Geathering Ve Crafting'i Geliştirmek Hk.

Onat

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
15
Puanları
3
Merhaba,

Bugün sizlere oyunda yapmaktan keyif aldığım bir içeriği geliştirmek adına bir yazı paylaşmak istiyorum. Lütfen yorumlarda gerekli eleştiri ve önerilerinizi benle paylaşmaktan çekinmeyin.

Şüphesiz ki Geathering ve Crafting bu oyunun bir parçası hemen hemen her yerde;

  • İşlerinizi halletmek için Dorion'dayken
  • Krallık haritalarında görev yaparken
  • Haddar & Haggard da seviye kasarken
  • Hatta Death Valley topraklarında PK, Farm atarken

Toplayıcılık yapan, maden kazan ve ağaç kesen kimseye bulaşmadan yanınızdan geçip giden dostlarımızı görebilirsiniz. Bu dostlarımızın bu haline teşvik amaçlı verdiği emeklerin sonucunu görmesi adına bir kaç öneride bulunmak istiyorum.

Ne kadar Geathering o kadar Crafting seviyesi demek. Zaten kendine Crafting'i görev edinmiş bireylerin yüksek Crafting seviyeleri yapıp bir başka kimselere istedikleri takıyı, silah ve zırh gibi benzeri metearyelleri bir ücret karşılığında bastığını kesin duymuşsunuzdur. Neden kişiler bu insanlara yönelsin? Diyebilirsiniz ki kimse o kadar emek vermek istemiyor. Evet doğru yani nispeten doğru.

Emek vermek istememelerinin en büyük nedenini oyunculara soracak olsanız şüphesiz ki gerekli Geathering ve Crafting seviyelerini maksimum seviyelere ulaştırmadan bir karşılığını göremiyor olmalarıdır. Ben bunu engellemenin yolunu şu şekilde buldum;

Healt ve Mana potları gibi tatminkar seviyede Geathering meteryallerine bir alt satış limiti belirlerseniz. Yani örnek veriyorum Domates X altından aşağı satılamaz gibi. Hem piyasası gereğinden fazla aşağı çekilip yok olmaz hemde bu emekleri veren şahıslar bir kazanç elde edebileceğini, emeğinin karşılığını alabileceğini biliyor olurlar. Bu sayede Crafting'e yoğunlaşan insanların sayısı artacağı için bir kişiye bağlı olmayıp arz talep olarak kullanıcılardan bu metaryelleri satın alır ve oyundan altın eritip pazar ekonomisinin dengesini korumuş olurlar.

Şimdi haklı yere diyebilirsiniz ki "X tane insan aynı fiyattan domates koysa seninki nasıl satılsın ki?" Evet haklısınız lakin bunun çözümü de şu şekilde olacaktır; Geathering ve Crafting de ki XP ve Crafting için gereken metaryel miktarlarını arttırırsanız bu sorun da ortadan kalkar gibi geliyor bana. Hali hazırda yeni sunucuların eklenmesi ile birlikte mevcut camp sayıları artacağından toplanacak metaryellerde artacaktır. Geathering ve Crafting metaryel ve XP miktarlarının artması bu nedenle olumsuz bir etki yaratmayacak, bir camp doluysa diğerinden toplanabiliyor olacaktır.

Siz neler düşünüyorsunuz? Yukarıda belirttiğim gibi lütfen gerekli eleştiri ve önerilerinizi benle paylaşmaktan çekinmeyin.

Seviliyorsunuz.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
260
Puanları
43
Bu itemlere alt satis fiyati belirleseler bir zaman sonra ahde herkes en alt limitten satmaya baslar. Daha sonra bu itemleri ahde satamayacagini ya da satmanin cok uzun surecegini anlayan oyuncu bunlari trade yoluyla daha ucuza satmak durumunda kalir.
 

Onat

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
15
Puanları
3
Bu itemlere alt satis fiyati belirleseler bir zaman sonra ahde herkes en alt limitten satmaya baslar. Daha sonra bu itemleri ahde satamayacagini ya da satmanin cok uzun surecegini anlayan oyuncu bunlari trade yoluyla daha ucuza satmak durumunda kalir.
Merhaba,

Geathering ve Crafting de ki XP ve Crafting için gereken metaryel miktarlarını arttırırmak daha fazla arz talebe yol açmaz mı peki? Ticaret üzerinden satılacağının farkındayım lakin hali hazırda yüksek adetli metaryallerin toplu fiyattan zaten pazarın aşağısına satıldığını görebiliyorum.

Bu sebeb ile örnek veriyorum mana potu 10M gibi bir fiyatı var 1000 adet halinin. Kişi bunu ticaret ile satmak istese dahi minimum inebileceği miktar üç aşağı beş yukarı yine de tatmin edici olur. Aynı şekilde Geathering metaryellerinin de bu şekilde olacağına inanıyorum.

Yine de cevabınız için teşekkür ederim.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
260
Puanları
43
Sorun bu itemlerin arzinin fazla olmasi. Ornek veriyorum yumurtayi herkes toplayabiliyor ve cok fazla yumurta birikiyor sunucuda. Tum meslek siniflarina bir sinir getirilse materyallerini herkes toplayamasa bu kadar arz olmazdi. Yumurta domates misir vb. materyaller haritada belirir belirmez toplaniyor ve isteyen toplayabiliyor. Her oyuncu yalnizca 1 ya da 3 meslekte ilerleyebilse bunun onune gecilirdi.
 

Onat

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
15
Puanları
3
Sorun bu itemlerin arzinin fazla olmasi. Ornek veriyorum yumurtayi herkes toplayabiliyor ve cok fazla yumurta birikiyor sunucuda. Tum meslek siniflarina bir sinir getirilse materyallerini herkes toplayamasa bu kadar arz olmazdi. Yumurta domates misir vb. materyaller haritada belirir belirmez toplaniyor ve isteyen toplayabiliyor. Her oyuncu yalnizca 1 ya da 3 meslekte ilerleyebilse bunun onune gecilirdi.
Merhaba,

Yorumunuz için teşekkürler. Bahsettiğiniz bu durum bir geliştirme önerisi olarak sunulabilinir.

Sevgiler.
 

RickSancheZz

Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
1,525
Puanları
113
bu çözüm meslek kısmının ( tablodaki sağ kısmın ) sorunlarını çözmüyo, toplayıcılık yapanın sorununu çözüyor,
meslek kasan için materyal ne kadar ucuz olursa o kadar iyi çünkü 10 birim toplama yaptığında gelen malzemeyle 10 birim meslek ilerletemiyorsun illaki pazardan 90 birim daha malzeme alman lazım
meslek kısmının sorunlarını çözelim dersekte benim aklıma bir çözüm gelmiyor, 36 seviye silah, demircilik,odunculuk mesleğine sahibim ama çok uzun zamandır (4-5 yada 6 ay ) mesleğe hiç dokunmadım çünkü ilerletmemin mantıklı bir tarafı yok, 1 sene uğraşıp didinip o seviyelere getirdik 2-3 güncellemede mahfoldu mesleğin değeri kalmadı,
yeni güncellemeler ile mesleklerin düzeleceği söyleniyor ama ben şahsen tekrar bu uğraşın altına tekrar girmem 5 ay daha emek verip tam emeğimin karşılığını alacakken, sadece benim üretebildiğim ürünün bi anda monu-boss droplarına eklenip aylarca süren emeğimin tek güncellemede çöp edilmesi riskini alamam
 

Slarent

Üye
Katılım
13 Nis 2022
Mesajlar
79
Puanları
18
Rise onlinede meslek kasmadım ama mantelitesini az çok bildiğimi düşünüyorum. New world, Black desert Gibi MMORPG'lerde de hemen hemen aynı sistematik üzerinden meslek, craft işlemleri yapılıyo. Aslında bakarsanız oralarda gördüğüm ve burada göremedigim bi durum bence burada toplanan en basit malzemenin bile sadece belirli bi noktaya kadar işe yaradığı, Örnegin mısırla %3 exp veren yemek yaparsın ve bi kaç farklı şey daha, sonrası işe yaramaz gibi. Ancak o tür oyunlarda en basit malzeme bile çok farklı metaryellere, çok farklı upgrade ve benzeri etkinlik eşyalarına çevrilebiliyor. Bu yüzden talep hiç bi şekilde azalmıyor. Crafter olmayan, veya exp yemegıne ihtiyacı olmayan adam bile onu almak zorunda kalıyor. Çünkü sallayarak örnek verecek olursam, Rün slotu materyalı olusturmak için gerekli 25 malzemeden sadece biri bu malzemeden karsılanıyor. Veya bunun gibi bi çok etkinlik, craft , üretim malzemeleride dahil. Buradaki en büyük sorun aslında, malzemelerin hepsi (kendi alanları içinde) ayrı ayrı tek bir noktaya hizmet ediyor.
Veya bu kadar fiyatların düşmesi ve çok fazla malzemenin serverda eritilememesinin sebebi tamamen diğer oyuncuların "Alım" insafına bırakılmış düzeyde.
Black deserttan örnek vericek olursam, oyun şöyle bi sistem getirmiş. Diyo ki
Eğer oyuncular almıyorsa, ben oyunun belirli günleri belirli saatlerinde Oyundaki Dorion İmparatorunun(Farzı misal) talebiyle Bugün yaklasık 5000 adet, İmparatorluk yemek kutusu teslimatı , İmparatorluk zırh kutusu teslimatı talep ediyorum (Oyunun, crafterler için yaptığı bir event)
Bu kutunun içeriginde bir yemek belirtiliyor, o yemegi yapmak için belki depomuzdaki tüm malzemeleri birleştirip eritmemiz gerekicek ve kutuyu olusturup o NPC'ye teslim edicez. Bunun karsılıgında belki çok tatminkar fiyatlar vermesede ürünün elde kalması veya fiyatların gereksiz yerlere inmesini engellemiş oluyo.
Bu sadece verdiğim kücücük bi örnekti. Aslında Özelliikle meslek konusunda örnek alınabilecek oyunlar mevcut. Umarım hep daha iyiye giden bir Rise online görürüz

Oyunda, oyuncuya sadece Online PK tarzı etkinliklerden ziyade, haricinde sürekli bi uğraş edilebilecegi veya amaç görebileceği, bol bol npclerle de etkileşime girebilecegi amaçlar olusturulsa belki çok çok daha keyifli bi ortam bizi beklerdi.
Bi noktadan sonra amaç tamamen DV'de sonsuz kere ölme garantisiyle Farm yapmak zorunda olduğumuz yada 1 madem bulmak için tüm haritayı yürüdüğümüz gerçekçiliğiyle can sıkıyor
 

Onat

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
15
Puanları
3
bu çözüm meslek kısmının ( tablodaki sağ kısmın ) sorunlarını çözmüyo, toplayıcılık yapanın sorununu çözüyor,
meslek kasan için materyal ne kadar ucuz olursa o kadar iyi çünkü 10 birim toplama yaptığında gelen malzemeyle 10 birim meslek ilerletemiyorsun illaki pazardan 90 birim daha malzeme alman lazım
meslek kısmının sorunlarını çözelim dersekte benim aklıma bir çözüm gelmiyor, 36 seviye silah, demircilik,odunculuk mesleğine sahibim ama çok uzun zamandır (4-5 yada 6 ay ) mesleğe hiç dokunmadım çünkü ilerletmemin mantıklı bir tarafı yok, 1 sene uğraşıp didinip o seviyelere getirdik 2-3 güncellemede mahfoldu mesleğin değeri kalmadı,
yeni güncellemeler ile mesleklerin düzeleceği söyleniyor ama ben şahsen tekrar bu uğraşın altına tekrar girmem 5 ay daha emek verip tam emeğimin karşılığını alacakken, sadece benim üretebildiğim ürünün bi anda monu-boss droplarına eklenip aylarca süren emeğimin tek güncellemede çöp edilmesi riskini alamam

Merhaba,

Bu noktada yazdığınız yazıdan yola çıkarak bir geliştirme önerisi de Death Valley de bulunan Monu-Boss droplarından çeşitli silahların çıkarılıp Crafting'e eklenmesi oyunda ki bazı silah ve takıların sadece crafting ile elde edilebiliniyor olması belki de crafting kısmında bir iyileştirme sağlayacaktır. Hali hazırda Will Power vb takılar sadece crafting olarak elde edilmekte lakin bunlara popüler silahlar da eklenirse iyi olur gibi duruyor.
 

Onat

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
15
Puanları
3
Rise onlinede meslek kasmadım ama mantelitesini az çok bildiğimi düşünüyorum. New world, Black desert Gibi MMORPG'lerde de hemen hemen aynı sistematik üzerinden meslek, craft işlemleri yapılıyo. Aslında bakarsanız oralarda gördüğüm ve burada göremedigim bi durum bence burada toplanan en basit malzemenin bile sadece belirli bi noktaya kadar işe yaradığı, Örnegin mısırla %3 exp veren yemek yaparsın ve bi kaç farklı şey daha, sonrası işe yaramaz gibi. Ancak o tür oyunlarda en basit malzeme bile çok farklı metaryellere, çok farklı upgrade ve benzeri etkinlik eşyalarına çevrilebiliyor. Bu yüzden talep hiç bi şekilde azalmıyor. Crafter olmayan, veya exp yemegıne ihtiyacı olmayan adam bile onu almak zorunda kalıyor. Çünkü sallayarak örnek verecek olursam, Rün slotu materyalı olusturmak için gerekli 25 malzemeden sadece biri bu malzemeden karsılanıyor. Veya bunun gibi bi çok etkinlik, craft , üretim malzemeleride dahil. Buradaki en büyük sorun aslında, malzemelerin hepsi (kendi alanları içinde) ayrı ayrı tek bir noktaya hizmet ediyor.
Veya bu kadar fiyatların düşmesi ve çok fazla malzemenin serverda eritilememesinin sebebi tamamen diğer oyuncuların "Alım" insafına bırakılmış düzeyde.
Black deserttan örnek vericek olursam, oyun şöyle bi sistem getirmiş. Diyo ki
Eğer oyuncular almıyorsa, ben oyunun belirli günleri belirli saatlerinde Oyundaki Dorion İmparatorunun(Farzı misal) talebiyle Bugün yaklasık 5000 adet, İmparatorluk yemek kutusu teslimatı , İmparatorluk zırh kutusu teslimatı talep ediyorum (Oyunun, crafterler için yaptığı bir event)
Bu kutunun içeriginde bir yemek belirtiliyor, o yemegi yapmak için belki depomuzdaki tüm malzemeleri birleştirip eritmemiz gerekicek ve kutuyu olusturup o NPC'ye teslim edicez. Bunun karsılıgında belki çok tatminkar fiyatlar vermesede ürünün elde kalması veya fiyatların gereksiz yerlere inmesini engellemiş oluyo.
Bu sadece verdiğim kücücük bi örnekti. Aslında Özelliikle meslek konusunda örnek alınabilecek oyunlar mevcut. Umarım hep daha iyiye giden bir Rise online görürüz

Oyunda, oyuncuya sadece Online PK tarzı etkinliklerden ziyade, haricinde sürekli bi uğraş edilebilecegi veya amaç görebileceği, bol bol npclerle de etkileşime girebilecegi amaçlar olusturulsa belki çok çok daha keyifli bi ortam bizi beklerdi.
Bi noktadan sonra amaç tamamen DV'de sonsuz kere ölme garantisiyle Farm yapmak zorunda olduğumuz yada 1 madem bulmak için tüm haritayı yürüdüğümüz gerçekçiliğiyle can sıkıyor
Merhaba,

Yazınızı çok beğendim. Özellikle haklısınız %3 EXP veren yemek oyun başlangıcında tercih edilebilinir olsa da. Daha sonra yerini %7 EXP veren yemeğe bırakmakta. Belki de bu yemeklere bir seviye sınırı getirmek bu duruma pozitif yönde bir katkı sağlayabilir. Örneğin 1 ila X level arası %3 EXP yemeğini kullanmak daha sonrasında %7 EXP veren yemeği kullanmak gibi. Böylelikle pazarda her zaman yerini ve fiyatını koruyor olurlar.

Dediğiniz gibi etkinlikler esasen kapsamlı olarak düşünülüp yönetim tarafından yapıldığında da mantıklı olabilir. Velhasıl umarım yönetim bu mesajları görüp geliştirici ekibe aktarır.
 

zanaatkar

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2024
Mesajlar
6
Puanları
3
Merhaba,

Yazınızı çok beğendim. Özellikle haklısınız %3 EXP veren yemek oyun başlangıcında tercih edilebilinir olsa da. Daha sonra yerini %7 EXP veren yemeğe bırakmakta. Belki de bu yemeklere bir seviye sınırı getirmek bu duruma pozitif yönde bir katkı sağlayabilir. Örneğin 1 ila X level arası %3 EXP yemeğini kullanmak daha sonrasında %7 EXP veren yemeği kullanmak gibi. Böylelikle pazarda her zaman yerini ve fiyatını koruyor olurlar.

Dediğiniz gibi etkinlikler esasen kapsamlı olarak düşünülüp yönetim tarafından yapıldığında da mantıklı olabilir. Velhasıl umarım yönetim bu mesajları görüp geliştirici ekibe aktarır.
X level arası kullanımında size katılıyorum en azından pazarda devamlı bir sirkülasyona sahip olacak. Fakat açıkcası böyle bir güncelleme geleceğini düşünmüyorum.
Bence market sisteminin değişmesi bölgesel bir marketplace kurulması gerekmekte
Örneğin; Dorion için ayrı ırklar için ayrı bir marketplace AH sistemi gibi(fakat uzaktan item bırakmalı değil.)
Böylece oyun bölgeleri arasında ticaret tam anlamıyla dönebilir ve nerede ucuzsa oyuncu oraya giderek almaya zorlanılabilir bu sayede fiyat kırma işleminin önüne geçilmiş olur diye düşünüyorum. Bir çok mmorpg oyununda da bu şekildedir.
 

Benbu

Üye
Katılım
19 May 2022
Mesajlar
230
Puanları
43
Merhaba,

Geathering ve Crafting de ki XP ve Crafting için gereken metaryel miktarlarını arttırırmak daha fazla arz talebe yol açmaz mı peki? Ticaret üzerinden satılacağının farkındayım lakin hali hazırda yüksek adetli metaryallerin toplu fiyattan zaten pazarın aşağısına satıldığını görebiliyorum.

Bu sebeb ile örnek veriyorum mana potu 10M gibi bir fiyatı var 1000 adet halinin. Kişi bunu ticaret ile satmak istese dahi minimum inebileceği miktar üç aşağı beş yukarı yine de tatmin edici olur. Aynı şekilde Geathering metaryellerinin de bu şekilde olacağına inanıyorum.

Yine de cevabınız için teşekkür ederim.
İstenen item miktarını arttırmak örneğin yemeğin de fiyatını arttırır bu defa cash ile cektiğin xp scroldan fazla maliyete gelir anlamı kalmaz
 

kimyasal

Üye
Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
161
Puanları
28
*Etkisiz yemekler mesela ; wood speed yada taş toplama hızı gibi bonus veren yemeklerin bonus oranlarını arttırarak ''çöp'' olmaktan kurtarabilirler. Bu yeniden yemek sistemini restore etme işçiliğine girmektense kuçuk dokunuşla düzetmek daha mantıklı olur.

*Bazı yemeklerin piyasa değeri arttırmak için üst üste 2 defa basılabilme özelliği getirilmelidir. Mesela Coin yemekleri aslında yapım maliyeti ile Coin avantajı göz önüne alındığında çöp yemek statüsüne giriyor.

*Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği gibi mesela hafta sonları ''türlü'' yemeği gibi piyasadaki bir çok malzemeyi kapsayacak yemek etkinliği yapılabilir. Ya krallığa yada o etkinliğe özel yemeğin 2-3 bonusu beraberinde bulundurması gibi özellikle cazip hale getirilmesi sağlanabilir. Örnek : türlü yemeği zuccini+pepper+tomato+potato+tereyağ karşılığında %15xp %15 coin vs vs özellikleri kapsayan yemek olabilir.

*yemek harici diğer mesleklerin malzemelerini değerlendirmek için upgrade esnasında bazı özel itemleri yükseltme esnasında iron ore yada copper ore yada gold ore gibi toplama itemleri istenebilir.

*potçuluğa ekstradan belirli süre kozmetik görüntü değiştirebilen üretim malzemeleri eklenebilir.
 

KyleWalker

Yeni Üye
Katılım
27 Eyl 2023
Mesajlar
9
Puanları
3
@Onat Selamlar . Ben MIXALIS
Discord tr-sohbet'ten mesajlarını dikkatle okuyorum , buraya yazdığını görünce bende birkaç bir şey eklemek istedim


X bir oyunda ;
· Toplayıcılık arası dakika bekleme durumu yok , Ağacın yanında gördüğün cottonu veya mine'ı anında alabiliyorsun.
· Afk bir şekilde olmasa da , aynı yerde beklediğin vakit spawn olacak ağaç tekrar senin kestiğin yerde spawn oluyor . Bir örnek vermek gerekirse Krallıklarda aspen wood , asparagus ihtiyacını karşılamak adına haritada ayak basılmadık yer bırakmana gerek kalmıyor.
· Toplayıcılık seviyeni çok rahat yükseltebiliyorsun , İstenen xp'nin %20'sini kastığın zaman senden istediği bir skill point gibi birşey var buna sahipsen tebrikler , çünkü artık toplayıcılığının %20'sini kastığın an bir üst seviyedesin.
· Toplamalarda toplam 8 seviye var , bizdeki 10/20/30/40 gibi devşirecek olursak 80 seviye diyelim biz buna.50 levelden sonraki itemlerde para kazanmaya başlıyorsun olarak düşünelim. Farklı meslekler arası toplama süresi olmayıp, seviyesi yeten herkes haritadaki herseyi toplayabildiği için hem xp hızlı kasılıyor , hem materyal . Ancak ağaç topladıysan o ağacın kökü aynı yerde kalıyor . Belli bir süre sonrasında başında bekleyerek yine spawn olduğunda toplamana devam edebiliyorsun. Servera bu kadar gather itemlerinin girmesi piyasayı düşürüyor ama hali hazırda bu itemlerin ederi server tarafından belirtilen bir fiyatın altına kesinlikle inmiyor . Çünkü Action House bölümünde satış yapmak istendiği zaman ,oyun tarafından belirtilmiş fiyata npc'ye de satabiliyorsun , dilersen istediğin fiyattan başka bir oyuncuya da . Bunu örneklendirmek gerekirse bizdeki oak wood'un npcye 16 coine satılıp , pazarda piyasası 2k coin olması gibi değil arada fark yok denecek kadar az.
· Bu bahsettiğim oyunda ah ücretsiz , premium istemiyor.
· Oyunda binekler oyun içi kasılan coin ile alınıyor ve süresiz.
· Craftta silah , pot , yemek aklına gelen her ne ise ürettiğinde bir cooldown süresi yok aynı anda malzemesini topladığın sürede 20 tane de 50 tane de basabiliyorsun tek seferde.
· Ben ağaççı olcem dayı dediğin zaman , Woodcutter set diye bir eşyaları var . Kask , beden zırhı , ayaklık ve pelerin. Set olarak giydiğinde %10 ihtimalle çift toplama ürünü alıyorsun. Bir ağaç damarından farazi biz 10 adet pine wood alıyorsak her biri için %10 ihtimalle+1 verme olasılığı var.
· Oyunda tek tip premium var , craft , gather kısmını ilgilendiren kısmını söyleyeyim , premium bir üst maddede %10 'un dışında size her topladığınız materyalden +1 malzeme veriyor . Tekrar pine wood'da 10 drop olacaksak +1 premium sayesinde bu drop 20'ye cıkıyor. Exp'te tam 2 katı geliyor ( Bizde farm / exp pre de oak wood'un 60 yerine 72 vermesi gibi oradaki pre'de kıyasladığımızda 120 alıyorsun oak wood'dan gibi düşünelim.)
· GB/TL muhabettinin yasak olduğunu biliyorum fakat Toplama/Craft olayının bu denki basit ve rahat olması , bu oyunda piyasada başlangıç seviye toplama ve craft ile elde edilecek parayı minimize etse de , oyun içi gb'si stabil parada hemde yıllardır.
· +olarak bu oyunun mobil sürümü de geldi.
Bu anlattıklarımdan oyunu bilenler hangi oyun olduğunu zaten anlamışlardır . Test etmek isteyen olursa forum kuralları gereği yorumdan değil dm'den iletebilirim burada bunun reklamını yapma amacım yok , tek amacım şudur :

Toplama / craft içerikli bir oyunda şu yukarıdakiler eğer kulağınıza imkansız geliyorsa , değil . Bahsettiğim oyunda var . Demek ki yapılabilen bir şey bu Amerika'yı yeniden keşfetmiyoruz.


Discord kanalında başta onat olmak üzere , arriba , docask ve diğer arkadaşların da toplama / craft konusunda gayet mantıklı buldugum öneri / tavsiyeleri var şu yukarıda yazdığım yazının dışında . Yönetimimiz ne derece bizi duyar , ne derece oyuna yansır bilemem.

PS: Amacım herhangi bir şekilde oyunu karalamak veya kötülemek değildir. Admin / Gm arkadaşlar dilerse aarvadda 2 charımın toplama ve craft seviyelerini gösterebilirim.
Sadece değinmek istediğim konu şu yukarıdaki anlattıklarım hayal değil , farklı bir mecrada yapılan ve bu mecrada kimse tarafından mantıksız görülmeyip sürekli oyuncuların kasıp kendilerini geliştirdiği şeyler.

Esenlikle
 

Benbu

Üye
Katılım
19 May 2022
Mesajlar
230
Puanları
43
@Onat Selamlar . Ben MIXALIS
Discord tr-sohbet'ten mesajlarını dikkatle okuyorum , buraya yazdığını görünce bende birkaç bir şey eklemek istedim


X bir oyunda ;
· Toplayıcılık arası dakika bekleme durumu yok , Ağacın yanında gördüğün cottonu veya mine'ı anında alabiliyorsun.
· Afk bir şekilde olmasa da , aynı yerde beklediğin vakit spawn olacak ağaç tekrar senin kestiğin yerde spawn oluyor . Bir örnek vermek gerekirse Krallıklarda aspen wood , asparagus ihtiyacını karşılamak adına haritada ayak basılmadık yer bırakmana gerek kalmıyor.
· Toplayıcılık seviyeni çok rahat yükseltebiliyorsun , İstenen xp'nin %20'sini kastığın zaman senden istediği bir skill point gibi birşey var buna sahipsen tebrikler , çünkü artık toplayıcılığının %20'sini kastığın an bir üst seviyedesin.
· Toplamalarda toplam 8 seviye var , bizdeki 10/20/30/40 gibi devşirecek olursak 80 seviye diyelim biz buna.50 levelden sonraki itemlerde para kazanmaya başlıyorsun olarak düşünelim. Farklı meslekler arası toplama süresi olmayıp, seviyesi yeten herkes haritadaki herseyi toplayabildiği için hem xp hızlı kasılıyor , hem materyal . Ancak ağaç topladıysan o ağacın kökü aynı yerde kalıyor . Belli bir süre sonrasında başında bekleyerek yine spawn olduğunda toplamana devam edebiliyorsun. Servera bu kadar gather itemlerinin girmesi piyasayı düşürüyor ama hali hazırda bu itemlerin ederi server tarafından belirtilen bir fiyatın altına kesinlikle inmiyor . Çünkü Action House bölümünde satış yapmak istendiği zaman ,oyun tarafından belirtilmiş fiyata npc'ye de satabiliyorsun , dilersen istediğin fiyattan başka bir oyuncuya da . Bunu örneklendirmek gerekirse bizdeki oak wood'un npcye 16 coine satılıp , pazarda piyasası 2k coin olması gibi değil arada fark yok denecek kadar az.
· Bu bahsettiğim oyunda ah ücretsiz , premium istemiyor.
· Oyunda binekler oyun içi kasılan coin ile alınıyor ve süresiz.
· Craftta silah , pot , yemek aklına gelen her ne ise ürettiğinde bir cooldown süresi yok aynı anda malzemesini topladığın sürede 20 tane de 50 tane de basabiliyorsun tek seferde.
· Ben ağaççı olcem dayı dediğin zaman , Woodcutter set diye bir eşyaları var . Kask , beden zırhı , ayaklık ve pelerin. Set olarak giydiğinde %10 ihtimalle çift toplama ürünü alıyorsun. Bir ağaç damarından farazi biz 10 adet pine wood alıyorsak her biri için %10 ihtimalle+1 verme olasılığı var.
· Oyunda tek tip premium var , craft , gather kısmını ilgilendiren kısmını söyleyeyim , premium bir üst maddede %10 'un dışında size her topladığınız materyalden +1 malzeme veriyor . Tekrar pine wood'da 10 drop olacaksak +1 premium sayesinde bu drop 20'ye cıkıyor. Exp'te tam 2 katı geliyor ( Bizde farm / exp pre de oak wood'un 60 yerine 72 vermesi gibi oradaki pre'de kıyasladığımızda 120 alıyorsun oak wood'dan gibi düşünelim.)
· GB/TL muhabettinin yasak olduğunu biliyorum fakat Toplama/Craft olayının bu denki basit ve rahat olması , bu oyunda piyasada başlangıç seviye toplama ve craft ile elde edilecek parayı minimize etse de , oyun içi gb'si stabil parada hemde yıllardır.
· +olarak bu oyunun mobil sürümü de geldi.
Bu anlattıklarımdan oyunu bilenler hangi oyun olduğunu zaten anlamışlardır . Test etmek isteyen olursa forum kuralları gereği yorumdan değil dm'den iletebilirim burada bunun reklamını yapma amacım yok , tek amacım şudur :

Toplama / craft içerikli bir oyunda şu yukarıdakiler eğer kulağınıza imkansız geliyorsa , değil . Bahsettiğim oyunda var . Demek ki yapılabilen bir şey bu Amerika'yı yeniden keşfetmiyoruz.


Discord kanalında başta onat olmak üzere , arriba , docask ve diğer arkadaşların da toplama / craft konusunda gayet mantıklı buldugum öneri / tavsiyeleri var şu yukarıda yazdığım yazının dışında . Yönetimimiz ne derece bizi duyar , ne derece oyuna yansır bilemem.

PS: Amacım herhangi bir şekilde oyunu karalamak veya kötülemek değildir. Admin / Gm arkadaşlar dilerse aarvadda 2 charımın toplama ve craft seviyelerini gösterebilirim.
Sadece değinmek istediğim konu şu yukarıdaki anlattıklarım hayal değil , farklı bir mecrada yapılan ve bu mecrada kimse tarafından mantıksız görülmeyip sürekli oyuncuların kasıp kendilerini geliştirdiği şeyler.

Esenlikle
Macro vb uygulamalar ile sınırsız kasalım diyorsun yani bahsettiğin adamlar daha yokken biz bu oyunda toplayıcılık meslek kasıyorduk ve yine bahsettiğin adamlar pıyasayı domine edebilmek için yapmayacakları ve yapmadıkları şaklabanlık kalmamıştı ki bu saydıkların oldugu taktirdi ellerinden gelen ( tüm beleşçiler) herşeyi oto kasmaya yöneltecekler böyle uzun yazı yazınca profesyonel gorunmuyorsunuz bilin keliniz o kadar parlak ki şapka bile kapatmıyor emek yoksa ekmekte yok istiyorsanız bahsettiğiniz oyuna gidebilirsiniz.!
 

RainOfFire

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
150
Puanları
43
@KyleWalker okadar guzel yazmissin ki bi cirpida okudum. ne yalan soyleyim oynayasim geldi :D bir craftzede olarak dedigin gibi craft icin cok guzel isler yapilabilir.

@JerusAlem istenirse macro komple engellenebilir, macro kullanmayan okcu sayisi binde 1 dir buna kalibimi basarim. Dv farm yapan priestlerin buyuk cogunlugu da kullaniyor. yine X bir oyun var pve agirlikli . sezonluk biletleri var satin alip o bolgeye giris yapabilir , esyalarini yukseltebilecgin haritalar aciliyor. bu oyunda hic bir program calismiyor mouse klavye uygulamalari, sistem bilgilerini izleyebildigin MSI Afterburner bile calismiyor oyun icerisinde. istenirse yapilir hersey mumkun sadece istemek lazim bazi seyleri ...
 

KyleWalker

Yeni Üye
Katılım
27 Eyl 2023
Mesajlar
9
Puanları
3
@RainOfFire şahsen şu yorumu yazdıktan 15 dakıka sonra bunu yazacağım hiç aklıma gelmedi ama az önce Discord üzerinden aldığım cevapla beklentilerimi yerin altına sokup oynamaya karar verdim.

Sevgilerle
 

KyleWalker

Yeni Üye
Katılım
27 Eyl 2023
Mesajlar
9
Puanları
3
o
Macro vb uygulamalar ile sınırsız kasalım diyorsun yani bahsettiğin adamlar daha yokken biz bu oyunda toplayıcılık meslek kasıyorduk ve yine bahsettiğin adamlar pıyasayı domine edebilmek için yapmayacakları ve yapmadıkları şaklabanlık kalmamıştı ki bu saydıkların oldugu taktirdi ellerinden gelen ( tüm beleşçiler) herşeyi oto kasmaya yöneltecekler böyle uzun yazı yazınca profesyonel gorunmuyorsunuz bilin keliniz o kadar parlak ki şapka bile kapatmıyor emek yoksa ekmekte yok istiyorsanız bahsettiğiniz oyuna gidebilirsiniz.!
toplama esnasında gelen captcha kodunu unuttunuz sanırım . bu daha sık eklenebilir çözüm olarak eğer takıldığınız şey bu ise .
Ben yazınızı discordda görüp size destek amaçlı buraya gelip birşeyler de ben eklemek istedim fakat sanırım yanlış anladınız .
İnan ki elle kastığım birden fazla mesleğim 30+ ve oyuncu yararına yapılacak şeylere fikir olması amacıyla yazdım bunu , birebir alıp yapsınlar diye değil . İşten geldiğimde birkaç saat ve izinli günlerimde oynayan bir insanım . Az önce discordda yazdığım yazıya gelen cevapta da oyundan craft olarak radikal bir iyileştirme gelme beklentimi de düşürdüm zaten . Hali hazırda durumuna okeyiz . Ama bu içeriğin yapıldığı yerde bunlar yapılabiliyor , biz de bize fayda sağlayacak iyileştirme istiyoruz demeye çalıştım fakat ofansif bir cevabı haketmediğimi düşünüyorum.
 

Onat

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
15
Puanları
3
Merhaba,

Yorumlarınız için teşekkürler. Bir konu altında illa da pozitif yorum olacak hali yok. Negatif yorumlarda esasen haddini aşmadığı taktirde bir eleştiri, öneridir gözünde bakmaktayım.

Yönetim X oyunlarda ki içeriği kopyalamak istemeyebilir ancak feyz alıp geliştirebilir veya kendi sistemlerine göre entegre edebilir diye düşünüyorum. Burada yazdığınız her yorum iyisiyle kötüsüyle çok değerli.

Ayrıca bunun bir oyun olduğunu bu forumda bulunan yazı yazmak için değerli vaktini ayıran herkesin kendi düşüncesi olduğunu unutmayıp. Lütfen kelimelerimizi seçerek kullanalım. İkili ofansif diyaloglara girmekten kaçınalım.

Sevgiler.
 

Bum

Üye
Katılım
7 Haz 2022
Mesajlar
113
Puanları
43
Keşke oyunun üst yönetimi de sizin bu güzel tavsiyelerinize katılsa ama aarvadın ilk günü corn yemeği yapmış, satmış ve oyunda kesintisiz 2 yıla yakın craft yapmış biri olarak ve çoğu toplayıcılığı-mesleği 40 level biri olarak açıkca söylemek isterim ki böyle bir üst yönetim yok.

Malumunuz oyunumuzun craft kısmı Burhan Bey yani Justice tarafından tasarlanıyor, üst yönetim tarafından düzenleniyor ve onaylanıyor. Burhan Bey ne yazık ki oyunu oynamıyor ve yaptığı bazı tasarımlarını oyunun metasına tam uygun bir şekilde yapamıyor, normaldir. Bunu kötülemek için söylemiyorum yanlış anlaşılmasın, kendisi kadar bu oyunda craftı düşünen başka yönetici yok sağolsun ama sıkıntının bir ayağı Burhan abinin oynamaması. Yaptığı tasarımlar, iyi kötü oyunu bilen ama craftı bilmeyen yöneticilere gidiyor ve "aman abi row asistan alan adam rahatsız olmasın, düşürdüğü dropları satarken craftçı birinin ürettiği item karşısına çıkmasın", "aman abi ayda 20k cash çekip bowlda boss kesecek adam rahatsız olmasın düşürdüğü itemi satarken karşısına crafter ksci gelmesin", "aman abi 1.5 yıl sonra düzeltiriz şimdi x etkinliği ile uğraşmamız lazım" aman abi aman abi diye diye tasarlanan şeyler kısılıyor, değersiz şeyler haline getiriliyor veya yapılmıyor. Öyle ki insanların 10 dakikada bir dropladığı elite göğüslük, senin 3 ayını verip craftlayacağın enhanced elite göğüslükten daha çok tercih edilir hale geliyor. Senin 1 yıldır emek vererek geliştirdiğin takı ve silah mesleğinde ürettiğin eşyalardan daha iyileri çıtır çerez gibi gün içinde onlarca tane bowl-dungeon bosslarından düşüyor. Yani anlatmak istediğim bir kesim üzülmesin diye sürekli crafterların kafasına basılıyor 2 yıldır. Üstüne düzenlemeler için daha çok sabretmemiz, yeni server açılışından sonra da belirsiz bir tarihi beklememiz isteniyor. Üst yönetim craftçıları umursayacağı zamanı seçip, Burhan Bey'in yıllarca verdiğimiz geri bildirimlerle veya gene kendisine göre yaptığı değişikleri ileride göreceğimiz vaad ediliyor. Benim tavsiyem çok umutlanmayın.

Oyunda, oyunun kendi metasına uygun düzgün bir craft sistemi olsa, üretilen eşyalar insanların işine yarasa ve bu oyuncular ürünlerde arz oluştursa dediğiniz sorunların hiçbiri kalmayacak. Yani "domates minimum 5k olsun exp yemeği minimum 15k olsun" sorunun ana çözümü değil. Sorunun ana çözümü bu itemler işe yarar şeyler olsa ve seri tüketilseydi eğer tüketici 15kdan aşağıda exp yemeği bırakmaz, üretici ise 5kdan aşağı domates bırakmaz zaten pazarda. Sen 5kdan domates koyuyorsun çünkü saatlerce gezmişsin toplamışsın, saatlik emeğini golda çevirip itemini geliştirmek istiyorsun ama biri geliyor 4500'e düşüyor ama çekilmiyor. Çekilmeyince başkası ona 4499'a ks atıyor o da çekilmiyor. Bu sefer sen de düşmek zorunda kalıyorsun ve bu itemler tüketilmedikçe düşüyor da düşüyor. Bu yüzden x oyun veya y oyundaki craft sistemi değil de, bu oyunun oyuncusunun ihtiyacını karşılayacak oyunun anlık metasına uygun bir craft sistemi düşünülüp tasarlanması, tasarımı oluşturandan onaylayana kodlayana kadar herkesin 1 kere bile olsa cidden hakim olup üzerine düşeceği bir düzen kurulması oyunu craft konusunda muasır medeniyetler seviyesine taşır.

"Forumda konu açtık sesimizi duyarlar mı acaba?" kısmına da bir kaç kelam etmek istiyorum. Forumda yazılanlar genelde Bearfact ve Musti tarafından okunur, kural ihlali varsa veya o an işlerine gelmeyecek bir eleştiri saniyesinde silerler, öneri-tavsiye-eleştiri olanlar ise hiçbir yere ulaştırılmaz burada insanlar kendi kendilerine konuşur dağılır. Tek bir yöneticinin fikrini belirtmediği ne öneri-tavsiye-eleştiri konuları geldi geçti veya "evet çok güzel tavsiyeler vermişsiniz kesin bunları düşüneceğiz" denilip düşünülmeyen konular allah bilir kaçıncı sayfada kaldılar.

Herkese iyi forumlar, iyi oyunlar.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt