Öneri Krallık ve Irk Hazinesi Üzerine

nataschurcus

Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
2
Puanları
3
Merhabalar,

Aşağıdaki öneriler biraz hayal ürünüdür. Bunun bilincinde olarak okumanız ve yorumlamanızı rica eder. Şimdiden teşekkür ederim.


Adaylık Şartları

  • Kral olacak adaylar, Royal Clan Başkanı olmak zorundadır.
  • Adaylar, “Cesaret ve Adalete Giden Yol” adlı örüntülü görevleri bitirmiş olmaları gerekmektedir.
  • Adaylar, belirli bir ırk honor puanına sahip olmak zorundadır.
  • Adaylar, adaylık için ırk hazinesine belirtilen miktarda bağış yapmak zorundadır.

Seçimler

  • Irk oyuncuları adaylar arasında dilediğini seçmekte özgürdür.
  • Seçimler öncesi 5 gün mevcut krallık için oylama yapılır. Eğer aday oyların çoğunu almış ise seçimler olmaksızın mevcut kral görevine devam eder.
  • Eğer kral değişimine gidilmişse mevcut kral adaylığını koyamaz.
  • Seçimler krallık süresi olan 45 günün son 3 günü gerçekleşir..
  • Yedi kez arka arkaya seçilmiş kral, ırk merkezinde krallar odasında karakteri heykelleştirilir. Ve dilerse hikayesini ekleyebilir.
  • Oy kullanabilmek için oyuncuların “Tarihin Gizemi” adlı örüntülü görevleri bitirmiş olmaları gerekmektedir.

Krallık

  • 45 gün sürmektedir.
  • Özel bir pelerine sahiptir.
  • Garnizon deposundaki krala özel itemleri kullanabilir.
  • Irk hazinesinden %20 kişisel paya sahiptir. Her 3 günde bir olmak üzere bu pay kralın onay vermesi durumunda “krala özel depoya” aktarılır.
  • Krallığa sahip olan clan; kişi, alt clan sayısına bakılmaksızın %5 pay sahibidir. Kral bu pay dağılımını dilediği gibi açıp kapatabilir. Kişiler bireysel olarak ilgili paydan alamaz. Hazine yönetiminden sorumlu ilgili kişi krallık dönemi boyunca aralarında 7 gün olacak şekilde 3 defa ilgili payı hazineden alabilir.
  • Kral, bölgesel sorumlular atayabilir.
  • Kral, ırk görevlerini aktif hale getirebilir.
  • Kral, garnizon deposu, üretim atölyesi, ekstra özellikler, krallık zindanı ve ırk görevlerini aktif/pasif hale getirebilir, yükseltmelerini yapabilir. .
  • Kral bölge savaşlarında karşı ırkın işgal edip ana merkezlerini ele geçirdiğinde yağmalama yapabilir. Bu yağmalama krallık hazinesine bakılmaksızın belirli bir oranda hesaplanıp ırk hazinesine aktarılır. Tek seferliktir.
  • Kral, her kestiği rakip oyuncu başına ekstra ırk onur puanı kazanır.
  • Kral, onur puanları karşılığı hazineye üst ve alt limit dahilinde bağışta bulunabilir.
  • Krallığa sahip olan clan oyuncuları, krallık dönemi boyunca bir defaya olmak maksadıyla üst ve alt limit dahilinde bağışta bulunabilir. Tek şart bağış atacak kişinin seçimlerden önce clan’da yer alması gerekmektedir.


Krallığın sahip olduğu ayrıcalıklar, görevler ve taşınmaz/devredilemezler:


  • Irk hazinesi
    Vergi, savaş ganimetleri, özel görevlerden kazanılmış ganimetler yer almaktadır. Kral bu hazineden %20 kişisel pay hakkına sahiptir.
    • Krallık değişimine gidildiğinde kral, kişisel ve clan pay haricinde hazinede herhangi bir işlem yerine getiremez.
    • Irk hazinesine erişim sadece kral ve yetki verdiği görevli kişi tarafından erişilebilir. Görevli kişi pay hakkına sahip değildir. Hazine yönetiminden sorumludur. Hazine hareketlerini her oyuncu dilerse göz atabilir.
    • Irk hazinesiyle Garnizon Deposu, özel görevler(exp, craft item, kiralama itemleri için gerekli materyal), özel krallık zindanı, ırk için ekstra level exp, item drop buff gibi özellikler satın alınabilir.
    • Irk hazinesi kralın mensubu olduğu clan kişi sayısına bakılmaksızın hazinenin %5 kısmından pay alabilirler(yukarıda belirtilmiştir.).

  • Irk Garnizon Deposu
    Çeşitli kiralanabilir ekipmanlar, nadir bulunan hp/mp potlar, özel savaş kıyafetleri bulunur.
    • Irk garnizon deposu kralın hazineden kullanabileceği bir miktar ile açılır. Üç seviyesi vardır.
    • Oyuncular belirli bir kiralama ücreti ile günlük olarak eşyaları kiralayabilir.
    • Ekipmanların çeşitliliği ve güçlülüğü belirli bir standarda tabidir. Deponun seviyesi yükseldiğinde itemlerin çeşitliliği, seviyesi, kiralama süresi artar. Kiralama bedeli düşer. Uniq olarak tabir edilen ekipmanlar ilgili depoda yer almayacaktır. Lakin getirilebilecek güncellemeler ile hikayesel olarak çeşitli uniq eşyalar belirli günlerde getirilebilir.
    • Oyuncular ekipman kiralayabilmek için “Savaş ve Ölüm” görevini tamamlamak zorundadır.
    • Kiralanan itemlerin gelirleri %50’lik kesinti ile hazineye aktarılır.
    • Krallık değişiminde kullanıma kapanır ve seviyesi geliştirmeye bağlı olmaksızın sıfırlanır.
    • Kral, garnizon deposundan sınıfına özel tören/savaş kıyafet ve silahlarını alabilir. İlgili itemler krallık sonu silinir. Bu itemler devredilemez/satılamaz.

  • Irk Üretim Atölyesi
    • Kral, hazineden belirli bir miktar ile üretim atölyesini aktif edebilir.
    • Oyuncular üretim atölyesinin seviyesine bağlı olarak belirli craft itemlerini satın alabilir.
    • Oyuncular üretim atölyesinin seviyesine bağlı olarak belirli ekipmanları craft edebilir.
    • Son seviye üretim atölyesi Irk Garnizon Deposuna etkisi +1 item seviyesi olarak yansır. Bu seviyeye ulaşmak için oyuncular belirli düzeyde item craft etmek zorundadır.
    • Oyuncular üretim atölyesini kullanmak için “Ateş ve Demir” görevini tamamlamak zorundadır.
    • Üretim atölyesi son seviyesinde seçilmiş krallara özel silinemez/devredilemez/satılamaz amblem yapılabilmektedir. (Verdikleri özellikler isteğe göre çeşitlendirilebilir.)

  • Krallık Zindanı
    • Kral ve Krallığa sahip olan Clan’ın girebileceği zindan.
    • Haftada bir kez girilebilir.
    • 5 Saat aktifdir.
    • Craft itemleri, orta ve yüksek seviye ekipmanlar, craft malzemeleri, çeşitli takılar, üretim atölyesini geliştirmek için gerekli materyaller bulunabilir.

  • Irk Görevleri
    • Kral tarafından hazineden kullanılan belirli bir miktar karşılığı aktif edilir.
    • “Unutulmuş Hikayeler” görevini tamamlayan tüm ırk oyuncuları görevleri yapabilir.
    • İlgili görevler Exp, Item ve çeşitli materyaller vermektedir.

  • Ekstra Özellikler
    • Kral hazineden kullanacağı miktar ile ekstra özellikleri aktif edebilir.
    • Exp, item drop, ekstra onur puanı gibi özellikler vardır.
    • 24 saat bekleme süresi vardır.
    • 10 saat aktif olmaktadır.
    • 10. saatin ardından bekleme süresine girer.




  • Kral ve Yönetim Kademesi
    • Bölge sorumlusu
Kral, ırk haritalarındaki bölgelere sorumlular atayarak farklı clanlar veya kendi clanının kontrolüne verir.
*Her clan bir bölge yönetiminden sorumludur.
Buradaki en önemli görev PvP alanların kontrolüdür.
PvP alanlarında aynı ırka mensup oyuncuları korumak ekstra “ırk onuru” kazandırmaktadır. Bu ırk onuru belirli bir puana ulaştığında hazineye ekstra ganimet kazandırılır. Ek olarak süreli olarak özel amblem ilgili bölge sorumlusu Clan’ın tüm üyelerine verilir.

PvE alanlarındaki bölge sorumluları belirli bir miktar bağış karşılığı bölge için ekstra buff özelliklerini aktif hale getirebilir. Bölgesel boss adı verilen yaratıkları aktif hale getirebilirler.
Bu boss’lar üretim atölyesinin gelişimi için çeşitli craft eşyaları, garnizon deposu için yeni eşyalar açmak için gerekli görev itemleri ve hazine için ekstra ganimet sağlamaktadır. Ek olarak çeşitli craft materyalleri bulunabilir.
Üç günde bir aktif hale getirilecek şekilde düzenlenmiştir.
  • Hazine Yetkilisi
Hazine yönetiminden ve harcamalarından sorumludur. Yapılan tüm işlemler ilgili npc’den oyuncular tarafından takip edilebilir.

Kral’ın ve krallığın biraz daha aktif olması, hikayesinin ve yönetim anlayışı ile ırkın gelişimine etkisini arttırmak adına böyle bir hayalim var. Yukarıda yer alan maddeler oldukça yüzeysel. Geliştirilebilir, ekleme ve çıkarmalar yapılabilir.

Okuduğunuz için tekrar teşekkür ederim.

Belki yaratıcı ekibin aklına şimşekler çaktırır belli mi olur?
 

Sukuna

Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
47
Puanları
18
Selamlar, eline sağlık yazdıkların için.

-Öncelikle

  • Kral olacak adaylar, Royal Clan Başkanı olmak zorundadır.
Bu kısma katılmıyorum, klan başkanı şartlığı olmamalı bana sorarsan. Zira her krallığı hak eden klan kurmamış veya klan kurma gayesi gütmemiş olabilir. Bir avuç kimseyi yönetmek, bağlantıların kuvvetli olduğu için o oluşumun başına geçebilmek başka bir durum. Karakterinin krallığa uygun sağlamlık ve kişinin uygun oyunculuğa sahip olması başka bir oyun. Keza güç insanı yozlaştırır derler. Bence bir klan liderinden çok, bireysel bir kimse de Kral olabilmeli. Böylece Klan lideri olmadığı için adam kayırma gibi durumlar bir parça engellenebilir.
  • Adaylar, “Cesaret ve Adalete Giden Yol” adlı örüntülü görevleri bitirmiş olmaları gerekmektedir.
  • Adaylar, belirli bir ırk honor puanına sahip olmak zorundadır.
  • Adaylar, adaylık için ırk hazinesine belirtilen miktarda bağış yapmak zorundadır.
Bunların hepsine katılıyorum, şahane fikirler.
  • Irk oyuncuları adaylar arasında dilediğini seçmekte özgürdür.
  • Seçimler öncesi 5 gün mevcut krallık için oylama yapılır. Eğer aday oyların çoğunu almış ise seçimler olmaksızın mevcut kral görevine devam eder.
  • Eğer kral değişimine gidilmişse mevcut kral adaylığını koyamaz.
  • Seçimler krallık süresi olan 45 günün son 3 günü gerçekleşir..
  • Yedi kez arka arkaya seçilmiş kral, ırk merkezinde krallar odasında karakteri heykelleştirilir. Ve dilerse hikayesini ekleyebilir.
  • Oy kullanabilmek için oyuncuların “Tarihin Gizemi” adlı örüntülü görevleri bitirmiş olmaları gerekmektedir.
Oldukça uygun, şaheneler.
  • 45 gün sürmektedir.
  • Özel bir pelerine sahiptir.
  • Garnizon deposundaki krala özel itemleri kullanabilir.
  • Irk hazinesinden %20 kişisel paya sahiptir. Her 3 günde bir olmak üzere bu pay kralın onay vermesi durumunda “krala özel depoya” aktarılır.
  • Krallığa sahip olan clan; kişi, alt clan sayısına bakılmaksızın %5 pay sahibidir. Kral bu pay dağılımını dilediği gibi açıp kapatabilir. Kişiler bireysel olarak ilgili paydan alamaz. Hazine yönetiminden sorumlu ilgili kişi krallık dönemi boyunca aralarında 7 gün olacak şekilde 3 defa ilgili payı hazineden alabilir.
  • Kral, bölgesel sorumlular atayabilir.
  • Kral, ırk görevlerini aktif hale getirebilir.
  • Kral, garnizon deposu, üretim atölyesi, ekstra özellikler, krallık zindanı ve ırk görevlerini aktif/pasif hale getirebilir, yükseltmelerini yapabilir. .
  • Kral bölge savaşlarında karşı ırkın işgal edip ana merkezlerini ele geçirdiğinde yağmalama yapabilir. Bu yağmalama krallık hazinesine bakılmaksızın belirli bir oranda hesaplanıp ırk hazinesine aktarılır. Tek seferliktir.
  • Kral, her kestiği rakip oyuncu başına ekstra ırk onur puanı kazanır.
  • Kral, onur puanları karşılığı hazineye üst ve alt limit dahilinde bağışta bulunabilir.
  • Krallığa sahip olan clan oyuncuları, krallık dönemi boyunca bir defaya olmak maksadıyla üst ve alt limit dahilinde bağışta bulunabilir. Tek şart bağış atacak kişinin seçimlerden önce clan’da yer alması gerekmektedir.
Bu kısımda eleştirilecek birşey gözüme çarpmasada, içe sinmeyen bazı ayarlamalar yapılabilir. Yinede kabul edilebilir gibi görünüyor.

Krallığın sahip olduğu ayrıcalıklar, görevler ve taşınmaz/devredilemezler:
+


Vergi, savaş ganimetleri, özel görevlerden kazanılmış ganimetler yer almaktadır. Kral bu hazineden %20 kişisel pay hakkına sahiptir.
%20 Bana sorarsan biraz fazla. Fakat henüz ne tür bir ganimetten bahsediyoruz bilmiyoruz. Kral olmanın ayrıcalığı olması konusunda hem fikiriz fakat bir kere Kral olmuş bir kimse server boyunca rahatlığa sahip olacak derecede ganimet biriktirmiş olmamalı.

Krallık değişimine gidildiğinde kral, kişisel ve clan pay haricinde hazinede herhangi bir işlem yerine getiremez
Buna katılmıyorum, kralın klanı, kral o klanın üyesi olduğu için ekstra birşeylerden faydalanmamalı.


  • Irk hazinesine erişim sadece kral ve yetki verdiği görevli kişi tarafından erişilebilir. Görevli kişi pay hakkına sahip değildir. Hazine yönetiminden sorumludur. Hazine hareketlerini her oyuncu dilerse göz atabilir.
  • Irk hazinesiyle Garnizon Deposu, özel görevler(exp, craft item, kiralama itemleri için gerekli materyal), özel krallık zindanı, ırk için ekstra level exp, item drop buff gibi özellikler satın alınabilir.
Uygun görünüyor, fakat bana sorarsan kral kimseyi birşeye atamamalı, bunlarla o ilgilenmeli, Kral olmak sadece pelerinin farklılığı değil bu tür sorumluluğuda getirmeli.




  • Irk hazinesi kralın mensubu olduğu clan kişi sayısına bakılmaksızın hazinenin %5 kısmından pay alabilirler(yukarıda belirtilmiştir.).
Kesinlikle katılmıyorum buna, Kralın mensup olduğu klan hiç bir ayrıcalıktan faydalanmamalı.



Irk Garnizon Deposu
Çeşitli kiralanabilir ekipmanlar, nadir bulunan hp/mp potlar, özel savaş kıyafetleri bulunur.

  • Irk garnizon deposu kralın hazineden kullanabileceği bir miktar ile açılır. Üç seviyesi vardır.
  • Oyuncular belirli bir kiralama ücreti ile günlük olarak eşyaları kiralayabilir.
  • Ekipmanların çeşitliliği ve güçlülüğü belirli bir standarda tabidir. Deponun seviyesi yükseldiğinde itemlerin çeşitliliği, seviyesi, kiralama süresi artar. Kiralama bedeli düşer. Uniq olarak tabir edilen ekipmanlar ilgili depoda yer almayacaktır. Lakin getirilebilecek güncellemeler ile hikayesel olarak çeşitli uniq eşyalar belirli günlerde getirilebilir.
  • Oyuncular ekipman kiralayabilmek için “Savaş ve Ölüm” görevini tamamlamak zorundadır.
  • Kiralanan itemlerin gelirleri %50’lik kesinti ile hazineye aktarılır.
  • Krallık değişiminde kullanıma kapanır ve seviyesi geliştirmeye bağlı olmaksızın sıfırlanır.
  • Kral, garnizon deposundan sınıfına özel tören/savaş kıyafet ve silahlarını alabilir. İlgili itemler krallık sonu silinir. Bu itemler devredilemez/satılamaz.
Uygun görünüyor.


Irk Üretim Atölyesi
  • Kral, hazineden belirli bir miktar ile üretim atölyesini aktif edebilir.
  • Oyuncular üretim atölyesinin seviyesine bağlı olarak belirli craft itemlerini satın alabilir.
  • Oyuncular üretim atölyesinin seviyesine bağlı olarak belirli ekipmanları craft edebilir.
  • Son seviye üretim atölyesi Irk Garnizon Deposuna etkisi +1 item seviyesi olarak yansır. Bu seviyeye ulaşmak için oyuncular belirli düzeyde item craft etmek zorundadır.
  • Oyuncular üretim atölyesini kullanmak için “Ateş ve Demir” görevini tamamlamak zorundadır.
  • Üretim atölyesi son seviyesinde seçilmiş krallara özel silinemez/devredilemez/satılamaz amblem yapılabilmektedir. (Verdikleri özellikler isteğe göre çeşitlendirilebilir.)
Uygun görünüyor.



Krallık Zindanı
  • Kral ve Krallığa sahip olan Clan’ın girebileceği zindan.
  • Haftada bir kez girilebilir.
  • 5 Saat aktifdir.
  • Craft itemleri, orta ve yüksek seviye ekipmanlar, craft malzemeleri, çeşitli takılar, üretim atölyesini geliştirmek için gerekli materyaller bulunabilir.
Buna katılmıyorum, sebebide şu; bakınız eğer bir kral, klanına bu tür özellikler sağlayabilicekse eğer, her bir kral muhakkak bir klan ve klanlar müttefiki ile seçilecektir. Ve bu işin sistematikçe, planlıca, çıkar ilişkisine dayanan bir ilerleyişle ilerlemesi çok söz konusu ve olasıdır. Kral olan kimsenin seçilişi esasen o ırkın oyuncularına dayanmalıdır. İşin içine klan girdiğinde, kalıplaşmış gruplar serveri ele geçirecektir. Buna müsade etmemeliyiz. Güçlünün daha güçlü olduğu bir sistem işlememeli.



  • Irk Görevleri
    • Kral tarafından hazineden kullanılan belirli bir miktar karşılığı aktif edilir.
    • “Unutulmuş Hikayeler” görevini tamamlayan tüm ırk oyuncuları görevleri yapabilir.
    • İlgili görevler Exp, Item ve çeşitli materyaller vermektedir.
Oldukça uygun, şahane.


Ekstra Özellikler
  • Kral hazineden kullanacağı miktar ile ekstra özellikleri aktif edebilir.
  • Exp, item drop, ekstra onur puanı gibi özellikler vardır.
  • 24 saat bekleme süresi vardır.
  • 10 saat aktif olmaktadır.
  • 10. saatin ardından bekleme süresine girer.
Oldukça uygun, şahane bir fikir.


Kral, ırk haritalarındaki bölgelere sorumlular atayarak farklı clanlar veya kendi clanının kontrolüne verir.
Buna katılmadığımı belirttim. Kralın mensup olduğu klan hiç bir ayrıcalığa sahip olmamalı.


PvE alanlarındaki bölge sorumluları belirli bir miktar bağış karşılığı bölge için ekstra buff özelliklerini aktif hale getirebilir. Bölgesel boss adı verilen yaratıkları aktif hale getirebilirler.
Bu boss’lar üretim atölyesinin gelişimi için çeşitli craft eşyaları, garnizon deposu için yeni eşyalar açmak için gerekli görev itemleri ve hazine için ekstra ganimet sağlamaktadır. Ek olarak çeşitli craft materyalleri bulunabilir.
Üç günde bir aktif hale getirilecek şekilde düzenlenmiştir.
Bu tür birşeyde, Kral, kendi klanına ayrıcalık rahatlıkla sağlayabilir. Kral bunu aktif ettiğinde bosslar random bir şekilde haritanın bilinmeyen bir yerinde spawn olmalı. Süreye katılıyorum, hazineden bir miktar vererek bu işlemi aktifleştirebilir.


 

nataschurcus

Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
2
Puanları
3
Selamlar,

Yorumun için teşekkürler. Ek olarak maddeleri oluşturulma amacını detaylandırmadım. Fikir alışverişi harika olur.
Bu kısma katılmıyorum, klan başkanı şartlığı olmamalı bana sorarsan. Zira her krallığı hak eden klan kurmamış veya klan kurma gayesi gütmemiş olabilir. Bir avuç kimseyi yönetmek, bağlantıların kuvvetli olduğu için o oluşumun başına geçebilmek başka bir durum. Karakterinin krallığa uygun sağlamlık ve kişinin uygun oyunculuğa sahip olması başka bir oyun. Keza güç insanı yozlaştırır derler. Bence bir klan liderinden çok, bireysel bir kimse de Kral olabilmeli. Böylece Klan lideri olmadığı için adam kayırma gibi durumlar bir parça engellenebilir.

Aslında clan başkanı şartı biraz hikaye temelli. Olaylar birbirleri ile bağlantılı ve hikaye temeline oturtulmasını savunduğumdan krallığın önemi bir tık artıyor.
Diğer bir olaya gelirsek; eğer oyun dinamikleri elverirse örnek davranış sergileyen, pvp, pve alanlarda adından söz ettiren bireyler elbette krallık seçimlerinde söz sahibi olurlar fakat genel mmorpg hikayelerinde olduğu gibi gruplar(clan) mmorpg'de oldukça önemli. Buradaki amaç kral'ın bir hikayesi olması. Kral olacak kişi p2w ya da kalabalık ekiplerin adayından ziyade oyuncularla iletişim kurabilen, adından söz ettirmiş bir ekibin parçasına ek olarak bu oluşuma ön ayak olmuş, liderlik ve yönetici yanları ağır basan birileri olmalı. (Katılıyorum, çok toz pembe. Ama hayal değil mi? :D)

%20 Bana sorarsan biraz fazla. Fakat henüz ne tür bir ganimetten bahsediyoruz bilmiyoruz. Kral olmanın ayrıcalığı olması konusunda hem fikiriz fakat bir kere Kral olmuş bir kimse server boyunca rahatlığa sahip olacak derecede ganimet biriktirmiş olmamalı.

Oyun içinde nasıl bir ekonomik sistem olacağını kestiremesem de %20'lik pay görünüşte. Sonucunda garnizon deposu, üretim atölyesi, bölge buffları gibi hazinenin gideri oldukça fazla olacak. Oyun dinamiğine göre de bu harcamalar değişecek. Krallık yatmakla para kazanmak asla olmamalı. Ki kral, belirli görevleri yerine getiremezse değiştirilmeli. Tabi bu sonraki aşamalar, daha derin fikirler. Üzerine düşünülmeli.

Kesinlikle katılmıyorum buna, Kralın mensup olduğu klan hiç bir ayrıcalıktan faydalanmamalı.

Bu aslında şöyle bir olay. Bir clan/hanedanlık ırkın başına geçiyor. Görevi Krallığı korumak, geliştirmek, gerekli görevleri yerine getirmek bunun içinde kral olan kişinin clan'nının tümüne kişi sayısı fark etmeksizin %5 pay ayrılıyor. Tabi bu görevler yerine getirilmezse(yine şartlar eklenebilir) pay kral'ın izni olup olmasına bakılmaksızın verilmiyor. Burada ki husus kişilerin ırklarına olan bağlılığını arttırmak, pvp alanını sadece adam doğramaktan öte belirli amaçlara hizmet etmesini sağlamak. Böylelikle oyuncular alt metinde bir göreve sadık oluyor. Ve emek veren clan ise bundan maaşını alıyor.
Şart olarak aşağıdaki maddeler eklenebilir:
  • Clan, hazineden pay almak adına belirtilen miktarda "ırk onur puanı" kazanmak zorundadır.
  • Clan, hazineden pay almak adına belirtilen ırk görevlerini tamamlamak zorundadır. (Hikaye olarak belirli yaratık sayısını kesme)
  • Clan, hazineden pay almak adına krallık dönemi boyunca 4 savaş kazanmak zorundadır.
Gibi. Dediğim gibi çok yüzeysel, geliştirilebilir. Aslına bakarsan harika bir hikaye yaratılabilir. Böylelikle oyun, yıllar içinde adından söz ettirebilir.

Buna katılmıyorum, sebebide şu; bakınız eğer bir kral, klanına bu tür özellikler sağlayabilicekse eğer, her bir kral muhakkak bir klan ve klanlar müttefiki ile seçilecektir. Ve bu işin sistematikçe, planlıca, çıkar ilişkisine dayanan bir ilerleyişle ilerlemesi çok söz konusu ve olasıdır. Kral olan kimsenin seçilişi esasen o ırkın oyuncularına dayanmalıdır. İşin içine klan girdiğinde, kalıplaşmış gruplar serveri ele geçirecektir. Buna müsade etmemeliyiz. Güçlünün daha güçlü olduğu bir sistem işlememeli.

Evet, bu durum yanlış şekilde kullanılabilir fakat buradaki amaç krallığı biraz önemli kılmak. Aşırı derecede drop düşen bir alandan ziyade haftada bir kez girilebilen özel bir zindan olarak düşünülmesi gerektiğine inanıyorum. Burada yine ekipler, kalıplaşmış gruplar her zaman kazanabilir olarak düşünmekten ziyade emek harcayanların girebileceği özel bir zindan olarak düşünülmesi gerektiğine inanıyorum. Düşündüğünüz kişilerin bir kere bile seçilebileceğine ihtimal vermediğim gibi, zindan açıldığında ırk için özel bir event zindanda aktif olabilir. Böylelikle sadece krallığa sahip olan clan'a ek olarak tüm oyuncuların katılım sağlayacağı bir etkinliğe dönüşmüş olur.

Bu tür birşeyde, Kral, kendi klanına ayrıcalık rahatlıkla sağlayabilir. Kral bunu aktif ettiğinde bosslar random bir şekilde haritanın bilinmeyen bir yerinde spawn olmalı. Süreye katılıyorum, hazineden bir miktar vererek bu işlemi aktifleştirebilir.

Bu durumsa şöyle çalışıyor. Kral, dağlık bölgenin kontrolünü x bir clan'a verdi. Bu bölgeden hazineye bir vergi akışı var. Kesilen yaratık ya da yapılan alışveriş, bölge içerisinde yapılan görevler vs. Burada görev alan clan, bölgenin özel yaratıklarını(boss) aktif ederek bölgede bir av başlatabilir. Tabi ki bu etkinliğin başlaması bir anda olmak yerine tüm ırka bildirim giderek belirtilen bir saatte başlayabilir.

Kral merkezi bir otoriteyi temsil eder. Onu destekleyen clan/oyuncular için görev dağılımı yapması, ekstra görevlerde yer almasını sağlamaları oyuncuya bağlılık, amaç katacaktır. Bunlarda oyunda geçirilen kaliteli zaman, zevk, keyif ve iyi yorumlara sebebiyet verir.

Burada karşılaştırma yaparken benzeri oyunu oynayan kitleyi bir kenara bırakarak, yabancı örneklerine göz atmak gerek. Sonucunda ırk garnizon deposu ve üretim atölyesini tüm ırk kullanabiliyor.

Bireysel oyuncular için krallıkta özel bir unvan bulunabilir. Mesela avcı, gezgin, dağ adamı, orman adamı gibi. Kişiler bu unvanları alarak ırka mensup fakat clansız, merkezi otoriteyi tanıyan hikaye temelli vatandaşlar olabilir.

Kısacası şu pek hoş değil; oyuna girip bir slota oto atak bırakıp akşam başına gelip event katılmak sonrasında üç beş tanıştığın kişi ile pvp haritasında farm atmak oyunu
monotonlaşmış slot makinesine çeviriyor.

Çeşitlilik, bahsettikleri gibi 250 silaha farklı yollardan ulaşım, craft edebilme şansı, ekipman ya da craft malzemesi bulunabilecek zindanlar(hem burada farklı kişiler ile tanışıyorsun.) bölgelere göre özel nitelikler, süreklilik arz eden pvp/pve görevleri gibi yapabileceklerinin sınırı yokmuş gibi gözüken, emek harcadıkça gelişim kaydeden, yaşayan bir dünyada zamanımı geçirmek istiyorum. Eğer Rise Online World; oyuna gir, slota 20 saat afk bırak ya da pvp haritasında 8 saat yaratık kes şeklinde ise hayal kırıklığına uğrayacağım. Çünkü örnek aldığı oyundan bir farkı yok.

Burada ki fikir alışverişini değerli buluyorum. Farklı noktalardan bakarak bir hikaye, sistem örneği ortaya çıkabilir. Yapımcı/Geliştirici ekip öneri ve istekleri dikkate alıp değerlendirebilir. Kim bilir ileride tüm dünyada adından söz ettiren bir oyunumuz olur. Hayal bunlar. Hayalde neden olmasın. :D

Tekrardan teşekkürler.
 

Paradeida

Üye
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
11
Puanları
3
Türk Medeni Hukukunda dahi evli bir kimsenin evlilik birliğinden arta kalan yani kendisine ayırabileceği pay %10 iken, bir kralın %20 kişisel payı çok yüksektir. %3-8 arası bir pay uygun olacaktır diye düşünüyorum.
 

Thymus91

Üye
Katılım
19 Nis 2021
Mesajlar
52
Puanları
8
Valla bu kadar ozenle bunlari yazip dusunmene hayran kaldim dogrusu kardesim ellerine saglik hepsini okumaya usendim dogrusu ama bu tip yeniliklere bu oyunda tum userlerin ihtiyaci var dogrusu
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt