Kervan Ticareti ve clan ticareti

Kervan sistemi Gelmelimi ?

  • Evet, Gelmeli

    Oy: 15 46.9%
  • Hayır

    Oy: 17 53.1%

  • Kullanılan toplam oy
    32

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Sikroad Online'da olan kervan sistemini almanız çok iyi olabilir. Peki bu nedir bu kervan olayı belirli itemleri bir şehirden başka bir şehre taşınması. Oyunda taşıyan ve soyan bir ekip var. Taşıyan ekip kervanlarını koruyor ve haydutlara karşı savunuyor ,sonunda ödülünü alıyor. Öncelikle bazı itemleri craft'lamak için kervan kullanılabilir. Örneğin Reaper Craftlamak için demir bir şehirden demir aldın ve işledin , diğer şehire gitmek için bunu kervanla taşıman gerek (üstünde taşınmayacak kadar ağır olması sebebiyle ) . Farklı bir kervan önerisi ise meslek olarak kervan pazarcısısın örneğin domatesi alıp şehirde satman lazım bunu için kervan kullanman lazım. Tabi bu kervanlara saldıran haydutlar da olacak Silkroad gibi pelerin (pvp yapmayı sağlayan item) takıp haydut olabilirsin. Ek olarak bir haydut şehri olabilir. Gelelim klanlardaki kervan sistemine klan adaları olacağı için geliştirmeler olacak bunlarda bazı geliştirmeleri sadece para ve adam keserek değil bu kervanları kullanarak yapı ve geliştirme malzemeleri taşınacak diğer klanlar bu itemleri yağmalayabilecek (2 yada daha üstü klan olabilir) Ek olarak saldıran haydutların belki bir şeyler kaybetmesi mümkün olabilir.
2fa57b42014f2d7feeba8ac07af8113d.jpg
maxresdefault.jpg
 

May Payne

Üye
Katılım
25 Kas 2020
Mesajlar
200
Puanları
28
Oyunda, "Hicaz Demiryolu Projesi" hayata geçirilsin bence. Mallarımızı yükleyelim trene, uzak diyarlara satmaya götürelim. Tren sevmem, çok uzun sürüyor, benim vaktim kısıtlı ve değerli diyenlere de alternatif olarak Rus kargo uçağı Ilyushin II-76 önerebilirim. :D Tabi şaka bir yana bu tarz mal götürme (ticaret yapma) olur ise oyuna gerçekten değişik bir hava katacağından hiç şüphem yok.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Oyunda, "Hicaz Demiryolu Projesi" hayata geçirilsin bence. Mallarımızı yükleyelim trene, uzak diyarlara satmaya götürelim. Tren sevmem, çok uzun sürüyor, benim vaktim kısıtlı ve değerli diyenlere de alternatif olarak Rus kargo uçağı Ilyushin II-76 önerebilirim. :D Tabi şaka bir yana bu tarz mal götürme (ticaret yapma) olur ise oyuna gerçekten değişik bir hava katacağından hiç şüphem yok.
Kızıl deriler de treni soydumu tamam
 

Nazzy

Üye
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
377
Puanları
43
Bencede Gelsin Çok İyi Olur Yağmalama Flan :)
 

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
Açıkçası fena olmaz ama Silkroad'daki sistemle çok yorucu ve vakit alıcı olabilir. BDO'daki ticaret sistemi daha hoşuma gidiyordu. Biraz daha pasifti ama en azından oyundan rota çizme olduğu için vagonumuz otomatik gidebiliyordu yolun büyük kısmını
 

Resquection

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
163
Puanları
28
Oyunu ağırlaştıracak şeylerden uzak durulması lazım diye düşünüyorum. Bu da onlardan biri olabilir.
 

Sis

Üye
Katılım
17 Kas 2020
Mesajlar
116
Puanları
28
Silkroad'da böyle bir sistemin rahat bir şekilde kurulabilmesinin en büyük sebeplerinden birisi, oyunun (etkinlikler hariç) tek ve çok büyük bir harita üzerine kurulu olmasıydı. Eğer aynı sistem ROW'a entegre edilmek istenir ise, bununla alakalı çok geniş bir çalışma yapılması gerekebilir. Bu ihtimal bana biraz uzak geliyor, fakat ben sana katılıyorum dostum.

Bu ticaret sistemi; bir çok taraftan oyuna hareket getireceği gibi, gece oyuncuları için de kesinlikle bir fırsat olacaktır. Tekdüze PVP ya da PVE yapmaktansa, hem kazanç elde edilen, hem rekabet yaratan bir etkinlik ortaya koymak oyuna şüphesiz büyük bir heyecan katacaktır. Bu sistemin oyuna entegre edilmesi ve dengelenmesi yönetim ekibi tarafından güzel bir şekilde yapılabilirse tadından yenmez diye düşünüyorum.

Oyunun genel yapısını da göz önüne alarak, ben de bir kaç öneride bulunmak isterim;

  • Daha önceki açıklamalarda, meslek sisteminin oyunda olacağına dair sinyaller verilmişti zaten. Bireysel mesleklerin yanında; kervancı, soyguncu, koruyucu gibi klan meslekleri olmalı. Mesela bir klana girdiğinizde klanın önemli şeyleri sadece klan ortamı ve pelerini olmamalı. Klan mesleği için bütün klan çabalamalı ve beraber olmalı.
  • Kervanlar arasındaki savaş, ırkları da temsil etmeli. Örneklendirmek gerekirse; Lunaskar ırkından bir soyguncu klanı, Lunaskar ırkından bir kervana saldıramamalı.
  • Klan mensuplarının elinden klan mesleği seçiminin alınması adaletsiz görünüyor olabilir. Fakat bu durum aynı ırk içindeki dayanışmayı çok fazla arttıracak, klanları birlikte çalışmaya itecektir. (Kalabalık kervanları soymak için soyguncu klanlarını bile.)
  • Başarı ile sonuçlanan aksiyonlar (kervanın iletilmesi ya da soyulması), klanın sıralamada bir üst pozisyona çıkmasını sağlayabilir ve ayrıca sezon ödüllerinde ilerleme kaydettirebilir.

Sonuç olarak; umarım tam olarak kervan sistemi olmasa bile, teoride bize istediğimiz hazzı yaşatabilecek bir ticari sistem oyunda olur. Olursa da ince elenip sık dokunması gerekir.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Silkroad'da böyle bir sistemin rahat bir şekilde kurulabilmesinin en büyük sebeplerinden birisi, oyunun (etkinlikler hariç) tek ve çok büyük bir harita üzerine kurulu olmasıydı. Eğer aynı sistem ROW'a entegre edilmek istenir ise, bununla alakalı çok geniş bir çalışma yapılması gerekebilir. Bu ihtimal bana biraz uzak geliyor, fakat ben sana katılıyorum dostum.

Bu ticaret sistemi; bir çok taraftan oyuna hareket getireceği gibi, gece oyuncuları için de kesinlikle bir fırsat olacaktır. Tekdüze PVP ya da PVE yapmaktansa, hem kazanç elde edilen, hem rekabet yaratan bir etkinlik ortaya koymak oyuna şüphesiz büyük bir heyecan katacaktır. Bu sistemin oyuna entegre edilmesi ve dengelenmesi yönetim ekibi tarafından güzel bir şekilde yapılabilirse tadından yenmez diye düşünüyorum.

Oyunun genel yapısını da göz önüne alarak, ben de bir kaç öneride bulunmak isterim;

  • Daha önceki açıklamalarda, meslek sisteminin oyunda olacağına dair sinyaller verilmişti zaten. Bireysel mesleklerin yanında; kervancı, soyguncu, koruyucu gibi klan meslekleri olmalı. Mesela bir klana girdiğinizde klanın önemli şeyleri sadece klan ortamı ve pelerini olmamalı. Klan mesleği için bütün klan çabalamalı ve beraber olmalı.
  • Kervanlar arasındaki savaş, ırkları da temsil etmeli. Örneklendirmek gerekirse; Lunaskar ırkından bir soyguncu klanı, Lunaskar ırkından bir kervana saldıramamalı.
  • Klan mensuplarının elinden klan mesleği seçiminin alınması adaletsiz görünüyor olabilir. Fakat bu durum aynı ırk içindeki dayanışmayı çok fazla arttıracak, klanları birlikte çalışmaya itecektir. (Kalabalık kervanları soymak için soyguncu klanlarını bile.)
  • Başarı ile sonuçlanan aksiyonlar (kervanın iletilmesi ya da soyulması), klanın sıralamada bir üst pozisyona çıkmasını sağlayabilir ve ayrıca sezon ödüllerinde ilerleme kaydettirebilir.

Sonuç olarak; umarım tam olarak kervan sistemi olmasa bile, teoride bize istediğimiz hazzı yaşatabilecek bir ticari sistem oyunda olur. Olursa da ince elenip sık dokunması gerekir.

Çok güzel yerlere değinmişsin teşşekürler.
 

User

Üye
Katılım
3 Ara 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Kervan sistemi olabilir ancak muhtemelen farklı şekilde olursa daha iyi olabilir.
Tek market (auction house) sistemi düşünülüyor.

Eğer harita çok büyük olursa ve haritada teleport imkanı kısıtlanırsa.
Bölgesel marketler olabilir. Her bölgenin kendine özel ürünleri olabilir. Ev yapmak için odun, kiremit. Zırh yapmak için demir v.s.. gibi....
Bu materyaller A bölgesinden B bölgesine kervanla taşınarak oradan bir gelir elde edilebilir.

Ancak bu tarz birşeyin hayata geçirilmesi için Auction House sisteminin 'globalliğini' de tekrar düşünmek gerekir.
 

dinazor89

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Ah etkilemeyecek ise sadece quest bazlı olucak ise bence mantıklı.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Kervan sistemi olabilir ancak muhtemelen farklı şekilde olursa daha iyi olabilir.
Tek market (auction house) sistemi düşünülüyor.

Eğer harita çok büyük olursa ve haritada teleport imkanı kısıtlanırsa.
Bölgesel marketler olabilir. Her bölgenin kendine özel ürünleri olabilir. Ev yapmak için odun, kiremit. Zırh yapmak için demir v.s.. gibi....
Bu materyaller A bölgesinden B bölgesine kervanla taşınarak oradan bir gelir elde edilebilir.

Ancak bu tarz birşeyin hayata geçirilmesi için Auction House sisteminin 'globalliğini' de tekrar düşünmek gerekir.
Zaten binekler mantığı o yönde çıktı bazı yerlere binekler ile gidilecek dendi
 

GRANDEKİNOKS

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
153
Puanları
28
Daha yenilikçi bir sistem belki sıfırdan yapılabilir. Bu tarz konular için Öneri kategorisini de kullanabilirsiniz :)
 
Son düzenleme:

User

Üye
Katılım
3 Ara 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Zaten binekler mantığı o yönde çıktı bazı yerlere binekler ile gidilecek dendi
Ucu açık açıklamalar bunlar, ben tatmin olmadım. Ancak normal, adamlar da bilmiyorlar şu an neyin ne olacağını. Daha erken...
2 sene sonra gelir açıklamalar detaylı olarak.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Daha yenilikçi bir sistem belki sıfırdan yapılabilir. Bu tarz konular için Fikir Havuzu kategorisi olsa fena olmaz :)
Tabi daha farklı gelişmiş bir sistem olabilir.
Ucu açık açıklamalar bunlar, ben tatmin olmadım. Ancak normal, adamlar da bilmiyorlar şu an neyin ne olacağını. Daha erken...
2 sene sonra gelir açıklamalar detaylı olarak.
Yani ama bazı haritalardan ışınlanmak yerine koşarak gidileceği söylendi.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt