Öneri Hepsi ''Rise Online'' İçin (Rise Online Özel)

hzljoepr

Üye
Katılım
13 Nis 2021
Mesajlar
263
Puanları
28
Merhaba benim adım Süleyman yaş 30. Yıllardır mpporg oyunları oynuyorum. çoğunda karakterlerim ya çalınmıştır yada hacklenmiştir.
Buna karşılık, rise online ekibine bir fikir sunmak aklıma geldi dün yatmadan önce. sizlerle paylaşmak istedim.
Konuyu buraya açtım ama umarım bir hata etmiş olmamışımdır. yanlış yere konu açılınca konumuz kaldırılıyo siliniyor.
Oyuna girişte id pw kısmından sonra bi key istesin atıyorum 6 haneli bi rakam yada 8 haneli. bu sayede karakter hack yada item çalma vs. gibi durumların önüne geçmiş oluruz.


Arkadaşlar merhaba herşey iyi güzel ama aklıma birşey takıldı para birimi böyle bir devasa bir oyunda sadece altın olarak geçmesi biraz basit olmazmı sizce de?
Mesela benim aklıma şey geldi, 3 tane para birimi olsun 1.si kolay kazanılan 2.si orta kazanılan 3. ise zor kazanılan bir sistem yapabilirsek süper olmazmı sizce ?
Bence böyle oyun daha iyi olucaktır hem farmcılar açısından hemde ticaretle uğraşan oyuncular açısından 3 tane para birimi olması daha iyi olur peki bunu nasıl sınıflandırabiliriz.

Bir kaç oyunda örneği vardı ama, sikke olabilir. en kaliteli para sikke. sonra altın en son coins. 3 para birimi olcak. ticaret daha kolay olcak ve sikke kasması çok zor olacak.
öyle 1 günde 1 sikke elde edemeyeceksiniz. yada onu oyun kurucuları oyunun zamanına göre ayarlarlar. bence paranın zor olması yani ne kadar zor olursa oyun o kadar uzun gider. ben şahsen oyunun uzun gitmesini tercih ederdim peki siz olsanız ne düşünürsünüz bu konuda.

Lütfen yorumlarda belirtiniz.. Fikirlerinizi 3 para birimi olması sizce dahamı kolay olur oyun açısından dahamı iyi olur sizce ?


Dungeon haritalarında rekabeti yükseltmek için 8vs8 party şeklinde kapışmalar olsun. kapışma sonrası veya öncesi, Yaratıklar kesilsin. en sona kalan yaratık Yani (boss.) Boss kısmına gelmeden önce partiler 8v8 kapışmaya girsinler. kazanan Irk farklı bi dungeon bölgesine ışınlansın. Boss'un olduğu bölgeye ödül olarak bossu kessin. büyük Bosslar olsun. bu bossları kestikçe içlerinden değerli gemler çıksın.
Dungeon slotlarına Party Halinde girilebilsin 8Party şeklinde. Dungeonlardan önemli, çok değerli gemler düşsün.

Yeni Bir map olsun. bu map zindan map'i sadece ezikler girebilsin. atıyorum 70 level ve altı yada 60 level ve altı. 50 level ve altıda olabilir. burası size kalmış.
insanların birbirleriyle iletişim kurduğu. Herhangi bir ortama gerek duymadan itemsiz bi şekilde birbirleriyle kapışabilsinler.
Bu kapışma sonrasında, ayakta kalan partiye, Her Job'a göre +5 item gönderilsin. Mesela bu ne olabilir. 50 level ise 60 lvl bi silah. yada 40 lvl ise 50 level bi silah vs vs. Zırhda olabilir. sadece silahlara kitlendim ama. zırh olursa daha mantıklı olur. bunun çeşitli eventleri'de olabilir. (Silah ve Zırh Ayrı.)
Üst itemlerinde iç itemlerde yani bonuslu malzeme olsun mesela iç itemler sadece Defans yada gerek bonus vermesin. Aynı zamanda %13 kritik. +15 str fazladan +10 str yada %23 attack bonus. +15 INT. +25 Magical bonus. tipi bonuslar versin.

Her Map te' Dungeon ve Zindan olsun. Zindanlarda ezikler kasılsın. Dungeon maplerinde yüksek leveller party halinde kapışsın. Ödül: Boss. yada değerli itemler. takı olur zırh olur silah olur vesaire. Dungeon ve Zindanlara- Kullanıcı Ekranın yukarısındaki panelden'de giriş sağlayabilir. yani anlatmak istediğim bu eventlerin bir zamanı olmalı oyun içerisinde günde 1-2 kez yapılmalı bu eventler. Yada sabah 07:00, Akşam 21:00 Gibi.)

image0d93d3e0c45afbe2.png


İtemlere değer vermeyi planlıyorum. Oyun metasında itemlerde 6-7 tane kural olacak. her değer itemi farklı kılacak mesela bunlardan örneğin. Kusursuz değeri.

Çok nadir düşecek bu item drobu. Kırmızı renkte olacak. onun altında Esrarengiz. Turuncu renkte buda çok nadir düşecek. Risksiz orta seviye. Pembe renkte olacak databaseyi böyle ayarlarsak bir tık daha ileri seviyeye taşımış oluruz oyunu. diğerleri Normal yeşil renkte Kötü. Çok kötü Beyaz renkte normal seviye olacak. ve bu sayede bazı oyuncuların elinde kusursuz itemler olacak iken bazılarının elinde dandik değersiz itemler olacak bu tamamen şansa bağlı slotlardan bosslardan yada dungeon haritalarından düşecek. her itemin bi klası olacak ama bu klasları tutturması zor olacak demek istediğim bu itemler oyunda olacak ama oyunun içerisinde zor elde edilecek itemler olacak.

Mesela oyuncular farklı slotlarda kendi joblarına göre item düşürürken %0.1 ihtimalle yada %1 ihtimalle Esrarengiz yada kusursuz item düşürme şansını yakalamış olacaklar. ve bu fikiri burda kapatıyorum. daha aklıma farklı düşünceler gelirse sizlerle paylaşmaktan vazgeçmiyeceğim.

Kusursuz - Esrarengiz - Risksiz - Orta Seviye - Normal - Kötü - Çok kötü.

Kusursuz item Bonusları ; %1 Critical damage. %2 Attack bonus. %3 Hp Recovery. +10 STR
Esrarengiz item bonusları; %0.5 Critical damage. %1 Attack bonus. %1 Hp Recovery.
Risksiz item bonusları ; %1 Critical dmg. %1 Attack bonus. %0.5 hp Recovery.
Normal item bonusları ; %0.5 Critical dmg. %0.5 Attak bonus.
Kötü item bonusları ; 0 0 0 0 0 0.
Çok köti item bonusları ; -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1



Elimizde +8 Raptor var Farzedelim, Bu raptora Rare Basabilcez. Yani Oyuna ekleyeceğimiz Rare basma sistemiyle;

Bakın şu nasıl ilk 100 killl 1. archivement 2. mob kill 20 harpy 20 troll 20 stone golem vs vs.(İtemin Rengi değişecek Pembe olacak.)
3. 500 kill 3. archivement Bonuslar %5 attack boost %1 critikal bonus

2. Archieve Görevi. COlony Zone 100 kill. (İtemin rengi değişcek Turuncu olacak.)
+10 STR +10 HP +10 DEX

3. Archievement görevi CZ 500 kill (İtemin Rengi Değişecek, Sarı olacak)
%3 Attaching Damage bonus %2 HP

4.Archievement görevi 100 Dark mare.
%2 Attack Power

1- Commander +20 def +1000 HP (100kill)
2- RiseCommander +40 def +2000 hp (200kill)
3- Butterfly +60 Def + 1000+Crit (250kill)
4- RiseButterfly +40 Def + 2000+Critical (300kill)
5- Judas +10 str +10 dex +10 Hp (400kill)
6- RiseJudas +20 str +20 Dex +20 hp (450kill)
7- Master %20 Saldırı Hızı %5 Critical (500kill)
8- RiseMaster %40 Saldırı hızı %3 Critical (550kill)
9- Expert +100 def +1000hp (600kill)
10- RiseExpert +200 def +2000hp (700kill)



Bunu tam olarak 1-2 gün önce youtube'de tanıtım vidyonuzu izledikten sonra aklıma geldi. İtem basma olayı ilk başta başlangıç olarak +8 e kadar kolay olsun. +8 den sonra bir kademe zorlaşsın. Ve +21 e kadar basılsın. +21 den sonra +30 ea kadar Atarken item biraz daha zor olsun. yani kademe kademe zorlaşsın. Oyunda item basma oranı +30'a kadar olsun. Aynı oynadığımız diğer oyunlardaki gibi. İtem Droplarıda zor olsun. öyle hemen herkes +basmalık drop itemi düşürmesin. Oyun sürükleyici ve eğlenceli olsun. Benim mesela bundan yaklaşık 8-9 sene önce oynadığım bir oyun vardı Mpporg.' şimdi ismini vermeyim. Ordaki ''Upgrade Sistemi'' çok farklıydı

+1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10 +11' den sonra item basmak zorlaşıyordu biraz. +12 +13 şans işi gibiydi. +14 +15 Zor. +15 den sonrası. için + fazladan malzeme gerekiyordu şans %'si artıran malzemeler.

4Story'i di oynadığım oyunun ismi neyse bunun önemi yok şimdi, ne demek istediğimi anladınız. eğer böyle bir sistemi aktif hale getirirseniz oyunda. Daha fazla user olur ve item basması çıkarması bu hale getirmesi felan çok eğlenceli olur.

Kimse oyunu bırakmaz herkes oyundan zevk alır.

1- Pazar sistemi, Çok güçlü olması lazım. Yani oyuncu pazarını kurduktan sonra sabit kalması yerine oyununa devam edebilir. İtem kasabilir yada farm yapabilir.

2- İtem Takas & Char Takas)
İtem satmak yada char satmak yerine oyuna şöyle birşeyi ekleyebiliriz aslında, 2 Oyuncu eğer anlaşırsa. Birbirleriyle karakter takas edebilsin. böyle birşey gelirse biraz fazlalık olur ama en azından char satışın yada item satışın önüne geçmiş oluruz.

3- NPC'lerden günlük görevler alınabilinsin. Farm görevleri Exp Görevleri VS. vs. Aynı zamanda her gate'den ışınlandığımız' map'de 1-2 Tane Görev NPC'si olsun hatta daha fazla'da olabilir bu sizin seçiminize kararınıza kalmış birşey.

4- Yüksek Değerli itemler, LVL olarak hem' AP At Bonus olarak Oyun'da Değerli olacak itemler, Bosslar'dan cıksın o bosslar'da 4-5 yada 5-6 Kişilik Partiler halinde kesilerek elde edilsin.

5- Lvl 60 olarak başlasın. 2. senesin'de 70 Lvl açılsın. 3.senesin'de ise 83 Lvl açılsın direkt.

6- Her gün 8v8 Party Event olsun. 8vs8 Party Event. herkes Partisini kendi kursun bu Event'e girmek için. eğer bunu başarabilirsek oyun ,PVP ve PVe açısından daha eğlenceli mob bi hale gelmiş olur.

7- Klan Savaşları olsun. Her Bir Klan savaşında Kazanan Klan yenen klanı Alt Klanı olarak ilan etsin. Bu şekilde kimin Klanı daha güçlü, Hangi Klan üst Yada alt kısaca anlamış oluruz. Liste her gün yada her ay yada her hafta yenilensin.

8- Slotların ve Gatelerin sayısı artsın. Her map' Exp veya Farm'a göre ayrım göstersin. o şekilde ayarlansın mesela bi mapte Exp kasılsın diğer map'te item veya eşya benzeri itemler kasılsın. Böylesi daha mantıklı ve keskin olacaktır.

9- İlk 3. 60 Lvl olan kişilere, Oyun tarafından Razer Mouse ve, Razer Klavye Hediye edilsin. (Bu isteğe bağlı değişir, Tabi.)

10- İtem ve Lvl kasması zor olsun, P2w F2w' ikisinde de aynı olsun. Pay to win. mantığı oyunu silip atmasın.

11- İtemlerin Drop' oranları zor olsun. Slotlardan item düşürmesi çok nadir bir şans olsun. Bayrak Savaşları olsun. Mesela Bayrak Savaşlarını kazanan IRk' Drop rate oranları %3 artırılsın yada %2 felan. Bu isteğe göre %1 Felan'da olabilir.

12- EXP Partideyken oyundan çıktığında Karakter Lvl kasmaya devam etsin. böylelikle 1 Char'dan 3 karakter Lvl kasabilsin. bu sistemi ayarlaması biraz zorlar sizi ama demek istediğim 1 Karakterden 3 farklı karakter char kasılabilsin.

13- İtemlere Esrarengiz olayı basılabilsin. Mesela bir itemi +1 +2 +3 yapmadan'da item'e Evrim geliştirilebilsin. Düşen itemlerin bu şekilde bir Tipi olsun. Esrarengiz, İlk Evrim, Son Evrim, Efsane, Efsanevi gibi. vs vs.

14- Warrior karakterin'de bağırma Skili olsun. bu skilli bastığında 8 party Warior' güç bazlı olarak 2 kat. 2x Güce Sahip olsun 20 saniye boyunca. yada pardon 10 saniye boyunca. bunu kesinlikle oyuna ekleyin. Aynı şekilde buna benzer Skiller'de ekleyebilirsiniz. mesela mage party. Okçu Party. Hepsinde bağırma skili olsun. Çığlık Skilii

15- Oyuna Değişik Fantastik Kılıçlar, Fantastik bowlar, Fantastik İtemler. Eklenebilir. Silah ve Zırh olarak başlangıç olarak iyi ama, ilerleyen zamanlar'da bunlar editlenip oyuna eklenebilir. bunun haricinde şimdilik aklıma başka birşey gelmiyor.

Umarım bu yazdıklarım sizinde hoşunuza gitmiştir. beğenmişsinizdir umarım eklersiniz sadece bende oyuna katkıda bulunmak istedim haliyle oyun çok güzel oyunu daha iyi hale getirilebilir bunun için aklımdaki olan bilgileri paylaştım.




Oyuna başladığında oyun 1 haftalık Pus eşyası hediye etsin. ilk etap'da level kasmak kolay olsun 60 ' dan sonra zorlaşsın. yada hep kolay olsun level kasmak. Oyunda item yapmak item dizmesi önemli ve zor olsun.
%20 exp %40 %60 exp bonus veren puss itemleri olsun. böylelikle level kasması ilk etap'da daha kolay olur user oyundan sıkılmaz değişik farklı farklı jobları dener.

Oyunda 'diamond ring' ler olsun. Diamond ringler Herhangi bi job'a karşı %40 savuşturma versin. mesela Asasa' karşı %40 güçlü. Wariora karşı +%40 bonus veren Magician'a karşı %20 güçlü felan.

Pelerinde bonus versin. çıkartıp takılabilen bir nesne, ''item olsun'. Hatta Pazar'da satılabilen bir eşya olsun. %20 attack bonus versin. Attack rangeyi eşitlemek için. oyunda buna benzer takılabilen çeşitli itemler olabilir. mesela Level aldıkça oyunun içerisinden mektupla bize gelebilecek hediye itemler gibi.

Oyunda Pet olsun level kasılabilir. pet. Bu pet'de + Bonus versin Chara Leveline göre + bonus. çok güzel efsane bir fikir olabilir. hatta 60 Leveel'den sonra maximum bonus olarak fazladan bir kaç bonus versin.

Oyunda Kader sekmesi olsun. Jevel olarak Kader sekmesindeki özellik veren taşlar geliştirilebilsin. yani Kader sekmesinde 4-5 adet taş olacak bu taşlar bonusları +20 +40 dan başlıcak her basmada +100 +200 bonus gelişcek.

Kesinlikle bunu eklemeniz lazım. Birde Kader Limit'e ulaştığında bonus olarak 300-400+ bonus vericek şekilde ayarlarsanız süper olur.




Aklıma bi fikir daha geldi dungeonlardan epic itemler düşcek dungeon' da girdikten sonra bossları kestikten sonra boss epik itemler atıcak. Turuncu itemler fazladan ap bonusu ve oyunun en iyi itemleri olan epik itemler.

Legend Online mantığı nasıl fikir sizce olabilir mi böyle birşey ne düşünüyorsunuz. Düşüncelerinizi alttan yorum olarak yazabilirsiniz arkadaşlar. Epik itemlerin'de kendine göre görevleri olacak. +10 bastığında + fazladan bonus vercek felan.

Ara ara yeşil itemler'de atacak. Yeşil itemler'de Epic ile Normal arasında orta sınıf item olarak geçicek. Böylelikle oyunu daha iyi eğlenceli zevk alacağımız bir oyun haline getirebiliriz.



1- Elimizde bir item var raptora değer biçelim, Bu raptora Rare Basabilecez. Yani Oyuna ekleyeceğimiz Rare basma sistemiyle; Raptor'u rare basıp üstüne bonus ekleyebilcez Pembe Renk olacak ve %3 attack power bonus +%1 critical bonus verecek.

2- Basışımızda Raptor, Turuncu olacak. %5 attack bonus %1 Critical bonus verecek. (Yada farklı bonuslar& Hepsinden %1)
Bakın şu nasıl ilk 100 killl 1. archivement 2. mob kill 20 harpy 20 troll 20 stone golem vs vs.(İtemin Rengi değişecek Pembe olacak.)

3- 500 kill 3. archivement Bonuslar %5 attack boost %1 critikal bonus

4- Archieve Görevi. COlony Zone 100 kill. (İtemin rengi değişcek Turuncu olacak.)
+10 STR +10 HP +10 DEX

5- Archievement görevi CZ 500 kill (İtemin Rengi Değişecek, Sarı olacak)
%3 Attaching Damage bonus %2 HP

6- Archievement görevi 100 Dark mare.
%2 Attack Power %1 Critical damage.

Aga işte fikir geliştirilebilir @Mastheras ben bunu renge değilde item efektini bile değiştirebiliriz. + bonus özellikleri % 5 Archive attack bonus uada %3 critical dmg. gibi vs vs. bir dünya şey ekleyebiliriz silahların gücü daha iyi olur oyunda bunu karakterlerin canlarını yükselterek kapatır oyun aynı wow databasesi gibi olur.

Mesela elimizde Raptor var rengi pembe görev ile geliştirebilcez rengi sarı yada turuncu olcak 2. level olcak 3. levelde kırmızı olcak rengi özellikleri artcak bonus olarak.

This is the Future


iteme +30 grade veriyorum +8 den sonra zor basılcak +15 den sonra daha da zorlascak ama oyun içerisinde bir gem gibi eşya olacak o gem sayesinde item basarken grade düşmeyecek
+15 se +15 kalacak gibi gibi. vs

Oyuna +30 metayı getirdik mi. İtem baasarken +8 e banko geçicek +8 den sonra yanma riski ihtimali olacak bide oyunda bir tane gem olacak bu gem sayesinde itemi basarken yakma riskini azaltıcak yani item iventory'de elimizde kalmış olacak bu gemde slotlardan nadir atıcak %10 %20 ihtimalle.

Slotlardan nadir derken az oranda atıcak %20 %10 drop rate'sinde ..

Amaç itemleri full +30 set yapmak oda kolay kolay olmayacağı için zaman alcak emek işine döncek oyun
biliyorsunuz emek olnca direk aklıma oyundan fazlasıyla zevk alacağımız aklımıza geliyor.
Gemler slotlardan Yüzde %5 oranla yada %2 %3 o oranda düşecek ..

+30 aynı zamanda itemi atarken belli bi miktar para isteyecek mesela +15 den +16 a atarken oyun parası isteyecek 100m. coins yada 50m coins vs vs.

O zaman zor olur herkes +30 yapamaz sadece şansı olan kullanıcılar +30 item giyebilir oda çok nadir 1000 kullanıcıda 1 yada 2000 de 1 gibi vs.

Yıllardır oynayan useri var uskonun
+30 Reb işte

anlatmak istediğim bu işte rebirth sistemi ama farklı aynen ap fazla artmaz itemler dengeli olur orasını geçtim

Farklı bir tadı olur oyunun herkes +30 basamaz ..

O dediğin anca şöyle olur +7 den sonra item rebirte döner otomatik o şekilde devam eder.. 7 den 8 e direk atlamak yerine tek tek rebirt basarsın ama karadish felan olmamalı.

+30 çok dedim yukarda zaten o konuda hem fikiriz ama gem işi olmadan oyunda + basması çok zor olur her itemin yanar baya bi şansa bakar bu iş, gem geçme şansını artırırsa daha mantıklı. yanmasını engellemek piyasadaki itemleri çoğaltır. gerçi buda piyasanın düşmesini sağlar

+10 gibi olsa daha mantıklı !


Her Job'un bir Leveli olsun. +1 +2 +3 +4 +5 Reb. Basılabilsin chara. her Reb Basma'da +10 Dex yada +10 Str Versin.

Dungeon alanlarında büyük Bosslar olsun. bu bossları kestikçe içlerinden değerli itemler çıksın.
Dungeon slotlarına Party Halinde girilebilsin 8Party şeklinde. Dungeonlardan önemli, çok değerli itemler düşsün.

Yeni Bir map olsun. bu map sadece insanların birbirleriyle iletişim kurduğu. Herhangi bir programa dc ye yada TS ' ye gerek duymadan programsız bi şekilde birbirleriyle iletişime geçebildikleri bir map harita olsun.

Üst itemlerinde iç itemlerde yani bonuslu malzeme olsun mesela iç itemler sadece Defans yada gerek bonus vermesin. Aynı zamanda %13 kritik. +15 str fazladan +10 str yada %23 attack bonus. +15 INT. +25 Magical bonus. tipi bonuslar versin.

Her Map te' Arena olsun. Arenalarda kesilince üstümüzdeki para Coins vs gitsin. karşıdaki kullanıcıya gitsin.

Rise Online​

 

hzljoepr

Üye
Katılım
13 Nis 2021
Mesajlar
263
Puanları
28
Sen çok şey istiyorsun kardeşim. Bu isteklerin için yeni oyun yapılması lazım.
yıl 2021 deyiz sence bunları istemem normal değilmi, ama söyle bişeyde var oyun yapımcıları devoloper ekip bunların hepsini yapmak zorunda değil. aralarından beğendiklerini alsalar benim için kafi.
 

OSCORP

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
66
Puanları
18
Çok fazla istekte bulunmuşsun, her istediğin olmayabilir fakat en azından bir kaçı umarım gerçekleşir ki sende az da olsa mutlu olursun dostum ^^
 

hzrckmk

Üye
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
111
Puanları
28
Bence çok fazla detay oyunu bozar eski metin 2 tr 1 99 level gibi olsun mantıgı yeter
 

Kayı Beyi

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
30
Puanları
8
Bence daha oyun çıkmadan bir çok değişiklik istemek dogru degil oyunun çıkması oyuncular tarafından oynanması ögrenilmesi sonunda gerekli degişiklikler yapılması daha doğru oyunu ilk başta çok kompak ve anlaşılması zor yapılırsa oyuna ilk başlarda başlayan oyuncu sayısı az daha sonralarıda heves eden sayısı az olur. Oyunu oluşturan ekibe güvenin oyun çıksın sonra oyuncuların gerekli degişikligi durumlara göre yapılır
 

hzljoepr

Üye
Katılım
13 Nis 2021
Mesajlar
263
Puanları
28
Bence daha oyun çıkmadan bir çok değişiklik istemek dogru degil oyunun çıkması oyuncular tarafından oynanması ögrenilmesi sonunda gerekli degişiklikler yapılması daha doğru oyunu ilk başta çok kompak ve anlaşılması zor yapılırsa oyuna ilk başlarda başlayan oyuncu sayısı az daha sonralarıda heves eden sayısı az olur. Oyunu oluşturan ekibe güvenin oyun çıksın sonra oyuncuların gerekli degişikligi durumlara göre yapılır
Bence çok fazla detay oyunu bozar eski metin 2 tr 1 99 level gibi olsun mantıgı yeter
Çok fazla istekte bulunmuşsun, her istediğin olmayabilir fakat en azından bir kaçı umarım gerçekleşir ki sende az da olsa mutlu olursun dostum ^^
Doğru diyosunuz valla haklısınız.
 

hzljoepr

Üye
Katılım
13 Nis 2021
Mesajlar
263
Puanları
28
Çok fazla istekte bulunmuşsun, her istediğin olmayabilir fakat en azından bir kaçı umarım gerçekleşir ki sende az da olsa mutlu olursun dostum ^^
Dostum teşekkür ederim bu düşüncelerin beni mutlu etti inan.

bunun haricinde çok deli zindan fikirlerimde var ezikler için zindan 50- yada 60 - gibi çok deli fikirlerim var.
 
Son düzenleme:

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt