Onat
Üye
- Katılım
- 10 Eki 2023
- Mesajlar
- 15
- Puanları
- 3
Merhaba,
Bugün sizlere oyunda yapmaktan keyif aldığım bir içeriği geliştirmek adına bir yazı paylaşmak istiyorum. Lütfen yorumlarda gerekli eleştiri ve önerilerinizi benle paylaşmaktan çekinmeyin.
Şüphesiz ki Geathering ve Crafting bu oyunun bir parçası hemen hemen her yerde;
Toplayıcılık yapan, maden kazan ve ağaç kesen kimseye bulaşmadan yanınızdan geçip giden dostlarımızı görebilirsiniz. Bu dostlarımızın bu haline teşvik amaçlı verdiği emeklerin sonucunu görmesi adına bir kaç öneride bulunmak istiyorum.
Ne kadar Geathering o kadar Crafting seviyesi demek. Zaten kendine Crafting'i görev edinmiş bireylerin yüksek Crafting seviyeleri yapıp bir başka kimselere istedikleri takıyı, silah ve zırh gibi benzeri metearyelleri bir ücret karşılığında bastığını kesin duymuşsunuzdur. Neden kişiler bu insanlara yönelsin? Diyebilirsiniz ki kimse o kadar emek vermek istemiyor. Evet doğru yani nispeten doğru.
Emek vermek istememelerinin en büyük nedenini oyunculara soracak olsanız şüphesiz ki gerekli Geathering ve Crafting seviyelerini maksimum seviyelere ulaştırmadan bir karşılığını göremiyor olmalarıdır. Ben bunu engellemenin yolunu şu şekilde buldum;
Healt ve Mana potları gibi tatminkar seviyede Geathering meteryallerine bir alt satış limiti belirlerseniz. Yani örnek veriyorum Domates X altından aşağı satılamaz gibi. Hem piyasası gereğinden fazla aşağı çekilip yok olmaz hemde bu emekleri veren şahıslar bir kazanç elde edebileceğini, emeğinin karşılığını alabileceğini biliyor olurlar. Bu sayede Crafting'e yoğunlaşan insanların sayısı artacağı için bir kişiye bağlı olmayıp arz talep olarak kullanıcılardan bu metaryelleri satın alır ve oyundan altın eritip pazar ekonomisinin dengesini korumuş olurlar.
Şimdi haklı yere diyebilirsiniz ki "X tane insan aynı fiyattan domates koysa seninki nasıl satılsın ki?" Evet haklısınız lakin bunun çözümü de şu şekilde olacaktır; Geathering ve Crafting de ki XP ve Crafting için gereken metaryel miktarlarını arttırırsanız bu sorun da ortadan kalkar gibi geliyor bana. Hali hazırda yeni sunucuların eklenmesi ile birlikte mevcut camp sayıları artacağından toplanacak metaryellerde artacaktır. Geathering ve Crafting metaryel ve XP miktarlarının artması bu nedenle olumsuz bir etki yaratmayacak, bir camp doluysa diğerinden toplanabiliyor olacaktır.
Siz neler düşünüyorsunuz? Yukarıda belirttiğim gibi lütfen gerekli eleştiri ve önerilerinizi benle paylaşmaktan çekinmeyin.
Seviliyorsunuz.
Bugün sizlere oyunda yapmaktan keyif aldığım bir içeriği geliştirmek adına bir yazı paylaşmak istiyorum. Lütfen yorumlarda gerekli eleştiri ve önerilerinizi benle paylaşmaktan çekinmeyin.
Şüphesiz ki Geathering ve Crafting bu oyunun bir parçası hemen hemen her yerde;
- İşlerinizi halletmek için Dorion'dayken
- Krallık haritalarında görev yaparken
- Haddar & Haggard da seviye kasarken
- Hatta Death Valley topraklarında PK, Farm atarken
Toplayıcılık yapan, maden kazan ve ağaç kesen kimseye bulaşmadan yanınızdan geçip giden dostlarımızı görebilirsiniz. Bu dostlarımızın bu haline teşvik amaçlı verdiği emeklerin sonucunu görmesi adına bir kaç öneride bulunmak istiyorum.
Ne kadar Geathering o kadar Crafting seviyesi demek. Zaten kendine Crafting'i görev edinmiş bireylerin yüksek Crafting seviyeleri yapıp bir başka kimselere istedikleri takıyı, silah ve zırh gibi benzeri metearyelleri bir ücret karşılığında bastığını kesin duymuşsunuzdur. Neden kişiler bu insanlara yönelsin? Diyebilirsiniz ki kimse o kadar emek vermek istemiyor. Evet doğru yani nispeten doğru.
Emek vermek istememelerinin en büyük nedenini oyunculara soracak olsanız şüphesiz ki gerekli Geathering ve Crafting seviyelerini maksimum seviyelere ulaştırmadan bir karşılığını göremiyor olmalarıdır. Ben bunu engellemenin yolunu şu şekilde buldum;
Healt ve Mana potları gibi tatminkar seviyede Geathering meteryallerine bir alt satış limiti belirlerseniz. Yani örnek veriyorum Domates X altından aşağı satılamaz gibi. Hem piyasası gereğinden fazla aşağı çekilip yok olmaz hemde bu emekleri veren şahıslar bir kazanç elde edebileceğini, emeğinin karşılığını alabileceğini biliyor olurlar. Bu sayede Crafting'e yoğunlaşan insanların sayısı artacağı için bir kişiye bağlı olmayıp arz talep olarak kullanıcılardan bu metaryelleri satın alır ve oyundan altın eritip pazar ekonomisinin dengesini korumuş olurlar.
Şimdi haklı yere diyebilirsiniz ki "X tane insan aynı fiyattan domates koysa seninki nasıl satılsın ki?" Evet haklısınız lakin bunun çözümü de şu şekilde olacaktır; Geathering ve Crafting de ki XP ve Crafting için gereken metaryel miktarlarını arttırırsanız bu sorun da ortadan kalkar gibi geliyor bana. Hali hazırda yeni sunucuların eklenmesi ile birlikte mevcut camp sayıları artacağından toplanacak metaryellerde artacaktır. Geathering ve Crafting metaryel ve XP miktarlarının artması bu nedenle olumsuz bir etki yaratmayacak, bir camp doluysa diğerinden toplanabiliyor olacaktır.
Siz neler düşünüyorsunuz? Yukarıda belirttiğim gibi lütfen gerekli eleştiri ve önerilerinizi benle paylaşmaktan çekinmeyin.
Seviliyorsunuz.