Öneri Madem Yeni Arayüz'ü bu kadar sıkıntılı ;

rasulalkan

Üye
Katılım
26 Nis 2022
Mesajlar
54
Puanları
8
şuanki arayüz çok daha güzel. alfadaki arayüz eski mmorpg lerde kaldı. Şuanki gayet güzel
 

Bruce_Lee

Üye
Katılım
28 May 2022
Mesajlar
77
Puanları
18
Şu alt tarafta tepelort, characher, inventory olan yer hariç şuanki ui'yi beğendim.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle birkaç tanımı ifade etmeyi zaruri görüyorum zira harita, karakterler, karakterlerin kıyafetleri, oyundaki eşyalar ve nesnelerin görünümleri gibi şeyleri arayüz olarak bilen oyuncularımız bulunuyor. Bu içerikler kullanıcı arayüzü değildir.

Kullanıcı arayüzü (User Interface / UI): İnsanların bir makine, cihaz veya programlarla etkileşimini sağlayan yöntemlerin bileşkesine verilen addır.
Rise Online World için; oyunda bir komutu gerçekleştirebilmek için kullandığınız arayüzlerdir. Bunlar pencereler, butonlar, simgeler, ikonlar gibi içeriklerdir.

Kullanıcı deneyimi (User Experience / UX): Kullanıcı deneyimi kişilerin bir ürün, sistem ya da servisi kullanırken hissettikleri duygular ile davranışlarını ifade eder. Yani ilgili arayüzde yapabileceği şeylerin anlaşılırlığı, çeşitliliği, kısaca kullanıcıda bıraktığı olumlu veya olumsuz deneyimi ifade eder.

Oyunumuzun Alfa aşamasında kullanılan arayüz hem tasarım hem kullanıcı deneyimi açısından basit ve eksik kalmaktaydı. Bununla ilgili 40 adetten fazla arayüz çalışmasını 1 ay kadar bir sürede tamamlayarak teslim ettim. Ben yalnızca arayüzün tasarımında ve kullanıcının deneyimini olumlu etkileyecek eklentiler eklenmesinde görev aldım.

Kullanıcı deneyimini (UX) daha iyi anlayabilmeniz için eski ve yeni envanter (Inventory) arayüzünü birlikte inceleyelim.

Inventory.png
Inventory.png


  • Eşya kutucuklarının üzerine mouse imleci ile gelindiğinde hangi tür eşyanın bulunması gerektiğini gösteren ipucu, tooltip eklendi.
  • Kafa zırhını göster/sakla ikonu eklendi.
  • 3 farklı eşya türünü (silah, zırh ve takılar - kozmetikler - toplama aletleri) içerir envanter arası geçişler ve buna dair daha anlaşılır 3 ikon eklendi.
  • Sol tarafta bulunan kemer eşya kutucuğunun sağ tarafa alınarak takı eşyaları arasında bütünlük sağlandı. Ayrıca aynı tür takılar yan yana gösterilerek daha anlaşılır bir görüntü elde edildi.
  • Daha anlaşılır eşya kutucuğu görselleri oluşturuldu ve eklendi (Eşya kutucuklarının eşya bulunmayan halleri).
  • Birincil silahlar ile ikincil silahlar arasında hızlı geçiş yapabileceğiniz ve bunu envanterinizden kolayca düzenleyebileceğiniz (I-II) şeklinde gösterilen Quick weapon swap kısmı eklendi. (İlerleyen zamanlarda aktif edilecek, geliştirici ekibin iş sırasında)
  • Yanlışlıkla eşya silinmesini engellemek adına çöp kutusuna kilit eklendi.
  • Eşya düzenleme (Sort) butonu eklendi.
  • Eşya arama alanı eklendi (Search item).
  • Envanter genişletme eklendi (İkinci resimde 1 2 3 olarak görünen butonlar). Bu sayfaların daha önce açılmış olup olmadığı yine üzerindeki kilit ikonundan anlaşılabilecektir. (Bu geliştirme de geliştirici ekibin iş sırasında.
  • Craft ve Dismantle butonları ilgili arayüzlere hızlı geçiş yapılabilmesi amacıyla eklendi.

Yukarıda bahsedilen maddelerde kullanıcı deneyimini arttırmak için yapılan geliştirmeler anlatılmıştır. Bahsedilen kullanıcı deneyimini etkileyen bu işlevsel güncellemeler dışındaki görsel tüm tasarımlar arayüz tasarımı olarak geçmektedir. UI: Arayüzün tasarlanması, yani görsel değişiklikler. UX: Bir arayüzün kullanıcı deneyimi açısından ele alınması.


Yani konuyu açan arkadaşımınızın bahsettiği gibi arayüzlerin kullanımında oluşan hatalar, takılmalar veya buglar UI veya UX içerisinde değildir, bu tür olumsuz tecrübeler yazılımsaldır ve yazılımsal geliştirmeyle veya düzeltmeyle giderilir.




Eski ve yeni arayüzden birkaçı kıyaslayabilmeniz için aşağıda sunulmuştur.

Sınıf seçme ekranı:

Select Class.png


Select-class.jpg


Tasarımda tarafımca kullanılan görsel temsilidir.


Karakter oluşturma ekranı:

Character creation.png


Create-character.jpg


Tasarımda tarafımca kullanılan küçük yüz görseli temsilidir.


Karakter detaylarını içerir ekran:

Character info.png


Character-details-main.png




Klan arayüzü:

Clan.png


Clan.png




Eşya geliştirme:

item-upgrade.png


Upgrade.png




Select server:

Select Server.png


Select-server.jpg



Quest:

quest.png

Quest-menu.png




Trade:

trade.png

Trade.png




Settings:

settings.png

Settings1.png


Bu karşılaştırmalarda da görüleceği üzere kullanıcıyı çok fazla konuda bilgi sahibi yapan, tasarım anlamında da çok daha iyi olan, daha modern, kullanımı basit, kolayca anlaşılır bir tasarım dili kullanılmıştır. Mevcut geliştirmelerden fırsat buldukça da geliştirilmeye, yeni seçenekler eklenmeye devam edecektir.
 

Ekli dosyalar

  • Character creation.png
    Character creation.png
    1.4 MB · Görüntüleme: 27
  • Alpha1.png
    Alpha1.png
    6 MB · Görüntüleme: 32
  • Shop2.png
    Shop2.png
    1.1 MB · Görüntüleme: 26

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Aşağıda Beta dönemlerinde Black Desert ve Lost Ark oyunlarına ait arayüz görselleri paylaşacağım.

black desert kapalı beta.jpg



Lost ark beta1.png



Birçok MMORPG oyunu hatta birçok oyun ve uygulamanın öncelikleri bulunur. Bu önceliklerinizi doğru planlayamazsanız asıl yetiştirmeniz gereken işler sarkabilir ve çok ciddi finansal zorluklar yaşayabilirsiniz. Bu şekilde daha sonra mükemmelleştiririz diyerek hareket eden veya o amaçla hareket etmeyen her uygulama geliştirmelere devam eder, gelişen teknoloji ve tasarım anlayışıyla birlikte arayüzü de bu geliştirmelere dahil ederler ancak sistemsel geliştirmeler ve kullanılabilirlik çok daha önemli geliştirmeler olup öncelik verilmesi gereken konulardır.
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
454
Puanları
63
Aşağıda Beta dönemlerinde Black Desert ve Lost Ark oyunlarına ait arayüz görselleri paylaşacağım.

Ekli dosyayı görüntüle 7263


Ekli dosyayı görüntüle 7264


Birçok MMORPG oyunu hatta birçok oyun ve uygulamanın öncelikleri bulunur. Bu önceliklerinizi doğru planlayamazsanız asıl yetiştirmeniz gereken işler sarkabilir ve çok ciddi finansal zorluklar yaşayabilirsiniz. Bu şekilde daha sonra mükemmelleştiririz diyerek hareket eden veya o amaçla hareket etmeyen her uygulama geliştirmelere devam eder, gelişen teknoloji ve tasarım anlayışıyla birlikte arayüzü de bu geliştirmelere dahil ederler ancak sistemsel geliştirmeler ve kullanılabilirlik çok daha önemli geliştirmeler olup öncelik verilmesi gereken konulardır.
aslında ara yüz güzel ama oyuncuların çoğu party barlardan şikayetçi çok işlevsiz ve görsel olarak da iyi değil mesela party can barları çok küçük ince olmuş ayrıca sınıf simgeleri de yeterince belirgin değil.
 

JaxSui

J
Boss geldi.

@Justice

Hocam hoşgeldiniz. Çalışmalarınızda başarılar diliyorum hepsi emek kokuyor. Ancak burada arkadaşların ve bizzat benim sorunum Party bar ile ilgili. Ben Alfa 2 den beri gözlerimde sorun olduğunu benim gibi bir sürü oyuncu olduğunu geliştirmeleri bizleri de düşünerek yapmanız gerektiğini söyledim hep. Şu anki party barda ne kişinin adı tam anlaşılıyor ne can değeri ne mana değeri... İncecik iki adet çizgiden oluşuyor...

Üzerine bir de bu yamadaki partdeki adama tıklayamama sorunu gelince kullanıcılar böyle tepki gösteriyor.

Ben hala söylüyorum yazıların boyutlarının daha büyük ve can mana değerlerinin daha büyük olduğu bir party bar olması gerektiğini savunuyorum.
 

bekirdemirr92

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
92
Puanları
18
Bu kafayla devam et
Oğlum madem alıntı oyun diye beğenmiyorsun oynama ne işin var burda senin gibiler yüzünden bu ülkede hiçbirşey gelişmiyor ota boka herşeye bir kulp takıyorsunuz adamlar uğraşıyor işte biraz zamana bırakın. Adamlar önceki ve sonraki arayüzü görsellerle karşılaştırmış. Eski arayüzü şimdikine tercih ediyorsan bence sen bu kafayla devam etme. Acilen bişeyleri değiştirmen lazım.
 
Son düzenleme:

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
aslında ara yüz güzel ama oyuncuların çoğu party barlardan şikayetçi çok işlevsiz ve görsel olarak da iyi değil mesela party can barları çok küçük ince olmuş ayrıca sınıf simgeleri de yeterince belirgin değil.

Merhaba lolgamelol2,

Artık eskisi gibi öyle şaşaalı arayüzü kullanımı kalmadı oyunlarda. Daha sade bir tasarım dili kullanılıyor. Arayüzün mümkün olduğu kadar ekranda yer kaplamaması ve oyun deneyimini zayıflatmaması amaçlanıyor.

Aşağıda birkaç oyunun partybar'ını paylaşacağım.



Ashes of Creation:

Ashes of creation1.png



Black Desert:

Black desert1.png



Elyon:
Elyon1.jpg



New World:
Newworld1.png



Görüleceği üzere artık oyunlar bu tarz modern ve sade tasarımlara gidiyorlar. Biz de tasarımızı bu şekilde yaptık, yani olması gerektiği gibi yaptık. Ayrıca add-on harici hiçbir oyunda olmayan partybar özelleştirme ile Raid görünümlü party bar ekledik. Fırsat olunca bir de detaylı versiyon ekleyeceğiz. Alfadaki gibi büyük bir partybarı ekranı yukarıdan aşağı kaplıyor ancak yine de taliplileri için ekleyeceğiz. Yani isteyen kullanıcılar dilediği gibi özelleştirebilecek. Tabii öncelikli işlerimiz bittikten sonra.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Boss geldi.

@Justice

Hocam hoşgeldiniz. Çalışmalarınızda başarılar diliyorum hepsi emek kokuyor. Ancak burada arkadaşların ve bizzat benim sorunum Party bar ile ilgili. Ben Alfa 2 den beri gözlerimde sorun olduğunu benim gibi bir sürü oyuncu olduğunu geliştirmeleri bizleri de düşünerek yapmanız gerektiğini söyledim hep. Şu anki party barda ne kişinin adı tam anlaşılıyor ne can değeri ne mana değeri... İncecik iki adet çizgiden oluşuyor...

Üzerine bir de bu yamadaki partdeki adama tıklayamama sorunu gelince kullanıcılar böyle tepki gösteriyor.

Ben hala söylüyorum yazıların boyutlarının daha büyük ve can mana değerlerinin daha büyük olduğu bir party bar olması gerektiğini savunuyorum.
Merhaba JaxSui,

Bir önceki cevapta da bahsettiğim gibi onu çok fazla yer kaplaması nedeniyle kullanmadık ama ek olarak sunabiliriz, oyuncular böylece dilediği partybarı kullanabilir. Her şey zamana bakıyor. Bir şey üzerinde ne kadar vakit harcarsanız o kadar iyi yapma imkanınız olur. Tüm arkadaşlarımız için tekrar hatırlatayım partybarındaki hatalar, buglar ve çalışmayan kısımlar yazılımsaldır, arayüz tasarımı veya kullanıcı deneyimi alanında bulunmamaktadır.

Sevgiler
 

JaxSui

J
Hocam yanıtınız için teşekkürler...


Hocam bu paylaştığınız oyunlarda partideki oyuncular arası etkileşim Rise'daki kadar var mı ? Mesela bir priest anlık canı inen birisini bu party barlardan tutup heal atıyor mu ya da cure alıyor mu ? Önemli olan o. Rİse'da party bar priest için ne kadar önemli biliyoruz. Özellikle pvp bölümünde... Ve bunun için party barda partideki kişilerin canlarının, üzerlerindeki etkilerin görülmesi ve reaksiyon gösterilmesi çok hızlı olmalı bu da priest ve mage oynayan oyuncuların bunları party barda net bir şekilde görebilmesiyle olur.
 

dinopawcat

Üye
Katılım
28 Nis 2022
Mesajlar
87
Puanları
33
Merhaba JaxSui,

Bir önceki cevapta da bahsettiğim gibi onu çok fazla yer kaplaması nedeniyle kullanmadık ama ek olarak sunabiliriz, oyuncular böylece dilediği partybarı kullanabilir. Her şey zamana bakıyor. Bir şey üzerinde ne kadar vakit harcarsanız o kadar iyi yapma imkanınız olur. Tüm arkadaşlarımız için tekrar hatırlatayım partybarındaki hatalar, buglar ve çalışmayan kısımlar yazılımsaldır, arayüz tasarımı veya kullanıcı deneyimi alanında bulunmamaktadır.

Sevgiler
party barındaki tıklama sorunları hala devam etmektedir bilginize. eskiye nazaran daha iyi olsada arada buga giriyor . partiyi birine devredince düzeliyor.
 

WoxHades

Üye
Katılım
25 Nis 2022
Mesajlar
187
Puanları
43
@Justice sorun bence ne başka oyunlar ne görüntüsünün güzelliği ne şurasındaki detayı hiçbiri emin olun doğru çalışması kadar önemli değil.Ben baktığımda aa ne kadar güzel yapmışlardan çok yahu 1 aydır party barı düzeltemediler olarak bakıyorum.Siz dünyanın en iyi çizimlerini de yapsanız biz oynanışa bakıcaz.Bizim zaten çizimlerle ilgili bir önceliğimiz olmadığını geldiğimiz yerden bilmeniz gerekiyor.Uzun lafın kısası eğer ki bu party bar olmuyorsa alpha1den beri nasıl bir çok kez party barı değiştirdiyseniz bunu da değiştirmenizi istiyoruz.Detayı çizimi şekli kapladığı yerler pek umursamadığımız şeyler.Doğru çalışsın yeter tek isteğimiz bu.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Yazılımsal sorunlarla ilgilenen ekibimiz var ve ellerinden geleni yapıyorlar. Bir sonraki yama ile sorunun kalkacağını umuyorum. Yukarıda geniş anlatımımın nedeni hatalı bilgi yayılmasını engellemek ve sizleri bir nebze de olsa bilgilendirmeye çalışmaktır.
 

PENCHE

Üye
Katılım
28 Mar 2022
Mesajlar
69
Puanları
18
Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle birkaç tanımı ifade etmeyi zaruri görüyorum zira harita, karakterler, karakterlerin kıyafetleri, oyundaki eşyalar ve nesnelerin görünümleri gibi şeyleri arayüz olarak bilen oyuncularımız bulunuyor. Bu içerikler kullanıcı arayüzü değildir.

Kullanıcı arayüzü (User Interface / UI): İnsanların bir makine, cihaz veya programlarla etkileşimini sağlayan yöntemlerin bileşkesine verilen addır.
Rise Online World için; oyunda bir komutu gerçekleştirebilmek için kullandığınız arayüzlerdir. Bunlar pencereler, butonlar, simgeler, ikonlar gibi içeriklerdir.

Kullanıcı deneyimi (User Experience / UX): Kullanıcı deneyimi kişilerin bir ürün, sistem ya da servisi kullanırken hissettikleri duygular ile davranışlarını ifade eder. Yani ilgili arayüzde yapabileceği şeylerin anlaşılırlığı, çeşitliliği, kısaca kullanıcıda bıraktığı olumlu veya olumsuz deneyimi ifade eder.

Oyunumuzun Alfa aşamasında kullanılan arayüz hem tasarım hem kullanıcı deneyimi açısından basit ve eksik kalmaktaydı. Bununla ilgili 40 adetten fazla arayüz çalışmasını 1 ay kadar bir sürede tamamlayarak teslim ettim. Ben yalnızca arayüzün tasarımında ve kullanıcının deneyimini olumlu etkileyecek eklentiler eklenmesinde görev aldım.

Kullanıcı deneyimini (UX) daha iyi anlayabilmeniz için eski ve yeni envanter (Inventory) arayüzünü birlikte inceleyelim.

Ekli dosyayı görüntüle 7240Ekli dosyayı görüntüle 7241

  • Eşya kutucuklarının üzerine mouse imleci ile gelindiğinde hangi tür eşyanın bulunması gerektiğini gösteren ipucu, tooltip eklendi.
  • Kafa zırhını göster/sakla ikonu eklendi.
  • 3 farklı eşya türünü (silah, zırh ve takılar - kozmetikler - toplama aletleri) içerir envanter arası geçişler ve buna dair daha anlaşılır 3 ikon eklendi.
  • Sol tarafta bulunan kemer eşya kutucuğunun sağ tarafa alınarak takı eşyaları arasında bütünlük sağlandı. Ayrıca aynı tür takılar yan yana gösterilerek daha anlaşılır bir görüntü elde edildi.
  • Daha anlaşılır eşya kutucuğu görselleri oluşturuldu ve eklendi (Eşya kutucuklarının eşya bulunmayan halleri).
  • Birincil silahlar ile ikincil silahlar arasında hızlı geçiş yapabileceğiniz ve bunu envanterinizden kolayca düzenleyebileceğiniz (I-II) şeklinde gösterilen Quick weapon swap kısmı eklendi. (İlerleyen zamanlarda aktif edilecek, geliştirici ekibin iş sırasında)
  • Yanlışlıkla eşya silinmesini engellemek adına çöp kutusuna kilit eklendi.
  • Eşya düzenleme (Sort) butonu eklendi.
  • Eşya arama alanı eklendi (Search item).
  • Envanter genişletme eklendi (İkinci resimde 1 2 3 olarak görünen butonlar). Bu sayfaların daha önce açılmış olup olmadığı yine üzerindeki kilit ikonundan anlaşılabilecektir. (Bu geliştirme de geliştirici ekibin iş sırasında.
  • Craft ve Dismantle butonları ilgili arayüzlere hızlı geçiş yapılabilmesi amacıyla eklendi.

Yukarıda bahsedilen maddelerde kullanıcı deneyimini arttırmak için yapılan geliştirmeler anlatılmıştır. Bahsedilen kullanıcı deneyimini etkileyen bu işlevsel güncellemeler dışındaki görsel tüm tasarımlar arayüz tasarımı olarak geçmektedir. UI: Arayüzün tasarlanması, yani görsel değişiklikler. UX: Bir arayüzün kullanıcı deneyimi açısından ele alınması.


Yani konuyu açan arkadaşımınızın bahsettiği gibi arayüzlerin kullanımında oluşan hatalar, takılmalar veya buglar UI veya UX içerisinde değildir, bu tür olumsuz tecrübeler yazılımsaldır ve yazılımsal geliştirmeyle veya düzeltmeyle giderilir.




Eski ve yeni arayüzden birkaçı kıyaslayabilmeniz için aşağıda sunulmuştur.

Sınıf seçme ekranı:

Ekli dosyayı görüntüle 7244

Ekli dosyayı görüntüle 7243

Tasarımda tarafımca kullanılan görsel temsilidir.


Karakter oluşturma ekranı:

Ekli dosyayı görüntüle 7245

Ekli dosyayı görüntüle 7246

Tasarımda tarafımca kullanılan küçük yüz görseli temsilidir.


Karakter detaylarını içerir ekran:

Ekli dosyayı görüntüle 7247

Ekli dosyayı görüntüle 7248



Klan arayüzü:

Ekli dosyayı görüntüle 7249

Ekli dosyayı görüntüle 7250



Eşya geliştirme:

Ekli dosyayı görüntüle 7251

Ekli dosyayı görüntüle 7252



Select server:

Ekli dosyayı görüntüle 7253

Ekli dosyayı görüntüle 7254


Quest:

Ekli dosyayı görüntüle 7255
Ekli dosyayı görüntüle 7256



Trade:

Ekli dosyayı görüntüle 7258
Ekli dosyayı görüntüle 7259



Settings:

Ekli dosyayı görüntüle 7261
Ekli dosyayı görüntüle 7262

Bu karşılaştırmalarda da görüleceği üzere kullanıcıyı çok fazla konuda bilgi sahibi yapan, tasarım anlamında da çok daha iyi olan, daha modern, kullanımı basit, kolayca anlaşılır bir tasarım dili kullanılmıştır. Mevcut geliştirmelerden fırsat buldukça da geliştirilmeye, yeni seçenekler eklenmeye devam edecektir.

  • Kafa zırhını göster/sakla ikonu eklendi.

Bu ozellik henuz aktif degil. Sanirim bir sonra ki guncellemede eklenecek.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt