rasulalkan
Üye
- Katılım
- 26 Nis 2022
- Mesajlar
- 54
- Puanları
- 8

şuanki arayüz çok daha güzel. alfadaki arayüz eski mmorpg lerde kaldı. Şuanki gayet güzel
Alıntı yapılan oyun ne kadar geliştirirseŞimdiki arayüz gayet iyi daha da geliştirilir
Olur o kadar bu zamanda özgün oyun yapmak zor iş ekip de zaten çok büyük bir ekip değil ellerinden bu geliyor demek ki.Alıntı yapılan oyun ne kadar geliştirirse
Bu kafayla devam etOlur o kadar bu zamanda özgün oyun yapmak zor iş ekip de zaten çok büyük bir ekip değil ellerinden bu geliyor demek ki.
aslında ara yüz güzel ama oyuncuların çoğu party barlardan şikayetçi çok işlevsiz ve görsel olarak da iyi değil mesela party can barları çok küçük ince olmuş ayrıca sınıf simgeleri de yeterince belirgin değil.Aşağıda Beta dönemlerinde Black Desert ve Lost Ark oyunlarına ait arayüz görselleri paylaşacağım.
Ekli dosyayı görüntüle 7263
Ekli dosyayı görüntüle 7264
Birçok MMORPG oyunu hatta birçok oyun ve uygulamanın öncelikleri bulunur. Bu önceliklerinizi doğru planlayamazsanız asıl yetiştirmeniz gereken işler sarkabilir ve çok ciddi finansal zorluklar yaşayabilirsiniz. Bu şekilde daha sonra mükemmelleştiririz diyerek hareket eden veya o amaçla hareket etmeyen her uygulama geliştirmelere devam eder, gelişen teknoloji ve tasarım anlayışıyla birlikte arayüzü de bu geliştirmelere dahil ederler ancak sistemsel geliştirmeler ve kullanılabilirlik çok daha önemli geliştirmeler olup öncelik verilmesi gereken konulardır.
Oğlum madem alıntı oyun diye beğenmiyorsun oynama ne işin var burda senin gibiler yüzünden bu ülkede hiçbirşey gelişmiyor ota boka herşeye bir kulp takıyorsunuz adamlar uğraşıyor işte biraz zamana bırakın. Adamlar önceki ve sonraki arayüzü görsellerle karşılaştırmış. Eski arayüzü şimdikine tercih ediyorsan bence sen bu kafayla devam etme. Acilen bişeyleri değiştirmen lazım.Bu kafayla devam et
aslında ara yüz güzel ama oyuncuların çoğu party barlardan şikayetçi çok işlevsiz ve görsel olarak da iyi değil mesela party can barları çok küçük ince olmuş ayrıca sınıf simgeleri de yeterince belirgin değil.
Merhaba JaxSui,Boss geldi.
@Justice
Hocam hoşgeldiniz. Çalışmalarınızda başarılar diliyorum hepsi emek kokuyor. Ancak burada arkadaşların ve bizzat benim sorunum Party bar ile ilgili. Ben Alfa 2 den beri gözlerimde sorun olduğunu benim gibi bir sürü oyuncu olduğunu geliştirmeleri bizleri de düşünerek yapmanız gerektiğini söyledim hep. Şu anki party barda ne kişinin adı tam anlaşılıyor ne can değeri ne mana değeri... İncecik iki adet çizgiden oluşuyor...
Üzerine bir de bu yamadaki partdeki adama tıklayamama sorunu gelince kullanıcılar böyle tepki gösteriyor.
Ben hala söylüyorum yazıların boyutlarının daha büyük ve can mana değerlerinin daha büyük olduğu bir party bar olması gerektiğini savunuyorum.
party barındaki tıklama sorunları hala devam etmektedir bilginize. eskiye nazaran daha iyi olsada arada buga giriyor . partiyi birine devredince düzeliyor.Merhaba JaxSui,
Bir önceki cevapta da bahsettiğim gibi onu çok fazla yer kaplaması nedeniyle kullanmadık ama ek olarak sunabiliriz, oyuncular böylece dilediği partybarı kullanabilir. Her şey zamana bakıyor. Bir şey üzerinde ne kadar vakit harcarsanız o kadar iyi yapma imkanınız olur. Tüm arkadaşlarımız için tekrar hatırlatayım partybarındaki hatalar, buglar ve çalışmayan kısımlar yazılımsaldır, arayüz tasarımı veya kullanıcı deneyimi alanında bulunmamaktadır.
Sevgiler
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle birkaç tanımı ifade etmeyi zaruri görüyorum zira harita, karakterler, karakterlerin kıyafetleri, oyundaki eşyalar ve nesnelerin görünümleri gibi şeyleri arayüz olarak bilen oyuncularımız bulunuyor. Bu içerikler kullanıcı arayüzü değildir.
Kullanıcı arayüzü (User Interface / UI): İnsanların bir makine, cihaz veya programlarla etkileşimini sağlayan yöntemlerin bileşkesine verilen addır.
Rise Online World için; oyunda bir komutu gerçekleştirebilmek için kullandığınız arayüzlerdir. Bunlar pencereler, butonlar, simgeler, ikonlar gibi içeriklerdir.
Kullanıcı deneyimi (User Experience / UX): Kullanıcı deneyimi kişilerin bir ürün, sistem ya da servisi kullanırken hissettikleri duygular ile davranışlarını ifade eder. Yani ilgili arayüzde yapabileceği şeylerin anlaşılırlığı, çeşitliliği, kısaca kullanıcıda bıraktığı olumlu veya olumsuz deneyimi ifade eder.
Oyunumuzun Alfa aşamasında kullanılan arayüz hem tasarım hem kullanıcı deneyimi açısından basit ve eksik kalmaktaydı. Bununla ilgili 40 adetten fazla arayüz çalışmasını 1 ay kadar bir sürede tamamlayarak teslim ettim. Ben yalnızca arayüzün tasarımında ve kullanıcının deneyimini olumlu etkileyecek eklentiler eklenmesinde görev aldım.
Kullanıcı deneyimini (UX) daha iyi anlayabilmeniz için eski ve yeni envanter (Inventory) arayüzünü birlikte inceleyelim.
Ekli dosyayı görüntüle 7240Ekli dosyayı görüntüle 7241
- Eşya kutucuklarının üzerine mouse imleci ile gelindiğinde hangi tür eşyanın bulunması gerektiğini gösteren ipucu, tooltip eklendi.
- Kafa zırhını göster/sakla ikonu eklendi.
- 3 farklı eşya türünü (silah, zırh ve takılar - kozmetikler - toplama aletleri) içerir envanter arası geçişler ve buna dair daha anlaşılır 3 ikon eklendi.
- Sol tarafta bulunan kemer eşya kutucuğunun sağ tarafa alınarak takı eşyaları arasında bütünlük sağlandı. Ayrıca aynı tür takılar yan yana gösterilerek daha anlaşılır bir görüntü elde edildi.
- Daha anlaşılır eşya kutucuğu görselleri oluşturuldu ve eklendi (Eşya kutucuklarının eşya bulunmayan halleri).
- Birincil silahlar ile ikincil silahlar arasında hızlı geçiş yapabileceğiniz ve bunu envanterinizden kolayca düzenleyebileceğiniz (I-II) şeklinde gösterilen Quick weapon swap kısmı eklendi. (İlerleyen zamanlarda aktif edilecek, geliştirici ekibin iş sırasında)
- Yanlışlıkla eşya silinmesini engellemek adına çöp kutusuna kilit eklendi.
- Eşya düzenleme (Sort) butonu eklendi.
- Eşya arama alanı eklendi (Search item).
- Envanter genişletme eklendi (İkinci resimde 1 2 3 olarak görünen butonlar). Bu sayfaların daha önce açılmış olup olmadığı yine üzerindeki kilit ikonundan anlaşılabilecektir. (Bu geliştirme de geliştirici ekibin iş sırasında.
- Craft ve Dismantle butonları ilgili arayüzlere hızlı geçiş yapılabilmesi amacıyla eklendi.
Yukarıda bahsedilen maddelerde kullanıcı deneyimini arttırmak için yapılan geliştirmeler anlatılmıştır. Bahsedilen kullanıcı deneyimini etkileyen bu işlevsel güncellemeler dışındaki görsel tüm tasarımlar arayüz tasarımı olarak geçmektedir. UI: Arayüzün tasarlanması, yani görsel değişiklikler. UX: Bir arayüzün kullanıcı deneyimi açısından ele alınması.
Yani konuyu açan arkadaşımınızın bahsettiği gibi arayüzlerin kullanımında oluşan hatalar, takılmalar veya buglar UI veya UX içerisinde değildir, bu tür olumsuz tecrübeler yazılımsaldır ve yazılımsal geliştirmeyle veya düzeltmeyle giderilir.
Eski ve yeni arayüzden birkaçı kıyaslayabilmeniz için aşağıda sunulmuştur.
Sınıf seçme ekranı:
Ekli dosyayı görüntüle 7244
Ekli dosyayı görüntüle 7243
Tasarımda tarafımca kullanılan görsel temsilidir.
Karakter oluşturma ekranı:
Ekli dosyayı görüntüle 7245
Ekli dosyayı görüntüle 7246
Tasarımda tarafımca kullanılan küçük yüz görseli temsilidir.
Karakter detaylarını içerir ekran:
Ekli dosyayı görüntüle 7247
Ekli dosyayı görüntüle 7248
Klan arayüzü:
Ekli dosyayı görüntüle 7249
Ekli dosyayı görüntüle 7250
Eşya geliştirme:
Ekli dosyayı görüntüle 7251
Ekli dosyayı görüntüle 7252
Select server:
Ekli dosyayı görüntüle 7253
Ekli dosyayı görüntüle 7254
Quest:
Ekli dosyayı görüntüle 7255
Ekli dosyayı görüntüle 7256
Trade:
Ekli dosyayı görüntüle 7258
Ekli dosyayı görüntüle 7259
Settings:
Ekli dosyayı görüntüle 7261
Ekli dosyayı görüntüle 7262
Bu karşılaştırmalarda da görüleceği üzere kullanıcıyı çok fazla konuda bilgi sahibi yapan, tasarım anlamında da çok daha iyi olan, daha modern, kullanımı basit, kolayca anlaşılır bir tasarım dili kullanılmıştır. Mevcut geliştirmelerden fırsat buldukça da geliştirilmeye, yeni seçenekler eklenmeye devam edecektir.
- Kafa zırhını göster/sakla ikonu eklendi.
Bu ozellik henuz aktif degil. Sanirim bir sonra ki guncellemede eklenecek.