Öneri İstek ve Öneriler Detaylı Liste

EFoZM

E
Oyunla ilgili istek ve önerilerimi bu listede oyun yapımcıları paylaşmak istiyorum. 2003 yılından beri büyük küçük sayısız MMORPG, ARPG, JRPG, KRPG oyun oynadım, tabii ki Knight Online da bu listeye dahil. Rise Online Forum'unun İngilizce kısmında bunun gibi kısa listeler var fakat Türkçe kısımda göremedim, genelde insanlar birbiriyle laf dalaşına giriyor, her başlıkta ayrı tartışma çıkıyor. O yüzden ben böyle bir başlık açıp gördüğüm her şeyi yazmak istedim.


Ön bilgi : Aklıma geldikçe ve vakit buldukça listeyi yenileyip eklemeler yapacağım.

Mount Sistemi

  • Mount çağırmak ve inmek scroll ile değil her karakterin kendisinde olan bir skill ile olmalı ve bu skill bir tuşa atanıp kullanılabilmeli. (Skill değilse bile yürümek, oturmak gibi default bir eylem olmalı)
  • Mount üzerinden inmek için herhangi bir mob'a saldırmak yeterli olmalı, neredeyse bütün oyunlarda bu böyle.
  • Mount menüsü olmalı (zaten planlanmıştır diye düşünüyorum) ve isim verebilmeliyiz.
  • Mountların kendi envanteri olabilir, 8-10 slot kadar.
  • Mount üzerinde potion vs kullanabilmeliyiz.
  • Rogue'ların Dash skill'i (Bizdeki adıyla sw) ve Mov Spd Scroll Mount'a binince iptal oluyor. Düzeltilmesi lazım.

Pet Sistemi

Mount için yazdıklarım Pet için de geçerli. Onun dışında:
  • Pet'ler saldırabilir, yetenekleri olabilir. Bu yetenekler Pet'e özgü de olabilir, öğretiledebilir.
  • Offensive - Defensive - Looting gibi modları olabilir.
  • Bizim envanterimiz dolduğu zaman üzerimizde biriken çer çöpü Pet envanterine atıp pet'i onları satması için town'a gönderebiliriz. Town'a olan uzaklığa bağlı bekleme süresi değişebilir.
  • Pet'ler kutu kaçırabiliyor, dün gece yayındayken izleyenler de söyledi Pet kutu toplamıyor bayağı kutu kaçırdın diye.


UI (Kullanıcı Arayüzü)

En uzun kısmı buna ayırmak istiyorum çünkü ciddi derecede geliştirilmeye ihtiyacı var, ve eminim siz de bunun farkındasınızdır.

Yazılar:

  • Yazıların etrafına basit bir stroke eklenip yazıların oyun içerisinde kaybolması engellenebilir.
  • Town'da pazardaki eşyalara bakarken eşya isimleri arka plana karışıyor ve okunmuyor.
  • Chat'te yazı yazınca ismimizin altında gözüküyor ve ne yazdığını okumak çok zor. Direkt chat'e bakmayan birinin fark etmesi imkansız.
  • Karakter adları ve Clan adları da buna dahil.
  • Bu neredeyse bütün UI için geçerli. Yazıların renkleri yeniden seçilmeli ve küçük de olsa stroke eklenmeli.

U- Stats/Clan/Friends:

  • Üç sayfa için de renkler üzerinde çalışılmalı, birbirlerine çok yakınlar. Özellikle oynadığımız class'a vermemiz gereken stat'lar diğerlerinden ayırıcı bir renkte olmalı.
  • Clan ekranında clan üyelerini online/offline, role, class tuşlarına basarak sıralamayı değiştirebilmeliyiz. Örneğin status'e basınca Online olanlar en üste geçmeli.
  • Arkadaş listesi şimdiye kadar tecrübe ettiğim kadarıyla bozuk, dün 8 kişi birbirimize istek attık, defalarca kabul etmemize rağmen sadece 2 kişi listemde belirdi.

Harita:

  • Daha çok filtre olmalı.
  • Parti üyelerini haritada farklı sembol ve renkle görebilmeliyiz. Clan üyeleri de olabilir.
  • Mouse orta tuşu ile zoom yapabilmeliyiz.
  • Şuan harita üzerinde bir yere çift tıklayınca arka planda karakter, mouse ekranda neredeyse oraya doğru yürüyor, düzeltilmeli.
  • Görev veren NPC'ler farklı sembol ile belirtilmeli.
  • Harita üzerinden auto-route olmalı. (Var mı bilmiyorum, ben denedim olmadı)

Arayüz Pencereleri (Buff - Görev kutusu vs):

  • Bu kutucuklar yerini değiştirdiğimiz halde eski yerlerine dönüyorlar, bıraktığımız yerde kalmalılar.
  • Görev kutusunda Collapse/Expand yani genişlet kapat fonksiyonu var ama sürekli resetleniyor. Örneğin bir görevi küçültüp NPC'den başka bir görev aldığımız zaman hepsi geri açılıyor.
  • Görevin yanındaki oka basıp görev yerine yürüme giderken durup,mount'a binip, tekrar aynı oka basarsanız karakter yürümüyor. Başka görevin okuna basıp tekrar asıl görevin okuna tıklamanız lazım. Anca öyle çalışıyor. Pathfinding'de birkaç bug var oraya da geleceğim.
  • Bu kutuların arka planlarına da iyileştirme yapılmalı, renkleri üzerinde çalışılmalı.

Chat

  • Neredeyse her oyunda olan Chat filtreleri eklenmeli. Hangi chat sayfasında hangi chati göreceğimizi seçip, yeni kanallar açıp kapatabilmeliyiz.

Renk - Ikon

  • Oyun geneli aynı renk tonları kullanılmış, daha önce bahsettiğim herşeyin birbirine girmesi sorununun bir parçası da bu. Bazı renklerin daha canlı, bazılarının daha koyu, bazılarının da şuan olduğu gibi soluk olması, kısaca zıtlık (contrast) olması lazım ki biz oyuncular ekrandakileri birbirinden ayırabilelim.
  • Oyun geneli ikonlara komple rework gerekli, memnun olan kimse görmedim, tahminimce alpha diye placeholder olarak yapılmıştır.


NPC

  • Diğer oyundan bildiğimiz üzere NPC'lere sağ tık yapma sorunumuz var. Oyunu bilmeyen veya umursamayan insanlar uzaktan sağ tık yapmak yerine mountlarıyla, kanatlarıyla NPC'nin içine giriyor ve sağ tık yapılamaz hale getiriyor. Özellikle Anvil'de falan büyük sorun. Benim tavsiyem NPC modellerinin duvar tarzı içine girilemez yapılması, hatta mümkünse NPC'lerin etrafına görünmez bir duvar koyulması, ki insanlar içine giremesin. 2021 yılında hala böyle bir sorun olması bana çok saçma geliyor.

Pathfinding (Yol Bulma)

  • Oto yol bulma sırasında mount düz yolda ufak bir taş parçasına, çimene :p takılıp olduğu yerde dönmeye başlıyor.
  • Yol üzerinde duvar kenarı, dağ yamacı falan varsa ona takılıp yürümeyi bırakıyor. O alanlar tespit edilip yoldan çıkartılmalı.
  • Kısa yol diye duvara, binalara doğru koşabiliyor, haliyle takılı kalıyor.

Skills

  • Mana cost çok yüksek, ve gereksiz yüksek. Trainer skill'leri ile 10'dan sonra açılan skill'ler arasında hasar farkı fark edilemeyecek kadar az, ama istenilen mana 20 kat fazlası. Ya gereken mana düşsün ya da hasar artsın. Hatta ikisi de olsun.
  • Mana cost yüksek olduğundan o skill'ler ile görev yapmak istediğimizde 2-3 mob kestikten sonra mana bitiyor, genele vurunca potion dayanmıyor diyebiliriz.
  • Skill tanımlarında yazan 120% Hasar, 125% Gerçek Hasar, 150% hasar gerçeği yansıtmıyor. 100% hasar vuran ilk trainer skill'i ile 30lv sonra açılan skill arasındaki hasar farkı çok az.
  • Skill'ler çok tekdüze, skillbar'a ikiden fazla skill koymanın anlamı yok. Benzer animasyonlar, aynı efekt. Stun, bind, knockdown, knockback, slow gibi skill'ler olması lazım. Unreal Engine bunlar için müsait. Mesela Warrior sınıfı iri yapılı ve güçlü, bunlar omuz veya tekme atarak çok yaklaşan rakibi geri itebilir. Kafaya vurup stun atabilir. Okçular bir rakibi bacaklarından iple bind edip hareket etmesini engelleyebilir, patlayan bir ok ile flashbang tarzı rakibi birkaç saniyeliğine kör edebilir. Yapılacak çok fazla şey var ama sadece düz hasar veriyorlar.
  • DoT skill sayısı artmalı. Warrior ve Rogue'lar için bleeding ve poison, Mage'ler için burning, frostbite gibi DoT efektler olmalı.
  • Bu efektler elimizdeki silahın elemental hasarıyla birleşince verdiği hasar da artmalı. Yıllardır oynarım hala daha "fire damage, poison damage" vs hasarların silahı şekil göstermek dışında ne işe yaradığını bilmiyorum. Modern RPG'lerdeki gibi olmalı bu sistem.

Karakter Yaratma


Kendi açtığım başlığı buraya bırakıyorum. Slider olması, az da olsa customization yapabilmemiz çok güzel, fakat sonuç başlıktaki gibi olunca hüsran oluyor, hiçbir anlamı kalmıyor.


Yol Haritası

Yapımcılardan özel bir isteğim biz oyuncularla yol haritalarını paylaşmaları. Örneğin Trello üzerinden yapılması planlananlar, yapım aşamasında olanlar, yapımı bitenler, düşünülenler vs. paylaşılabilir. Hem böylelikle biz oyuncular da yapım sürecine dahil hissederiz, ve burada yazdıklarımızın ciddiye alınıp sesimizin duyulduğunu görürüz. Forumda benim gibi liste hazırlayanlara baktım fakat altlarında yöneticilerden gelen tek bir mesaj yok, kendimiz yazıp kendimiz okuyoruz gibi hissettiriyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

neferkar

Üye
Katılım
26 Nis 2021
Mesajlar
24
Puanları
3
hemen hemen aynı dönemlerde bu türe başlamışız. eminim tespitlerinin sayısı her gün artacaktır. bende sürekli video kaydı çekerek eksikleri raporlamayı düşündüm. bunları farklı başlıklar altında toplayıp yapımcıya iletmeyi hedefliyordum. ama özellikle alfa sürümündeki bir oyunun oyuncudan alacağı geri bildirim destek ve forumla olmamalı. bu durumu fark edince daha da video kaydı yapmamaya karar verdim.
"Mount çağırmak ve inmek scroll ile değil her karakterin kendisinde olan bir skill ile olmalı ve bu skill bir tuşa atanıp kullanılabilmeli. (Skill değilse bile yürümek, oturmak gibi default bir eylem olmalı"
ilk gördüğümde ko daki pet yemi sandım. çağırma için olduğunu fark ettiğimde şaşırdım. sanırım bunları da petlerle birlikle parayla satmayı planlıyorlar.
 

tatar889

Üye
Katılım
25 Nis 2021
Mesajlar
65
Puanları
18
mount olayi cok sacma hemde cok yavas insani uyuz ediyor gercektende atak verdigim zaman otomatik indir kardesim bide scrool ne alaka zaten envanter hemen doluyor pet scrool mount scrool bunlari gecin kardesim bukadar zorlamayin musteri memnun kalmazsa pet met almaz mount sistemini kaldirin daha iyi bu suanda berbat bir sistem ve cok itici oyununa golge dusuruyor
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt