Öneri Ko Kitlesiyle Bu İş Yürümez - Yönetime Tavsiyeler

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
Gördüğümüz gibi Ko'dan gelen kitle 2 günde hilesini yaptı, gb'sini aldı sattı, sonra da küsüp gitti :) Bu kitleyle hiçbir yere varamazsınız. Bu animasyon iptali kombo sistemi de yeni gelecek oyuncuların oyundan soğumasına neden olacaktır. Bence skill sistemini, skill ağacını yeniden özgün bir şekilde biçimlendirip animasyon iptalini oyundan kaldırmalısınız. Böylece oyuna 15-20 yaş arası genç bir kitle gelir ve oyunu sahiplenir. Ko kitlesi sizi her daim yüz üstü bırakacak bundan emin olabilirsiniz.

Bence, animasyon iptali kombo sistemini kaldırın, skill ağacını yeniden biçimlendirin, skill animasyonlarını özgün şekilde yenileyin, skill sayısını düşürün. Trade sistemini kapatın, bdo'daki gibi market sistemine geçin.

Pırıl pırıl bir ekipsiniz, bunların hepsini oyuna ekleyebilirsiniz. Ve eminim ki bunlar oyunun albenisini arttıracaktır ve gençler tarafından benimsenmesini kolaylaştıracaktır. Global bir oyun yapabilecekken bu kitlenin istedikleri doğrultusunda bir oyun yaptığınız için bir başka oyunun eski ve küskün oyuncularına hitap ediyorsunuz şu an sadece.

Örneğin: Metin 2 adlı oyun Türkiye'de 100binlere ulaştı, orada animasyon iptali yoktu, özgün bir oyundu. Demek istediğim şu ki bu toksik kitlenin isteklerine göre bir oyun ortaya çıkardınız ve o kitle uçtu gitti, yeni gelecek potansiyel kitle bu özellikleri beğenmez, en başta da animasyon iptali olayını. Yapılan anketleri bir kenara bırakmanın vakti geldiğini düşünüyorum. Revizyonla bu oyunu globale hitap edebilecek hale getirebilecek bir ekipsiniz. Umarım demek istediklerimi anlatabilmişimdir.
 

Yolcu

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
163
Puanları
28
Merhaba arkadaşım dediğine katılıyorum boş konuşan bir kitle mevcut ko alternatifini arayan bir kitlede var sende bu guruptansın sanırım. Lakin öyle bir konuşmuşsun ki oyunu ko benzetmeye çalışıyor (Ko oynayanı dikkate almayın dinlemeyin kafanıza göre bir oyun yapın onu da oynayan 20 yaşını geçmesin demişin) ko dan gelenler. Evet bu alternatif oyunu bekleyen arkadaşlar bu oyunun yapımcılarının Türk olması sebebi ile emek gösteriyorlar. Gençler sabırsız hemen olsun istediklerimiz diyenler mevcut. Ben oyunu oynadım beğendim görevleri yaptım artık beta sürümü bekliyorum diyen arkadaşlarda çok. (Bu arkadaşlara da oyunu bıraktılar diye bahsediliyor nedense)

Örneğin: Metin 2 adlı oyun Türkiye'de 100binlere ulaştı, orada animasyon iptali yoktu, özgün bir oyundu. Demek istediğim şu ki bu toksik kitlenin isteklerine göre bir oyun ortaya çıkardınız ve o kitle uçtu gitti, yeni gelecek potansiyel kitle bu özellikleri beğenmez, en başta da animasyon iptali olayını. Yapılan anketleri bir kenara bırakmanın vakti geldiğini düşünüyorum. Revizyonla bu oyunu globale hitap edebilecek hale getirebilecek bir ekipsiniz. Umarım demek istediklerimi anlatabilmişimdir.
Bu oyunda içler acısı bir oyun hilelerden kurtulamıyan bir oyun. Daha çok yaşı küçük olanlara hitap ediyor. 18 yaş altı.
 

underestimated

Üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
208
Puanları
43
sonuna kadar katılıyorum , yıl olmuş 2021 gözler daha çok animasyon görmek isterken hala animasyon iptali olan combo tarzı görmek beni çok üzdü. Her şeye esinlenme diyebilirim ama şu combo tarzının bile aynı oluşu bu oyuna bu şekilde getirilişini hiç bir şekilde anlayamıyorum.
 

GrauerWolf

Üye
Katılım
3 May 2021
Mesajlar
80
Puanları
18
Sınıf ayrımları ve yetenek sistemi daha modern olabilirdi. Tamamen örnek vermek adına söylüyorum Warrior sınıfını atak ve tank olarak 2 alt sınıfa ayrılabilirdi atak sınıfı demage ağırlıklı olurken tank sınıfı kalkan vs. Takıp kendine özgü yetenekleri ile defansını destekleyerek oyuncuya sunulabilirdi. Ya da priest sınıfı daha modern bir şekilde 2 alt sınıfa ayrılabilirdi şifacı ve atacker olarak. Yetenekleri birbirinden farklı olur ve eski model paper priest kavramı ortadan kaldırılabilirdi. Yetenek sistemi konusunda da katılıyorum tek düze yetenek sistemi ve animasyon iptaline dayalı combat sistemi yerine bir yeteneğin diğerini aktif ettiği ve oynadığın sınıfı iyi tanıyıp hakim olmak üzerine kurulu bir combat sistemi olabilirdi. Yazdıklarım sadece örnek illa bu şekilde olsun demiyorum tabiki. Ama yeni bir oyun yaparken önünüzde çok fazla seçenek var eskiye takılıp kalmanın çok da bir alemi yoktu. Konuyu açan arkadaşa Ko dan gelen bir çok oyuncunun oyunun açıklarından faydalanacakları ve bazılarının kanser diye tabir edilecek insanlar olduğu konusunda katılıyorum.
 

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
çok açık konuşacağım yillar önce ko oynadim sonra farklı mmolar denedim savas mekanikleri mükemmel mmolar belkide ismini bilmediginiz mmolar diablolar mu onlinelar tera günümüzde bdo gw2 b&s aradada sirf arkadaslarim oynuyor diye ko oynadim kasdim dizdim sattim zamanindada cayir cayir kole bot kullandim.şu animasyon iptali oyunun makro ve hile kullanilmasindaki en önemli açıktır çünkü düz mantık bi kombo sistemidir ve gram zevk vermiyor diger mmolarda zevkle oynarken bu oyunda farm yaparken uykum geliyor bildigin ayni sikile basip dururken gözlerim kapaniyor ya karakter yatiyor yada gitmisim slottan uzaklara :)
 

Ouss

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
125
Puanları
43
Yapılması gerek şeyler (kişisel fikrim)

1. Direkt tek bir pazar sistemi olucak Merkezi Pazar Sistemi (Auction House)

2. Karakterler moderm oyunlara göre hem skill hem de özellik olarak ayarlanmalıydı.

3. Karakterler arası eşitlik kesinlikle olup bütün karakterrlerin solo oynıyabilme kabiliyeti olmalıydı. 1v1 'lerde karakterri güçlü olan değil, karakterini iyi oynıyanlar VS'yi kazanmalı ki insanlarr sevdiklerri karakterrleri oynasın ve illa partiye muhtaç olmadan da oynıyabilsinler aksi taktir de günün belli saatlerinde pk olup diğer saatler bomboş olucak.

4. Oyun tamamen GLOBAL kitleye hitap edicek şekilde ilerlemeli ve yolunu bu yönde çizmeli ki, GLOBAL'de ne kadarr başarılı olursa Türk kitle için de o kadar iyi olur ve oyun kalabalık olur. O Yüzden GLOBAL oyunların iyi yönlerine bakılmalı yoksa haritalar,karakter dengesizlikleri,karakter skill'lerri çağ dışı kalmış P2W kralı olan KO'ya nerdeyse birebir benzer yaparsanız bir yerrden sonra başarı gelmeyecektir.

5. Oyun'da insanlar PARTİ,Klan gibi oluşumlara girmeden de oyunda ilerleyebilmelidirler aksi, ben demiyorum ki BDO gibi oyunun %70 %80 SOLO olsun, Eşit kıvam da olsun ama gruplaşmayla SOLO oyuncuya göre %80 önde değil % de 20'lerde ön plan da olsun.
Yoksa senaryo Alpha da olduğu gibi şöyle olucak. Örnek;
Alpha'da olan: X Kişisi oyunu görür ve başlar, 5 görev sonra oyundan çıkar. Çünki oyun daha o oyuncuya oyunu keşfetme imkanı sunmamıştırr ve oyuncu bunalıp bırakmıştır. Oyunun %60 %70 gibi rakamları da eğer sadece KO kitlesine hitap etmek istemiyorsanız, Çoğunluğu SOLO (KLANSIZ)başliyacak insanlar olucak nerdeyse HER MMORPG 'DE olduğu gibi.
Olması gereken: X Kişisi oyunu görür ve başlar, oyunda ilerleme kadeder ve bir süre sonra kendine Guild(klan) veya gruplaşma bulup daha verimli sonuçlar almak ister. Bütün oyunlar da işleyiş şöyle'dir oyuna başlarrsın oyunda end game diye tabir ettiğimiz seviyelere yaklaşınca,oyuncu oyun içinden bir gruplaşma veya klan bulur, hem pvp aktiviteleri,hem pve endgame aşamaları için hem de büyük savaşlar da yer almak için.


Not: Bunlar benim kendi gözlemlediğim ve kendi kafamdaki mantık çerçevesi oluşturduğum fikirler, aksini düşünenler illa ki olur bilmiyorum sizin fikriniz nedir.
 

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
Yok drop oranı, yok exp oranı bunlar halledilir ufak şeyler. Önemli olan bu öneriler dikkate alınsın. Ko konusunda kesinlikle katılıyorum. Rise online malum oyuna ne kadar az benzerse, o kadar iyi olacak.

Ko kitlesi toksiktir, bir yere varılmaz. Yeni gelen oyuncuyu da soğutur. Bu yüzden tamamen modern Mmorpgler örnek alınmalı.

Skiller tamamen farklı olmalı, sınıflar cesitlendirilmeli, oyun slotta dur saatlerce aynı moblari kes mantığından çıkmalı, solo oyuncu ile gruplar arasında yüzbin ışık yılı fark olmamalı, merkezi pazar sistemine geçilmeli.
 

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
Şu konuda hemfikiriz sanırım: Burhan Bey'in bahsettiği, vaktiyle yapılmış anketlere göre oyunu şekillendirmeyi durdurmamız gerektiğini fark ettik. @Justice
 

Pitou

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
942
Puanları
93
Şuan oyuncuların çoğu gereken pvp-pve kontrol testini yaptı ve oyundaki sorunları ticket sisteminden dile getirdi. Bu sorunların düzeltilmeden oyun oynanması çok zor. O yüzden çoğu insan officall açılışı bekliyor. Adam niye silineceğini bile bile saatlerce farm yapsın.Ben uğraşmam şahsen . Oyunu bıraktı dediğin insanlar sorunların düzeltilmesini bekliyor. Aslında oyunu bırakmadılar.
Animasyon iptali combo sistemi Macroya büyük fayda sağlıyor. Macroya engel olunamayacaksa kapatılması daha uygun olur tabiki.
 
Son düzenleme:

Kiso

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
73
Puanları
18
ben ilerisi için öyle düşünmüyorum, zaten ileride hile için mecbur bi adim atılmalı, her oyun ki bunun için çaba gösteriyor, bunun dışında ko oyuncusuydum sonradan biraktim, çünkü oyun artik ticaret oyunu gibi olmuştu, para yatiran hemen güçleniyordu, rise için ilerde dengeli bir ruh bagı ile daha güzel olacagını düşünüyorum, riseden beklentilerim, ruh bagi olayi ki o olacak zaten, ticaretten kişiler para yatirarak bianda güçlenmesin , oda olacak zaten, hile ve bug konusundaki hızlı cözümler var oda ilerde umarım sağlam şekilde ilerlerler, oyuna küfürlü konuşanlar için diyeceğim birşey yok, çok fazla insan var buda farkli düşünce sayisini artırıyor, keşke hiç olmasa ama her oyunda küfürlü konuşan çıkabiliyor, belki rise ilerde bunun için bi adım atar bakalım, ama bu oyun için ilerisi için ko oyuncusuna uygun aslında, çünkü istenilen asıl önemli şeyleri resmi açılışta görecez artık, oyunun gelişimi konusunda bence acele edilmemeli, ben firmayi 2 sene görmezden gelirim çünkü biraz firma toparlanması gerekiyor maddi olarak ,sonrasında yaptiği gelişime göre oynayıp oynamama sonradan karar verilir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

McihanM

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
80
Puanları
18
Yanlış anlamayın ama senelerdir yüzlerce MMORPG oyun çıktı piyasaya. Kimi başta direk patladı yok oldu gitti, kimi farklı dinamikleriyle farklı olmasıyla hypelandı ne oyun ne güzel dedik şimdi esamesi yok hiç birinin ya da taş çatlasa 100 150 kişi oynuyor çoğunda. Yani anlayacağınız oyun ne kadar iyi olursa olsun hevesini alan kaçmaya başladığında domino etkisi yapıyor bu durum MMORPG'lerde. Onun için oyunun ayakta kalmasını istiyorsanız her açıdan malum oyunla benzerliklerini çok kafaya takmayın bence. 20 sene bir MMORPG için göz ardı edilecek bir zaman değil. Yani bilemiyorum bir Türk markası Rise Online, koşullar ne olursa olsun oyunun senelerce ayakta kalmasını isterim. Onun için senelerce ayakta kalmış bir oyunu örnek alması bana çok anormal gelmiyor. Malum oyun çok enteresan bir kültüre ve piyasaya sahip. Benzer olması çok bir şey değiştirmiyor ama umarım o kültürü ve piyasayı yakalayabilir oyun uzun ömürlü olabilmesi için. Eğer yakalayabilirse bu firmanın her zaman malum oyunun yöneticilerinin oyuncuya verdiği değerden daha çok değer vereceğine eminim. Diğer koşullarda ben oyunun ömrünün çok uzun olacağını sanmıyorum açıkçası.
 

Mello1993

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
194
Puanları
43
Katılıyorum. Skill ağacına pasif skiller eklenebilir ve herkesin kendine özgün buildi olabilirdi. örneğin; magenin yakın skillerini güçlendirip meele oynanabilir, ya da grup için alan skilleri.
 

BelaOkuyan

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
133
Puanları
28
bence animasyon iptali kalabilir, bunu seven çok uyuncu var, zaten koda buradan ünlendi. rise yönetiminin anlayamadığı bir durum var; ko melee sistemiyle ünlendi mage sistemi ile değil. mageleri diğer mmo daki sisteme göre yapmalılar. int mp stat pointi saçma, atak aldında el düşmesi saçma(neyseki rise da yok inşallahda getirmezler) tekli skillerin vurduğu damage çok az, animasyon eğer meleelerdede olsaydı normaldi ama diğer oyncular kayarak vururken magenin animasyonu çok uzun. zaten itme gibi skiller yok, yavaşlatma ve kitlemede oran çok düşük birde düşük damage ve saçma stat point sistemi mageyi sadece party kurup aynı anda vurma nova atma ve saçma bir tp mage ye yöneltiyor.

mage dediğin karakter saf melee karakteri darma duman eder ama okçulara ve asaslara çok zayıfır. burda warrior abartması var.

benim fikrim mp bonus kaldırılmalı, int ve dilenirse hp ye vererek armor giyilmelidir. ayrıca magenin atağıda statlarda görünmelidir. yoksa yine mp pvp de işe yaramıyor diye hurafeler türer
 

LastLegends

Üye
Katılım
28 Nis 2021
Mesajlar
44
Puanları
8
KO'da toxic bir kitle var evet katılıyorum. Fakat belirttiğin kadar katı bir durum söz konusu olmamalı bence. Ayrıca daha önce ko oynayan birisi olarak bu oyunda senelerdir KO'dan yapmasnı beklediğimiz ama yapılmayan şeylerin yapılabileceği umuduyla burdayız. Ve unutmayalım ki Rise Online in hedef kitlesinin büyük bir bölümü KO oynayan oyunculardır. Şunu da eklemek isterim, aynı olmasını tabi ki ben de istemiyorum, özgünlük önemli.
 

Leaden

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
24
Puanları
3
Ego mastürbasyonu yapan Paranın emekten önce geldiğini savunan kafa yapısıyla Mmorpg küllerinden zirveye hiç bir firma zaten getiremez.Oyuncu topluluğu Mmorpgyi oynanabilir düzeye getirmediği sürece yapımcı belirli yere kadar başarı sağlar. Rokosoft ekibi Türkiye şartlarında Mmorpg yapma geliştirme potansiyelinin olduğunun bariz farkındayız bunca emeği heba etmeye çalışan oyuncular her zaman olur( Bugu kendi menfaatine kullanmak hile dupe vs ) bunlara katı kurallarla saf dışı bırakmak şirketin elinde
 

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
yillardir ayakta kalan bi mmo ko gbi konusmaniz yok mu bide butun dunyada ayakta kalmiş gbi knusmaniz max oyuncu kitlesi tr de ko nun yuzde 70 i farmda oynanisdan cok genie ile alakalilar kalan yuzde 30 da para basip guclenmeyle alakalilar oyunculuğuna guvenende parasiz olmuyor diyor yav ko mekaniği gamerlik istese hadi neyse .
 

wolfphenom

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
154
Puanları
28
ben olsam 30 lvl siniri koyardim basardim gorevi toplama gorevi falan filan 30 lvle kadar skiller sikil agaci o bu subu ama 30 a ladar 3 5 skilacilacak dengelenecek .herkes 30 oldumu hop 50 sniri yeni harita ac herkes orayi denemeye baslayacakkademe kademe skill dengelemeleri flan yapilacak oyunu koklu bi degisiklik yapip non target yapsaniz bile bu sistemle oyunu oturta oturta ilerlerdiniz 60 lvl snirina dayandiniz hersey tamam mi test serveri acik kalsin karakterler kasin sunucuyu kapa .officiali cikar oyunu baslat 70 e kadar herseyi denemeleri icin test serverininin sunucusunu ac hersey tamam mi testsunucusunu kapa officiali guncelle taktikbudur.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Merhaba,

Oyunun PVE içeriği henüz netleşmemiş ve oyuna entegre edilmemiş durumda. Yine sınıflar, yetenekleri, oyun içerisindeki stat ve puanların nihai halde olmadığını, bu aşamada oyunun sadece bazı sistemlerini test ettiğimizi belirtmiştim. Oyunun mevcut PVE içeriği, resmi sürümdeki halinin %10'u kadar benzer halde olacak belki de. PVP kısmında da kısmen değişiklikler olacak. Lütfen bulunduğumuz aşamaya yönelik bildirimlere ağırlık veriniz ve mevcut sistemleri daha iyi hale getirebilmemiz için destek veriniz ki oyunu sizlerin çok daha iyi vakit geçirebileceği ve eğlenebileceği bir hale getirebilelim.
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
454
Puanları
63
Merhaba,

Oyunun PVE içeriği henüz netleşmemiş ve oyuna entegre edilmemiş durumda. Yine sınıflar, yetenekleri, oyun içerisindeki stat ve puanların nihai halde olmadığını, bu aşamada oyunun sadece bazı sistemlerini test ettiğimizi belirtmiştim. Oyunun mevcut PVE içeriği, resmi sürümdeki halinin %10'u kadar benzer halde olacak belki de. PVP kısmında da kısmen değişiklikler olacak. Lütfen bulunduğumuz aşamaya yönelik bildirimlere ağırlık veriniz ve mevcut sistemleri daha iyi hale getirebilmemiz için destek veriniz ki oyunu sizlerin çok daha iyi vakit geçirebileceği ve eğlenebileceği bir hale getirebilelim.
şu sorun alpha başında beri devam ediyor video gösterdim karakterlerde acayip derecede pixellik var bu ne zaman düzeltilicek
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt