Öneri Maden Matematiği

bradypodidae

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
120
Puanları
28
Bu yeni güncelleme neye dayanarak yapıldı, neden bu kadar zorlaştırıldı çok merak ediyorum. Yetkili arkadaşlardan da bir açıklama bekliyorum.

Şimdi eski haliyle bile kısaca size bir armor smithing mesleğini kasmak için bile ne kadar zaman istediğinin matematiğini yapayım elimden geldiğince... Yanlışlarım olabilir hesaplamada, sürekli bu işle uğraşan arkadaşlar yanlışlarımı düzeltirlerse sevinirim.

Armor Smithing geliştirmek için blacksmith ve carpentry lazım.

Blacksmith 10 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 32k copper (kasan arkadaşların dediği bu)
20 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 65k iron
30 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 135k steel...
30+ üstünü daha gold yeni geldiği için bilmiyoruz....

Yani 30 levele kadar bile istenilen toplam malzeme yaklaşık 230-235k civarı.

Hesaplamayı ortalama olsun diye iron üzerinden yapalım. Bir demir madenini en iyi kazma ile 30 saniyede topluyorsun. Yanlış hatırlamıyorsam eski haliyle 10 adet toplanıyordu her kaynaktan. Dolayısıyla 1000 tane toplamak için gereken süre 50 dakika. Eh hadi sağa sola gittin diyelim olsun 1 saat 1000 malzemenin toplanma süresi. Dolayısıyla 235k malzemeyi toplama süren de 235 saat civarı. Günde 5 saat toplama yaptın desek sadece blacksmith için gerekli maddeyi (o da 30 levele kadar) 47 gün!

Carpentry için ise ayrı ayrı hesap yapmayacağım. O da yarı yarıya malzeme istiyor hemen hemen. Diyelim ki o da 24 gün sürdü.

Yani armor smithing için gerekli minimum malzemeyi toplamak bile 70-72 gün civarı =)

(daha buna craft süreleri dahil değil. bir de onu eklesek sanırım 80-85 günü bulacak.)

Gelelim şimdiye; kaynakların sayısını yarıya düşürüp, toplama süresini de iki kat arttırdığınıza göre yaklaşık 4 kat daha zor, 4 kat daha uzun sürecek demektir. Sanırım tek başına bir oyuncu totalde 1 yılda bir meslek kasacak :D

Oyuna her girişte arayüzde diyor ki oyun dışında hayat var, oyunda çok vakit geçirmeyin. Ama yaptığınız güncelleme ile günde 5 saat uğraşıp 1 yılda meslek yapalım oyunda öyle mi?

Diyeceksiniz ki ekiple yapılacak iş bu... (güya solo oyuncularda oynayabilecekti ama neyse hadi vazgeçtim bundan) 12 kişilik bir ekip kurdum diyelim... 1 ay boyunca bu ekibin günde 5 saat toplama yapması lazım ki sadece bir kişinin mesleğini geliştirsin. PvP den vazgeçip, hiç yaratıklardan farm yapmayıp günde 5 saat toplama yapacak böyle bir 12 kişiyi bulabilirseniz bana da haber verin ben gelip katılayım aralarına.

Satın al deseniz onu da hesaplayalım. Yine ortalama 3k dan satıldığını düşünsek sadece blacksmith için gereken miktar (eskiden) 7gb civarıydı. Şimdi 4 kat zorlaştı dersek oldu sana 28gb ... Yine carpentry için de yarısını alsak 14 Gb ... Etti mi 42 Gb :D ekstraları daha dahil bile etmedim. 42 Gb harcasam ben zaten charımı uniq itemle doldururum. Zaten dediğinize göre crafttan gelen itemler droplardaki uniqlerden iyi olmayacak. e o zaman niye vereyim o kadar parayı ben mesleğe?

Ha dersen ki mesleği bi kere kastımı bir sürü kişiye item craftlayacaksın... E sanıyormusunuz ki craft sadece bu level kasma işi bitince tamam olacak... Daha craft için gereken değerli materyaller , taşlar olacak. Onların da bir piyasası oluşacak. Belki sadece bir itemi craftlamak bile sana 40-50 m malolacak...

VELHASIL KELAM ESKİ HALİYLE BİLE YETERİNCE ZORDU MESLEK KASMAK, NE DİYE BU ŞEKİLDE BİR GÜNCELLEME GETİRDİNİZ?
ESKİ YAZDIĞIM YORUMLARDAN DA GÖREBİLİRSİNİZ; FARM ZATEN BİTİK OLDUĞU İÇİN TEK HEVESİM ŞU CRAFT İŞİYDİ. DÖRT GÖZLE BEKLİYORDUM AMA BU GÜNCELLEME İLE BU HEVESİMDE KURSAĞIMDA KALDI =) SANIRIM ELİMDE TOPLADIĞIM TÜM MALZEMEYİ TOPTAN SATIP ARTIK GÜNDE Bİ KERE GRUP ZİNDAN GİRERİM BELKİ EPİC MEPİC TAKI ATAR DİYE... EĞER ÇIKARSA ONU DA SATAR PARASINI YERİM. ZİRA OYUNA KARŞI İLGİM GÜN GEÇTİKÇE AZALIYOR. KENDİ KARAKTERİME YATIRIM YAPASIM GELMİYOR.

(dipnot olarak farkındaysanız konu boyunca bütün hammaddelerini tamamlamış olup craft açılınca çatır çatır levelini kasacak olanlara hiç değinmedim. Benim lafım toplamalarına veya levelini rahatlıkla kasmalarına değil. Tabi ki adamların hakkı, kasacaklar. Ama şu güncelleme ile adil bir ortam olmayacak. Önceden toplayanlar dışında kimsenin meslek için uğraşacağını sanmıyorum. Varsa uğraşacak yazsın altta.)

bu güncellemeyi de sanırım yönetim loglara baktı ve bir sürü hammadde toplandığını görünce "vay be demek kolay yapmışız ki adamlar bu kadar hammadde topladı" diyerek zorlaştırdığını düşünüyorum. Zira başka açıklaması olamaz bu güncellemenin. eğer cidden öyle düşünüyorsanız , size matematiğini yaptım yukarıda. MEslek kasmak kolay değildi zaten. Deli gibi hammadde toplanmasının nedeni de toplamacılık yapan klanlar sayesindedir. Adamların içinde günde 14-16 saat deli gibi toplayanlar var :D Şimdi onlara bakarak da toplama kolay demezsiniz sanırım.
 
Son düzenleme:

Monarchy

Üye
Katılım
16 Kas 2020
Mesajlar
58
Puanları
18
Yazdıklarında şuan için haklı olabilirsin ama sadece şuan için 2 hafta sonra ne gelir ne gelmez bilemezsin bi bakmışsın yazdıklarının hiç bir hükmü kalmamış. Dediğin gibi erken erişimdeyiz oyunun temelleri oturmadı ki , otursun olgunlaşsın bunları konuşmak o zaman kıymetli olur iyi forumlar..
 

ankaralieren

Üye
Katılım
8 May 2022
Mesajlar
79
Puanları
18
Ben, çok aşırıya kaçtıklarını ve farkına vardıklarını yakında bir tık daha kolaylaştıracaklarını düşünüyorum. Yoksa gerçekten imkansız gibi bir şey olacak
 

Tengrikut

Üye
Katılım
19 Nis 2022
Mesajlar
218
Puanları
28
Ben, çok aşırıya kaçtıklarını ve farkına vardıklarını yakında bir tık daha kolaylaştıracaklarını düşünüyorum. Yoksa gerçekten imkansız gibi bir şey olacak
1 meslekte uzman olmanın yıllar alacağı birden fazla meslekte uzman olmanın imkansız olduğundan bahsetmişti oyun yönetimi
 

Elinaro

Üye
Katılım
25 May 2022
Mesajlar
7
Puanları
3
Herkes 1 2 haftada meslek kasarsa craftın ne anlamı var? Zor olacak ki sabredip emek verenler karşılığını alsın.
 

Slarent

Üye
Katılım
13 Nis 2022
Mesajlar
86
Puanları
18
Arkadaşlar oyunun craft sistemini birebir New world mantığıyla aynı yapmışlar ama tam olmamış. Orada tüm clanda crafta ayrılmıştık biri armor digeri weapon bir digeri takı craft vesaire. hatırladığım kadarıyla problemleri iletmek istiyorum. Öncelikle orada 200 levele kadar yükseltiyorduk yine yüzbinlerce metaryal gerekiyordu. Ancak mantık şuydu "Mısır mı gerekiyor?" Mısır tarlası vardı abi. İron madeni mi gerekiyor? Koca bir dağda maden kazıyorduk belirli noktaları vardı. Deri mi toplamam lazım, Domuzların, geyiklerin dolandıgı bir orman vardı oraya giderdik. Herşeyin yeri belliydi. Yüzbinlerce metaryalı kasmak zaten zor. Burada neyi nerde toplayacagımız belli degil bu saçmalar saçması ve sıkıcı. Önemli olan craft leveli değil, craft levelini sona getirdikten sonra artık bir silahın üretimini yapabilicem degil mi? İşte orada asıl olay ve zorluk başlıyor.
Örnegin silah üretmem için, ,Bir çok madenin birleşiminden olusan en son parçadan 10 tane istiyor diyelim. Ancak yan ürünler olarak deri işlemeciliginden en son seviyede istenen malzemeden 20 tane istiyor. Örnegin Odun işlemeciliiginin en son malzemelerinden 10 tane istiyor. Kısacası yan meslekler, madenci,oduncu,derici vesaire, bunların herbirinde son levele gelmeniz gerekiyor. Ana mesleginizi yapabilmek için. Yani siz tek bir meslekten ilerlerseniz son levelde başkalarının craftladığı malzemelere ihtiyac duyacaksınız. Tam olarak craft sistemi bu oyunda yapılamadığı için başlamadım bile. Tam detaylı anlatabildim mi bilmiyorum ama anlamak isteyen detaylı videolarına erişebilir böylelikle Rise'nin ileride acılacak olan craftlama işlemlerine şimdiden fikir sahibi olabilir.

Ha o oyunla alakası oldugunu nasıl düşündün diye soran olursa eğer.
Meslekler, yan meslekler herşey birebir aynı. Sadece burada üretim arayüzleri basit. Orada topladığım madeni işlemek için Envanterden açmıyordum direk şehirde maden ocagı vardı mesela. Veya yemek yapacaksam topladığım malzemeleri mutfak tezgahına götürüp yemek yapardım.

Tek bir toplayıcı meslegi sona getirmek, size birşey kazandırmayacak kısacası. Bu kadar zor level kasması olan bir craft sisteminde uğraşmanızı önermiyorum keza dedıgım gibi son levele getirmeniz hiç bir şeyi etkilemiyor, asıl zorluk oradan sonra başlıyor. Tıpkı charı 65'e kasıp farm kısmına geçmek gibi ama meslek daha meşakatli :)
 
Son düzenleme:

Tengrikut

Üye
Katılım
19 Nis 2022
Mesajlar
218
Puanları
28
@Slarent katılıyorum meslekler için bir araya toplanmış klanlar burada devreye girer, yıllar alacağı öngörüm kafamı karıştırıyor tek başına bir oyuncu mesleklerde ilerleyebilir mi yoksa bu işin toplama kısmındamı kalacak.

hafif zırh üretimi ve taşlara eklemeler yapılmış bu meslekler hiç konuşulmuyor mesela.
 

bradypodidae

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
120
Puanları
28
Arkadaşlar oyunun craft sistemini birebir New world mantığıyla aynı yapmışlar ama tam olmamış. Orada tüm clanda crafta ayrılmıştık biri armor digeri weapon bir digeri takı craft vesaire. hatırladığım kadarıyla problemleri iletmek istiyorum. Öncelikle orada 200 levele kadar yükseltiyorduk yine yüzbinlerce metaryal gerekiyordu. Ancak mantık şuydu "Mısır mı gerekiyor?" Mısır tarlası vardı abi. İron madeni mi gerekiyor? Koca bir dağda maden kazıyorduk belirli noktaları vardı. Deri mi toplamam lazım, Domuzların, geyiklerin dolandıgı bir orman vardı oraya giderdik. Herşeyin yeri belliydi. Yüzbinlerce metaryalı kasmak zaten zor. Burada neyi nerde toplayacagımız belli degil bu saçmalar saçması ve sıkıcı. Önemli olan craft leveli değil, craft levelini sona getirdikten sonra artık bir silahın üretimini yapabilicem degil mi? İşte orada asıl olay ve zorluk başlıyor.
Örnegin silah üretmem için, ,Bir çok madenin birleşiminden olusan en son parçadan 10 tane istiyor diyelim. Ancak yan ürünler olarak deri işlemeciliginden en son seviyede istenen malzemeden 20 tane istiyor. Örnegin Odun işlemeciliiginin en son malzemelerinden 10 tane istiyor. Kısacası yan meslekler, madenci,oduncu,derici vesaire, bunların herbirinde son levele gelmeniz gerekiyor. Ana mesleginizi yapabilmek için. Yani siz tek bir meslekten ilerlerseniz son levelde başkalarının craftladığı malzemelere ihtiyac duyacaksınız. Tam olarak craft sistemi bu oyunda yapılamadığı için başlamadım bile. Tam detaylı anlatabildim mi bilmiyorum ama anlamak isteyen detaylı videolarına erişebilir böylelikle Rise'nin ileride acılacak olan craftlama işlemlerine şimdiden fikir sahibi olabilir.

Ha o oyunla alakası oldugunu nasıl düşündün diye soran olursa eğer.
Meslekler, yan meslekler herşey birebir aynı. Sadece burada üretim arayüzleri basit. Orada topladığım madeni işlemek için Envanterden açmıyordum direk şehirde maden ocagı vardı mesela. Veya yemek yapacaksam topladığım malzemeleri mutfak tezgahına götürüp yemek yapardım.

Tek bir toplayıcı meslegi sona getirmek, size birşey kazandırmayacak kısacası. Bu kadar zor level kasması olan bir craft sisteminde uğraşmanızı önermiyorum keza dedıgım gibi son levele getirmeniz hiç bir şeyi etkilemiyor, asıl zorluk oradan sonra başlıyor. Tıpkı charı 65'e kasıp farm kısmına geçmek gibi ama meslek daha meşakatli :)
aynen ben de new world azıcık da olsa oynadım. buradaki craft sistemi ile kimse crafta bulaşmaz.
dahası; madem böyle bir sistem getirecektiniz baştan getirseydiniz de herkes eşit olsaydı. baştan millet zaten 200-300k materyal stokladı. İlla işi zorlaştıracam diyorsanız (ki zaten zordu, gerek yok zorlaştırmaya) blacksmith için madenleri basarken expi azaltın veya başka şeyler yapın.
bir de zaten bu toplamacılar da asıl şoku craft açılınca yaşayacaklar. zira çoğusu 59 level olup kendini hagarda atanlar. craft için belli ki değerli taşlardan isteyecek, onlar da etkinliklerle veya moblardan nadiren düşecek. artık pazardan çekerler 40-50 m e bir taşı =)
meslek kasmak bu kadar zor olursa bence kimse uğraşmaz, eski ko mantığıyla sadece drop düşürmeyle kasmaya devam eder millet.
 

bradypodidae

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
120
Puanları
28
@Slarent katılıyorum meslekler için bir araya toplanmış klanlar burada devreye girer, yıllar alacağı öngörüm kafamı karıştırıyor tek başına bir oyuncu mesleklerde ilerleyebilir mi yoksa bu işin toplama kısmındamı kalacak.

hafif zırh üretimi ve taşlara eklemeler yapılmış bu meslekler hiç konuşulmuyor mesela
craft klanları bile bu şekilde kasamaz ki! zira o klanların yaptığı sadece lazım olmayan hammaddeyi başka biriyle bire bir takaslamak. yani kimse kimseye fazladan mal vermiyor. dolayısıyla benim yukarıda yaptığım hesap hala geçerli. ben size söyleyeyim sadece armorsmithing mesleği kasılacak, o da önceden stoklayanlar kasabilecek sadece. onun dışında sıfırdan başlanacak olan leatherworking veya alchemy gibi mesleklere kimse bulaşmayacak bile...
 

Namaleon

Üye
Katılım
12 May 2022
Mesajlar
43
Puanları
18
Bu yeni güncelleme neye dayanarak yapıldı, neden bu kadar zorlaştırıldı çok merak ediyorum. Yetkili arkadaşlardan da bir açıklama bekliyorum.

Şimdi eski haliyle bile kısaca size bir armor smithing mesleğini kasmak için bile ne kadar zaman istediğinin matematiğini yapayım elimden geldiğince... Yanlışlarım olabilir hesaplamada, sürekli bu işle uğraşan arkadaşlar yanlışlarımı düzeltirlerse sevinirim.

Armor Smithing geliştirmek için blacksmith ve carpentry lazım.

Blacksmith 10 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 32k copper (kasan arkadaşların dediği bu)
20 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 65k iron
30 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 135k steel...
30+ üstünü daha gold yeni geldiği için bilmiyoruz....

Yani 30 levele kadar bile istenilen toplam malzeme yaklaşık 230-235k civarı.

Hesaplamayı ortalama olsun diye iron üzerinden yapalım. Bir demir madenini en iyi kazma ile 30 saniyede topluyorsun. Yanlış hatırlamıyorsam eski haliyle 10 adet toplanıyordu her kaynaktan. Dolayısıyla 1000 tane toplamak için gereken süre 50 dakika. Eh hadi sağa sola gittin diyelim olsun 1 saat 1000 malzemenin toplanma süresi. Dolayısıyla 235k malzemeyi toplama süren de 235 saat civarı. Günde 5 saat toplama yaptın desek sadece blacksmith için gerekli maddeyi (o da 30 levele kadar) 47 gün!

Carpentry için ise ayrı ayrı hesap yapmayacağım. O da yarı yarıya malzeme istiyor hemen hemen. Diyelim ki o da 24 gün sürdü.

Yani armor smithing için gerekli minimum malzemeyi toplamak bile 70-72 gün civarı =)

(daha buna craft süreleri dahil değil. bir de onu eklesek sanırım 80-85 günü bulacak.)

Gelelim şimdiye; kaynakların sayısını yarıya düşürüp, toplama süresini de iki kat arttırdığınıza göre yaklaşık 4 kat daha zor, 4 kat daha uzun sürecek demektir. Sanırım tek başına bir oyuncu totalde 1 yılda bir meslek kasacak :D

Oyuna her girişte arayüzde diyor ki oyun dışında hayat var, oyunda çok vakit geçirmeyin. Ama yaptığınız güncelleme ile günde 5 saat uğraşıp 1 yılda meslek yapalım oyunda öyle mi?

Diyeceksiniz ki ekiple yapılacak iş bu... (güya solo oyuncularda oynayabilecekti ama neyse hadi vazgeçtim bundan) 12 kişilik bir ekip kurdum diyelim... 1 ay boyunca bu ekibin günde 5 saat toplama yapması lazım ki sadece bir kişinin mesleğini geliştirsin. PvP den vazgeçip, hiç yaratıklardan farm yapmayıp günde 5 saat toplama yapacak böyle bir 12 kişiyi bulabilirseniz bana da haber verin ben gelip katılayım aralarına.

Satın al deseniz onu da hesaplayalım. Yine ortalama 3k dan satıldığını düşünsek sadece blacksmith için gereken miktar (eskiden) 7gb civarıydı. Şimdi 4 kat zorlaştı dersek oldu sana 28gb ... Yine carpentry için de yarısını alsak 14 Gb ... Etti mi 42 Gb :D ekstraları daha dahil bile etmedim. 42 Gb harcasam ben zaten charımı uniq itemle doldururum. Zaten dediğinize göre crafttan gelen itemler droplardaki uniqlerden iyi olmayacak. e o zaman niye vereyim o kadar parayı ben mesleğe?

Ha dersen ki mesleği bi kere kastımı bir sürü kişiye item craftlayacaksın... E sanıyormusunuz ki craft sadece bu level kasma işi bitince tamam olacak... Daha craft için gereken değerli materyaller , taşlar olacak. Onların da bir piyasası oluşacak. Belki sadece bir itemi craftlamak bile sana 40-50 m malolacak...

VELHASIL KELAM ESKİ HALİYLE BİLE YETERİNCE ZORDU MESLEK KASMAK, NE DİYE BU ŞEKİLDE BİR GÜNCELLEME GETİRDİNİZ?
ESKİ YAZDIĞIM YORUMLARDAN DA GÖREBİLİRSİNİZ; FARM ZATEN BİTİK OLDUĞU İÇİN TEK HEVESİM ŞU CRAFT İŞİYDİ. DÖRT GÖZLE BEKLİYORDUM AMA BU GÜNCELLEME İLE BU HEVESİMDE KURSAĞIMDA KALDI =) SANIRIM ELİMDE TOPLADIĞIM TÜM MALZEMEYİ TOPTAN SATIP ARTIK GÜNDE Bİ KERE GRUP ZİNDAN GİRERİM BELKİ EPİC MEPİC TAKI ATAR DİYE... EĞER ÇIKARSA ONU DA SATAR PARASINI YERİM. ZİRA OYUNA KARŞI İLGİM GÜN GEÇTİKÇE AZALIYOR. KENDİ KARAKTERİME YATIRIM YAPASIM GELMİYOR.

(dipnot olarak farkındaysanız konu boyunca bütün hammaddelerini tamamlamış olup craft açılınca çatır çatır levelini kasacak olanlara hiç değinmedim. Benim lafım toplamalarına veya levelini rahatlıkla kasmalarına değil. Tabi ki adamların hakkı, kasacaklar. Ama şu güncelleme ile adil bir ortam olmayacak. Önceden toplayanlar dışında kimsenin meslek için uğraşacağını sanmıyorum. Varsa uğraşacak yazsın altta.)

bu güncellemeyi de sanırım yönetim loglara baktı ve bir sürü hammadde toplandığını görünce "vay be demek kolay yapmışız ki adamlar bu kadar hammadde topladı" diyerek zorlaştırdığını düşünüyorum. Zira başka açıklaması olamaz bu güncellemenin. eğer cidden öyle düşünüyorsanız , size matematiğini yaptım yukarıda. MEslek kasmak kolay değildi zaten. Deli gibi hammadde toplanmasının nedeni de toplamacılık yapan klanlar sayesindedir. Adamların içinde günde 14-16 saat deli gibi toplayanlar var :D Şimdi onlara bakarak da toplama kolay demezsiniz sanırım.
Neyseki insanlar hesap yapmıyor
 

Ogi

Üye
Katılım
28 May 2022
Mesajlar
220
Puanları
28
aynen ben de new world azıcık da olsa oynadım. buradaki craft sistemi ile kimse crafta bulaşmaz.
dahası; madem böyle bir sistem getirecektiniz baştan getirseydiniz de herkes eşit olsaydı. baştan millet zaten 200-300k materyal stokladı. İlla işi zorlaştıracam diyorsanız (ki zaten zordu, gerek yok zorlaştırmaya) blacksmith için madenleri basarken expi azaltın veya başka şeyler yapın.
bir de zaten bu toplamacılar da asıl şoku craft açılınca yaşayacaklar. zira çoğusu 59 level olup kendini hagarda atanlar. craft için belli ki değerli taşlardan isteyecek, onlar da etkinliklerle veya moblardan nadiren düşecek. artık pazardan çekerler 40-50 m e bir taşı =)
meslek kasmak bu kadar zor olursa bence kimse uğraşmaz, eski ko mantığıyla sadece drop düşürmeyle kasmaya devam eder millet.
Çok güzel bir noktaya değinmişsin silah üreteceğimiz zaman belirli başlı moblardan düşen itemler gerekecek fakat şuan hangi silah için ne gerekli hangi taş gerekli belli değil. Fakat pazara konulan o mobdan düşen taşı 50M fazi misal olarak söylüyorum konulacağı vakit craftlanan itemin fiyatında da değişiklik elbet ki olur. Yani zannedilen şey şu stoklanan şeylerden dolayı millet uçtu gitti fakat o taşlarda önemli unsur. Bilinçli oyuncularla bilinçsiz oyuncular arasındaki fark bu.
 

bradypodidae

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
120
Puanları
28
Yazdığından haberin yok sanırım :)
bi açıklasana ben ne yazmışım?
yani 1-2 haftada meslek kasılırsa ne anlamı kalacak demişsin ya... Benim yazdıklarımı okudun mu? Kaç gün sürdüğünü yazmışım eski sistemle bile, sen ona rağmen 1-2 haftadan bahsediyorsun... çekip çekip mi geliyorsunuz foruma anlamıyorum ki? daha yazılanı bile anlamıyorsunuz..
 

Szeth

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
16
Puanları
3
Bu yeni güncelleme neye dayanarak yapıldı, neden bu kadar zorlaştırıldı çok merak ediyorum. Yetkili arkadaşlardan da bir açıklama bekliyorum.

Şimdi eski haliyle bile kısaca size bir armor smithing mesleğini kasmak için bile ne kadar zaman istediğinin matematiğini yapayım elimden geldiğince... Yanlışlarım olabilir hesaplamada, sürekli bu işle uğraşan arkadaşlar yanlışlarımı düzeltirlerse sevinirim.

Armor Smithing geliştirmek için blacksmith ve carpentry lazım.

Blacksmith 10 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 32k copper (kasan arkadaşların dediği bu)
20 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 65k iron
30 levele kadar istediği malzeme yaklaşık 135k steel...
30+ üstünü daha gold yeni geldiği için bilmiyoruz....

Yani 30 levele kadar bile istenilen toplam malzeme yaklaşık 230-235k civarı.

Hesaplamayı ortalama olsun diye iron üzerinden yapalım. Bir demir madenini en iyi kazma ile 30 saniyede topluyorsun. Yanlış hatırlamıyorsam eski haliyle 10 adet toplanıyordu her kaynaktan. Dolayısıyla 1000 tane toplamak için gereken süre 50 dakika. Eh hadi sağa sola gittin diyelim olsun 1 saat 1000 malzemenin toplanma süresi. Dolayısıyla 235k malzemeyi toplama süren de 235 saat civarı. Günde 5 saat toplama yaptın desek sadece blacksmith için gerekli maddeyi (o da 30 levele kadar) 47 gün!

Carpentry için ise ayrı ayrı hesap yapmayacağım. O da yarı yarıya malzeme istiyor hemen hemen. Diyelim ki o da 24 gün sürdü.

Yani armor smithing için gerekli minimum malzemeyi toplamak bile 70-72 gün civarı =)

(daha buna craft süreleri dahil değil. bir de onu eklesek sanırım 80-85 günü bulacak.)

Gelelim şimdiye; kaynakların sayısını yarıya düşürüp, toplama süresini de iki kat arttırdığınıza göre yaklaşık 4 kat daha zor, 4 kat daha uzun sürecek demektir. Sanırım tek başına bir oyuncu totalde 1 yılda bir meslek kasacak :D

Oyuna her girişte arayüzde diyor ki oyun dışında hayat var, oyunda çok vakit geçirmeyin. Ama yaptığınız güncelleme ile günde 5 saat uğraşıp 1 yılda meslek yapalım oyunda öyle mi?

Diyeceksiniz ki ekiple yapılacak iş bu... (güya solo oyuncularda oynayabilecekti ama neyse hadi vazgeçtim bundan) 12 kişilik bir ekip kurdum diyelim... 1 ay boyunca bu ekibin günde 5 saat toplama yapması lazım ki sadece bir kişinin mesleğini geliştirsin. PvP den vazgeçip, hiç yaratıklardan farm yapmayıp günde 5 saat toplama yapacak böyle bir 12 kişiyi bulabilirseniz bana da haber verin ben gelip katılayım aralarına.

Satın al deseniz onu da hesaplayalım. Yine ortalama 3k dan satıldığını düşünsek sadece blacksmith için gereken miktar (eskiden) 7gb civarıydı. Şimdi 4 kat zorlaştı dersek oldu sana 28gb ... Yine carpentry için de yarısını alsak 14 Gb ... Etti mi 42 Gb :D ekstraları daha dahil bile etmedim. 42 Gb harcasam ben zaten charımı uniq itemle doldururum. Zaten dediğinize göre crafttan gelen itemler droplardaki uniqlerden iyi olmayacak. e o zaman niye vereyim o kadar parayı ben mesleğe?

Ha dersen ki mesleği bi kere kastımı bir sürü kişiye item craftlayacaksın... E sanıyormusunuz ki craft sadece bu level kasma işi bitince tamam olacak... Daha craft için gereken değerli materyaller , taşlar olacak. Onların da bir piyasası oluşacak. Belki sadece bir itemi craftlamak bile sana 40-50 m malolacak...

VELHASIL KELAM ESKİ HALİYLE BİLE YETERİNCE ZORDU MESLEK KASMAK, NE DİYE BU ŞEKİLDE BİR GÜNCELLEME GETİRDİNİZ?
ESKİ YAZDIĞIM YORUMLARDAN DA GÖREBİLİRSİNİZ; FARM ZATEN BİTİK OLDUĞU İÇİN TEK HEVESİM ŞU CRAFT İŞİYDİ. DÖRT GÖZLE BEKLİYORDUM AMA BU GÜNCELLEME İLE BU HEVESİMDE KURSAĞIMDA KALDI =) SANIRIM ELİMDE TOPLADIĞIM TÜM MALZEMEYİ TOPTAN SATIP ARTIK GÜNDE Bİ KERE GRUP ZİNDAN GİRERİM BELKİ EPİC MEPİC TAKI ATAR DİYE... EĞER ÇIKARSA ONU DA SATAR PARASINI YERİM. ZİRA OYUNA KARŞI İLGİM GÜN GEÇTİKÇE AZALIYOR. KENDİ KARAKTERİME YATIRIM YAPASIM GELMİYOR.

(dipnot olarak farkındaysanız konu boyunca bütün hammaddelerini tamamlamış olup craft açılınca çatır çatır levelini kasacak olanlara hiç değinmedim. Benim lafım toplamalarına veya levelini rahatlıkla kasmalarına değil. Tabi ki adamların hakkı, kasacaklar. Ama şu güncelleme ile adil bir ortam olmayacak. Önceden toplayanlar dışında kimsenin meslek için uğraşacağını sanmıyorum. Varsa uğraşacak yazsın altta.)

bu güncellemeyi de sanırım yönetim loglara baktı ve bir sürü hammadde toplandığını görünce "vay be demek kolay yapmışız ki adamlar bu kadar hammadde topladı" diyerek zorlaştırdığını düşünüyorum. Zira başka açıklaması olamaz bu güncellemenin. eğer cidden öyle düşünüyorsanız , size matematiğini yaptım yukarıda. MEslek kasmak kolay değildi zaten. Deli gibi hammadde toplanmasının nedeni de toplamacılık yapan klanlar sayesindedir. Adamların içinde günde 14-16 saat deli gibi toplayanlar var :D Şimdi onlara bakarak da toplama kolay demezsiniz sanırım.
Yazdıklarının doğruluğunu bir tarafa bıraktım, bir çok oyuncu bundan çok kısa bir şekilde materyal toplayarak avantaj sağlamış durumda.
 

kopil

Üye
Katılım
21 Nis 2022
Mesajlar
78
Puanları
18
Toplamacilik asiri sacma sekilde yavaslatilmis. Karakteri agacin basina birakiyorum, gidip kendime kahve alip geliyorum daha agac bitmemis oluyor. Bu sekilde malzeme toplamasi olmaz olamaz. Bu sekilde kafaniza gore bir degisiklik yaptiginizda onceden malzeme toplamis olan kisiler asiri avantajli hale geliyor. Yeni gelen oyuncu bu sistemde craftingle asla bir yere gelemez. Eger oyunculari craftinge sokamazsaniz, oyunun omru cok daralacak bunun farkina varin. Herkes 65 oldu neredeyse yapacak birsey yok diye oyuna girmiyorken, birde lifeskilleri bu sekilde izdiraba donusturerek kendi ayaginiza sikiyorsunuz haberiniz olsun.

Ha oyun sizin tabi istediginizi yapin da, alternatifsiz bir oyun degilsiniz. Yillarin bagimlisi kisiler buraya kanalize olmusken bunu iyi degerlendirin. Yoksa omru kisa olacak haberiniz olsun.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt