daha drop bıle bılmıyoruz dur bakalımOyun ilk başladığında slotlar nasıl olacak, hangi slot ne drop atacak merak konusu..
++P2P (aylık ödeme) günümüzde WoW ve Final Fantasy dışında başarı getiren bir sistem değil maalesef. Bu azınlığa önümüzdeki yıl Ashes of Creation da dahil olacak, bakalım ne kadar tutturacak.
F2P her zaman risklidir, bunun yerine B2P yapılabilirdi. Belli bir ücret karşılığı oyunun ana paketi, zamanla genişleyen ek içerikleri satın alınabilirdi. Ama gerçekçi olmak lazım, Rise: pazarın büyük kısmını Türk olarak hedefledi. Bizim için aylık ödeme sistemi hele de şu günlerde epey sıkıntılı bir durum. İsterse 5 TL olsun, oyunda trade aktif olduğu sürece yine el altından (oyuncular, diğer) item, gold satışları kaçınılmazdır.
Yani P2P, B2P olması da sonucu değiştirmez. Aylık ödemeden ziyade yine bir vip, premium sistemi barındıracaktır, bu da bir nevi üyeliktir. F2P sayesinde çok daha büyük bir kitlenin deneme imkanı olacak, böylece beğenen içeride kalacak. Bu oyunda yapabilecekleri en iyi şey, kişinin item ve gold registerı. Örneğin; oyuncu itemları kendi mi bastı, o parayı moblarda, pazarda mı kastı, gibi. Maalesef bu da sonuç vermiyor; çünkü x bir kimse pazara pot koyar, öteki milyar öder, bunu ayırt edemez, böyle bir yapay zeka henüz yok.
Başarılı olmuş oyunların adımlarını takip etmekte bence bir sorun yok.WoW diyorsunuz da adamlar zaten isim yapmış, milyar dolarlık firma. "Oynayacak olanlar aylık ücretini öder, ödemeyen de oynamasın, bizim için sorun değil!" diyorlar resmen yani. Bir süre sonra F2P olmak zorunda oyunlar. Oyuncu sayıları bir süre sonra azalıyor. Oyunda kiracı gibi her ay ücret ödemek istemeyenler olacaktır. Bunun yerine "Mağaza" ziyaretleri daha makul benim fikrim.
GB ticaretinin önüne geçilemez, kimse bunun çözümüne inanmıyor..P2P (aylık ödeme) günümüzde WoW ve Final Fantasy dışında başarı getiren bir sistem değil maalesef. Bu azınlığa önümüzdeki yıl Ashes of Creation da dahil olacak, bakalım ne kadar tutturacak.
F2P her zaman risklidir, bunun yerine B2P yapılabilirdi. Belli bir ücret karşılığı oyunun ana paketi, zamanla genişleyen ek içerikleri satın alınabilirdi. Ama gerçekçi olmak lazım, Rise: pazarın büyük kısmını Türk olarak hedefledi. Bizim için aylık ödeme sistemi hele de şu günlerde epey sıkıntılı bir durum. İsterse 5 TL olsun, oyunda trade aktif olduğu sürece yine el altından (oyuncular, diğer) item, gold satışları kaçınılmazdır.
Yani P2P, B2P olması da sonucu değiştirmez. Aylık ödemeden ziyade yine bir vip, premium sistemi barındıracaktır, bu da bir nevi üyeliktir. F2P sayesinde çok daha büyük bir kitlenin deneme imkanı olacak, böylece beğenen içeride kalacak. Bu oyunda yapabilecekleri en iyi şey, kişinin item ve gold registerı. Örneğin; oyuncu itemları kendi mi bastı, o parayı moblarda, pazarda mı kastı, gibi. Maalesef bu da sonuç vermiyor; çünkü x bir kimse pazara pot koyar, öteki milyar öder, bunu ayırt edemez, böyle bir yapay zeka henüz yok.
Denenebilir elbette. Tepkilere neden olursa da tekrar F2P'e dönülür. Oyuncular kendilerini nasıl mutlu ve huzurlu hissediyorlar ise öyle olmalı tabiki. Eldeki bulgur ile yetinmeyip, Çin'e pirince gidilir ise, pirinç kalmadı diye geri gönderilip eldeki bulgurla yetinmeye devam edilir. Lakin çekilen yol yorgunluğu da cabasıdır.Başarılı olmuş oyunların adımlarını takip etmekte bence bir sorun yok.
Global proje olmasa bence de haklısın ama, ne zaman dinlesem yöneticileri hem global olma çabasındalar ve ruslar hariç genel anlamda kitlelerin talepleri belliDenenebilir elbette. Tepkilere neden olursa da tekrar F2P'e dönülür. Oyuncular kendilerini nasıl mutlu ve huzurlu hissediyorlar ise öyle olmalı tabiki. Eldeki bulgur ile yetinmeyip, Çin'e pirince gidilir ise, pirinç kalmadı diye geri gönderilip eldeki bulgurla yetinmeye devam edilir. Lakin çekilen yol yorgunluğu da cabasıdır.![]()
Herkesin grup bölgelerine günlük giriş hakkı olur ise yada bu giriş hakkı herkes için sınırsız olur ise ortada sıkıntı kalmaz. Sende gir, sen de düşür mantığı olur yani. Character-Bound olayı hem iyi, hem de kötü olur. Nedenine gelince, craftta usta biri ürettiği yada düşürdüğü itemi ticaret mantığı ile satmak isteyecektir. Bu o kişinin en doğal hakkıdır. Lakin diğer taraftan oyuncuların grup bölgelerine girmeyi istememesine neden olacaktır. Nasılsa satanlar oluyor, onlardan alırız boşver grup bölgesi atmayalım mantığına dönüşür. Bilemiyorum tabi nasıl bir denge oluşturulur. İKV'de kimse grup bölgesi atmak istemiyor. Çünkü ihtiyaç duymuyorlar artık. Grup bölgeleri devamlı canlı tutulmak isteniyorsa hazır item yerine item craftlamada kullanılan materyaller düşmeli ve karaktere bağlı olmalıdır. Bu benim görüşüm tabi.GB ticaretinin önüne geçilemez, kimse bunun çözümüne inanmıyor..
Trade sistemini de bitirmek istemiyorlar..
Bu durumda sonsuz GB si olanın , oyunda PVP de avantajlı/üstün olmasını mutlak suretle engelleyecek şekilde olmalı.
Ruh bağı kaldirilamamali ,
High class ve epic itemler drop hali dahi trade edilmemeli.
İtem transferinde gerekli önlemler alınırsa , GB nin önemi pek kalmaz..
Önemli olan oyuncuların memnuniyetidir. Dediğim gibi oyuncular memnun iseler, o halde herhangi bir sıkıntı yok idir.Global proje olmasa bence de haklısın ama, ne zaman dinlesem yöneticileri hem global olma çabasındalar ve ruslar hariç genel anlamda kitlelerin talepleri belli![]()