waqqaberry
Üye
- Katılım
- 20 Nis 2021
- Mesajlar
- 7
- Puanları
- 3
Merhaba,
Öncelikle belirtmek isterim ki oyun şahane. Şahane, çünkü ortada bir emek olduğu çok belli. Bunu benim gibi 3D Artistler ya da yazılımcı arkadaşlarımız çok daha iyi anlayabilirler. Neredeyse ortada modellenmeyen hiç bir obje, env. modeli yok ve hepsi modellenmiş, gayet gerekli re-topologyde bırakılmış. Başta kendi meslektaşlarımı tebrik etmelimiyim. Daha övülecek bir çok konudan burada bahsedebilirim ancak bize şu an için gerekli olan şeyin ''eleştiri kültürü'' olduğunu düşünüyorum. Çünkü işini iyi yapan insanlar neyi iyi yaptığını neyi kötü yaptığını anlayabilecek zeka/beceri/kapasite'ye sahiptir. İzninizle onlardan bahsetmek isterim;
Ek bir açıklama: Bu bahsedecek olduğum şeyler bir çok kişinin canlı canlı süzgecinden geçmiştir. Çünkü ben ve arkadaşlarım ALFA açıldığı günden itiberen Rise Online Off. Discord platformunda belki 300 kişiye direk destek olmuş sorunlarını nasıl çözecekleri hakkında bilgi vermiştir. Ve bir çok insanın teşekkürünü almışızdır. Şimdi;
1. Karakter karşılama ekranının biraz daha epikleştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Şu an ki ekranda karakter koskoca tahtta oturan bir fare gibi duruyor ve gerekli hissiyatı vermiyor. Belki oran/orantı problemi çözülerek belki daha farklı bir karakter karşılama ekranı yaparak bu sorun çözülebilir.
2. Genel olarak Rogue karakterinin özellikle Archer classının tamamen elden geçirilmesi kaçınılmaz.
3. Şu an için genel bir pazar problemi hakim. Gerek offline, gerek online. Onun yanında şu pazarlara takılma olayını belki no-faces yaparsak çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü oyun açıldığı vakit muazzam bir user kitlesi olacak. Ve belki pazarlardan Dorion mapinde yürüyemeyeceğiz.
4. Daha önce bu tarz MMO oynamamış bir çok arkadaşımıza direk canlı olarak yardımcı olduk. Ne yapacakları konusunda hiç bir bilgisi hiç bir fikri yoktu. En azından karakterlerini açıp oynamaya başladıkları andan itibaren Türkçe Pop-up ile onlar beslenirse çok daha iyi olacağı fikrindeyiz.
5. Oyunda genel bir belirsizlik genel bir karmaşa hakim. Karakter, clan, pet isimlerinin yazı fontlarının çok daha belirginleştirilmesi gerekiyor. Onun yanında muhakkak party member listesi, oyuncu health barında ki solukluk takip olayını geri plana itiyor. Özellikle priest arkadaşlar için olabildiğince zor bir durum.
6. NPC'lere ve karakterlere tıklama problemleri sağ tuşu kıracak şiddetinde
7. Party bugları. Party'de ki insanı görememek, levelinin güncellenmemesi vb. sorunlardan daha çok Priest arkadaşlar farkettiği üzere Party'de herhangi birisine heal attığınız zaman attığımız healin onun skill barını doldurmasında bir delay söz konusu. Bu konu belki gözünüzden kaçmış olabilir fakat ilerleyen zamanlarda PK esnasında maksimum düzeyde bir aksaklığa yol açacağı kaçınılmaz.
8. Level atlama animasyonunu çok zayıf bulanlar oldukça fazla. O Level UP!!! Yippuu!! olayını daha fazla hissetmeli daha fazla görmeliyiz düşüncesindeyiz.
9. Genel olarak insanların SOLO oynayamama hep bir party ihtiyacı gerekliliğinden bahsettiğini gördüm. Ben bunun bilinçli olarak yapıldığını düşünüyorum ve öylede kalması kanaatindeyim. Fakat belki bu konu üzerinde durabilirsiniz.
10. Hagard haritasının frozen bir harita olduğu için göz yoruculuğundan epey bir şikayet edildiğine tanık olduk. Belki bunu multiply, occ mapler ile çok daha uygun hala getirebilirsiniz.
11. Tabi ki de OPTİMİZASYON problemi. Şimdi öncelikle şunu belirtmek isterim ki insanların optimizasyonunu kıyasladığı oyunlar ile Rise Online ne motor ne de grafik elemanları olarak birebir aynı bir oyun değil. O nedenle daha fazla özellik, daha fazla bilgisayar performansı beklemesi gayet normal. Ben bu optimizasyon probleminin oyun açıldığında ve hatta ilerleyen süreçtede olacağı kanaatindeyim. Çünkü şu yapılan oyunda 10 numara optimizasyon beklemek haksızlık olur. Rise Online ekibinin bunu bize minumum düzeyde sunacağından şüphem yok. Fakat kati suratle ISINMA problemi çözülmesi gerekmektedir.
12. Çift monitör kullanan arkadaşlar için monitör seçme seçeneğinin option bölümünde aktif olması çok daha iyi olacaktır.
13. Geriye kalan sorunlar herkesin malumu. Rollbackler, gateler, teleportlar vb. genel yaşanan aksilikler.
Kısaca ve çok dağıtmadan şimdilik bunlardan bahsedebilirim. Oyunun ALFA aşamasında iken bu sorunlar gayet normal ve çözülmeyecek sorunlar değil. Rise Online ekibine şimdiden başarılar dilerim. Şahane bir şekilde buraya kadar gelindi bu saatten sonrada gerisi sefası olsun inşallah.
Diğer oyuncu arkadaşlarıma da iyi oyunlar dilerim.
Öncelikle belirtmek isterim ki oyun şahane. Şahane, çünkü ortada bir emek olduğu çok belli. Bunu benim gibi 3D Artistler ya da yazılımcı arkadaşlarımız çok daha iyi anlayabilirler. Neredeyse ortada modellenmeyen hiç bir obje, env. modeli yok ve hepsi modellenmiş, gayet gerekli re-topologyde bırakılmış. Başta kendi meslektaşlarımı tebrik etmelimiyim. Daha övülecek bir çok konudan burada bahsedebilirim ancak bize şu an için gerekli olan şeyin ''eleştiri kültürü'' olduğunu düşünüyorum. Çünkü işini iyi yapan insanlar neyi iyi yaptığını neyi kötü yaptığını anlayabilecek zeka/beceri/kapasite'ye sahiptir. İzninizle onlardan bahsetmek isterim;
Ek bir açıklama: Bu bahsedecek olduğum şeyler bir çok kişinin canlı canlı süzgecinden geçmiştir. Çünkü ben ve arkadaşlarım ALFA açıldığı günden itiberen Rise Online Off. Discord platformunda belki 300 kişiye direk destek olmuş sorunlarını nasıl çözecekleri hakkında bilgi vermiştir. Ve bir çok insanın teşekkürünü almışızdır. Şimdi;
1. Karakter karşılama ekranının biraz daha epikleştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Şu an ki ekranda karakter koskoca tahtta oturan bir fare gibi duruyor ve gerekli hissiyatı vermiyor. Belki oran/orantı problemi çözülerek belki daha farklı bir karakter karşılama ekranı yaparak bu sorun çözülebilir.
2. Genel olarak Rogue karakterinin özellikle Archer classının tamamen elden geçirilmesi kaçınılmaz.
3. Şu an için genel bir pazar problemi hakim. Gerek offline, gerek online. Onun yanında şu pazarlara takılma olayını belki no-faces yaparsak çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü oyun açıldığı vakit muazzam bir user kitlesi olacak. Ve belki pazarlardan Dorion mapinde yürüyemeyeceğiz.
4. Daha önce bu tarz MMO oynamamış bir çok arkadaşımıza direk canlı olarak yardımcı olduk. Ne yapacakları konusunda hiç bir bilgisi hiç bir fikri yoktu. En azından karakterlerini açıp oynamaya başladıkları andan itibaren Türkçe Pop-up ile onlar beslenirse çok daha iyi olacağı fikrindeyiz.
5. Oyunda genel bir belirsizlik genel bir karmaşa hakim. Karakter, clan, pet isimlerinin yazı fontlarının çok daha belirginleştirilmesi gerekiyor. Onun yanında muhakkak party member listesi, oyuncu health barında ki solukluk takip olayını geri plana itiyor. Özellikle priest arkadaşlar için olabildiğince zor bir durum.
6. NPC'lere ve karakterlere tıklama problemleri sağ tuşu kıracak şiddetinde
7. Party bugları. Party'de ki insanı görememek, levelinin güncellenmemesi vb. sorunlardan daha çok Priest arkadaşlar farkettiği üzere Party'de herhangi birisine heal attığınız zaman attığımız healin onun skill barını doldurmasında bir delay söz konusu. Bu konu belki gözünüzden kaçmış olabilir fakat ilerleyen zamanlarda PK esnasında maksimum düzeyde bir aksaklığa yol açacağı kaçınılmaz.
8. Level atlama animasyonunu çok zayıf bulanlar oldukça fazla. O Level UP!!! Yippuu!! olayını daha fazla hissetmeli daha fazla görmeliyiz düşüncesindeyiz.
9. Genel olarak insanların SOLO oynayamama hep bir party ihtiyacı gerekliliğinden bahsettiğini gördüm. Ben bunun bilinçli olarak yapıldığını düşünüyorum ve öylede kalması kanaatindeyim. Fakat belki bu konu üzerinde durabilirsiniz.
10. Hagard haritasının frozen bir harita olduğu için göz yoruculuğundan epey bir şikayet edildiğine tanık olduk. Belki bunu multiply, occ mapler ile çok daha uygun hala getirebilirsiniz.
11. Tabi ki de OPTİMİZASYON problemi. Şimdi öncelikle şunu belirtmek isterim ki insanların optimizasyonunu kıyasladığı oyunlar ile Rise Online ne motor ne de grafik elemanları olarak birebir aynı bir oyun değil. O nedenle daha fazla özellik, daha fazla bilgisayar performansı beklemesi gayet normal. Ben bu optimizasyon probleminin oyun açıldığında ve hatta ilerleyen süreçtede olacağı kanaatindeyim. Çünkü şu yapılan oyunda 10 numara optimizasyon beklemek haksızlık olur. Rise Online ekibinin bunu bize minumum düzeyde sunacağından şüphem yok. Fakat kati suratle ISINMA problemi çözülmesi gerekmektedir.
12. Çift monitör kullanan arkadaşlar için monitör seçme seçeneğinin option bölümünde aktif olması çok daha iyi olacaktır.
13. Geriye kalan sorunlar herkesin malumu. Rollbackler, gateler, teleportlar vb. genel yaşanan aksilikler.
Kısaca ve çok dağıtmadan şimdilik bunlardan bahsedebilirim. Oyunun ALFA aşamasında iken bu sorunlar gayet normal ve çözülmeyecek sorunlar değil. Rise Online ekibine şimdiden başarılar dilerim. Şahane bir şekilde buraya kadar gelindi bu saatten sonrada gerisi sefası olsun inşallah.
Diğer oyuncu arkadaşlarıma da iyi oyunlar dilerim.