Öneri Mage Özelinde Gördüğüm Sorunlar Ve Önerilerim

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
Herkese öncelikle merhaba diyorum.
Mage olarak rise online başlayan birisi olarak gördüğüm birkaç sorunu ve önerimi paylaşmak istedim.

1- Magelerin kıyafet ve staff sistemi oldukça yetersiz. Görev itemleri Dahil olmak üzere ya 158 int geri kalanı mp verip 60 levelde nova ile 700 vuracaksınız (hp:1000) yada full mp olup 60 levelde 600 hp ile 1200 falan. Her 2 durumdada diğer tüm joblardan az damage vurup daha az hp ve daha az defansa sahip olmak oluyor bu.

Öneri : kıyafetlerin yüksek int isteği tamamen değiştirilmeli skilleri tamamen bufflanmalı ve karakterin hiç bir stat point vermeden önceki hp ve defans değerlerine bir buff getirilebilir.

2- Mage ile lure özelliğinde inanılmaz problemler mevcut. Lure yaptıgımız slottaki moblar belirli bir yapay zeka alanına geldiğinde damage yese dahi geri koşuyor. Ve ilk toplama esnasında aşırı hızlı koşuyor. Bir magenin koşarak kaçmasının imkanı kalmıyor ki 60 levelde int mage olarak harpyden tek yediğin başka bir mmorpg yoktur diye düşünüyorum. Lure yapılmıyor sars nicki ile bir çok kişi görmüştür hem cz hemde protean haritasında harpy lure yapıyordum.

Öneri : moblara hasar almadıkça geri gitmeleri ancak hasar almaya devam ettikçe takip etmeleri konusunda bir çok oyunda olduğu gibi lure sistemine müsade edecek bir sistem getirilmeli. Bunun yanında mutlaka ama mutlaka mob hızları ayarlanmalı. Yavaşlattığımızda dahi moblar inanılmaz hızlı geliyor. Ve TRANSFORMATİON SCROLL gibi bir sistem ile magelerin daha seri atak yapacağı bir sistem getirilmeli. Zira moblar aşırı hızlı koşarken mageler ise aşırı yavaş atak yapıyor.

3- Alan skill problemleri.. alan skillerinin sınırının tamamen gösterdiğinden farklı olması. Tüm alan skilleri özellikle 32 alanı harici nova dahil kime nasıl nereye vurduğu bilinmiyor. Rasgele vuruyorsunuz sağ alttan hasar takibi yapıyorsunuz. Ve bunun yanında alan skillerini vurmadan önce değiştirmek iptal etmek için mutlaka mouse ile basıp iptal etmek durumundasınız. ( yani nova atacakken değiştir 45 at dediğinizde ilk önce novayı atar gibi basıp sonrasında koşarak iptal edip yeni skılle basmanız gerekiyor..)

Öneri : Bu alan skillerinin her birisinin mutlaka sınırları tam olarak görselleştirilmiş olması gerekiyor. Ve bunların yanında skill barında hangi skille basarsak o skile otomatik geçmesi gerekiyor.

4- optimizasyon... rx580 ekran kartım ile eth kazıyormuşum gibi alev alev yanıyorum. Herşeyin yanında optimizasyonda problemler var.. skiller sıralanmıyor.. art arda 3 skill basamıyorum. Bunların tarafınızca özellikle test edilmesi gerek..

Ve son olarak.. bir mage karakter açıp deneyip görmüş ancak bıkmış bir haldeyim. Evet alfa sürecindeyiz ve evet daha vaktimiz çok. Ancak bir an önce bu karakterin ayarlarıyla oynamalı ve üzerinde çalışmalısınız. Benim tanıdığım bir çok kişi magesini bıraktı bile.. ki amaç tamamen skilleri tanımaktı alfada.. oyunu tanımak.. ancak bu yetersizlik sizi kötü tanıtıyor diyebilirim. (Bu karakter özelinde)
Bir örnek daha vereyim ; magenin quest silahı +7 necromancer denilen staf ile aynı mesela.. ki çok fazla seçenekte yok.. bir üstüne geçiceksin okadar.. item çeşitliliği konusunda aşırı fakir.. ve drop alımı çok zor.. pazarda staff bulamıyoruz dropta yok.. varsada czde ve estlantta hpsi 60k olup magelerin partye alınmadığı mobdan cıkıyor..magelerin birleşip dahi asla kesemeyeceği mobdan.. yani staff kıtlığıda var..
--
Mage dışındaki genel problemler :

-Offline pazar giden gelmiyor pazar kurulmuyor ( suistimale açık )
-Upgrade sistemi bugları ( görüntü bugunun ötesinde suistimale açık )
-slotlar çok az.. melee olarak soothsayer olması lazım orası var.. başkada pek düzenli kasacak sabit slot yok.. server official olduğunda bu büyük problem yaşatır şu an dahi kavga gırla gidiyor slotta.


Yorumlarda atladığım hataları ve önerileride mutlaka arkadaşlar hatırlatacak bildirecektir.

İyi çalışmalar rise online ekibi umarım bizleri dinlemeye devam edip çözümler üretmeyi hiç bir zaman bırakmazsınız.


Sonradan eklemeler :

Magede 1 skille 2 kez bastığında failed hatası alıyoruz. Yani üst üste skill atmak için mutlaka hareket etmemiz gerekebiliyor.

Rpr yapsakta yapmasakta damage de değişen birşey olmuyor.

Mage 60 skillerinin görselleri gerçekten çok kötü olmuş. Fire karakterin 60 alan skili neden yemyeşil zehir efektine sahip bilmiyorum ancak kötü duruyor.
 
Son düzenleme:

doganfatih

Üye
Katılım
28 Nis 2021
Mesajlar
27
Puanları
3
1. sorununa gülerek cevap vermek istedim okçu olarak +60 ız ama 36 lvl den beri aynı hasarı veriyoruz :D bizden daha az vuranı yok. hasar 500 (36 ve 60 skili aynı hasar bu arada)

4. sorununada. Aynı ekran kartını kullanıyorum 16gb da ram var. genshin impact gibi muazzam grafikli oyunu sıfır sorunla akıcı oynuyorum pc de ses yok ısınma yok. Ancak rise online açtığımda pc bağıra bağıra fan çalıştırmaya ve ısınmaya başlıyor. ve bunların hepsinin yanında 1 2 saatte bir ekran donuyor. oyunu kapatmak zorunda kalıyorum. muazzam bi sorun
 

Jackass

Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
134
Puanları
43
Daha çok gelişmesi lazım bu şekilde oynanmaz. Pk atmak için bi dvye gidin 10dk sonra alt f4 atarsınız herkes ışınlanıyor
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
1. sorununa gülerek cevap vermek istedim okçu olarak +60 ız ama 36 lvl den beri aynı hasarı veriyoruz :D bizden daha az vuranı yok. hasar 500 (36 ve 60 skili aynı hasar bu arada)

4. sorununada. Aynı ekran kartını kullanıyorum 16gb da ram var. genshin impact gibi muazzam grafikli oyunu sıfır sorunla akıcı oynuyorum pc de ses yok ısınma yok. Ancak rise online açtığımda pc bağıra bağıra fan çalıştırmaya ve ısınmaya başlıyor. ve bunların hepsinin yanında 1 2 saatte bir ekran donuyor. oyunu kapatmak zorunda kalıyorum. muazzam bi sorun
Okçu arkadaş var skill problemi evet gerçekten var ancak bu magenin skilleri kadar problemli değil. Magede 650 can ile 600 dmg vurmanın izahı yok birde istediğiniz staffı takın neredeyse bu değişmiyor. Quest staff 55 fire veriyor misal +7 herhangibir staffta aynı fire damage i sağlıyor. Bu sebeple eline ne takarsan tak 60 novasıda tekli skillerde sabit 500 600 vuruyor. Ve ne hp nede defans oluyor. (Okçununda mutlaka düzenlenmesi gerekiyor) ben kendi test ettiğim karakteri özetledim. Ayrı bir başlıkta okçular için deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.

Ve en azından seri ok atabiliyorsunuz :) bizde cd olmayan skillde dahi bekleyip karakter dinleniyor 3. Skillden sonra hareket etmezsen komple failed veriyor :)
 

Mello1993

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
194
Puanları
43
Ben de mage kasıyorum. Elimde şu an olabilecek en elit item var +7 srarlight. Quest asasından %10 fazla vuruyor sadece. 800 hp ve 400 defansım var buff almadan oynayamıyorum.
Bir warrior düşünün elinde reaper +7 olan. Aramızda dağlar kadar fark var
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
Ben de mage kasıyorum. Elimde şu an olabilecek en elit item var +7 srarlight. Quest asasından %10 fazla vuruyor sadece. 800 hp ve 400 defansım var buff almadan oynayamıyorum.
Bir warrior düşünün elinde reaper +7 olan. Aramızda dağlar kadar fark var
:) fazla vurmanızda sadece staff skilinde. Bende starlight +7 kullanıyorum yedekte necromencer 7 var başkada seçenek yok zaten.. silah çeşitliliği dahi yok. Mage toplu şekildede iş yapmıyor. Sınıf tamamen çöp olmuş kasarken solo 40level mob 60 leveldeyken tek atıyor. Skilleride vurmadıgı için birilerine yamanmadan hiçbirşey yapamıyorsunuz. Betada warrior açarım diyordum şimdiden bıraktım alfada warrior açıp denesemmi diyorum. Zevk vermiyor mage..
 

Mello1993

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
194
Puanları
43
:) fazla vurmanızda sadece staff skilinde. Bende starlight +7 kullanıyorum yedekte necromencer 7 var başkada seçenek yok zaten.. silah çeşitliliği dahi yok. Mage toplu şekildede iş yapmıyor. Sınıf tamamen çöp olmuş kasarken solo 40level mob 60 leveldeyken tek atıyor. Skilleride vurmadıgı için birilerine yamanmadan hiçbirşey yapamıyorsunuz. Betada warrior açarım diyordum şimdiden bıraktım alfada warrior açıp denesemmi diyorum. Zevk vermiyor mage..
Benim arkadaş var onlar birlikte oynuyorum diye devam ettim. Str pri kendisi, buf ac mi atıyor.
40 lv de ben 500-600 o 300-400 vuruyordu şimdi ben 700-800 o ise 1200-1400 vuruyor. Tamam onun da defansı hp si az ama en azından kendine buff verebiliyor ve atak olarak gelişebiliyor, giydiği itemler fark ettiriyor. Mage de böyle birşey olmuyor. Buff almalı.
 

CyromanCeR

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
26
Puanları
3
Her job'a ayrı bir kaç özellik eklenmiş özgünleştirilmiş bir nevi ama mage job'u klasik aynı kalmış.Lütfen bu konuda küçük bir çalışma,iyileştime bekliyoruz.
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
Bir hata daha.. Mobları topluyoruz toplayan ölürse hepsi deli gibi sağa sola koşup vuran vurmayan herkese atak yapıyor.. partide dahi olmayan sağdan soldan geçen herkes bir anda ölüyor bu sebeple..


Modlar mage konularına ne zaman bakacaksınız ?
 

daimon92

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
17
Puanları
3
+1 mobların geri gitmesini taş üstünde xp kasanlar için yapmışlardı fakat başka çözüm olması gerekiyor onun için
 

Victius

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
25
Puanları
3
warrior kasıyorum şimdi, okçu ile ne acı çekmişim onu anladım. hasar sistemi üst levellar için özellikle değiştirilmeli, veirlen str,dex,mp her neyse artık hasara etki oranı değiştrilmeli, bunlar da zamanla düzelir diye düşünüyorum. oynanabilirlikten ziyade daha büyük problemler üzerine şu anda yoğunlaşmışlar anladığım kadarıyla.
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
warrior kasıyorum şimdi, okçu ile ne acı çekmişim onu anladım. hasar sistemi üst levellar için özellikle değiştirilmeli, veirlen str,dex,mp her neyse artık hasara etki oranı değiştrilmeli, bunlar da zamanla düzelir diye düşünüyorum. oynanabilirlikten ziyade daha büyük problemler üzerine şu anda yoğunlaşmışlar anladığım kadarıyla.
Oynanabilirlikten daha büyük problemler varsa kullanıcılara alın oynamayın demeleri pek olmamış gibi ozaman.. bir çok kullanıcı şans verip oyuna başlamasına rağmen bırakmak durumunda kaldı.

Bu sorunlara verilecek refleksler ilerleyen dönemde officialde alınacak aksiyonlarada ışık tuttuğu düşüncesindeyim. Yani şimdi üzerinde çalışıp çalışmadıkları hakkında bie bilgi dahi alamadık ne diyelim olmayan şeye olmuşmu diyelim. Sadece gördüğümüz eksikleri dile getiriyoruz ve onların bakış açısına bakıyoruz hepsi bu.. henüz bir çok mage konusuna olduğu gibi bu konuyada modlar uğramadı.
 

Victius

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
25
Puanları
3
Oynanabilirlikten daha büyük problemler varsa kullanıcılara alın oynamayın demeleri pek olmamış gibi ozaman.. bir çok kullanıcı şans verip oyuna başlamasına rağmen bırakmak durumunda kaldı.

Bu sorunlara verilecek refleksler ilerleyen dönemde officialde alınacak aksiyonlarada ışık tuttuğu düşüncesindeyim. Yani şimdi üzerinde çalışıp çalışmadıkları hakkında bie bilgi dahi alamadık ne diyelim olmayan şeye olmuşmu diyelim. Sadece gördüğümüz eksikleri dile getiriyoruz ve onların bakış açısına bakıyoruz hepsi bu.. henüz bir çok mage konusuna olduğu gibi bu konuyada modlar uğramadı

adamlar alın oynayın demedi, alfa test sürecinde gelin bizimle deneyimlerinizi paylaşın dedi. ikisi arasında ciddi bir fark var nitekim charlar sıfırlanacak bildiğim kadarıyla. oyunun geliştirilme kısmında kullanıcı deneyiminden faydalanalım, en doğru sonuca ulaşalım dediler. sen burada eksiklerini dile getir tabiki, kimse sana olmamış oyuna oldu de diye bir şey de söylemedi. ben de olmayan yerleri söylüyorum, birçok konuda da fikir beyan ediyorum. dikkate alınır, alınmaz orasını ben bilemem. Kendi isteğimle alfa test sürecinde bir oyuna destek oluyorum, bir beklentim yok. ha bugün bakarsın feedback alamadın, tekrar oynamazsın olur biter.

oyunda oynanabilirlik her zaman en son geliştirilir, önce buglar fixlenir, hatalar düzeltilir, eksikler gözlemlenir, tabak pişmedikten sonra içine yemek de konmaz. pişmemiş tabakta yemeğin tadını sormaya da gerek yok. her şey halledilsin, karakter dengelemeleri de yapılır. bugün yıllık oyunlar bile karakter dengelemelerini oturtamamış oyun alfada, daha betası olacak bu oyunun, official geçecek, officialda da bir oturma süresi olacak.

iyi gamerlar iyi bilir alfa sürecinin nasıl olduğunu :)

makro engelleyici sistem oluşturmak bile başlı başına zor, rogue sınıfı okçular crossbow ile elini kaldıramıyordu, düzeltildi. bunlar da düzeltilir.

modlar okuyor ya da okumuyorunu modlar kendileri cevaplasın.
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
adamlar alın oynayın demedi, alfa test sürecinde gelin bizimle deneyimlerinizi paylaşın dedi. ikisi arasında ciddi bir fark var nitekim charlar sıfırlanacak bildiğim kadarıyla. oyunun geliştirilme kısmında kullanıcı deneyiminden faydalanalım, en doğru sonuca ulaşalım dediler. sen burada eksiklerini dile getir tabiki, kimse sana olmamış oyuna oldu de diye bir şey de söylemedi. ben de olmayan yerleri söylüyorum, birçok konuda da fikir beyan ediyorum. dikkate alınır, alınmaz orasını ben bilemem. Kendi isteğimle alfa test sürecinde bir oyuna destek oluyorum, bir beklentim yok. ha bugün bakarsın feedback alamadın, tekrar oynamazsın olur biter.

oyunda oynanabilirlik her zaman en son geliştirilir, önce buglar fixlenir, hatalar düzeltilir, eksikler gözlemlenir, tabak pişmedikten sonra içine yemek de konmaz. pişmemiş tabakta yemeğin tadını sormaya da gerek yok. her şey halledilsin, karakter dengelemeleri de yapılır. bugün yıllık oyunlar bile karakter dengelemelerini oturtamamış oyun alfada, daha betası olacak bu oyunun, official geçecek, officialda da bir oturma süresi olacak.

iyi gamerlar iyi bilir alfa sürecinin nasıl olduğunu :)

makro engelleyici sistem oluşturmak bile başlı başına zor, rogue sınıfı okçular crossbow ile elini kaldıramıyordu, düzeltildi. bunlar da düzeltilir.

modlar okuyor ya da okumuyorunu modlar kendileri cevaplasın.
Alfada olduğunun farkındayım.

Burada bu konu sonrası oyun içerisinden bir çok mage ekibi oyun içerisinde bu sorunları dile getirip desteklerken burada fazla bilgi kirliliği olmasın diye yazmıyorlar.

Ancak şöyle bir durum var.. alfa ve beta süreçleri içerisinde bu sorunlar giderilmez ise oyunu kendi haline bırakıp vazgeçecek insan sayısının azımsanmayacak kadar çok olduğu ve hatta oyunun bu haliyle girip bırakanların ve asla artık girmeyip sileceklerin olduğunu söylüyorum bende.. iyi gamer kötü gamer hatta gamer kavramı nedir anlamam bilmem ben zevk almak amaçlı şans verip gözlemlediğim oyunda eksikliklere karşı modların tutumu ve aksiyon süresine bakıyorum. Olmaz tutmaz koşmaz sorunu halletmezlerse tabiki oynamayacağım.


Dün aksamdan beri czde kuleler çalışmıyor bu mesela direkt müdahale edilmesi gereken bir problemken daha aksiyon dahi alınmadı :) bu aksiyon süreleri çok önemli diyorum bende..

İnsanlara açtılar insanlar emek verip deniyor şu an alternatifler üretmeye falan çalışıyor..

Ancak dupe dahil bir çok konuda aksiyon alınamadı bir türlü bu sorunlar officialde çıktığında neler yapacaklarını şimdi neler yaptıklarıyla ölçüp başlayacağız.. selametle..
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
En azından pazar problemleri , dupe sorunları ve test aşamasını dahi zora sokacak tüm bugların %1i için aksiyon alındığını görene dek ben oyunu bıraktım. Betada umarım birşeyler değişmiş olur.. zira betadada aynı şekilde sorunlar devam ederse muhtemelen official sürüme giripte emeğimin çalınmasına tahammül edemeyeceğimi bildiğimden officiale baslamayacağım.




Konuya onca mesaja rağmen bir mod gelipte ilgileniyoruz dahi yazmadığı için bu saatten sonra selametle..
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt