mage çıkar. En az adam kesip en çok ölen sınıf oranında ise warrior zirvededir. Bu durum np sıralamasındada rahatlıkla gözlemlenebilir. Bu arada mage çok ölüyor nasıl en az ölen olur diyen olursa hemen belirteyim bu bir orandır K/D diye bilinir. Çok adam kestikleri için oran orantı yapılırsa yinede zirveye oturuyorlar.oyunda adam kesememekten mage oyuncusu kalmadı hala mage konusuluyoır şaka gibi sildiremediniz o jobu oyundan
Canı şu kadarmış gücü bu kadarmış falan bunların bir önemi yok. Önemli olan netice. Warrior pt vs dışı işlevsel bir job değil. Ne farmda nede pk da üstün. Tek bir amaca hizmet ediyor oda pt vs. Zaten üstün olsunda demiyoruz. Ama en azından +0 setli asas gidip full + full warriora full hp kaymasın.warriorların hp sinin 14300 olduğu yerde roguelar 10k hp ile geziyor. %50 buff ile 11k civarı anca oluyor. o yüzden koşa koşa warrior savunmak yerine biraz düşünsen bunları da bulabilirsin. mageler, warrior düşürebilmek için 7 mage oynuyor yine bile tek novaya düşmüyor. roguelar ise tek novaya düşüyor. ayrıca taraflı yorum yapmak için priestlerin mf skill inin, magelerden korunmak adına kullanılan öve öve bitiremediğin rogue master skillini, resistans potunu, magelerin attığı resistansı ve ayrıca para verip alarak bastığın balığı bile sildiğini söylemeyi unutmuşsun sanırım.
dediklerinle kendin çelişiyorsun. mf master skillinden gelen +100 rezistansı da siliyor. bunu sen de biliyorsun ama hala +100 rezistansı var gibi yazmaya devam ediyorsun. hatred dan gelen +10 flame rezistansı yazıyorsun fakat warriorun en dandik +1 kalkan takarak bile zaten tank olan karakteri 2 kat daha fazla tank yapabiliyor ve bunu tak çıkar mantığıyla basit bir şekilde yapabiliyor. mageye atla yere vur herkesi öldür kalkan tak elini kolunu sallayarak çık. pk mantığı bu kadar basit ve güçlü olan bir karakter için hala daha güçlü olsun en güçlü olsun diye diğer sınıflara nerf dilenmeye gerek yok.Bahsettigim durum eşit itemde söz konusu. Warrioru +5 diğer tarafı +2 alırsan dediğin kapıya çıkıyoruz. Eşit itemde (radi set, +3 blue,warlord set) aralarında 2k HP farkı oluyor. Test serveri girişleri açılırsa test edebilirsin veya jemsnowun test server yayınlarına bakabilirsin.
Mf skili roguelara özgü değil, tüm carlarin resistans degerlerini düşürüyor. Warrior, priest, mage pot, balık bastiysa onlarinkide siliniyor. Bunları sadece assas basıyor gibi yazmışsın... Assasa özgü olan durumlar, eşit itemde warriordan 14 az resistansa sahip olması (*dual hatred takiyorsa warriordan 10 fazla resistansi oluyor), master skiliyle resistansin +100 olması ve tabiki %5 tüm hasarları azaltan scout 52 skili. Ayrıca mf skiline karşı kendisine cure alabiliyorken diğer sınıflar priestin cure atmasını bekliyor.
*Hatred blade +8, 12 fire resistans vermekte. Dual hatred +8 takan bir assas warriordan 10 fazla flame resistansa sahip olmakta.
Warrior ve priest gibi tank siniflardan fazla resistansa sahip, üstüne 110 ek resistans alabiliyor, üstüne hiçbir sınıfta olmayan %5 ekstradan tüm hasarlari azaltan pasif skilleri var.
Suikastci sınıfınin kırılgan olması gerekmiyor muydu sahi? Yoksa suikastçı 8 kişinin içine girecek kill alıp çıkacak diye diye hem ofansif hem defansif hem mobility yönünden karşı konulamaz bir sınıf mı yaratildi?
önemi yok dediğin şeyler zaten neticeyi ortaya çıkarıyor. warrior farmda da üstün pkda da. max bosslarda warrior partiden kutu alabilme potansiyeli olan tek job mage. o da ufak bir ihtimal. rogue sınıfı zaten suikastçi ve okçu karakterlerinin kutu alması mümkün değil. pk da ise rogue sınıfının tek tek kestiği adamları alan yere vurma skilleri ile rahat rahat kesebilen bir karakter zaten pk alanının kralı gibi dolaşıyor.Canı şu kadarmış gücü bu kadarmış falan bunların bir önemi yok. Önemli olan netice. Warrior pt vs dışı işlevsel bir job değil. Ne farmda nede pk da üstün. Tek bir amaca hizmet ediyor oda pt vs. Zaten üstün olsunda demiyoruz. Ama en azından +0 setli asas gidip full + full warriora full hp kaymasın.